نرم افزار باشگاه مشتریان

آیا به دنبال راهی برای افزایش وفاداری مشتریان و رونق کسب و کار خود هستید؟

نرم افزار باشگاه مشتریان راه حلی نوین و قدرتمند برای ایجاد تعامل عمیق با مشتریان و تبدیل آن ها به مشتریان وفادار و دائمی است. با کمک تیم متخصص بهوان به راحتی کسب و کار خود را گسترش دهید.

کاربرد نرم افزار باشگاه مشتریان در کسب و کارها

احتمالاً در کسب‌وکارتان با مشتریانی سروکار دارید که همیشه ترجیح می‌دهند از شما خرید کنند، به این دسته از مشتریان، مشتریان وفادار گفته می‌شود. یکی از مهم‌ترین اهداف نرم افزار باشگاه مشتریان این است که به شما کمک کند تا مشتریان وفاداری برای کسب‌وکار خود بسازید. علاوه بر این باشگاه مشتریان در جهت مدیریت مشتریان راهکار‌های مؤثر و کارآمدی را ارائه می‌کند که به موفقیت کسب‌وکار شما کمک خواهد کرد. امروزه اینترنت با بستر وسیعی که برای کسب‌وکار‌ها و مشتریان فراهم کرده است کار را برای صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین بسیار سخت کرده است. در دنیای امروزی کاربران می‌توانند با چند کلیک به فروشگاه‌های آنلاین زیادی دسترسی داشته باشند و از میان کالاهای مختلف باتوجه‌به نیاز خود یکی را انتخاب کنند.

در این شرایط کاری اگر فکر می‌کنید فروش محصول به مشتری پایان کار است احتمالاً در این رقابت بزرگ شکست خواهید خورد. بعد از فروش محصول باید برای حفظ مشتری تلاش کنید و او را به خرید مجدد از فروشگاه خود تشویق کنید.

نرم‌ افزار باشگاه مشتریان چیست، امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان چیست و … سؤالات متداولی هستند که همواره از کارشناسان تیم بهوان پرسیده می‌شوند. پس اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوالات هستید تا انتها همراه ما باشید تا این نرم‌افزار کاربردی و مؤثر را به شما معرفی کنیم.

نرم افزار باشگاه مشتریان؛ راهی برای بازگشت مشتری

نرم‌افزار محبوب باشگاه مشتریان با‌هدف فعال‌کردن مشتریان کسب‌وکار و تبدیل آن ها به مشتریان وفادار و همچنین افزایش رضایت مشتری ایجاد شده است. نرم افزار باشگاه مشتریان این فرایند را از طریق ارائه پیشنهادهای جذاب و هیجان‌انگیزی نظیر ارائه کد تخفیف، اعتبار هدیه و تخفیفات مخصوص ‌مشتریان وفادار انجام می‌دهد. طبق آمار پیش‌بینی می‌شود در آینده شرکت‌ها و سازمان‌های بیشتری از باشگاه مشتریان استفاده کنند و میزان استفاده از این نرم‌افزار در دو سال آینده ۸۰ درصد رشد کند.

به این نکته توجه داشته باشید که نرم‌افزار باشگاه مشتریان تنها یک پلتفرم وفاداری مشتری برای ارائه تخفیفات فوق‌العاده نیست؛ بلکه این نرم‌افزار از تاریخچه خرید و داده‌های ارائه شده توسط مشتری برای ارائه پیشنهادهای به‌موقع و مرتبط به مشتریان استفاده می‌کند.

نقش باشگاه مشتریان در افزایش فروش سازمان

همان‌طور که گفتیم وظیفه باشگاه مشتریان ترغیب‌کردن مشتریان سابق کسب‌وکار شما به خرید جدید است. مشتریان وفادار همواره بیشتر از سایر مشتریان وقت خود را در وب‌سایت کسب‌وکار شما سپری می‌کنند. علاوه بر این مشتریان وفادار بیشتر از سایر مشتریان شما را به دوستان و نزدیکان خود پیشنهاد می‌کنند. به یاد داشته باشید که تبلیغات دهان‌به‌دهان بیشتر از سایر تبلیغات برای جذب مشتری جدید مؤثر است. به‌طورکلی نرم‌افزار باشگاه مشتریان در کنار جذب مشتریان جدید به حفظ مشتریان سابق نیز کمک می‌کند و به دنبال آن سود کسب‌وکار را نیز افزایش می‌دهد.

مزایای استفاده از باشگاه مشتریان در کسب و کار

احتمالاً تا کنون با نرم‌افزار باشگاه مشتریان در کسب‌وکارهایی نظیر فروشگاه‌های مواد غذایی و کافه‌ها سروکار داشته‌اید‌. کسب‌وکارها معمولاً با انواع کد‌های تخفیف، آفرها و ارسال پیام‌های تشکر بعد از هر خرید با مشتریان خود در تعامل هستند. البته به این نکته توجه داشته باشید که نباید در زمینه تخفیفات و آفر‌ها از رقبای خود تقلید کنید. در ادامه به مزایای نرم افزار باشگاه مشتریان می‌پردازیم:

افزایش فروش

همان‌طور که گفتیم رسالت باشگاه مشتریان تبدیل مشتریان کسب‌وکار به مشتریان وفادار است. پلتفرم باشگاه مشتریان این امکان را به شما می‌دهد که بدون جذب مشتری جدید فروش خود را افزایش دهید. طبق آمار‌های منتشر شده اگر یک کسب‌وکار بتواند نرخ ماندگاری مشتریان خود را ۵ درصد افزایش دهد، می‌تواند سود خود را به میزان ۲۵ تا ۹۵ درصد افزایش دهد. به‌طورکلی میزان وفاداری مشتری با میزان خرید او از کسب‌وکار شما رابطه مستقیم دارد. بنابراین بهتر است همین‌الان برای وفادارسازی مشتریانتان برنامه‌‌ای طراحی کنید.

کاهش مشتریان با سوددهی کم

یکی از مزایای نرم‌افزار باشگاه مشتریان امکان دسته‌بندی‌کردن مشتریان کسب‌وکار است. این ویژگی باشگاه مشتریان به شما کمک می‌کند تا بار اضافه را از دوش خود بردارید و با شناسایی مشتریان پر سود بیشتر تمرکز خود را روی این دسته از مشتریان بگذارید. برخی از مشتریان تنها در موارد خاص نظیر زمان تخفیفات برای خرید اقدام می‌کنند و سود چندانی را برای کسب‌وکار شما به همراه ندارند. نرم‌افزار باشگاه مشتریان به شما کمک می‌کند تا این دسته از مشتریان را از مشتریان وفادار خود تفکیک کنید. علاوه بر این همواره باید میان مشتریان وفادار و سایر مشتریان خود تفاوت قائل شوید تا بتوانید این حس را به مشتریان وفادارتان القا کنید که قدردان آنها هستید. در انتخاب مشتریان وفادار به این نکته دقت کنید که ملاک انتخاب مشتری وفادار مدت‌زمان همراهی او با شما، تعداد دفعات مراجعه و فاصله میان مراجعات او است.

راهی طبیعی برای بازاریابی دهان‌به‌دهان

همان‌طور که تا کنون متوجه شدید باشگاه مشتریان برای شما و مشتریانتان یک تفکر برد، برد است. شما با ارائه خدمات منحصر‌به‌فرد به مشتریانتان مثل تخفیفات و آفر‌ها در ذهن‌ آنها خواهید ماند و آنها به شما اعتماد می‌کنند. در ازای خدماتی که به مشتریانتان ارائه می‌کنید آنها نیز شما را به دوستان و نزدیکان خود معرفی می‌کنند و به‌این‌ترتیب شما موفق می‌شوید یک استراتژی بازاریابی مؤثرتر با نرخ تبدیل بالاتر را در کسب‌وکار خود پیاده کنید. علاوه‌ بر این باتوجه‌به روش جذب مشتریان جدید احتمالاً آنها نیز به مشتریان وفادار کسب‌وکار شما تبدیل خواهند شد و بیشتر از سایر مشتریان جدیدتان از شما خرید خواهند کرد.

آیا به دنبال راهی برای ایجاد روابط پایدار با مشتریان خود هستید؟ همین امروز با ما تماس بگیرید!

امکانات باشگاه مشتریان

احتمالاً تا الان متوجه شدید که نرم‌ افزار باشگاه مشتریان یک نرم‌افزار کاربردی و منحصربه‌فرد برای کسب‌وکار شماست. اگر هنوز هم به این موضوع شک دارید باید به شما بگوییم امکاناتی که باشگاه مشتریان در اختیار شما قرار می‌دهد آن‌قدر زیاد است که پرداختن به تمام آنها در این نوشته برای ما میسر نیست. امکان برگزاری نظرسنجی، مدیریت چک‌ها و پرداخت‌های قسطی، تعریف و صدور کارت هدیه و امکان مقایسه گزارش‌ها تنها بخشی از امکانات باشگاه مشتریان است. در ادامه به مهم‌ترین امکانات باشگاه مشتریان خواهیم پرداخت:

ثبت کامل اطلاعات مشتری

شاید این کار کاملاً سنتی به نظر برسد؛ اما اهمیت آن زمانی مشخص می‌شود که تعداد مخاطبانتان افزایش یابد. اطلاعاتی نظیر نام و نام خانوادگی، شماره همراه، ایمیل و نحوه آشنایی با کسب‌وکار شما توسط باشگاه مشتریان ثبت می‌شود.

تعریف آفر باتوجه‌به میزان خرید

باشگاه مشتریان بستری را برای شما فراهم کرده است که مبتوانید برای مشتریان وفادار خود باتوجه به مواردی مثل، تعداد دفعات خرید، میزان خرید و … درصد آفر بیشتری را لحاظ کنید.

تعریف شعبه

اگر کسب‌وکار شما دارای چندین شعبه است می‌توانید با استفاده از این ویژگی میان شعب کسب‌وکارتان ارتباط برقرار کنید. برای مثال زمانی که مشتری از یکی از شعب شما کارت خود را دریافت می‌کند می‌تواند در سایر شعب از اعتبار کارت خود استفاده کند.

نرم افزار باشگاه مشتریان برای چه مشاغلی مناسب است؟

یکی از سؤالاتی که همواره از کارشناسان تیم بهوان پرسیده می‌شود این است که آیا نرم‌ افزار باشگاه مشتریان بهوان می‌تواند به کسب‌وکار ما کمک کند؟ برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم که هر کسب‌وکاری که با مشتری نهایی در ارتباط است می‌تواند برای پیشرفت خود از نرم افزار باشگاه مشتریان بهوان استفاده کند. برخی از مدیران کسب‌وکارها در زمان استفاده از باشگاه مشتریان تصور می‌کنند این نرم‌افزار تنها برای مشتریان طراحی شده است و سود چندانی برای آن ها ندارد؛ اما این گونه نیست اگر شما با کارشناسان خبره ما در بهوان صحبت کنید حتماً متوجه می‌شوید که باشگاه مشتریان تأثیرات مثبت بسیاری را روی کسب‌وکار شما خواهد گذاشت.

نقش نرم افزار باشگاه مشتریان در وفادارسازی مشتریان چیست؟

بعد از مطالعه موارد بالا جواب این سؤال کاملاً روشن است؛ اما اگر هنوز به این موضوع شک دارید می‌خواهیم نتایج تحقیقات کارشناسان در این زمینه را برای شما بیان کنیم. ۸۳ درصد از کاربران، کسب‌وکارهایی با پشتیبانی و پاسخ‌گویی سریع را به دیگران معرفی می‌کنند و یک‌سوم کاربران بعد از تجربه یک خرید بد کسب‌وکار دیگری را برای خرید انتخاب می‌کنند. همان‌طور که گفتیم باشگاه مشتریان بستری را فراهم کرده است که کسب‌وکار‌ها بتوانند اعتماد مشتریان خود را به دست آورند و آن ها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنند‌.

تفاوت نرم افزار باشگاه مشتریان با نرم افزار CRM

همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزار crm موظف است ارتباط با مشتریان را مدیریت کند درحالی‌که باشگاه مشتریان وظیفه وفادار‌سازی مشتریان کسب‌وکار را به عهده دارد. البته تفاوت‌های این دو نرم‌افزار به همین‌جا ختم 
نمی‌شود در ادامه به برخی از تفاوت‌های این دو نرم‌افزار می‌پردازیم:

 در نرم‌افزار باشگاه مشتریان امکان مشاهده
اطلاعات مشتریان توسط خود آنها وجود دارد؛
اما در نرم‌افزار crm این امکان وجود ندارد. 

 می‌توان تمام جنبه‌های سازمان را با استفاده از crm مدیریت کرد؛ اما با استفاده از باشگاه مشتریان تنها می‌توان مشتریان و میزان فروش  را مدیریت کرد.

 در crm برای جلب رضایت مشتری، کارشناسان مطابق روحیات مشتری با او صحبت می‌کنند؛ اما در باشگاه مشتریان برای جلب رضایت مشتری خدمات متفاوتی ارائه می‌شود.

با مشاوره تحول دیجیتال بهوان
بزرگترین تحولات را ساده رقم بزنید

بهوان؛ بهترین انتخاب برای کسب و کارها

بعد از معرفی نرم افزار باشگاه مشتریان و شناخت مزایای آن این سؤال پیش می‌آید که از کدام یک از نرم‌افزار‌های باشگاه مشتریان موجود در بازار استفاده کنیم‌. ما مفتخریم که بگوییم تیم بهوان با کارشناسان مجرب خود توانسته است با ارائه بهترین نرم‌افزار‌های تحت وب نظیر نرم‌افزار خدمات پس از فروش، نرم‌افزار باشگاه مشتریان، نرم‌افزار crm و نرم‌افزار اصالت کالا توجه بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها را به خود جلب کند. اگر شما هم می‌خواهید به جمع کسب و کارهای موفق بپیوندید همین حالا اقدام کنید و برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

جدیدترین مقالات ما

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره