سامانه فروش

سامانه فروش اینترنتی

هر روز تعداد بیشتری از کسب وکارها به تجارت الکترونیک و فروش اینترنتی روی می آورند.

از آنجایی که افراد بیشتری کالا و خدمات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین خریداری می‌کنند، کسب‌وکارهای بیشتری در حال راه‌اندازی گزینه‌های پرداخت آنلاین و ارائه محصول و خدمات آنلاین هستند.

اصطلاح سامانه فروش اینترنتی در اصل یک راه حل تجاری مبتنی بر نرم افزار است که به منظور ردیابی خودکار و همزمان فعالیت های مختلف فروش اعم از مدیریت موجودی، ثبت سفارش، پرداخت و تسویه حساب و غیره استفاده می شود.

امروزه تولیدکنندگان و فروشندگان زیادی از یک راه حل کامل سامانه فروش اینترنتی به نفع کسب وکار خود بهره می برند.

این سامانه ها همچنین با ثبت اطلاعات و سوابق مشتریان به شما در پشتیبانی از مشتری و کسب رضایت بیشتر مشتری کمک می کنند.

اگر شما هم برای فروش موثر محصولات یا خدمات خود به صورت آنلاین، به انواع سامانه ها و پلتفرم های فروش آنلاین با ویژگی هایی همچون پنل مدیریت کاربرپسند و سیستم پرداخت امن نیاز دارید، همین امروز با بهوان تماس بگیرید.

ما به شما در انتخاب بهترین سامانه فروش اینترنتی کمک می کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را دنبال کنید.

با نقش اینترنت در فروش آشنایی دارید؟

امروزه اینترنت با به چالش کشیدن چارچوب های کسب و کارهای سنتی و ارائه راهکارهای نوین و جایگزین، برای رونق هر چه بیشتر کسب و کارها سهم بسیار کلیدی در تجارت جهانی دارد.

فروش اینترنتی برای شرکت ها به معنای افزایش فروش و گسترش برند در بازار جهانی است.

جالب است بدانید اینترنت در ابتدا مانند امروز در دسترس همه نبود و فقط شرکت های بزرگ می توانستند از اینترنت در فروش خود استفاده کند.

اما امروزه استفاده از اینترنت به قدری گسترش یافته است که نه تنها شرکت های کوچک و نوپا بلکه هر فردی می تواند به راحتی خرید و فروش اینترنتی را تجربه کند.

امروزه اینترنت برای اهداف مختلف مانند توسعه وب سایت، بازاریابی و تبلیغات آنلاین، معاملات آنلاین با مشتریان و غیره استفاده می شود.

اینترنت حتی در مدیریت فروش نیز تاثیرگذار بوده و به عنوان یک ابزار در بهبود اثربخشی فروش و کارایی فروش و همینطور کسب رضایت بیشتر مشتریان نقش دارد.

فرمت های جدید کسب و کار در دنیای مدرن امروز شامل تجارت الکترونیک، B2B، B2C، C2C و e-tailing است که همگی بر فروش تاثیر می گذارند.

بنابراین بدیهی است که اینترنت امروزه مزایای چندوجهی را برای شرکت های تجاری فراهم کرده است. و همین مزیت ها باعث شده تا امروزه بیشتر افراد و کسب وکارها به دنبال انواع سامانه فروش اینترنتی اعم از نرم افزار فروش ، نرم افزار CRM و غیره برای ارتقاء کسب وکار خود و همینطور مدیریت بهتر فروش خود باشند.

در ادامه در خصوص سامانه فروش اینترنتی و ویژگی های آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

منظور از سامانه فروش اینترنتی چیست؟

سیستم یا سامانه فروش اینترنتی در اصل به پلتفرم یا ابزاری اشاره دارد که به فروشندگان اجازه می‌دهد تا فروش‌های خود را به صورت آنلاین و با اینترنت ردیابی کنند، سفارش ‌های ثبت شده را پردازش کنند، موجودی ‌ها را مدیریت کنند، و در نهایت سفارش را برای مشتریان تکمیل کرده و محصول را برای مشتری ارسال نمایند.

با کمک نرم افزار فروش اینترنتی در نهایت فروشنده مطمئن می شود که محصولات به دست مشتریانی می ‌رسند که آنها را سفارش داده‌اند.

این تضمین می کند که سفارشات همانطور که انتظار می رود، با شفافیت کامل ثبت شده، و با حمل و نقل سریع و به موقع به مشتریان تحویل داده می شود.

مهم ترین اجزای سامانه فروش اینترنتی عبارت اند از :

  • تجربه ی مشتری
  • صورتحساب و پرداخت
  • کانال های فروش
  • مدیریت موجودی
  • تکمیل سفارش
  • پردازش سفارش و بسته بندی
  • حمل و نقل و تحویل کالا به مشتری

به این ترتیب، شما می‌توانید سفارش ‌ها را از لحظه ثبت آنها در سامانه اینترنتی فروش تا لحظه ارسال آنها برای مشتریان ردیابی کنید.

چقدر به رضایت مشتریان خود اهمیت می دهید؟

امروزه اینترنت بیشتر از همیشه، مدیریت فروش و فرآیندهای فروش را تحت تاثیر قرار داده است. از طرفی تاثیرگذاری اینترنت بر دیدگاه مصرف کنندگان نسبت به شرکت، برندها و محصولاتی که به صورت آنلاین می بینند و درباره آن می خوانند نیز مقوله ی بسیار مهمی در بازاریابی و فروش است.

در حالی که فرآیند مدیریت فروش در طول سال‌ ها تغییر چندانی نکرده است، اما آنچه تغییر کرده است، انتظارات خریداران در مورد سرعت تحویل کالا در درب منزل است.

این روزها مشتریان انتظار دارند یک تجربه ی خرید کاملا کارآمد و دوستانه داشته باشند. به همین دلیل است که فرآیند مدیریت فروش اکنون نیازمند یک سیستم چندوجهی است، سیستمی که در آن هر مرحله از فرآیند از ثبت سفارش تا تحویل محصول به مشتری را ردیابی کند.

شما به چه نوع سامانه فروش اینترنتی نیاز دارید؟

هر سامانه فروش اینترنتی متفاوت است و در نتیجه باید متناسب با نیازهای منحصر به فرد هر کسب و کار انتخاب شود.

چرا که هر کسب و کاری دارای محصولات متفاوت، پایگاه مشتریان متفاوت و سیستم های مختلف ثبت و انجام سفارش است.

بنابراین هنگام انتخاب راه حل های مدیریت فروش برای کسب و کار خود، حتما باید به نیازهای کسب وکارتان توجه کنید.

جهت دریافت مشاوره ی رایگان برای انتخاب بهترین سامانه فروش اینترنتی  که کاملا همسو و سازگار با کسب وکار شما باشد، همین امروز با کارشناسان بهوان تماس بگیرید.

مهم ترین ویژگی های سامانه فروش اینترنتی چیست؟

به طور کلی سامانه فروش آنلاینی که انتخاب می‌کنید باید یک فرآیند فروش آنلاین ساده، مؤثر و سفارشی را برای مشتریان شما فراهم سازد که به آنها کمک می‌کند به راحتی محصول مورد نظر خود را از شرکت یا فروشگاه شما سفارش دهند.

همچنین باید امکان پیگیری وضعیت سفارش تا زمان تحویل در هر لحظه وجود داشته باشد.

این سیستم ها معمولا به گونه ای طراحی می شوند که مشتری با وارد کردن اطلاعات خود در سامانه به راحتی می تواند سفارش خود را ردیابی کند، در نتیجه تعداد تماس مشتریانی که منتظر تحویل گرفتن سفارش خود هستند کاهش خواهد یافت.

این تنها یکی از ویژگی های سامانه فروش اینترنتی کارآمد است. برخی دیگر از ویژگی هایی که باید در نرم افزار فروش اینترنتی خود به دنبال آن باشید عبارتند از:

یکپارچه سازی انبار و مدیریت موجودی

یکپارچه سازی انبار و مدیریت موجودی ویژگی ‌های مهمی در نرم افزار فروش آنلاین هستند. دریابی گردش کالاها در سیستم و تطبیق دقیق آن با موجودی انبار از نیازهای اصلی کسب وکارهای آنلاین است.

تا اطمینان حاصل شود که هر سفارشی که در سیستم شما قرار داده می‌شود با دقت صورت می گیرد.

فرم های سفارشی اختصاصی

یک فرم سفارش اختصاصی به مشتریان شما امکان می دهد محصولاتی را که معمولاً سفارش می دهند به سرعت پیدا کنند.

همچنین در کنار آن محصولات مشابهی را پیشنهاد می دهد که احتمال خرید آنها توسط مشتری زیاد است.

اطلاعات سفارش و تاریخچه

به مشتریان خود اجازه دهید وضعیت سفارشات خود را بررسی کنند.

همچنین برای محدود کردن درخواست های پشتیبانی، اطلاعات اضافی را در اختیار آنها قرار دهید. علاوه بر این، به مشتریان خود اجازه دهید سفارشات قبلی را که با شرکت شما انجام داده اند بررسی کنند.

اطلاعات حمل و نقل

به مشتریان خود اجازه دهید به محض ارسال سفارش، جزئیات حمل و نقل سفارش خود را به صورت آنلاین بررسی کنند.

دسترسی 24 ساعته و 7 روز هفته

به مشتریان اجازه دهید در 24 ساعت شبانه روز از هر کجا که هستند به اطلاعات حساب خود دسترسی داشته باشند و سفارش ثبت کنند.

ردیابی و دسترسی به اطلاعات مشتری

نمایندگان فروش شما باید بتوانند به سرعت به اطلاعات مشتری دسترسی داشته باشند تا تجربه فروش بهتری ارائه دهند و رضایت مشتریان را افزایش دهند.

مدیریت فروش موثر

کارکنان شما باید بتوانند به سرعت اطلاعات مورد نیاز خود را از مشتریان به دست آورند و در صورت نیاز آن اطلاعات را به سرعت در اختیار مشتریان قرار دهند.

انجام سفارش فرآیندی زمان‌ بر است و بهترین قدمی که می‌توانید بردارید این است که اطمینان حاصل کنید که ابزارهای لازم را برای انجام سریع و کارآمد آن در اختیار کارکنانتان قرار داده اید.

این یک مزیت بسیار مهم برای سامانه فروش اینترنتی محسوب می شود.

خرید سامانه فروش اینترنتی بهوان

هنگام تحقیق درباره سامانه فروش اینترنتی مناسب برای کسب و کارتان، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

سیستم مناسب شما دارای ویژگی هایی با هدف کمک به مشتریان، نمایندگان فروش و تدارکات خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع سامانه های تجاری با ما تماس بگیرید.

پنل فروش آنلاین

مبتنی بر اصول تخصصی تجارت الکترونیک طراحی شده و موتور اصلی تولید فروشگاه های ویژه کسب و کارهای مختلف میباشد.بخش های مختلفی همچون محصولات و ویژگی های کالا، مدیریت فرایند فروش، انواع تخفیف و پیشنهادات ویژه، انبار و مدیریت موجودی، کارت هدیه، چند فروشگاهی، تامین کنندگان کالا، و… در این نرم افزار پیشرفته پیش بینی شده است.

  • ارائه ی خدمات بهتر به مشتریان وافزایش میزان رضایتمندی مشتریان
  • بهبود و توسعه عملی اصل مشتری مداری
  • کاهش هزینه های سازمانی و عملیاتی در بخش مارکتینگ ،توزیع و فروش
  • پنل فروش آنلاین به راحتی شما را یافته ، کالای مورد نظرشان را بررسی و اقدام به خرید می کنند.
  • ارائه ویژگی های خدمات و کالا با حضور پررنگ تر در فضای اینترنت و رسانه های اجتماعی
  • امکان شناسایی سریعتر نیاز های بازار و بالا بودن امکان انطباق‌پذیری با آن
  • ارائه خدمات به صورت 24 ساعته با امکان فروش در هر ساعت از شبانه روز
  • گسترش بازار هدف و ارتباط با بازار جهانی و از بین رفتن فاصله های جغرافیایی

سامانه فروش اینترنتی آنلاین 

سامانه فرآیندهای فروش که به صورت اختصاصی امکان کنترل وظایف واحد فروش درون سازمانی و برون سازمانی را بر عهده دارند، به شما کمک می کنند تا برای رسیدن به اهداف حوزه فروش برنامه ریزی لازم را انجام دهید.

همچنین باعث ایجاد هماهنگی در بین کارشناسان و مدیران فروش و سایر بخش های سازمان از جمله حسابداری و مدیریت می شود، که به آن ها کمک می کند بصورت آنلاین (همزمان) از وضعیت پیشرفت اهداف واحد فروش مطلع گردند.

در حقیقت این سیستم به ما کمک می کند تا فرآیند فروش، تحویل محصول به مشتری، کنترل بازاریابان، نصب و راه اندازی و … آسان گردد.

  • تعریف سرویس ها و خدمات
  • تعریف پورسانت فروش برای هر کالا
  • امکان تعریف چندین قیمت برای یک محصول با توجه به شرایط متفاوت فروش
  • گزارش گیری جامع فروش
  • مدیریت نمایندگان فروش
  • مدیریت ارتباط با مشتری و نمایندگان
  • مدیریت سفارشات فروش
  • امکان ثبت و آرشیو پرونده مشتریان
  • مدیریت بخش بندی بازارهای هدف
  • مدیریت مالی قبل از فروش
  • مدیریت بازاریابی فروش
  • مدیریت کالا و تعریف ویژگی ها و کمیت
  • مدیریت قراردادهای مشتریان