هدف گذاری فروش

هدف گذاری فروش

به این مقاله امتیاز دهید

هدف گذاری فروش چیست؟ هدف گذاری فروش در واقع هدفی است که برای یک فروشنده یا بخش فروش تعیین شده است تا درآمد آن را برای یک زمان خاص تعیین کند. در اینجا تعریف کاملی از هدف گذاری فروش آمده است. تنظیم اهداف فروش به شما و تیم فروش شما در دستیابی به اهداف خود کمک می کند. آیا می دانید برای پیش بینی بهتر درآمد خود در زمان واقعی می توانید از انواع مختلف هدف گذاری فروش استفاده کنید؟ آیا تا کنون به نقش نرم افزار فروش در فروش بیشتر خود دقت کرده اید؟ برای درک درست از هدف گذاری فروش ادامه مطلب را دنبال نمایید.

هدف گذاری فروش چیست؟

امروزه ، بسیاری از سازمان های فروش از روش مدیریت قدرتمند و همینطور برخی از نرم افزارهای اتوماسیون مثل نرم افزار فروش برای پیگیری روند فروش خود استفاده می کنند. نرم افزار فروش در تعیین روند فروش شما موثر است. در این نرم افزار تمام مشتریان بالقوه شما نمایش داده می شوند و مرتب با توجه به مرحله آنها در چرخه فروش شما تنظیم می شوند. هر فرصت فروش یا معامله فروش ارزش خاص خود را دارد که در هدف محاسبه می شود. بنابراین تعریف هدف گذاری فروش به صورت ساده می تواند به صورت زیر باشد:

هدف گذاری فروش ابزاری برای فروش است که به شما امکان می دهد سهم فرصت خود را در رسیدن به هدف فروش خود بسنجید و برآورد کنید.

بیشتر شرکت ها فقط یک نوع هدف یعنی هدف واقعی یا درآمد نهایی را ردیابی می کنند. با این حال ، روش مدیریت درست به شما امکان می دهد تا میزان فروش خود را در زمان واقعی کنترل کنید و به شما یک ابزار پیش بینی تعاملی نیز ارائه می دهد. در اینجا ۵ هدف اساسی برای فروش آورده شده است که به شما کمک می کند تا پیشرفت فروش خود را بهتر پیش بینی و تحلیل کنید.

معرفی ۵ نوع هدف اصلی فروش برای موفقیت در فروش شما

نمونه های هدف فروش زیر ، درآمد فروش شما را بر اساس ارزش فرصت و مجموعه شرایط اضافی زیر محاسبه و پیش بینی می کنند:

شماره ۱: هدف گذاری فروش با توجه به محصول

این نوع از هدف فروش ، یک راه ساده اما مؤثر جهت تأمین بودجه‌ فروش ماهیانه سازمان شما است. در این روش ، لیستی از محصولاتی که باید به فروش برسند و همینطور میانگین قیمت و ارزشی که برای رسیدن به سود بیشتر باید دریافت شود ، تعیین و برآورد می‌ گردد. علاوه بر این باید به داده های مهم موجود در زمینه‌ کسب ‌و کار مانند ملزومات موجودی و انبار نیز توجه شود. شما در این روش می‌توانید هدف فروش خود را با توجه به محصولات یا خدمات، سود هر محصول و پیش بینی فروش ، انجام دهید.

شماره ۲: هدف گذاری فروش وزنی

هدف فروش وزنی برابر است با مجموع کل ارزش فرصت در هر مرحله فروش ضربدر احتمال بسته شدن برای آن مرحله. این هدف در واقع عینی ترین هدف است که فرصت های از دست رفته در طول فرآیند را در نظر می گیرد.

شماره ۳: هدف فروش رتبه بندی شده

هدف رتبه بندی شده مجموع کلیه مقادیر فرصت ها را با توجه به رتبه بندی ذهنی خود فرصت توسط نمایندگی فروش و تعریف دوره تاریخ هدف قرار می دهد. هدف رتبه بندی، برآورد هر نماینده فروش در مورد شانس آنها برای به دست آوردن یک فرصت خاص فروش است. درصد های وزنی برای هر مرحله از فروش در این نمای هدف گنجانده نشده است. این یک هدف شخصی است و مربوط به تنظیمات فردی و تجربه های مشتری با مشتری است. چه کسی بیشتر از مشتری می داند؟ بله ، این یک نماینده فروش است.

شماره ۴: هدف فروش متعادل

این محافظه کارترین نوع هدف است. یک هدف محاسبه ارزش متعادل یعنی مجموع تمام مقادیر فرصت ها با توجه به موقعیت در خط فروش ، به رتبه بندی ذهنی خود فرصت و تعریف دوره تاریخ هدف. این یکی از بهترین هدف هایی است که باید روی آن تمرکز کنید.

شماره ۵: هدف گذاری فروش بر اساس درآمد واقعی

هدف فروش بر اساس درآمد واقعی یعنی مجموع تمام مقادیر فرصت برنده در یک محدوده هدف معین. این در واقع درآمدی است که تیم فروش شما در بازه زمانی مشخص کسب کرده است. با ردیابی جزئیات هر فرصت فروش ، می توانید در بالای پیشرفت فروش خود باقی بمانید و اطمینان حاصل کنید که تیم فروش شما به اهداف فروش خود دست پیدا می کند.

چگونه می توان به طور موثر اهداف فروش را پیگیری کرد؟

این اهداف فروش به شما امکان می دهد تا از طریق شرایط مختلف ، به طور موثر فرصت های فروش خود را ردیابی کنید. با این حال ، در ابتدا شما باید هدف فروش خود را تعیین کنید. به یاد داشته باشید که هدف فروش یک ارزش خاص مبتنی بر زمان است که به طور آزادانه قابل تغییر است و نیروی فروش به سمت آن هدایت می شود. شما همچنین می توانید هدف گذاری فروش خود را به کمک نرم افزار CRM و نرم افزار فروش پیگیری کنید.

هنگامی که هدف خود را تنظیم می کنید و شروع به پر کردن خط تولید خود با مشتریان بالقوه می کنید ، می توانید اهداف خود را در هر زمان پیگیری کنید و همینطور پیش بینی یا سهمیه فروش خود را پیگیری کنید. برای بررسی دقیق تر ردیابی هدف فروش و مدیریت فروش با نرم افزار CRM و نرم افزار فروش پیشنهاد می کنیم مقالات دیگر ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1  +  8  =  

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره