نرم افزار crm برای بیمه

کاربرد های نرم افزار CRM برای بیمه ها چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید

بسیاری از شرکت های بیمه در حال حاضر از فناوری های مختلفی برای ارتقاء کسب و کار خود استفاده می کنند که نرم افزار CRM بیمه یکی از حیاتی ترین آن ها است.

نرم افزار CRM بیمه با امکانات و ویژگی هایی که دارد، به طور خاص برای رفع نیاز های نمایندگی ها و کارگزای های بیمه طراحی شده است.

این نوع سیستم مدیریت ارتباط با مشتری نه تنها بر توانایی های نمایندگان بیمه می افزاید بلکه کارایی کلی آن ها را نیز به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

اما کاربرد های نرم افزار CRM برای بیمه ها چیست؟ در این مقاله به معرفی قابلیت های نرم افزار CRM بیمه می پردازیم.

نرم افزار CRM بیمه چیست؟

نرم افزار CRM، سامانه فروش و سامانه خدمات پس از فروش از جمله ابزار های حیاتی هستند که می توانند به مشاغل در توسعه روابط بلند مدت و حفظ مشتریان کمک کنند. ردیابی  فعالیت ها، مدیریت گردش کار و گرفتن سرنخ از جمله کاربرد های اصلی این نوع سامانه ها است.

در دنیای امروز، داشتن یک جریان داده خودکار برای پاسخگویی به طیف گسترده ای از درخواست های مشتریان ضروری است. بنابراین، برای متمایز شدن از دیگران، نمایندگان بیمه حتما به نرم افزار CRM نیاز خواهند داشت.

اگر از نرم افزار CRM بیمه استفاده نکنید، شما داده‌ های زیادی دارید که روشی برای حفظ ساختار آن‌ ها وجود ندارد، در نتیجه به زودی ارتباط خود را با مشتریان تان از دست خواهید داد.

همچنین به سختی می‌ توانید مشتریان جدید را به دست آورید و بیشتر مستعد اشتباهات خواهید بود. قطعاً این ناکار آمدی در دراز مدت بر کسب و کار شما تأثیر منفی خواهد داشت.

نرم افزار CRM بیمه متناسب با نیاز شرکت ها و نمایندگان بیمه طراحی شده است. این نرم افزار به آن ها اجازه می دهد تا کارآمد تر عمل کنند و مشتریان بالقوه بیشتری را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنند.

همچنین به عنوان یک نماینده بیمه، شما ممکن است با مشکلات مختلفی روبرو شوید که سیستم های CRM بیمه می توانند به شما در رفع این مشکلات کمک کنند.

کاربردهای نرم افزار crm بیمه ها و مزایای آن

کاربردهای نرم افزار CRM برای بیمه ها چیست؟

  • افزایش نرخ رقابت

هم اکنون تعداد زیادی شرکت بیمه در سراسر کشور ما فعالیت دارند. به این ترتیب شما با رقبای زیادی در این حرفه روبه رو هستید. هر آژانس یا شرکت بیمه ای که CRM ندارد بدون شک از رقبای خود که یک CRM نصب کرده اند عقب می افتد.

اگر در پاسخ دادن به مشتریان خود تأخیر داشته باشید، به احتمال زیاد آن ها کسب و کار شما را رها کرده و به سراغ رقبایتان می روند.

برای اینکه مشتریان خود را از دست ندهید باید فراتر از سایر رقبا عمل کنید. اگر می خواهید شرکت بیمه شما به پتانسیل کامل خود برسد قطعا به سامانه خدمات پس از فروش و نرم افزار CRM بیمه نیاز خواهید داشت.

  • بهبود گردش کار

برای بسیاری از کسب و کار ها، گردش ناکار آمد، ضرر قابل توجهی ایجاد می کند. مشتریان به سمت سازمان هایی جذب می شوند که خدمات مورد نیاز آن ها را ساده و سریع تر ارائه می دهد.

اگر قرار باشد مشتریان شما مراحل متعددی را پشت سر بگذارند تا خدمات بیمه ی شما را دریافت کنند، زودتر از آنچه فکر می کنید آن را رها خواهند کرد.

مردم به دنبال گزینه های هستند که زمان کمتری را صرف کنند و در عین حال ارزش بیشتری به دست آوردند. ایجاد چنین چشم اندازی برای جذب مشتری مستلزم یک استراتژی درست است که به سرعت اجرا شود. نرم افزار CRM بیمه می تواند در این مسیر به شما کمک کند.

بهترین نرم افزار CRM برای نمایندگان بیمه از روند کامل کسب و کار آن ها پشتیبانی کرده و به آن ها در شناسایی ناکار آمدی های موجود در روند فعلی کمک خواهد کرد.

  • بهبود ارتباط با مشتری

نرم افزار CRM بیمه مانند سامانه خدمات پس از فروش از ویژگی هایی برخوردار است که می تواند نماهای ۳۶۰ درجه ای را از سوابق مشتریان و همچنین تاریخچه کامل تعامل آن ها در اختیار نمایندگان بیمه قرار دهد.

این سامانه می تواند یادآوری ها و پیگیری های لازم را برای کارمندان شما ارسال کند تا اطمینان حاصل شود که به موقع با مشتریان ارتباط برقرار می شود.

  • مدیریت داده های پیشرفته

سیاست گذاری بیمه به داده های زیادی نیاز دارد. چرا که هر مشتری شرایط و الزامات منحصر به فردی دارد. CRM ها پایگاه های داده ای هستند که به خوبی سازماندهی شده اند.

به این ترتیب شما را قادر می سازند تا اطلاعات مهم را مبادله و به روز رسانی کنید. همچنین در هر زمان و از هر مکانی می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید.

  • مدیریت شرکت بیمه

شرکت های بیمه از قدرتمند ترین مشاغل جهان هستند. نرم افزار مدیریت مشتری نماینده بیمه می تواند به شرکت های بیمه بزرگ در مدیریت نمایندگی ها و آژانس های مختلف در سراسر کشور کمک کند.

  • پیش بینی فروش بهتر

نرم افزار CRM بیمه پیش ‌بینی و تشخیص روند فروش را برای کارمندان بیمه در دسترس‌ می کند. این ابزار به آژانس ها کمک می کند تا کمپین های جدید خود را توسعه دهند و اطمینان حاصل کنند که پرسنل و منابع لازم را در زمان های مناسب در اختیار دارند.

  • گزارش و تجزیه و تحلیل

آژانس های بیمه با استفاده از CRM اطلاعات را جمع آوری می کنند و می تواند آن ها را بر اساس انواع KPI ها سازماندهی کنند. با این سامانه همچنین می توان اطلاعات لحظه ای و به روز فروش و آمار عملکرد هر نماینده بیمه را به دست آورد.

  • پشتیبانی سریع و موثر

پشتیبانی سریع و موثر از مشتریان برای هر کسب و کاری به یک ضرورت تبدیل شده است. شما باید بتوانید به طور مؤثرتری با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

با کمک این ابزار به راحتی می توانید تجربه کاری عالی برای کارمندان و مشتریانتان فراهم کنید. مثلاً می توانید فعالیت فروش خود را پیگیری، برنامه ریزی و سازماندهی کنید.

  • کار در خارج از محل کار

امکان کار در خارج از محل کار این روز ها بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است. شما باید بتوانید از هر جایی به نرم افزار CRM بیمه خود دسترسی داشته باشید، که مطمئناً به معنای داشتن یک برنامه در تلفن یا دستگاه قابل حمل دیگر است.

نحوه ی فعالیت نرم افزار crm بیمه چگونه است

CRM بیمه چگونه کار می کند؟

وقتی صحبت از CRM برای شرکت های بیمه می شود، نمایندگان بیمه گزینه های زیادی برای انتخاب دارند. CRM ها با توجه به عملکرد ها یا ویژگی هایی که دارند می توانند با هم متفاوت باشند.

با این حال برخی توابع در آن ها مشترک است که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم. اگر به دنبال بهترین نرم افزار CRM بیمه هستید همین امروز با تیم بهوان تماس بگیرید.

  • گزارش ها

برای ارزیابی اینکه آیا فرآیند فروش شما موثر است یا خیر، باید هر هفته یا هر ماه یک گزارش جدید و به روز از فعالیت شرکت بیمه داشته باشید. گزارش ها نشان می‌ دهند که شرکت بیمه ی شما در ماه گذشته چه عملکردی داشته است. مثلاً چه تعداد خدمات به مشتریان فروخته است.

  • اعلان های تقویم و وظایف

یک نرم افزار CRM خوب برای شرکت‌های بیمه نه تنها اطلاعات تماس مشتریان را جمع‌ آوری می‌کند، بلکه تمام قرار ملاقات ها و سایر اعلان‌ ها را نیز به طور منظم برای کارمندان یادآوری می کند. این یک ویژگی حیاتی است که هر نرم افزار ردیابی فروش بیمه باید داشته باشد.

  • پاسخگویی خودکار به ایمیل ها و تماس ها

یکی از عملکردهای پیشرفته نرم افزار CRM بیمه پاسخگویی خودکار به ایمیل ها و تماس ها است. نمایندگان بیمه می توانند از طریق این برنامه بدون نیاز به ترک آن با سرنخ های خود تماس بگیرند.

این ویژگی فوق العاده به کارمندان شما کمک می کند تا در زمان خود صرفه جویی کنند. شما همچنین می توانید پیام‌ های خودکار بازاریابی، طرح‌ ها، حق بیمه ‌ها یا تاریخ تمدید بیمه را به سرنخ‌ ها و مشتریانتان تحویل دهید.

  • شماره گیری یا تماس تلفنی

این عملکرد معمولاً در داخل نرم افزار CRM بیمه طراحی شده است و به شما برای صرفه جویی در زمان کمک می کنند.

نمایندگان شرکت بیمه می توانند از بهترین برنامه CRM بیمه برای تماس با سرنخ ها و مشتریان خود بدون نیاز به استفاده از تلفن همراه استفاده کنند. این ویژگی نرم افزار CRM که در سامانه خدمات پس از فروش نیز وجود دارد نیاز به نرم افزار های اضافی مانند برنامه شماره گیری را از بین می برد.

برقراری ارتباط صمیمانه و منظم با مشتریان با crm

مقالات پیشنهادی: امکانات نرم افزار crm چیست؟

ویژگی های کلیدی نرم افزار CRM برای نمایندگان بیمه

بهترین نرم افزار CRM برای نمایندگان بیمه باید نیاز های تجاری خاص این صنعت را برآورده سازد. بنابراین هنگام خرید سامانه مدیریت ارتباط با مشتری، باید به دنبال راه حلی باشید که دارای ویژگی های زیر باشد:

  • امکان پیگیری قراردادها

  • گردش کار خودکار و اتوماسیون فرآیند فروش

  • مدیریت مطالبات و حق بیمه ها

  • اتوماسیون بازاریابی ایمیلی

  • مدیریت مظنه بیمه، برنامه های کاربردی و غیره

طبق آمار ها، CRM صحیح می تواند بهره وری شرکت بیمه را تا ۵۵ درصد افزایش دهد. بنابراین هنگامی که روند کاری شما ساده شود، افزایش بهره وری و در نتیجه بازده سرمایه گذاری بالاتری را مشاهده خواهید کرد.

با این حال، باید مطمئن شوید که یک CRM را کاملا مناسب با کسب وکار خود انتخاب می کنید که تمام نیاز های تیم و شرکت بیمه شما را به خوبی برآورده می کند.

هر کدام از شرکت های بیمه ممکن است سیاست های متفاوتی نسبت به سایر نمایندگان بیمه داشته باشند. بنابراین باید مطمئن شوید که نرم افزار CRM بیمه می تواند مطابق با نیاز های شما طراحی و تنظیم شود.

نرم افزار CRM بیمه تیم بهوان دارای بسیاری از ویژگی های CRM مناسب برای شرکت های بیمه است. با استفاده از این نرم افزار در مدت زمان کوتاهی می توانید سرنخ های باکیفیت و پرسود پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سامانه های تجاری موجود همین امروز با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

21  +    =  27

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره