بهترین CRM برای مشاغل کوچک کدام است؟

بهترین CRM برای مشاغل کوچک کدام است؟

به این مقاله امتیاز دهید

انتخاب ابزار مناسب برای هر کسب وکاری، یکی از عناصر مهم برای تکمیل هر تلاش کارآفرینی است. در دنیای دیجیتالی امروز که فناوری ظرفیت شغل ما را چندین برابر می کند، استفاده از نرم افزارهای تجاری همچون نرم افزار فروش و نرم افزار CRM بیشتر از هر زمان دیگری لازم است. بهترین CRM برای مشاغل کوچک به پرورش ارتباطات مشتری، بازاریابی و فروش از طریق فناوری اشاره دارد که به طور خاص برای یک تجارت کوچک طراحی شده است.

بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک نیازی به پیاده سازی یک نرم‌افزار CRM سنگین ندارند و از آن بهره ای نیز نخواهند برد، زیرا کارکنان برای مدیریت این سیستم ها نکات فنی لازم را نمی دانند و حتی نمی‌توانند از عهده قیمت‌های آن برآیند. با این حال، CRM خاص مشاغل کوچک برای پاسخگویی به نیازهای یک سازمان کوچک تر طراحی شده است.

CRM به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند تا خدمات بهتری به مشتریانشان ارائه دهند، فروش خود را به طور مؤثرتری افزایش دهند، مشتریان فعلی را حفظ کرده و در جذب مشتریان جدید هم موفق عمل کنند. در ادامه در خصوص ویژگی های بهترین CRM برای مشاغل کوچک بیشتر توضیح خواهیم داد.

همچنان با شرکت بهوان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

نرم افزار CRM چیست؟

مدیریت یک کسب و کار اغلب با برخی از وظایف همراه است که چندان سرگرم کننده نیستند و ممکن است بخش زیادی از زمان شما را بگیرند. یکی از بهترین راه ها برای بهبود بهره وری کسب و کار شما در چنین مواقعی استفاده از نرم افزارهای تجاری همچون سامانه فروش و سامانه خدمات پس از فروش است. همچنین یکی از بهترین ابزارهای تکنولوژی روز در این زمینه، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است. CRM یک سیستم نرم افزاری است که برای مدیریت بهتر ارتباطات با مشتریان طراحی شده است.

CRM برای کسب و کارهای کوچک

این نرم افزار باید چندین کانال مختلف مانند تلفن، ایمیل، رسانه های اجتماعی و تعامل با وب سایت شرکت را پوشش دهد. اجرای خوب CRM به معنای ترکیب فروش، بازاریابی و پشتیبانی مشتری به روشی است که به همه خدمات بهتری ارائه دهد. در این صورت مشتریان راضی تر خواهند بود، کارمندان گردش کار روان تری خواهند داشت و مدیریت اطلاعات دقیق تری در سازمان صورت می گیرد. همه اینها را می توان با درجات مختلف اتوماسیون پیاده سازی کرد.

در بخش بازاریابی، نرم افزار CRM کمک می کند تا از طریق ابزارهای مختلف، سرنخ های فروش را به مشتریان تبدیل کنید. CRM ها همچنین می توانند بینشی در مورد تعامل مشتری در پلتفرم های رسانه های اجتماعی ارائه دهند که یک جنبه ضروری از بازاریابی مدرن است.

در مجموع، نرم افزار CRM نه تنها در زمان و تلاش های شما صرفه جویی می کند، بلکه کل تجربه انجام تجارت را آسان تر می سازد. با این حال، شما باید در هنگام تصمیم گیری برای سفارش CRM مناسب خود به میزان قابل توجهی تحقیق و جستجو کنید. برای دریافت مشاوره در خصوص انتخاب نرم افزارهای تجاری مناسب کسب وکار خود از جمله نرم افزار فروش ، نرم افزار خدمات پس از فروش و غیره با کارشناسان شرکت بهوان تماس بگیرید.

بهترین CRM برای مشاغل کوچک کدام است؟

هنگامی که یک تجارت به اندازه کافی گسترش می یابد، استفاده از نرم افزارهای تجاری برای مدیریت اطلاعات مشتریان اجتناب ناپذیر می شود. اینجاست که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) وارد عمل شده و شروع به ایجاد سودهای کلان برای کسب وکارها می کند. اما ایا مشاغل کوچک هم می توانند از مزایای CRM بهره مند شوند؟

بدون شک، بخش بزرگی از عملیات و معیارهای کسب و کار شما باید حول محور مشتریان باشد. این بدان معناست که اطلاعات مشتری شما باید قابل اعتماد، در دسترس و کامل باشد. به همین خاطر صرف زمان و هزینه برای انتخاب بهترین CRM برای مشاغل کوچک مطمئناً در دراز مدت نتیجه خواهد داد.

چگونه نرم افزار CRM به کسب و کارهای کوچک کمک می کند؟

به طور کلی CRM ها اگر به درستی پیاده سازی شوند در همه سطوح کسب و کارها پیشرفت هایی را ارائه می دهند. نرم افزار CRM از لحظه ای که یک مشتری بالقوه شناسایی می شود تا لحظه خرید او می تواند روند فروش را پیگیری کند.

قدرت زیادی در اتوماسیون از طریق نرم افزار CRM وجود دارد. اغلب می تواند چندین کانال مختلف را پوشش دهد که مشتریان از آنها برای تماس با کسب و کار شما استفاده می کنند. به عنوان مثال، بسیاری از نرم افزارهای CRM می توانند در ارائه پشتیبانی به مشتریان از طریق تلفن، ایمیل، پایگاه های دانش یا سیستم های فروش آنلاین کمک کنند.

همه این ویژگی ها برای شرکت های بزرگ ارزشمند است اما شاید برای مشاغل کوچک تر ضروری به نظر نرسد. با این حال، یافتن بهترین CRM برای مشاغل کوچک نیز کاربرد بسیار خوبی دارد؛ به ویژه از آنجایی که مشتریان اغلب احساس نزدیکی بیشتری به کسب و کارهای کوچک می کنند. CRM برای آنها نوعی ارزش عاطفی ایجاد می کند که احساس می کنند برای شما مهم هستند.  این امر هم برای مشتریان و هم برای مشاغل عالی است، اما باید با دقت حفظ شود.

اشتباهات کوچک باعث می شوند مشتریان این احساس نزدیکی را از دست بدهند. حتی اگر شرکت شما بهترین نیت را داشته باشد  اما اگر ارتباطات مشتریان به خوبی سازماندهی نشده باشد، ممکن است برای مشتریان سوء تفاهم ایجاد شود که باید از آن اجتناب کرد. اینجاست که یک نرم افزار و سیاست CRM خوب می تواند بر کسب و کارهای کوچک تاثیر بگذارد.

تفاوت بین CRM سازمانی و CRM کسب و کارهای کوچک چیست؟

به طور معمول، برنامه های کاربردی CRM نرم افزارهای کاربردی سازمانی در نظر گرفته می شوند که برای شرکت های بزرگ با ماژول های زیاد طراحی شده اند. راه‌حل‌های نرم‌افزاری برای کسب‌وکارهای بزرگ اغلب به چندین کارمند یا حتی تیم برای پیاده‌سازی و استفاده موفقیت‌آمیز نیاز دارند. این سطح از تجزیه و تحلیل داده ها و مدیریت نرم افزار می تواند به پرسنل فناوری اطلاعات نیاز داشته باشد و مشاغل کوچک معمولاً چنین چیزی را ندارند.

CRM سازمانی اغلب شامل ویژگی های هوش تجاری و تجزیه و تحلیل برای پردازش مقادیر زیادی از داده های مشتری از چندین برنامه کاربردی است. CRM برای شرکت هایی که کالا می فروشند نیز اغلب دارای ویژگی های مدیریت سازمانی مانند ردیابی موجودی است.

از سوی دیگر، نرم افزار CRM که برای مشاغل کوچک طراحی شده است، گاهی اوقات قابلیت شخصی سازی و انعطاف پذیری بیشتری به خصوص در قیمت گذاری دارد. این به یک شرکت کوچک اجازه می دهد تا فقط ویژگی های مورد نیاز خود را که می تواند از پس هزینه های پیاده سازی آن برآید انتخاب کند.

CRM کسب‌وکارهای کوچک ممکن است مقادیر کمتری از داده‌ها را پردازش کند تا کسب‌وکارها غرق در اطلاعات مشتری نشوند. یادگیری و استفاده از CRM های کوچک باید آسان باشد، به طوری که کارکنان فناوری اطلاعات برای حل مسائل فنی یا آموزش استفاده از پلتفرم نیازی به حضور دائمی نداشته باشند.

ویژگی های CRM کسب و کارهای کوچک چیست؟

پلتفرم های CRM عملکردهای زیادی را برای مشاغل کوچک و بزرگ ارائه می دهند. چند ویژگی برجسته آن عبارتند از:

  • ادغام با سایر برنامه های تجاری
  • خدمات میزبانی ابری
  • اتوماسیون کارهای وقت گیر و معمولی برای آزاد کردن کارمندان مشاغل کوچک برای کار روی چیزهای دیگر
  • اعلان ها در مورد هرگونه تعامل با مشتری (از طریق حساب های تجاری، ایمیل، رسانه های اجتماعی و غیره)

در صورتی که به نرم افزارهای تجاری همچون نرم افزار CRM،  نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش نیاز دارید همین امروز با شرکت بهوان تماس بگیرید.

منابع:

gritdaily.com

webopedia.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

87  +    =  92

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره