یک نرم افزار CRM خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک نرم افزار CRM خوب چه ویژگی هایی دارد؟

به طور کلی هدف اصلی استفاده از نرم افزار CRM و دیگر نرم افزاهای سازمانی مانند نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش ؛ کمک به شرکت ها در مدیریت روابط با مشتریان و افزایش سود است. نرم افزار CRM خوب می تواند با سازماندهی مناسب داده ها، به تحقق این امر کمک کند. اما مزایای اصلی سیستم های CRM چیست و یک نرم افزار CRM خوب چه ویژگی هایی دارد؟ در ادامه به این سوال ها پاسخ خواهیم داد.

همچنان با شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

یک نرم افزار CRM خوب چه ویژگی هایی دارد؟

  • تضمین امنیت داده ها در کنار دسترسی به داده ها

یک نرم افزار CRM خوب داده‌های کسب و کار شما را ایمن نگه می‌دارد، اما در عین حال برای کاربران، امکان دسترسی به اطلاعات مورد نیاز را فراهم می سازد.

  • ردیابی سفارشات و صورتحساب های مشتریان

یک سیستم CRM مجهز می تواند وضعیت صورتحساب و سفارشات هر مشتری را ردیابی کند. این ویژگی به سازماندهی اطلاعات مالی سازمان کمک می کند و برای پاسخگویی سریع و مناسب به مشتریان در بخش خدمات مشتریان مناسب است. برای این منظور از نرم افزار فروش و نرم افزار خدمات پس از فروش نیز استفاده می شود.

  • ادغام با نرم افزارهای دیگر

یکی از ویژگی های کلیدی هر سیستم CRM توانایی آن در یکپارچه شدن با نرم افزارهای دیگر است. ویژگی هایی مانند تبادل اسناد یا ادغام با ERP موجود سازمان زمانی که هدف جمع آوری و حفظ اطلاعات دقیق مشتری باشد، بسیار مهم است.

  • گزارش داده ها

همانطور که می دانید وارد کردن و سازماندهی داده ها برای ایجاد یک پایگاه داده ی انعطاف پذیر و کارآمد مشتری، از راه حل های اساسی CRM می باشد. اما یک سیستم CRM علاوه بر این ویژگی به تجزیه و تحلیل داده های موجود نیز کمک می کند.

  • اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار

یک نرم افزار CRM خوب به خودکارسازی فرآیندهای تجاری شما کمک می کند. البته هر یکپارچه سازی برای هر شرکتی سودآور نیست و  این به سازوکار هر شرکت بستگی دارد که تصمیم بگیرد کدام وظایف از اتوماسیون بیشترین سود را می برند.

در یک نرم افزار CRM خوب به دنبال چه چیزی باشیم؟

  • امکان استفاده از از راه دور

اگر امکان استفاده از نرم افزار CRM از راه دور و بر روی موبایل وجود داشته باشد به تیم فروش شما اجازه می دهد تا اطلاعات کلیدی را از هر کجا که هستند به روز کنند و به آنها دسترسی داشته باشند. این سیستم از راه دور، امکان اجرای کل فرآیند فروش، از تلفن زدن به مشتری گرفته تا بستن معاملات را ممکن می‌سازد. این قابلیت از اشتراک گذاری سریع داده های فروش، برای کاهش زمان پردازش استفاده می کند.

  • سیستم یکپارچه دوست

امروزه رسانه های اجتماعی به منبعی فعال برای تولید سرنخ و کسب اطلاعات در مورد مشتریان تبدیل شده اند. هنگامی که نرم افزار CRM و نرم افزار فروش با پلتفرم های رسانه های اجتماعی یکپارچه می شوند، تمام جریان های مربوط به مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی را به طور خودکار در سیستم ثبت می کنند. این ویژگی بینش جدیدی را برای فروش بیشتر ارائه می دهد.

  • سهولت استفاده

حتی بهترین و گرانترین نرم افزارهای CRM در صورتی که کارمندان نتوانند از آنها به طور موثر استفاده کنند، نمی توانند نتایج قابل قبولی را ارائه دهند. بنابراین، مطمئن شوید که نرم افزار انتخابی شما دارای یک رابط بصری، استفاده آسان و پشتیبانی کافی است. این امر زمان و منابع صرف شده برای آموزش کارکنان را کاهش می دهد و منجر می شود تا بازگشت سرمایه سریع تر اتفاق بیفتد.

نرم افزار سی آر ام و نرم افزار فروش

  • مقیاس پذیری سیستم

هنگام تهیه یک نرم افزار CRM، مقیاس پذیری آن برای پشتیبانی از نیازهای تجاری آینده خود را بررسی کنید. یک نرم افزار CRM خوب نه تنها باید با نیازهای فروش فعلی شرکت شما مطابقت داشته باشد، بلکه باید بتواند همزمان با رشد کسب و کار شما و افزایش داده ها و کاربران به خوبی با شرایط جدید تطبیق یابد.

اگر به انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش نیاز دارید همین امروز با کارشناسان بهوان تماس بگیرید.

ویژگی های اصلی و رایج راه حل CRM

هدف اصلی از یک نرم افزار CRM خوب، افزایش فروش از طریق کمک به کسب و کارها برای مدیریت روابط خود با مشتریان فعلی و مشتریان آینده است. برخی از مهمترین ویژگی های سیستم CRM عبارتند از:

  1. مدیریت تماس با مشتری

همه مشتریان ارزشمند هستند. بنابراین پیگیری اطلاعات آنها بسیار مهم است. ویژگی مدیریت تماس در نرم افزار CRM ، نرم افزار فروش و نرم افزار خدمات پس از فروش ، به شما کمک می کند تا این اطلاعات را از جزئیات تماس گرفته تا مکالمات خدماتی در یک مکان ذخیره کنید و  آن را به روز کنید. این به شما امکان می دهد به راحتی و به سرعت به اطلاعات هر مشتری دسترسی داشته باشید.

  1. تسهیل کار مدیریت

هر کسب و کاری به مشتریان جدید نیاز دارد. اما ردیابی و مدیریت همه آنها برای بستن معاملات جدید؛ چالش برانگیز است. سیستم CRM این فرآیند را آسان می کند. این ویژگی شما را قادر می سازد تا بر فعالیت های کسب و کار خود از تولید سرنخ تا فروش نظارت داشته باشید.

  1. پیش بینی فروش

ویژگی پیش بینی فروش ، دید بهتری از خط لوله فروش فعلی خود را به شما ارائه می دهد و به شما امکان می دهد فروش آینده خود را با دقت بیشتری پیش بینی کنید. همچنین به شما کمک می کند تا تغییرات بازار را پیش بینی کنید تا برنامه فروش خود را بر اساس آن تغییر دهید و ریسک های تجاری خود را کاهش دهید.

  1. به اشتراک گذاری اطلاعات

یک نرم افزار CRM خوب با پایگاه داده قابل جستجو دسترسی آسان به داده های مشتری را فراهم می کند. تیم فروش شما می تواند اطلاعات را در یک سیستم متمرکز آپلود کرده و در صورت نیاز با همکاران به اشتراک بگذارد.

  1. تجزیه و تحلیل داده های مشتری

تجزیه و تحلیل داده های مشتری در زمان واقعی، تصمیمات تجاری شما را بهبود می بخشد. این سیستم تمام داده‌های لازم را از منابع مختلف جمع‌آوری می‌کند تا عادات خرید مشتریان شما را شناسایی کند و به شما در برنامه‌ریزی استراتژی‌های فروش کمک کند.

  1. گزارش فروش چندگانه

عملکرد گزارش دهی در CRM به شما این امکان را می دهد که بر اساس عوامل متعددی مانند مکان، مرحله فروش و موارد دیگر گزارش تولید کنید. این جزئیات گسترده به شما کمک می کند تا ناهنجاری ها را به موقع پیدا کرده و عیب یابی کنید.

  1. اتوماسیون گردش کار

نرم افزار CRM وظایف تکراری در فرآیند فروش را خودکار می کند. بنابراین کارمندان می توانند به جای انجام کارهای تکراری برای فروش بیشتر تلاش کنند.

  1.  مدیریت اسناد

نرم افزار CRM ضبط و ذخیره ایمن تمام اطلاعات در یک مکان متمرکز را امکان پذیر کرده و دسترسی و اشتراک گذاری اطلاعات را آسان تر می کند.

بهترین نرم افزار CRM در بازار را انتخاب کنید

ایجاد یک سیستم CRM کاربردی و کاملا یکپارچه کار آسانی نیست، اما در حال تبدیل شدن به یک سرمایه گذاری ضروری برای شرکت ها است. یک استراتژی موثر CRM به شرکت ها کمک می کند تا با مشتری کار کنند و سعی کنند به جای فروش کورکورانه محصول یا خدمات خود، نیازهای مشتریان را بهتر درک کنند.

البته بسیار مهم است که سیستم CRM یک سازمان کاملاً یکپارچه و سفارشی شده باشد تا نیازهای آن سازمان را برآورده کند. در غیر این صورت اطلاعات جمع آوری شده از طریق سیستم ممکن است واقعیت هر رابطه با مشتری را منعکس نکند و اصلا برای سازمان کارایی نداشته باشد.

اگر به دنبال بهترین نرم افزار CRM هستید که پتانسیل های پنهان تیم فروش شما را نشان دهد و سود کسب و کار شما را افزایش دهد همین امروز با کارشناسان ما در شرکت به وان تماس بگیرید. شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش می باشد.

منابع:

intetics.com

focussoftnet.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

امکانات نرم افزار crm چیست؟

نرم افزار crm که عنوان آن مخفف سرواژه عبارت Customer Relation Management است و ترجمه آن در فارسی مدیریت ارتباط با مشتری عنوان شده است

معرفی کامل نرم افزار crm

با استفاده از نرم افزار CRM شما به راحتی می‌توانید قبل از درخواست مشتری به راحتی نیازهای وی را پیش بینی کنید. این امر باعث