معیار های انتخاب نرم افزار فروش

معیار های انتخاب نرم افزار فروش چیست

به این مقاله امتیاز دهید

تجارت مدرن امروز تحت سلطه داده ها است. در واقع بدون اطلاع کافی از آمارها، KPI ها و سایر تجزیه و تحلیل های دیگر ، تصمیم گیری دقیق و بهبود عملکرد تیم های فروش دشوار است. اگر نمی دانید بهترین مشتریان شما از کجا آمده اند ، زمان های بهینه برای رسیدن به آنها را با یک تماس ، پیامک یا ایمیل از دست می دهید. خوشبختانه این روزها نرم افزار فروش به کمک مدیران آمده است تا داده های مورد نیاز آنها را جمع آوری کند. اما معیار های انتخاب نرم افزار فروش چیست؟

سرمایه گذاری در نرم افزار فروش برای توسعه هر کسب و کار و شرکتی لازم است. امروزه تعداد زیادی نرم افزار فروش در بازار موجود است. با توجه به این نکته ، مهم است که بدانیم معیار های انتخاب نرم افزار فروش چیست ، همچنین باید به خاطر داشته باشید که یک نرم افزار بسیار پیچیده ممکن است نیاز به آموزش برای کارمندان داشته باشد. بنابراین ، یافتن نرم افزاری که تمام نیازهای سازمانی شما را برطرف نماید و در حین حال کار با آن ساده و سریع باشد بسیار مهم است. در ادامه مهم ترین معیار های انتخاب نرم افزار فروش را بررسی می کنیم.

مهم ترین معیار های انتخاب نرم افزار فروش

شرکت های مختلف به حوزه های مختلف تجاری تعلق دارند ، بنابراین نیازهای متفاوتی نیز خواهند داشت. معیارهایی که در ادامه مشاهده خواهید کرد تنها چند نکته اساسی است که شما باید هنگام انتخاب نرم افزار فروش برای تجارت خود در نظر بگیرید. برای انتخاب یک نرم افزار درست نه تنها باید به هزینه آن ، بلکه باید به قابلیت های استفاده از آن ، ویژگی ها و همینطور قابلیت مقیاس پذیری آن نیز توجه کنید.

نرم افزار CRM مناسب باید با فرآیند فروش شرکت شما متناسب باشد. علاوه بر این ، باید با خیلی سریع و راحت گردش کار شما را تسهیل بخشد. در اینجا چندین معیار برتر برای انتخاب نرم افزار فروش آورده شده است.

مهم ترین معیار های انتخاب نرم افزار فروش

  • کاربر پسند بودن

درست مانند سایر ابزارها و نرم افزارهای دیگر ، اگر استفاده از نرم افزار و سامانه فروش آسان نباشد ، برخورداری از بهترین ویژگی ها نیز باز بی فایده خواهد بود. در واقع اگر تیم فروش شما قادر به استفاده از نرم افزار فروش نباشد ، سرمایه گذاری در این بخش به هدر رفته است.

بنابراین حتما نرم افزار فروشی را انتخاب کنید که به خوبی با سیستم های موجود در سازمان شما ادغام شود و همچنین استفاده از آن راحت و کاربر پسند باشد. فراموش نکنید نرم افزار فروش چیزی است که کارمندان شما هر روز از آن استفاده می کنند. به این ترتیب اگر از یک نرم افزار فروش پیچیده استفاده کنید، فقط عملکرد تیم فروش خود را مختل خواهید کرد.

  • دسترسی از راه دور و سازگار با تلفن همراه

بیشتر شرکت های امروزی دارای نمایندگی فروشی هستند که هم در محل شرکت و هم در خارج از آن و یا شهرها و کشورهای دیگر مستقر هستند و کار می کنند. بنابراین هنگامی که خارج از محدوده سازمان در حال فعالیت هستند ضروری است که آنها نیز به اطلاعات به روز شده در نرم افزار فروش شرکت دسترسی داشته باشند.

کار با یک نرم افزار فروش که برای فروشندگان از راه دور نیز مجهز شده است ، اطمینان می دهد که اطلاعات شما در همه زمان ها در سیستم ها به روزرسانی می شوند.

معیار مهم دیگر این است که نرم افزار فروش باید با دستگاه های مختلف سازگار باشد. با ظهور تلفن های هوشمند، اکنون بیشتر نرم افزارها دارای نسخه های برنامه تلفن همراه هستند. این یک امکان اضافی را برای فروشندگان فراهم می کند تا بتوانند در هر زمان و مکان به اطلاعات فروش سازمان دسترسی داشته باشند.

  • ادغام راحت با دیگر نرم افزارها و رسانه های اجتماعی

ویژگی دیگری که باید در نرم افزار فروش به دنبال آن باشید ادغام نرم افزار فروش با دیگر نرم افزارهای کاربردی شرکت و همینطور رسانه های اجتماعی است. هیچ برنامه ای در انزوا کار نخواهد کرد ، بنابراین بررسی اینکه آیا راه حل جدید مدیریت فروش شما با سایر نرم افزارهایی که قبلاً از آنها استفاده کرده اید – مانند HR یا حسابداری – به خوبی یکپارچه می شود ، بسیار مهم است.

همچنین همانطور که می دانید در حال حاضر ما در عصر رسانه های اجتماعی هستیم و حداکثر امتیازات کسب و کارها از طریق ارتباط با مشتری در رسانه های اجتماعی حاصل می شود.

بنابراین اگر فعالیت های تیم فروش شما در رسانه های اجتماعی قابل نظارت نیست و یا امکان جمع آوری داده در آن میسر نیست ، لازم است یک نرم افزار فروشی را انتخاب کنید که بتواند با سیستم عامل های مختلف رسانه های اجتماعی نیز ادغام شود.

  • سیستم پشتیبانی چندین کاناله از مشتری

هر سازمان قابل اعتماد باید دارای سیستم پشتیبانی چندین کاناله از مشتریان باشد تا در صورت بروز مشکل در یکی از کانال ها از طریق کانال دیگری به راحتی با مشتری ارتباط برقرار نماید. بنابراین شما باید به دنبال نرم افزار فروشی باشید که خدمات شما را از چندین کانال به مشتری ارائه دهد.

نرم افزار  crm بهوان

بسیاری از ویژگی های دیگر در نرم افزارهای فروش وجود دارد که می تواند به افزایش کارایی و اثربخشی فرایندهای فروش شما کمک کند ، اما مهم ترین کار شناسایی موارد ضروری و یا اختیاری برای تیم فروش شماست. همچنین شما می توانید نرم افزاری را انتخاب کنید که از همه ویژگی های یک نرم افزار فروش برخوردار باشد ولی ممکن است نیمی از ویژگی ها را هیچ وقت استفاده نکنید، بنابراین وقت و هزینه خود را از دست داده اید. برای راهنمایی بیشتر در خصوص انتخاب بهترین نرم افزار فروش برای کسب و کار خود با کارشناسان ما در بهوان تماس حاصل نمایید.

مزایای انتخاب یک نرم افزار فروش خوب برای شرکت

-یک نرم افزار مدیریت فروش کارآمد می تواند تعداد زیادی از کارهای دستی وقت گیر را به طور خودکار انجام دهد. این باعث می شود که تیم فروش شما بتوانند بر روی اهداف مهم تر فروش خود متمرکز شوند.

-مشاهده بهتر کلیه فعالیت ها و عملکرد شرکت با گزارش گیری از طریق نرم افزار فروش امکان پذیر است. به این ترتیب شما می توانید آنچه را که اشتباه پیش می رود به موقع تشخیص داده و آن را برطرف نمایید. در واقع این نرم افزار به پیش بینی آینده کسب و کار شرکت کمک می کند.

-می توانید استراتژی قیمت گذاری خود را از طریق قابلیت های بهینه سازی قیمت گذاری نرم افزار مدیریت کنید.

– این نرم افزار کمک می کند تا ارتباط صاف و شفافی با مشتریان خود برقرار کنید و رضایت آنها را به خوبی به دست آورید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

65  +    =  75

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره