امکانات نرم افزار crm در سازمان ها

امکانات نرم افزار crm چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید

نرم افزار crm که عنوان آن مخفف سرواژه عبارت Customer Relation Management است و ترجمه آن در فارسی مدیریت ارتباط با مشتری عنوان شده است این روزها بسیار خلاق و پر قدرت وارد حوزه کسب و کارهای اینترنتی شده و به خواسته‌های مشتریان خود جامع عمل می‌پوشاند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با امکانات نرم افزار crm صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

در دنیای مدرن، نیازمند راه‌ هایی آسان و مطمئن هستیم که بهترین کیفیت و جامع ترین خدمات را در کمترین مدت زمانی بدست آوریم و شاید مهمترین و اصلی ترین  هدف کسب و کارهای اینترنتی همین ابتکار جدید یعنی وجود دنیای مجازی بوده است.

سیستم‌های هوشمند اندروید و وب سایت‌ها توانسته‌ اند ابزاری متعالی در نیل و رسیدن کسب و کارها به درصد بالای جذب مشتری شده و در نتیجه موفق به فروش بیشتر گردند. برای یک شرکت تولیدی اکتیو و خلاق استفاده دقیق و متداول از شیوه کسب و کار مجازی که بدون اتلاف وقت و صرف کمترین هزینه بتواند بازار تولید را به درصد بالایی از سود آوری برساند، دست یابی به یک موفقیت مبتکرانه می‌باشد.

از جمله قویترین و بروزترین نرم افزارهایی که این روزها حرف اول را در مدیریت کسب و کارهای مجازی می‌ زند نرم افزار crm می‌باشد.

توسعه نرم افزاری در دنیای کسب و کار امروز

نرم افزار یا اصلاحا اپلیکیشن به راحتی توانسته خود را وارد حوزه زندگی عموم جامعه نماید. بطوری که گاه شدت حضور برخی از آن‌ها آنقدر پررنگ است که زندگی بدون آن ها دچار اختلال می‌شود. لذا دنیای علم و تکنولوژی نرم افزارها بیشتر از پیش نیازمندی خود را در بهبود  و مدیریت موفق کسب و کار نشان داده است. کسب و کارهای دنیای امروز دیگر مانند گذشته چندان نیازمند ابزارهای سنتی مانند اجاره و خرید مکانی بعنوان فروشگاه و یا پاساژ و مغازه نیست بلکه پافراتر نهاده تا دنیای مجازی را با دنیای مشاغل و کسب درآمد بدون واسطه و ابزار و بدون هیچ چالش و معذوریتی با هم تلفیق دهد.

البته این مسئله بدان منظور نیست که کسب و کارهای اینترنتی را بی قاعده و قانون تصور کنیم.

بلکه برعکس، مدیریت برنامه نویسی شده در اپلیکیشن‌ ها و نرم افزار هایی مانند نرم افزار سی آر ام با توجه به ساختار پلتفرم قانومندی که دارد، هم مشتری را از ترس و نگرانی جهت تقلب و سوء استفاده مالی در پناه می‌گیرد و هم کسب و کارها را از محدودیت‌های دنیای فروش سنتی وارد مدیریت ارتباط با مشتری فراتر از مرزها می‌نماید.

ویژگی ها و امکانات نرم افزار crm بهوان

بیشتر بدانید : ویژگی های یک نرم افزار crm خوب

اهداف و کاربرد استفاده از نرم افزار crm

اگر در راهبرد مدیریت کسب و کار خود نیازمند حضور یک سامانه نرم افزاری جامع هستید تا یک اطلاعات یکپارچه و طبقه بندی شده از مراجعین خود داشته باشید  نرم افزار crm میتواند پرکاربردترین نرم افزار در این پروسه کاری بوده و همراهتان باشد. امکانات نرم افزار crm تنها چیزی است که شما در این مسیر به آن نیاز دارید.

امکانات نرم افزار crm به شما یادآوری می‌کند که امروز نوبت تماس با کدام دسته از مشتریان است. همچنین اگر چون زمانی که یک نرم افزار در ذهن مخاطب معیوب جلوه نماید دیگر به سختی قابل اعتماد و اصلاح است. در این میان نرم افزار سی آر ام سعی داشته بسیار موشکافانه و ماهرانه بهترین و بی نقص ترین پلتفرم را در همان ابتدای کار عرضه نماید.

تنوع کالاهایی که بطور روزانه در بازار عرضه می‌شود نیازمند وجود یک سامانه هوشیار است که تمامی روش های تبلیغات را برعهده گیرد و هم مشتریان را از نمونه های جدید اجناس و کالاها مطلع و آگاه سازد و هم برای کسب و کار شما آسان ترین شیوه ارتباط آنلاین با مشتری را برقرار نماید.

سی آر ام تصمیم دارد با امکاناتی از جمله تبلیغات، فروش، خدمت رسانی به مشتری، توسعه تجارت اینترنتی، و بازار یابی و…، سود و سرمایه اولیه خود را برجلب رضایت مخاطب بنا نهاده است.

مدیریت ارتباط با مشتری از طریق امکانات نرم افزار crm

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا همان crm یک ویژگی ممتازی که دارد این است که در فرایند تعالی بخشی، سعی دارد کسب وکار را از دیدگاه مشتری بررسی کند.

یعنی طوری طراحی شده تا مشتری بتواند از طریق ارتباط گیری با شرکت تولیدی و یا فروشنده، نظرات و ایده‌های خود را بیان نماید تا آن تولید کننده در مراحل بعدی عرضه محصول، یک کالای بینقص و مطابق خواست و نیاز مشتری عرضه کند. و چه روشی از این بهتر که موجب حسن اعتماد بین مشتری و صاحبان کسب و کار می‌گردد.

از طریق امکانات نرم افزار crm فرایند تبلیغ، فروش، مرجوعی، اطلاع از رضایت و پیشنهاداتی در راستای  بهبود کیفیت بسیار راحت صورت می‌گیرد. این ارتباط گیری پی در پی ، وفاداری مشتریان را به شما بیشتر می‌کند. همچنین حس اعتماد و و رضایتمندی مشتری به کسب و کار از طریق چنین پیگیری منسجمی از طرف شما، افزایش می یابد.

بیشتر بدانید: بهترین CRM برای مشاغل کوچک کدام است؟

در دنیایی که کسب و کارهای مختلف با حجم عظیمی از کالای پیشنهادی مواجه هستند، این نرم افزار می‌تواند شما را از وجود مشتریان بالقوه مطلع سازد. از جمله مزایای این نرم افزار ثبت اطلاعات مشتری بصورت دسته بندی شده و جع آوری و سامندهی آن اطلاعات است.
امکانات نرم افزار crm چیست

شرایط ایده آل نرم افزار crm

یکی از مزایای نرم افزار سی آر ام این است که بطور رایگان وارد مدیریت ارتباط با مشتری شده است.

اما برای کسب اعتماد بیشتر صاحبان کسب و کارها لازم است چند ویژگی مهم از جدیدترین نسخه این اپلیکیشن را بهتر بشناسند:

  • ارزیابی و سرنخ، که کمک میکند روند تکمیلی فروش طبق معیارهای شما ساخته شود.
  • پیش بینی فروش، که بطور هوشمند درصد فروش سالانه شما را تخمین میزند.
  • ردیابی ایمیل، که اطلاعات لازم در زمینه کالا را بدست مشتری می‌رساند
  • برنامه ریزی و پیاده سازی فروش، که نموداری از ماتریکس پیشرفت معاملات و عملکرد تیم کسب و کار شما ارائه می‌دهد.
  • نصب به صورت اپلیکیشن که هم نسخه اندروید آن و هم ios امکان دسترسی به پیگاه داده را بر روی تلفن همراهتان فراهم می‌کند.
  • قابلیت شخصیسازی، که تنظیم آن مطابق نیازهای خاص و ویژه جهت فروش و خدمات رسانی شخصی را می‌باشد.
  • و در نهایت یکپارچگی با نرم افزارهای حسابداری و ادغام وب سایت و سیستم مدیریت محتوا.

از ابتدای تماس مشتری، شما از طریق امکانات نرم افزار crm می توانید پروفایل مشتری را رویت نموده و از نوع سلیقه مشتری بر اساس سوابق درخواست های او در تماس های قبلی مطلع می‌شوید.

به کارگیری نرم افزار سی آر ام در بخش های مختلف کسب و کار

  • به کارگیری در بخش فروش

در دنیای خلق ارتباطات امروزی دیگر مدیریت ارتباط با مشتری محدود به بازاریابی و فروش نیست؛ بلکه حوزه خدمات مشتری، منابع انسانی و زنجیره تامین را نیز در بر می‌گیرد.

  • کاربرد بازاریابی

هنگامی که شما در بخش فروش تعاملات با مشتریان را در راس کار قرار دهید با انتخاب نمونه‌های تولید مطابق با سلیقه مشتریان، سطح فروش خود را بالا می‌برید. این بهترین شیوه بازاریابی شماست که مشتری را برایتان ثابت نگه می‌دارد.

  • کاربرد آن در بخش زنجیره تامین

در این قسمت شما می توانید با شرکای سازمان و کسانی که تامیین کننده محصولات درخواستی هستند ارتباط قوی تری برقرار نمائید.

بر این اساس شما درخواست ها را ثبت نموده و طی فرایند یادداشت و پیگیری، مشتری زنجیره ای از درخواست تا تامین بهتر مدیریت می‌کنید.

بیشتر بدانید : نرم افزار سی آر ام چگونه کار می کند؟

  • کارایی این نرم افزار در بخش مدیریت مشتری

طبق نرم افزار سی آر ام دیگر لازم نیست مشتری منتظر پاسخگویی شما بماند، بلکه از طریق کانال‌های فروش در فضای مجازی از جمله به کمک فیس بوک و توئیتر راحت به نمونه کارهای تولیدی دسترسی پیدا می‌کند.

بررسی امکانات نرم افزار crm

  • نقش اثرگذار نرم افزار crm در افزایش کسب و کار شما

نرم افزار سی آر ام یک نرم افزار محدود نیست، بلکه بر اساس میزان درصدگیری و محاسبات داده‌ها می‌تواند همانند یک مشاور عمل نموده و راهکارهای جدیدی را جهت ارتقاء سطح کیفی کار و در نتیجه جذب مشتری و فروش بیشتر پیشنهاد دهد.

در ادامه ی همین موضوع برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ی مربوط به تاثیر نرم افزار crm در بهبود فروش را مطالعه کنید.

همچنین استفاده از این نرم افزار سیر صعودی فروش شما را به ثبات می‌ رساند بطوری که اطلاعاتی را که تیم فروش بطور روزانه به آن نیاز دارند بدون معطلی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

این اطلاعات شامل:

تاریخچه معاملات، ایمیل‌های رسیده، یادداشت‌ها و جلسات و مکاتباتی که مشتری در گذشته داشته می‌باشد.

سی آر ام همچنین می‌تواند چرخه فروشتان را بر روی مانیتور شما به طور مستمر قرار دهد تا بطور روزانه ناظر کامل این چرخه باشید.

حرکت تناوبی و گام به گام این نرم افزر کمک می‌کند تا شما بهتر معایب کارتان را بشناسید.

اپلیکیشن سی آرام شمارا بطور ۲۴ ساعته برای مشتری آنلاین نگه می‌دارد، تا در هیچ ساعتی از مشتریان خود غاقل نباشید و فرایند فروش را از دست ندهید.

تعریف مفهوم crm در سازمان‌ها

در سازمان‌ها تعریف سی آر ام به چهار بخش تقسیم می‌شود.

بخش اول سی آر ام استراتژیک است، و به کمک آن فرایند افزایش مشتریان شرکت رو به افزایش خواهد رفت.

بخش دوم سی آر ام عملیاتی است که نظم دهنده در سازمان بوده و موجب می شود امور اداری شرکت طبق اتوماسیون شخصی سازی شده پیش رود.

بخش سوم مربوط به سی آر ام تحلیلی می‌باشد که طی آن تمامی گزارشات کیفی به جدولی با خروجی گزارش کمّی تبدیل شده، تا شرکت بتواند بر اساس این جدول اعداد و ارقام استراتژی کار خود را در سطح کلان ارتقاء بخشد.

و بخش چهارم این نرم افزار در غالبی سی آر ام تعاملی تعریف می شود که موجب می‌شود مشتریان بالقوه و بالفعل با یکدیگر ارتباط و تعامل گیرند و از تجارب یکدیگر استفاده نمایند. این تعامل از طریق ابزارهایی مانند کمپین، ایمیل‌های تبلیغاتی و یا پیامک صورت می‌پذیرد.

سخن آخر

اگر بدنبال یک کسب و کار اینترنتی جامع و ایده آل هستید حتما استفاده از نرم افزار امکانات نرم افزار crm را در دستور کار خود قرار دهید. ما در بهوان بهترین و کارامد ترین نرم افزار crm را برای شما تهیه کرده ایم. برای آشنایی با امکانات این نرم افزار crm و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

81  +    =  91

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره