سامانه خدمات پس از فروش

سامانه پشتیبانی و خدمات پس از فروش

با رویکرد رضایت مندی مشتری با رویکرد کنترل و نظارت

اگرچه کیفیت بالا و قیمت رقابت پذیر، مهمترین عامل برای موفقیت در فروش کالا و خدمات می‌باشد ولی تضمین خدمات پس از فروش باعث بقای سازمان در بازار رقابتی خواهد شد. هرچه فرآیند خدمات و گارانتی بهتر باشد مشتریان اعتماد بیشتری خواهند کرد. مشتریان برای اینکه بتوانند محصولات خود را پشتیبانی کنند نیاز است که سوابق تماس، درخواست و تاری های تراکنش را داشته باشند. از این رو سامانه پشتیبانی و خدمات پس از فروش با ویژگی های زیر تعریف می گردد.

امروزه، خدمات پس از فروش به یک ویژگی حائز اهمیت برای مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تبدیل شده است. چرا که مشتری انتظار دارد خدمات پشتیبانی پس از فروش مقرون به صرفه و قابل اعتمادی را از سوی تولید کننده محصول دریافت نماید. از طرف دیگر تولیدکنندگان نیز جهت حفظ تجارت و فروش خود، به رضایت مصرف کننده نیاز دارند. بنابراین بدون داشتن خدمات پس از فروش مناسب، خرید و فروش یک محصول می تواند کار دشواری باشد. یکی از ابزارهایی که به تولید کننده برای مدیریت درست خدمات پس از فروش محصولات کمک می کند، نرم افزار خدمات پس از فروش است. در ادامه در خصوص اهمیت خدمات پس از فروش و مزایای نرم افزارهای ارائه شده برای آن، بیشتر توضیح خواهیم داد.

مدیریت نصاب ها بر اساس پلتفرم اپلیکیشن

ایجاد سیستم ارتباطی با مشتریان

سیستم مدیریت تیکتینگ خرابی ها و پشتیبانی

سیستم مدیریت فعالیت تیم پشتیبانی

مدیریت گزارش ها و جستجو

سیستم مدیریت زمان گارانتی محصول

سیستم مدیریت نصب

سیستم پرسش و پاسخ

ایجاد سیستم یادآوری

سیستم مدیریت قرارداد پشتیبانی

سامانه یکپارچه فروش به وان

خدمات پس از فروش، ویژگی ها و لزوم آن

باید گفت مفهوم خدمات پس از فروش به اندازه فروش مهم است. در واقع در حالی که هیچ درآمدی برای شرکت ایجاد نمی کند، اما مطمئناً موجب افزایش حسن نیت سازمان در بازار و در بین مشتریان خواهد شد. خدمات پس از فروش نه تنها برای حفظ مشتری بلکه برای بازگرداندن مشتریان قدیمی و از دست رفته نیز لازم است. به یاد داشته باشید که توجه به نیاز مشتری باعث تکرار خرید او خواهد شد و به این ترتیب وفاداری به برند را در بین مشتریان توسعه داده و رضایت آنها را تضمین می کند.

خدمات پس از فروش به خدماتی گفته می شود که پس از فروش کالا یا خدمات از سوی شرکت تولید کننده کالا و یا عرضه کننده خدمات به مشتریان ارائه می شود. این خدمات اغلب شامل گارانتی، وارانتی، خدمات ارتقاء و یا تعمیر می شود. ماهیت خدمات پس از فروش کاملاً به صنعت و نوع محصول بستگی دارد و با توجه به آن طیف گسترده ای از خدمات را برای مصرف کنندگان دربردارد. برای مثال بخشی از این خدمات می تواند شامل نصب و راه اندازی یک محصول و کمک به مشتری در استفاده صحیح از آن باشد. همچنین از دیگر خدمات پس از فروشی که از سوی تولید کننده کالا برای مصرف کنندگان در نظر گرفته می شود، می توان به آموزش در مورد استفاده از محصول، به روزرسانی نرم افزار، پاسخگویی به سوالات و مشکلات مشتریان، تعمیر و نگهداری، تعویض قطعات، سرویس دهی، ضمانت های برگشت پول و یا ضمانت تعویض در صورت معیوب بودن محصول اشاره کرد. گفتنی است سایر ضمانت نامه ها تحت محدودیت زمانی تنظیم می شوند، اما برخی دیگر از آنها، ارتباط مداوم با مشتریان را در طول چرخه عمر محصول یا خدمات حفظ می کنند.

بررسی وضعیت گارانتی کالا به کمک نرم افزار خدمات پس از فروش

مشتریان و یا نمایندگان پشتیبانی فروش از طریق نرم افزار خدمات پس از فروش می توانند وضعیت گارانتی کالای خریداری شده را بررسی نمایند. به همین منظور تولیدکننده هنگام صدور کارت گارانتی، یک شماره سریال منحصر به فرد به کالا اختصاص می دهد. این شماره سریال برای کنترل اصالت کالا، قطعات و خدمات ارائه شده بر روی آن در نظر گرفته می شود. خریدار می تواند با ارسال شماره سریال محصول به سیستم خدمات پس از فروش تولید کننده، از مدت زمان اعتبار گارانتی محصول و شرایط آن در هر زمان مطلع گردد. همچنین امکان ثبت سوابق مراجعه بر اساس شماره سریال محصول وجود دارد.

سامانه خدمات پس از فروش

مزایای نرم افزارهای خدمات پس از فروش برای مشتریان و شرکت ها

همانطور که می دانید داشتن یک ابزار مناسب برای ارائه خدمات عالی به مشتریان ضروری است. سامانه خدمات پس از فروش به عنوان یک ابزار کارآمد به شما این امکان را می دهد تا کلیه فرآیندهای موجود برای پشتیبانی پس از فروش شرکت خود را به صورت خودکار مدیریت کنید. این ویژگی به شما در خدمت رسانی بهتر به مشتریان خود، ارائه خدمات سریع و با کیفیت عالی و همچنین دسترسی به کل تاریخچه ارتباطاتشان (همه در یک مکان) کمک می کند.

وقتی صحبت از ارائه بهترین خدمات به مشتریان می شود، سرعت یک معیار بسیار مهم است. یکی از مزایای استفاده از نرم افزار خدمات پس از فروش در این رابطه این است که می توانید از الگوهای پیش فرض پشتیبانی ایمیل آن استفاده کرده و آنها را برای مشتریان خود ارسال کنید. این الگوها به شما در صرفه جویی در وقت و سریع پاسخ دادن کمک می کند. بنابراین، به جای تایپ کردن تمام شرایط و ضوابط خود در هر ایمیل و یا تکرار همان توضیحات، می توانید به سادگی پاسخ پیش نوشته شده را از قالب های خود انتخاب کرده و آن را در ایمیل وارد کنید.

نرم افزار خدمات پس از فروش، به راحتی و با سرعت تمام تعاملات شما با مشتریان را ردیابی می کند، بنابراین می توانید هر زمان که با شما تماس بگیرند یا به شما ایمیل بفرستند، مشخصات دقیق آنها را بدست آورید. فقط کافی است آدرس ایمیل و یا شماره تلفن آنها را وارد کنید و اطلاعات مربوط به مشخصات مشتری، تاریخ فروش، خدمات ارائه شده و به طور کلی تمامی تاریخچه تعامل وی با شرکت را مشاهده نمایید. این بدان معناست که اگر یکی از نمایندگان پشتیبانی شما در مرخصی به سر می برد، نماینده دیگر نیز می تواند رسیدگی به درخواست های معوق مشتری را بدون هیچ مشکلی ادامه دهد.

یکی دیگر از مهم ترین مزایای نرم افزار خدمات پس از فروش این است که شما می توانید مطابق با معیارهایی که از قبل تعیین کرده اید، درخواست های مشتریان را در اولویت های محتلف قرار دهید. به عنوان مثال، می توانید زنگ های هشداری ایجاد کنید تا در صورت عدم پاسخگویی به ایمیلی در طی چهار ساعت، از صف سرویس مشتری پرش کرده و مستقیماً به نماینده موجود بعدی برود.

شما قطعا نمی توانید ۷ روز هفته و به طور ۲۴ ساعت در دسترس مشتریان خود باشید، اما در عوض می توانید به کمک نرم افزار خدمات پس از فروش یک پایگاه دانش یا کتابخانه پرسش و پاسخ برای مشتریان خود ایجاد نمایید. به این ترتیب مشتریان شما احساس می کنند که این پشتیبانی را در هر ساعتی از شبانه روز دریافت می کنند و حتی برخی از آنها به تنهایی قادر به حل مشکلات خود خواهند بود.