نرم افزار crm | راهکاری برای مدیریت ارتباط با مشتریان | بهوان

مدیریت ارتباط با مشتریان CRM

در یک تعریف ساده؛ مدیریت ارتباط با مشتری یا نرم افزار CRM یک فناوری است که برای مدیریت کلیه روابط و تعامل شرکت ها با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه استفاده می شود.

در اصل یکی از اهداف اصلی خرید نرم افزار CRM بهبود روابط تجاری با مشتریان است که به رشد و توسعه ی تجارت شما کمک می کند.

یک سیستم CRM نه تنها به شرکت ها کمک می کند تا با مشتریان خود در ارتباط باشند، بلکه به ساده کردن و بهبود فرآیندهای کسب و کار نیز کمک می کند.

در حال حاضر بهترین نرم افزار سی آر ام ، نرم افزاری است که روابط مشتری را در کل چرخه عمر مشتری از مرحله بازاریابی گرفته تا فروش و خدمات پس از فروش مدیریت کند.

چــرخه CRM چیــست؟

به طور کلی چرخه CRM شامل بازاریابی، خدمات به مشتری و فعالیت های فروش است.

این کار با دسترسی و دستیابی به مشتری آغاز شده و به طور ایده آل منجر به وفاداری مشتریان می شود. پنج مرحله کلیدی در چرخه سی آر ام وجود دارد که عبارتند از:

رسیدن به یک مشتری بالقوه

کســـب مشتـــری

تبدیــــــل

حفــظ مشتــــری

وفـــاداری مشتـــری

امکانات سامانه و نرم افزار crm بهوان

آشنایی با فرآیند نرم افزارCRM در سازمان ها | نرم افزار سی آر ام بهوان

آشنایی با فرآیند نرم افزار CRM در سازمان ها

امروزه مصرف کنندگان انتظار دارند که شما به عنوان یک کسب وکار یک تجربه خرید سفارشی را برای برآورده کردن نیازهای آنها ارائه دهید.

برای این هدف شما باید ابتدا درک کنید که مخاطبانتان چه می خواهند و به چه چیزی نیاز دارند.

همچنین باید درک کنید که چگونه می توانید این الزامات را بهتر از رقبایتان برای آنها فراهم کنید.

فرایند CRM به سازمان شما کمک می کند تا به این اهداف برسد. به طور کلی بهترین نرم افزار سی آر ام برای ساده سازی و بهبود تعامل با مشتری، بهبود روند فروش و کمک به اجرای موفق کمپین های بازاریابی طراحی شده است.

سی آر ام تمامی این کارها را با بهبود کارآیی در طول گردش کار، اتوماسیون کارها و تجزیه و تحلیل داده ها انجام می دهد. اتوماسیون یکی از مهمترین مزایای ارائه شده توسط پلت فرم های CRM امروز است.

این ویژگی شما را قادر می سازد تا به طور خودکار فعالیت مشتریان قدیمی و جدید خود را ردیابی کرده و تمام اطلاعات تماس آنها را در یک پایگاه متمرکز پیگیری کنید.

به این ترتیب خرید CRM یک راه حل همه منظوره برای مدیریت ارتباط با مشتری است که به طرز چشمگیری باعث بهبود کارایی پرسنل و رضایت مشتریان می شود.

به طور کلی فرآیند CRM یک تلاش مشترک بین بخش های بازاریابی، فروش و پشتیبانی است. فرآیند سی آر ام شبیه به چرخه CRM در یک کسب وکار است.

برای درک بهتر این موضوع ما نحوه عملکرد سی آر ام در هر مرحله از چرخه عمر مشتری را بررسی خواهیم کرد.

ایجاد آگاهی از برند یکی از اصلی ترین اهداف نرم افزار crm بهوان

ایجاد آگاهی از برند

اولین قدم برای دستیابی به مشتریان جدید، معرفی تجارت به آنها است.

تیم بازاریابی به طور کلی با استفاده از اقدامات زیر این کار را انجام می دهد :

  • یادگیری در مورد مخاطبان هدف
    ابتدا بازاریابان تحقیقاتی را انجام می دهند تا جمعیت هدف، علایق، کانال های ارتباطی ترجیحی آنها، موارد با اهمیت برای آنها، نحوه پاسخ آنها و مواردی از این دست را پیدا کنند.
  • گروه بندی مخاطبان هدف
    در این مرحله مخاطبان هدف بر اساس علایق و ویژگی های مشابهی که دارند گروه بندی می شوند.
    این به بازاریابان کمک می کند تا افرادی را که به احتمال زیاد به مشتری تبدیل می شوند و باید در کمپین ها مورد هدف قرار بگیرند، شناسایی کنند.
  • ایجاد کمپین های بازاریابی بر اساس گروه بندی 
    از آزمون های A/B و اتوماسیون بازاریابی برای ایجاد کمپین های منحصر به فرد با کمک رسانه های اجتماعی، ایمیل و غیره استفاده می شود.
    بعد از اتمام مراحل بالا نرم افزار CRM شما حاوی اطلاعات زیادی است.
    این ابزار می تواند به تیم های بازاریابی تصویری واضح از مخاطبان هدف را ارائه دهد.
    بازاریابان همچنین می توانند داده های بالا را در فناوری CRM خود تجزیه و تحلیل کنند تا درک کنند که چه چیزی منجر به تبدیل در گذشته شده است.
    با درک این تجزیه و تحلیل ها بازاریابان برای ایجاد کمپین های مؤثرتر در آینده مجهز می شوند.

به دست آوردن سرنخ یا لید یکی از شاخصه های مهم در انتخاب نرم افزار crm

به دست آوردن سرنخ یا لید

معرفی برند به مشتری بالقوه فقط آغاز روند CRM است.
در مرحله بعدی شما باید آنها را ترغیب کنید تا در مورد برندتان اطلاعات بیشتری کسب کنند و با آن درگیر شوند.

  • بسته به نحوه ساختار شرکت شما، این مرحله یعنی به دست آوردن سرنخ واقعی می تواند یک مسئولیت برای تیم بازاریابی یا تیم فروش شما باشد.
  • کار سیستم های CRM با جمع آوری سرنخ از وب سایت ها، ایمیل ها، تلفن ها، داده های رسانه های اجتماعی و موارد دیگر در چندین منبع و کانال شروع می شود.
  • مثلا تیم بازاریابی ممکن است بازدید کنندگان وب سایت را ترغیب کند تا در خبرنامه ی سایت ثبت نام کنند. از طرف دیگر تیم فروش می تواند از سیستم CRM خود برای تنظیم چت زنده در سایت شما استفاده کند.
    با استفاده از این ویژگی ها، تیم شما می تواند به صورت پیشرو به مشتریان بالقوه ای که در وب سایت شما فرود می آیند، دسترسی پیدا کند.
  • بنابراین با خرید سی آر ام می توانید به داده های کاربران سایت به صورت متمرکز دسترسی پیدا کرده و آنها را به سرنخ تبدیل کنید.
    ابزار CRM کلیه این اطلاعات را سازماندهی می کند تا به طور کلی یک سابقه کامل از افراد و شرکت ها را به شما ارائه دهد.

تبدیل سرنخ به مشتریان اصلی ترین هدف های نرم افزار سی آر ام

تبدیل سرنخ به مشتریان

  • شما در مراحل قبلی با موفقیت با مشتریان بالقوه کسب وکار خود درگیر شده اید و آنها را به برند خود علاقه مند کرده اید.
    اکنون زمان آن رسیده است که این افراد را به مشتریان واقعی خود تبدیل کنید.
  • برای این کار ، نمایندگان فروش ابتدا باید در شناسایی میزان علاقه مشتریان به خرید، مهارت داشته باشند.
    خرید CRM و پیاده سازی آن برای این مرحله بسیار مفید است.
    زیرا با استفاده از سوابق خرید مشتریان و علاقه مندی آنها می توان فرصت های فروش تازه را شناسایی کرد.
  • شما می توانید از پلتفرم CRM برای یادآوری محصولاتی که مشتریان قبل از ثبت نهایی، آن را در سبد خرید خود رها کرده اند استفاده کنید.
    همچنین می توانید با استفاده از سوابق خرید آنها محصولات مشابه و محصولات مورد نیاز احتمالی را برای آنها به نمایش بگذارید.
  • مطالعات نشان داده اند که 63 ٪ از مصرف کنندگان قبل از اینکه خرید خود را کامل کنند، به 3 تا 5 بار یادآوری نیاز دارند.
    ابزار سی آر ام به شما کمک می کند که این پیگیری ها را به صورت خودکار انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید هیچ فرصتی از دست نرفته است.

از اهداف و نشانه گذاری های نرم افزار crm بهوان ارائه خدمات برتر به مشتریان

ارائه خدمات برتر به مشتریان

  • فرایند نرم افزار CRM با تبدیل سرنخ به مشتری به پایان نمی رسد.
    بلکه شما به عنوان یک شرکت برای رشد بیشتر، باید بتوانید مشتریان خود را حفظ کنید.
    این کار از طریق ارائه ی خدمات پشتیبانی عالی امکان پذیر است.
  • در حال حاضر خدمات مشتری بزرگترین عاملی است که وفاداری مصرف کننده را به یک برند تعیین می کند.
    در مقابل، پشتیبانی ضعیف از مشتریان می تواند بر اعتبار شما نزد مشتریان تأثیر منفی بگذارد.
    تیم های پشتیبانی باید بتوانند در هر زمان که مشتری می خواهد به آنها خدمات پشتیبانی ارائه دهند.
  • با استفاده از بهترین نرم افزار سی آر ام تیم پشتیبانی شما می تواند به راحتی به اطلاعات و سوابق خرید مشتریان، برای حل سریع مشکلات آنها دسترسی پیدا کند.
  • خرید نرم افزار CRM برای یک سازمان به حل و فصل مسائل مشتریان به سرعت و بدون زحمت کمک می کند. این امر باعث می شود تا یک تجربه بدون استرس و کارآمد در روابط میان مشتری و نمایندگان پشتیبانی فراهم گردد.

افزایش فروش

  • بازگشت یک مشتری برای خرید یعنی خرید مداوم از تجارت شما. با استفاده از CRM می توانید لیست مشتریان خود را بر اساس تاریخچه خرید آنها سازماندهی کنید.
    سپس می توانید الگوهای ایمیل سفارشی ایجاد کنید که به طور همزمان پیشنهادات خرید خود را به کل لیست های مشتریان ارسال می کند.
  • به این ترتیب، با کمک بهترین نرم افزار سی آر ام شما می توانید تقریبا مطمئن باشید که تبلیغات و بازاریابی های آینده به دست مشتریانی که به احتمال زیاد از شما خرید می کنند، می رسد.
  • همانطور که دیدید یک راه حل مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به شما کمک می کند تا مشتریان جدید پیدا کنید، تجارت خود را به آنها معرفی کنید و با سازماندهی اطلاعات مشتری به ایجاد روابط قوی تر با آنها و رشد سریع تر تجارت خود کمک می کنید.
  • اگر برای رسیدن به این اهداف به خرید CRM مناسب کسب و کار خود نیاز دارید، همین امروز با ما تماس بگیرید..

خرید نرم افزار CRM بهوان چه مزایایی دارد؟

اگر شما در حال حاضر نیازهای سازمان خود را به درستی تعریف کرده اید و همچنین یک فرآیند فروش قوی دارید، در مسیر درستی برای خرید سی آر ام و پیاده سازی آن قرار گرفته اید. زیرا در این صورت این ابزار می تواند به شما در رسیدن به اهداف فروشتان کمک کند. در واقع هنگامی که قصد خرید CRM را دارید، بسیار مهم است که فرآیند فروش خود را به درستی تعریف کرده باشید تا در نهایت برای عملکردی که به آن نیاز ندارید هزینه ای پرداخت نکنید.

سادگی و رابط کاربری ساده نرم افزار crm بهوان یکی از اصلی ترین دلیل های رقبابتی بودن بهوان
هرچه استفاده از نرم افزار CRM پیچیدگی کمتری داشته باشد، احتمال استفاده ی تیم فروش از آن بیشتر است. این ویژگی برای تیم CRM بهوان بسیار اهمیت دارد.
بهترین نرم افزار سی آر ام نرم افزاری است که یک ابزار پشتیبان برای کسب و کار شما باشد. به بیان ساده تر اگر شما یک نماینده فروش هستید، باید احساس کنید که CRM توانسته در فروش به شما کمک کند. نه اینکه کار با آن طاقت فرسا بوده و خود به یک معضل تبدیل شود.
به همین منظور ما در بهوان از همان ابتدا در طراحی و اجرای نرم افزار سی آر ام از کارمندان شما بازخورد می گیریم تا بتوانیم بهترین و مناسب ترین سیستم مدیریت ارتباط با مشتری را برای شما پیاده سازی کنیم.

مزایای استفاده از نرم افزار CRM چیست ؟

مزایای استفاده از نرم افزار CRM و مدیریت ارتباط با مشتری | بهوان

مزایای بهترین نرم افزار سی آر ام چیست؟

  • دید 360 درجه از مشتری

تمام سیستم های CRM مدرن به تیم های فروش محصول و خدمات اجازه می دهند که دید 360 درجه از مشتریان داشته باشند.

  • تعامل بهتر با مشتریان

نرم افزار CRM تیم های فروش و خدمات را قادر می سازد تا به طور موثر و کارآمد با مشتریان تعامل داشته باشند.

  • افزایش رضایت مشتری

با ارائه یک رویکرد جامع برای تعامل با مشتری و همینطور با ایجاد تجربه فوق العاده خرید در سراسر کانال ها، در نهایت رضایت مشتری افزایش می یابد.

  • چرخه فروش تسریع شده

گروه بندی مشتریان، نه فقط بر اساس آمار جمعیتی، بلکه از طریق داده یابی و سایر تکنیک ها، بر روی تمایل آنها به خرید، به تسریع چرخه فروش و در نتیجه افزایش درآمد در یک بازه زمانی کوتاه تر کمک می کند.

  • افزایش کارایی و بهره‌وری تیم‌های فروش و پشتیبانی

کارایی تیم ‌های فروش و خدمات آنها بدون نیاز به باز کردن چندین سیستم برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد یک مشتری، به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

  • حل سریع مشکلات مشتری

یک سیستم CRM یکپارچه به ارائه فرصت هایی برای حل و فصل پیشگیرانه ی رویدادهای خدمات مشتری کمک می کند.

  • بهبود همکاری بین تیم‌های فروش با مشتریان و شرکا

بهترین نرم افزار سی آر ام به خوبی پیکربندی شده و با پورتال‌های مشتری و شرکا ادغام شده‌ است.

این ویژگی امکان همکاری بین همه افراد درگیر در فرآیندهای فروش و خدمات را فراهم می‌کند.

  • فرصت‌های فروش بهتر و فروش متقابل

یکی از مزایای اساسی نرم‌افزار CRM این است که فرصت‌هایی را برای فروش بهتر و فروش متقابل فراهم می‌کند

سوالات متداول

هر نرم افزاری که بر بستر اینترنت قابل استفاده باشد نرم افزار تحت وب ( Web Base  )  نامیده می شود. از ویژگی های سیستم های تحت وب می توان به عدم نیاز به نصب آن در سیستم های کاربران اشاره نمود.

بله ، تمام سامانه های ما دارای یکسال پشتیبانی رایگان و 4 ساعت آموزش میباشد.

بله ، تمام سامانه های بهوان قابل اتصال به نرم افزار دارایAPI  میباشند.

تمام سامانه های ما  تحت وب بوده و قابل اجرا بروی تمام دستگاه ها است.همچنین قابل راه اندازی به صورت اپلیکیشن های اندروید و وب اپلیکیشن IOS  نیز میباشند.

تقریباً هر واحد سازمانی می تواند از آن بهره مند شود. سامانه های ما برای بخش های مختلف تمام صنایع، شرکت های خصوصی، کارخانجات بزرگ و متوسط و… مناسب است.

مقالات مرتبط