نرم افزار crm برای تولیدی های بزرگ - بهوان

کاربرد crm در تولیدی ها چیست؟ تمامی آنچه که باید بدانید

به این مقاله امتیاز دهید

امروزه مشاغل تولیدی به این نتیجه رسیده اند که یک نرم افزار crm خوب به مدیریت هوشمند زنجیره تامین و افزایش ROI در تولید کمک می کند. به همین خاطر سرمایه گذاری در بخش CRM به طور فزاینده ای در صنایع تولیدی در حال افزایش است. صاحبان صنایع تولیدی اکنون به خوبی می دانند که نرم افزار crm می تواند بهترین راه حل برای بهبود کسب و کار آن ها باشد. این نرم افزارها حتی به طور خاص نیازهای عملیاتی پیچیده ی تولیدی ها را نیز برآورده می سازند. درواقع کاربرد crm در تولیدی ها بسیار پررنگ و مهم است.

اگر شما هم صاحب یکی از مشاغل تولیدی هستید، می توانید از سی آر ام برای بهبود فرآیندهای فروش، ارتقاء خدمات مشتری و ارائه بینش بهتر در مورد عملیات های کسب وکار کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره در این زمینه همین امروز با تیم متخصص بهوان تماس بگیرید.

ایده اصلی کاربرد crm در تولیدی ها، توانمندسازی آنها برای به دست آوردن یک دید کلی از انواع نیازهای مشتریان است. علاوه براین نرم افزار crm به این شرکت ها کمک می کند تا روابط خود را با مشتریانشان بهبود بخشند که مطمئناً برای هر دو طرف سودمند خواهد بود.

بی تردید یک سی آر ام خوب نظیر آنچه توسط تیم متخصص بهوان ارائه شده است، درک نیاز مشتریان و اتخاذ تصمیمات هوشمندانه تر را برای سازمان ها آسان تر می کند. در ادامه به اهمیت و کاربرد crm در تولیدی ها بیشتر می پردازیم. همچنان با تیم بهوان همراه باشید.

کاربرد crm در تولیدی ها چیست

چرا صنایع تولیدی به نرم افزار crm نیاز دارند؟

هنگامی که به دنبال راه‌ حل ‌های نرم افزاری برای مشاغل تولیدی هستیم ممکن است با انواع نرم ‌افزارها که عمدتاً با هدف اصلی حسابداری یا ERP ساخته شده اند مواجه ‌شویم. اینگونه نرم افزارها شاید کاربردی باشند اما هرگز نمی توانند به عنوان راه حل جایگزین برای CRM پیشنهاد شوند. زیرا مشکلات زیادی به وجود می آورند که معمولا هنگام استفاده از آن ها رخ می دهد.

اما نرم افزارهای crm به گونه ای طراحی شده اند که کاملا سازگار با کسب وکارها باشند و هدف اصلی آنها یعنی جذب، حفظ و رشد مشتریان سودآور را برآورده سازند.

سرعت به یک عامل تعیین کننده تبدیل شده است:

یک شرکت تولیدی معمولاً دارای تیم ‌های پشتیبانی فروش و فروش میدانی است که روزانه با مشتریان زیادی در ارتباط هستند. اما برای اینکه این ارتباط سریع و موثر باشد قطعا به راه حل های CRM نیاز است. این نرم افزار می تواند داده های فروش را برای تیم پشتیبانی سریعا بروزرسانی کند.

از طرف دیگر با توجه به کاربرد crm در تولیدی ها، این نرم افزار تمام اطلاعات لازم در مورد فروش، بازاریابی و خدمات مشتری را در یک سیستم برای شما قابل ردیابی می کند. بنابراین دسترسی سریع به اطلاعات را امکان پذیر می کند. نمایندگان فروش شما می توانند با قابلیت های CRM سرعت خود را افزایش دهند. فروش هدایت شده چرخه فروش را کوچک می کند، اندازه معامله را افزایش می دهد و دامنه فروش شما را گسترش می دهد.

تمرکز بر روابط با مشتریان اهمیت بیشتری پیدا کرده است:

یکی از مباحث مهم دیگر در صنایع گوناگون که حتی برای صنایع تولیدی نیز صدق می کند تمرکز بر روابط با مشتریان است. کاربرد crm در تولیدی ها نه تنها به بهبود روابط با مشتریان کمک می کند بلکه سطح بهره وری سازمان ها را نیز افزایش می دهد.

بدون شک استراتژی مهم کسب وکارهای تولیدی افزایش فروش محصول و به دنبال آن افزایش سود است. مشتریان نیز بیشتر از همیشه خواستار توجه و خدمات با کیفیت بالاتر هستند. بنابراین در بازار پر رقابت امروز، تیم های فروش باید بیشتر از همیشه آماده ی پاسخگویی به نیاز مشتریان باشند. این نیاز به خوبی با کمک نرم افزار crm بهوان برطرف خواهد شد.

از طرف دیگر این نرم افزار به عنوان بهترین راه حل برای بهبود فرآیندهای مختلف کسب و کارها شناخته می شود. همه این موارد موجب شده است که CRM در صنعت تولید یکی از مهمترین ابزارهای امروزی به شمار رود.

کاربرد crm در تولیدی ها

مطالب پیشنهادی: بهترین نرم افزار سی آر ام برای مشاغل کوچک

کاربرد crm در تولیدی ها چیست؟

یک CRM خوب برای صنایع تولیدی می تواند به روش های مختلی کارآمد باشد. در اینجا به ۵ کاربرد اصلی آن در صنعت تولید اشاره خواهیم کرد:

  • برای بهبود عملکرد فروش موثر است

نرم افزار crm به تولیدی ها کمک می کند تا بینش ارزشمندی در مورد رفتار مصرف ‌کنندگان به دست آورند. به این صورت که مشتریان را بر اساس حجم خریدشان اولویت ‌بندی می کند. همچنین ارزش معاملات و سایر جنبه‌ ها را بر اساس داده‌ه ای تاریخی بررسی و تجزیه و تحلیل می کند. همه ی این اطلاعات برای پیش بینی فروش و رشد آینده اهمیت دارند.

علاوه بر این نرم افزار crm با مرتب سازی این اطلاعات در زمان کوتاه تری بینش و تحلیل هوشمندی را به تولیدی ها ارائه می دهد که منجر به صرفه جویی در زمان و تلاش شرکت ها می شود. این ویژگی کمک می کند تا مدیران در تدوین سریع تر اهداف فروش موفق عمل کنند.

فراموش نکنید که برای افزایش فروش، بهبود خدمات مشتری و رشد طولانی مدت این روند ضروری است و این تنها به کمک یک نرم افزار crm خوب امکان پذیر است.

  • به ارائه ی سرنخ های با کیفیت بالا کمک می کند

امروزه کمتر کسب و کاری است که نداند فرآیندهای فروش بهتر منجر به مشتریان بیشتر و در نتیجه کسب درآمد بیشتر می شود. به عبارت دیگر فرآیندهای فروش بهبود یافته می تواند به دسترسی بیشتر به مشتریان با کیفیت بالا کمک کند.

به این ترتیب کاربرد crm در تولیدی ها با بهبود فرآیندهای فروش به شما این امکان را می دهد تا سرنخ های باکیفیت بالا را به دست آورید. یعنی تیم فروش شما با کمک این نرم افزار می تواند با دنبال کردن پاسخ‌ها و تعاملات بالقوه، کسانی را که احتمالا به شریک یا خریدار اصلی شما تبدیل ‌می شوند در اولویت قرار دهد.

این سیستم از ابزارهایی مانند امتیازدهی سرنخ استفاده می ‌کند تا تعیین کند کدام مخاطبین ارزش دنبال کردن را بر اساس احتمال تبدیل آنها دارند.

  • به پیش بینی دقیق تقاضا کمک می کند

نرم افزار crm برای صنایع تولیدی به عنوان یک پلتفرم یکپارچه عمل می کند که به شما این امکان را می دهد که میزان تقاضا را به طور دقیق تری پیش بینی کنید. در واقع اگر بتوانید تقاضای مشتریان را درک و پیش بینی کنید، عملیات و تصمیمات برای عرضه ی محصولات، بسیار بهینه تر و کارآمدتر خواهد شد.

تطبیق سریع تر با خواسته های مشتریان در بازار به شما کمک می کند تا از رقبای خود سبقت بگیرید و مزیت رقابتی کسب کنید. به این ترتیب سرمایه گذاری برای سفارش نرم افزار crm از تیم های متخصصی همچون تیم بهوان برای صنایع تولیدی می تواند به طور قابل توجهی منجر به رشد درآمد شود.

  • دید گسترده تری از زنجیره تامین ارائه می دهد

کاربرد crm در تولیدی ها تنها به مدیریت بخش خدمات مشتریان برای تولیدی ها خلاصه نمی شود. مثلا می تواند بینش دقیق و ارزشمندی را در مورد عملیات ها، مدیریت موجودی، پردازش سفارش، انبارداری و زنجیره های توزیع ارائه دهد. اگر بتوانید زنجیره تامین خود را هوشمند کنید به نتایج خارق ‌العاده ‌ای دست می یابید که به شما برای مدیریت برنامه‌ های تولیدتان کمک می کند.

علاوه بر این، به شما این امکان را می دهد تا چرخه تولید را حفظ کرده و محصولات را به سرعت از محل تولید به بازار انتقال دهید.

  • خدمات مشتریان را بهبود می بخشد

به جرأت می توان گفت نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری امروزه به عنوان یک تغییر دهنده بازی در صنعت تولید به شمار می رود. خدمات پس از فروش عالی و تحویل ایمن و به موقع محصولات برای یک شرکت تولیدی بسیار ارزشمند است.

نرم افزار crm پیگیری نیاز مشتریان، ثبت هر گونه شکایت، تضمین گارانتی، تعمیر یا خدمات و پاسخ به سؤالات و تماس‌ های  مشتریان را آسان می کند. همچنین منجر به تاخیر کمتر برای پاسخگویی به مشتریان می ‌شود.

همه ی این موارد از ملزومات خدمات مشتریان با کیفیت است که باید به آن ها توجه شود.

استفاده از crm در تولید ها - بهوان

مطالب پیشنهادی : کاربرد نرم افزار crm برای بیمه ها

  • نتایج و انتظارات

اگر یک شرکت تولیدی یک سیستم CRM را با موفقیت پیاده سازی کند، بدون شک در مدت زمان کوتاهی به نتایج دلخواه خود می رسد. در واقع هدف نرم افزار crm بهبود بازاریابی بالقوه و فروش بیشتر است. همچنین بخش‌ های بازاریابی و فروش را قادر می ‌سازد تا گزارش ‌های دقیقی را با در نظر گرفتن رفتار مشتریان ارائه دهند.

این ویژگی به نمایندگان خدمات پس از فروش و تیم پشتیبانی کمک می کند تا سریع تر به نیاز مشتری رسیدگی کنند. بنابراین مشتری رضایت بیشتری خواهد داشت.

کاربرد crm در تولیدی ها به تمرکز بر مهم ترین نیازهای مشتریان نیز کمک می کند و حتی می تواند برای پیش بینی نیاز تولید در آینده کارآمد باشد. چرا که این نرم افزار به خوبی روشن خواهد کرد که مصرف کنندگان به چه چیزی نیاز دارند. بنابراین به عنوان یک شرکت تولید کننده می توانید تمام خواسته های آنها را در قالب تولید یک محصول جدید برآورده سازید.

سخن آخر

بدون شک در این دنیای همیشه در حال تغییر، استفاده از فناوری های مدرن برای موفقیت هر کسب وکاری بسیار مهم است و CRM نقش بسیار مهمی در ایجاد یک کسب و کار موفق دارد.

اگر شما هم به دنبال پیشرفت بیشتر در کسب و کار تولیدی خود هستید می توانید از مزایای این نرم افزار بهره مند شوید. برای دریافت مشاوره خرید همین امروز با تیم بهوان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5  +  3  =  

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره