مدیریت چالش های کسب و کار

مدیریت چالش های کسب و کار

به این مقاله امتیاز دهید

مشاغل در حال رشد همواره با چالش های مختلفی روبرو هستند. در واقع همزمان با رشد کسب و کارتان، ممکن است در کنار فرصت های جدید با چالش های مختلفی نیز مواجه گردید که برای ادامه فعالیت و رشد اقتصادی خود باید بتوانید به درستی آنها را مدیریت کرده و بر آنها غلبه کنید. همچنین شما باید اطمینان حاصل کنید قدم هایی که امروز در راه پیشرفت کسب و کار خود برمی دارید ، خود به چالشی برای آینده تبدیل نشوند. رهبری موثر به شما کمک می کند تا از فرصت ها حداکثر استفاده را کرده و رشد پایداری را برای آینده ایجاد کنید و چالش ها را نیز به درستی مدیریت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را به راه های مدیریت چالش های کسب و کار اختصاص داده ایم. همراه ما باشید.

چرا مدیریت چالش های کسب و کار اهمیت دارد؟

بعضی اوقات استراتژی های کسب و کار ما نسبتاً ساده و گاهی نیز بسیار پیچیده خواهند بود. از این رو گاهی اوقات در تحقق اهداف خود موفق می شویم و گاهی نیز از نتایج مطلوبمان فاصله می گیریم. بهبود مستمر کسب و کار و مدیریت چالش های کسب و کار آن هم به شیوه صحیح ، برای باقی ماندن در بازار رقابتی امروز بسیار اهمیت دارد. به عبارت دیگر برای ادامه رشد و شکوفایی کسب و کار ، شناسایی و غلبه بر چالش های معمول تجارت ضروری است.

اما صرف نظر از پیچیدگی های فرآیندهای هر تجارت یا نتایج نهایی به دست آمده از آن ، همه کسب و کارها معمولاً بسیاری از چالش هایی را تجربه می کنند که ممکن است شباهت های زیادی با یکدیگر داشته باشند.

مثلا چه کسب و کار شما بزرگ باشد و یا چه کوچک ، معمولا با چالش هایی مثل استخدام افراد مناسب ، ایجاد برند ، توسعه مشتری ، انتخاب نرم افزار فروش مناسب و غیره رو به رو بوده اید. در ادامه به رایج ترین چالش های مشاغل و راه های مدیریت آنها را بررسی می کنیم.

رایج ترین چالش های مشاغل و نحوه مدیریت آنها

– عدم اطمینان در مورد آینده

توانایی پیش بینی روند جذب مشتری ، روند بازار ، تغییر اوضاع اقتصادی و غیره برای کسب و کارها حیاتی است. اما خب همه مدیران عامل مانند وارن بافت قدرت پیش بینی را ندارند. از این رو مطالعه و کسب تجربه بیشتر در زمینه های مختلف کسب و کار ، بروز نگه داشتن اطلاعات و همینطور استفاده از تجربیات یک مشاوره حرفه ای کسب و کار برای پیش بینی روندهای مهم آینده ضروری است و می تواند تفاوت زیادی برای آینده کاری شما ایجاد کند.

– چالش های مدیریت مالی

چالش های موجود در بخش مدیریت مالی یکی از چالش های مهم کسب و کارها مخصوصا برای مشاغل تازه وارد است. برخی از مدیران کم تجربه در خصوص مواردی همچون جریان پول نقد ، حاشیه سود ، کاهش هزینه ها ، تأمین مالی و غیره اطلاعات کافی ندارند. روش های مختلفی برای مدیریت این چالش وجود دارد. استخدام یک حسابدار و مشاور مالی حرفه ای ، مشورت با مشاوران مالی برجسته ، کسب تجربه بیشتر و همینطور استفاده از نرم افزارهایی که از امکان گزارش دهی دقیق در مورد میزان فروش و همینطور محاسبه حاشیه سود برخوردار هستند می تواند بینش کامل تری در این زمینه به شما بدهد.

–  نظارت بر عملکرد

برای موفقیت در هر کسب و کاری نظارت بر عملکرد ضروری است. برای این منظور استفاده از یک مجموعه معنی دار از شاخص های عملکرد KPI که در مورد عملکرد خوب بینش مناسبی را در اختیار کسب و کارها قرار می دهند توصیه می شود. اما بیشتر کسب و کارها خصوصا تازه واردها در زمینه شاخص های عملکرد KPI ، چگونگی جلوگیری از مشکلات اصلی و چگونگی برقراری ارتباط بهتر با معیارها ، به عنوان متخصص در امر تصمیم گیری ، متخصص نیستند. به همین خاطر ممکن است به شاخص های مالی بیش از حد ساده اعتماد کنند. اما این درحالی است که برای مدیریت چالش های کسب و کار تسلط به این شاخص ها ضروری است. در این زمینه حتما اطلاعات لازم را کسب نمایید.

– تنظیم و انطباق با قوانین جدید

با تغییر بازارها و فناوری ها ، قوانین و مقررات نیز تغییر می کنند. محصولات و خدمات شما باید همواره با قوانین و استانداردهای بروز و لازم تطابق پیدا کند تا از پرداخت جریمه یا خسارت های مالی بزرگتر جلوگیری کنید. بنابراین همواره از آخرین قوانین و مقررات در تجارت خود اطلاع داشته باشید و همچنین روند کسب و کار رقبای خود را بررسی کنید.

مدیریت چالش های مشاغل

جذب نیروی کار شایسته

ممکن است یک تجارت کوچک یا حتی متوسط در وهله ی اول ، چندان ​​به نیروی انسانی حرفه ای و تمام وقت نیاز نداشته باشد. اما در دوره های اوج رشد کسب وکار ، یافتن افراد مناسب و پرورش مهارت های مناسب در آنها ، کلید آینده ای پایدار و درخشان برای یک کسب و کار است. به این ترتیب سرمایه گذاری برای جذب نیروی شایسته یک سرمایه گذاری عاقلانه و پر سود است.

– همگام شدن با فن آوری ها

همانطور که فناوری ها عملاً با سرعت نور تغییر می کنند ، شرکت ها نیز یا باید نوآوری کنند یا عقب بمانند. اما خیلی از مدیران کسب و کارها برای مقابله با این چالش تطبیق با فناوری های جدید را شروع کرده اند. استفاده از نرم افزارهای فروش پیشرفته و یکپارچه با سیستم عامل های دیگر کسب وکار و همینطور توسعه برنامه ها و رایانش ابری برخی از فعالیت های مهم مدیران در سال های اخیر است.

– کار با بیگ دیتا

نسل پدربزرگ های ما مطمئناً مجبور نبودند با بیگ دیتا و داده های ترابایتی سر و کار داشته باشند. اما جالب است بدانید ۹۰٪ از داده های جهان تنها در دو سال گذشته ایجاد شده است! برای رشد کسب و کار خود باید بتوانید اطلاعات صحیح و کارآمد را از این داده ها استخراج کنید.

– ارائه خدمات پس از فروش به مشتری

در دنیایی که بیشتر کسب و کارهای موفق بر پایه مشتری مداری می چرخند. کسب رضایت مشتری با روش های مختلف از جمله ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی ضروری است. مشتری ها از شما انتظار خدمات فوری را دارند  و اگر آنها را راضی نگه ندارید می توانند خیلی سریع نارضایتی خود را با دیگران در فضای مجازی و اینترنت به اشتراک بگذارند. اما نگران نباشید برای بهبود خدمات مشتری در قرن ۲۱ یک راه حل بی نظیر وجود دارد و آن هم استفاده از سیستم های قوی CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) است. به این ترتیب شما برای مدیریت تمام فرآیندهای مرتبط با فروش و گارانتی تنها به نرم افزار فروش و خدمات پس از فروش احتیاج دارید. این کار برای حفظ شهرت شما در دنیای امروز حیاتی است.

برگرفته از https://www.hiscox.co.uk/business-blog/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7  +  2  =  

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره