بهترین ایده های خدمات پس از فروش
زمانی که کسبوکار یا تجارت خود را ایجاد میکنید در گام بعدی
خدمات پس از فروش، پشتیبانی و کمکی است که به مشتریان خود پس از هر خرید محصول، ارائه می دهید. این خدمات معمولا شامل مشاوره در مورد نحوه استفاده از محصول، در دسترس بودن برای پاسخ به سؤالات و بررسی اینکه آیا از خرید خود راضی هستند یا خیر است.
از آنجایی که مشتریان دارایی هر کسب و کاری هستند، متخصصان فروش باید بهترین سطح خدمات خود را برای جلب رضایت آنها به کار گیرند تا آنها دوباره به سازمان برگردند. برای این منظور بهترین گزینه استفاده از سامانه خدمات پس از فروش است.
سامانه خدمات پس از فروش برای طیف وسیعی از صنایع به منظور بهبود کارایی خدمات پشتیبانی آنها طراحی شده است. این سیستم ها باید دارای رابط بصری کاربرپسند باشند و کاربری آسان و کارآمدی داشته باشند تا کارمندان شرکت ها بتوانند برای مدیریت خدمات پس از فروش خود از آن به خوبی استفاده کنند.
نرم افزار خدمات پس از فروش شرکت بهوان، یک پلت فرم مبتکرانه مبتنی بر ابر است که به طور خاص برای خدمات پس از فروش شما طراحی شده است. این سامانه زمان و هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. مشتریان و تامینکنندگان از طریق این سیستم میتوانند کلیه فعالیتهای خدمات پس از فروش را کنترل کرده و بهترین تعامل را با مشتریان داشته باشند.
همچنین این سامانه دارای قسمتی است که مشتریان می توانند با وارد کردن اطلاعات خود در آن، به راحتی سفارشات خود را پیگیری کنند. این ویژگی ها تماس های مشتریان با سازمان شما را کاهش داده و به رضایت بیشتر آنها از خدمات شما می انجامد.
اگر شما هم به چنین سامانه ای نیاز دارید حتما این مطلب را دنبال کنید.
از آنجایی که حفظ مشتری به اندازه جذب مشتری جدید مهم است، بنابراین شما باید به دنبال راه هایی برای افزایش رضایت مشتریان فعلی خود باشید. یکی از این راه ها ارائه خدمات پس از فروش است.
همانطور که گفته شد فرآیندهایی که پس از فروش خدمات یا محصول دنبال می شوند، خدمات پس از فروش نامیده می شوند. اگر چه این نوع خدمات لزوما درآمدی را برای شرکت شما تضمین نمی کند، اما باعث افزایش اعتبار سازمان در بین مشتریان و بازار می شود.
ارائه خدمات پس از فروش به صورت دستی و سنتی معمولا شامل تجهیزات و فرآیندهای زیادی است که گاها پیچیده بوده و می تواند افراد زیادی را در سازمان شما درگیر کند. بنابراین استفاده از یک راه حل هوشمندانه برای اتوماسیون کردن این فرآیند بسیار مهم است.
در حال حاضر ضروری است که خدمات پشتیبانی شرکت خود را به یک سامانه خدمات پس از فروش مجهز کنید. در این صورت به راحتی می توانید یک پشتیبانی مقیاس پذیر و انعطاف پذیر به مشتریان خود ارائه دهید.
در سال های اخیر، به لطف طراحی سامانه های پشتیبانی از مشتریان، سازمان ها اطمینان حاصل می کنند که خدمات پس از فروش خود را با کیفیت بالایی به مشتریان خود ارائه می کنند.
سامانه خدمات پس از فروش حتی به افزایش ارزش مادام العمر مشتری نیز کمک می کند. زیرا هنگامی که مشتری محصولی را خریداری می کند، ممکن است در فاز خدمات پس از فروش برای دریافت برخی خدمات برتر مثل تمدید گارانتی محصول هزینه بیشتری را پرداخت کند.
این ویژگی برای محصولاتی که چرخه عمر طولانی دارند نظیر لوازم خانگی برقی و تجهیزات پزشکی بسیار کارآمد است.
مطمئنا یک مشتری راضی و خوشحال درآمد بیشتری را به سمت سازمان شما می آورد. در استراتژی های اکثر کسب وکارها، ارائه خدمات پس از فروش عالی تنها با کمک نرم افزارهای مدیریت خدمات پس از فروش، به صرفه و آسان است. اما این نرم افزارها چگونه به مدیریت خدمات پس از فروش شرکت شما کمک می کنند؟
در ادامه با معرفی قابلیت های سامانه خدمات پس از فروش بهوان به این سوال پاسخ خواهیم داد. برای خرید این نرم افزار و کلیه سامانه های تجاری دیگر نظیر CRM ، سامانه رهگیری کالا و غیره با ما تماس بگیرید
ضبط خودکار درخواست های مشتریان:
این سامانه اجازه می دهد تا درخواست های مشتریان هم به صورت دستی و هم به صورت خودکار در سیستم شما ثبت شود. به این ترتیب با توجه به نوع سرنخ یا لید، می توانید زمان پاسخگویی را برای انجام سریع اقدام در مورد هر یک از درخواست ها تنظیم کنید.
تفکیک درخواست های مشتریان بر اساس معیارهای برنامه ریزی شده:
تعویض، گارانتی، شکایت، سرویس، درخواست دمو، نصب و غیره از رایج ترین درخواست های مشتریان در پخش پشتیبانی هستند. درخواست های مشتری بر اساس معیارهای از قبل برنامه ریزی شده در این سیستم تفکیک می شوند. بنابراین، سامانه مدیریت خدمات پس از فروش درخواست های مهمی که باید سریعا سرویس داده شوند را شناسایی می کند. این کار باعث رضایت بیشتر مشتریان و صرفه جویی در زمان کارمندان می شود.
ایجاد پیوند قوی تر با مشتریان از طریق تخصیص منابع:
برخی از محصولات پس از تحویل باید در مقصد مشتری نصب شوند. ضمناً این محصولات پس از نصب برای شروع گارانتی و خدمات دیگر در سامانه ی شما ثبت می شوند.
به این ترتیب مهندسان سازمان پس از اینکه نصب محصول را در محل انجام دادند نام مشتری را از طریق این نرم افزار برای دریافت خدمات پس از فروش نظیر خدمات گارانتی تأیید می کنند. آنها همچنین دستورالعمل های مراقبت و نگهداری از محصول را از طریق همین سیستم با مشتریان به اشتراک می گذارند. بنابراین، این برنامه به ایجاد پیوند مثبت بین برندها و مشتریان کمک می کند.
اعلان ها و یادآوری ها برای تماس خودکار با مشتریان:
در طول فرآیند، سامانه خدمات پس از فروش به گونه ای برنامه ریزی می شود که به طور خودکار با مشتریان تماس گرفته و درخواست های خدمات آنها را به پشتیبانان منتقل کند. این سامانه می تواند رویدادها را طبق زمان بندی برنامه ریزی شده برای مهندسان یادآوری کند. بنابراین تمام وظایف به ترتیب در سیستم ثبت و انجام می شود.
با این سیستم به هیچ یک از درخواست های مشتریان بی توجهی نمی شود.
دریافت سریع بازخورد از مشتریان:
یکی از سریع ترین و ساده ترین راه ها برای جمع آوری بازخورد در مورد خدمات یا شکایات سازمان، استفاده از سامانه خدمات پس از فروش است.
این بازخوردها برای تجزیه و تحلیل روند پشتیبانی از مشتریان و اطمینان از رضایت آنها بسیار کارآمد خواهد بود.
ارائه آموزش استفاده از محصول به مشتریان:
یکی از بخش های مهم خدمات پس از فروش در هر سازمان آموزش است. به خصوص اگر شما در حال فروش یک محصول در حوزه تکنولوژی های روز دنیا هستید، بسیار مهم است که به مشتری اصول استفاده از محصول را آموزش دهید.
در هنگام فروش تجهیزات پزشکی و ماشین آلات صنعتی، این آموزش الزامی است. اگر سامانه خدمات پس از فروش دارید، می توانید جلسات آموزشی را مستقیماً به مشتریان خود اطلاع دهید.
خدمات نصب محصول در محل:
برای برخی از محصولات، ارائه خدمات نصب در محل مشتری الزامی است. اگر چه شما دفترچه راهنمای نصب را ارسال می کنید، اما خدمات نصب و راه اندازی که شخصاً توسط تکنسین مجرب شرکت شما ارائه می شود بسیار مهم است.
شما با ارائه خدمات نصب رایگان، می توانید رابطه قوی تر و شفاف تری با مشتریان خود ایجاد کنید.
در هنگام فروش تجهیزات پزشکی و ماشین آلات صنعتی، این آموزش الزامی است. اگر سامانه خدمات پس از فروش دارید، می توانید جلسات آموزشی را مستقیماً به مشتریان خود اطلاع دهید.
برخی از کسب و کارها به منظور جلب اعتماد مشتریان، برای یک دوره خاص مثلا در یک بازه 7 روزه، خدمات بازگشت یا تعویض رایگان را به مشتریان ارائه می دهند.
هنگامی که شما چنین طرح هایی را ارائه می دهید، لازم است سفارش تعویض یا بازگشت را پیگیری و مدیریت کنید. با استفاده از سیستم خدمات پس از فروش، می توانید کل این فرآیند را ساده کنید.
شما با ارائه خدمات نصب رایگان، می توانید رابطه قوی تر و شفاف تری با مشتریان خود ایجاد کنید.
در هنگام فروش تجهیزات پزشکی و ماشین آلات صنعتی، این آموزش الزامی است. اگر سامانه خدمات پس از فروش دارید، می توانید جلسات آموزشی را مستقیماً به مشتریان خود اطلاع دهید.
تعمیر و نگهداری تجهیزات:
کلیه ی سفارشات کاری مرتبط با نگهداری، نصب و تعمیرات باید در یک مکان واحد سازماندهی شوند. به این ترتیب، محاسبه میانگین هزینه های خدمات برای تجهیزات خاص و کل هزینه های نیروی کار ساده می شود. برای این منظور می توانید از سامانه پشتیبانی مشتریان استفاده کنید.
همانطور که می بینید استفاده از سامانه خدمات پس از فروش طیف وسیعی از مزایای سازمانی را برای کسب و کار شما فراهم می کند. پیاده سازی این سیستم در سازمان شما از مدیریت ارتباط با مشتریان گرفته تا انجام کارهای روزمره تیم پشتیبانی را کامل می کند.
البته همه ی سامانه های خدمات پس از فروش موجود در بازار این قابلیت ها را ندارند. شما باید به دنبال یک شرکت معتبر و باتجربه در زمینه طراحی و راه اندازی نرم افزارهای تجاری باشید. برای این منظور پیشنهاد می کنیم یک مشاوره رایگان از تیم متخصص بهوان دریافت کنید.
در هنگام فروش تجهیزات پزشکی و ماشین آلات صنعتی، این آموزش الزامی است. اگر سامانه خدمات پس از فروش دارید، می توانید جلسات آموزشی را مستقیماً به مشتریان خود اطلاع دهید.
در پایان برخی از ویژگی های مهم سامانه خدمات پس از فروش بهوان را شرح می دهیم:
زمانی که کسبوکار یا تجارت خود را ایجاد میکنید در گام بعدی
امروزه افراد زیادی در مورد ریتنشن مارکتینگ صحبت میکنند. اما سؤال این
استراتژی crm چیست؟ دلیل اهمیت تدوین استراتژی crm چیست؟ بهترین استراتژی crm
امروزه خرابیهای برنامهریزی نشده میلیاردها دلار ضرر به کسبوکارها وارد میکنند. سؤالی
نرم افزار اتوماسیون فروش بهوان محصولی قدرتمند با فهرستی چشمگیر از ویژگی های اتوماسیون بازاریابی و فروش برای کسب و کارها است. این محصول جدا از سادهسازی فعالیتهای فروش، حذف کارهای دستی، همگامسازی دادهها و ایجاد روابط قوی تر با مشتری، به شما امکان میدهد تا اطلاعات مشتریان از جمله اطلاعات تماس و سوابق خرید آنها را در یک نگاه مشاهده کنید و بدون هیچ مزاحمتی بر روی تولید سرنخ و فروش واقعی تمرکز نمایید. در همین راستا، این سیستم توانایی ایجاد اتوماسیون های قابل برنامه ریزی برای سادهسازی و سرعت بخشیدن به فرآیندهای مختلف در بخشهای فروش و بازاریابی را نیز ارائه می دهد.
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت نرم افزاری بهین مبتکران ایده است.