چگونه نرم افزار crm باعث بهبود فروش می شود؟

چگونه نرم افزار crm باعث بهبود فروش می شود؟

به این مقاله امتیاز دهید

فرقی ندارد کسب و کار شما چیست، هر شغلی که داشته باشید با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (crm) می توانید مدیریت کل فرایند فروشتان را آسان کنید. بنابراین اگر تا به حال به نرم افزارهای فروش و خدمات پس از فروش و سیستم های CRM تنها به عنوان راهی برای افزودن کارایی یا بهبود خدمات مشتری فکر کرده اید ، قسمت عمده ای از مزایای این نرم افزارها را از دست داده اید. در ادامه می خواهیم ببینیم چگونه نرم افزار crm باعث بهبود فروش می شود؟ در زیر ۱۳ روش کسب و کار برای افزایش فروش با استفاده از نرم افزار CRM و تبدیل چشم انداز به مشتری آورده شده است. با ما همراه باشید.

چگونه نرم افزار crm باعث بهبود فروش می شود؟

۱. اطلاعات را در تیم فروش خود به اشتراک بگذارید

هنگام تماس با مشتریان ، فعالیت ‌های خود را با همکاران دیگر هماهنگ کنید. برای یک مشتری دریافت چندین تماس تبلیغاتی از یک سازمان چندان خوشایند نیست و این کار می تواند به فروش شما لطمه بزند. بنابراین بهتر است اطلاعات تماس با مشتریان را در اختیار افراد دیگر تیم فروش قرار دهید تا مجددا با مشتری تماس گرفته نشود. نرم افزار فروش و crm آخرین اطلاعات تماس با مشتریان را ذخیره کرده و این اطلاعات را در دسترس همه تیم فروش قرار می دهد.

۲. پیگیر روند فروش خود باشید

آیا شرکت شما برای بستن قرارداد فروش یک فرآیند چند مرحله ای دارد؟ اگر می خواهید مطمئن شوید که تیم فروش شما آن را مطابق با برنامه دنبال می کند ، می توانید از یک سیستم CRM استفاده کنید. این سیستم شما را در نظارت بر روی تمامی مراحل فروش کمک می کند.

۳. مدیر فروش خود را در جریان بگذارید

نرم افزار فروش و CRM مدیر فروش شما را از تمامی امور مطلع می کند. این ابزار به رئیس دپارتمان فروش اجازه می دهد تا تمامی معاملات را به راحتی کنترل و بررسی کند. مثلا مدیر فروش می تواند بررسی کند که هر معامله در چه مرحله ای قرار دارد.

افزایش فروش با نرم افزار CRM

۴. بهترین منابع فروش خود را اختصاص دهید

مشتریان بزرگتر ممکن است به منابع بیشتری از تیم فروش شما نیاز داشته باشند. این منابع بیشتر به منظور دستیابی به آنها در وهله اول و سپس ادامه ارائه خدمات به مدت طولانی تر است. اما برخی دیگر از مشتریان نیاز به تخصیص منابع بیشتر ندارند. بنابراین نباید به همان میزان برای آنها انرژی صرف کرد. نرم افزار CRM خوب به شما این امکان را می دهد تا در یک نگاه نحوه تخصیص منابع فروش خود را ببینید. این امر تصمیم گیری هوشمندانه در مورد چگونگی اعزام بهترین تیم فروش برای همه مشتریان را آسان می کند.

۵. به اعضای تیم خود اجازه دهید از جایگاه خود در فروش مطلع شوند

هر کدام از اعضای تیم فروش شما باید بدانند که وضعیت آنها در فروش چگونه است و آیا آنها اهداف فروش خود را برآورده می کنند یا خیر ؟ اگر نه ، آنها چقدر با این اهداف فاصله دارند؟ نرم افزار CRM می تواند به افراد فروش شما راهی آسان برای محک زدن عملکرد و تلاششان برای پیشرفت ارائه دهد.

۶. اشتراک قراردادهای فروش و سایر اسناد دیگر را آسان کنید

با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به تیم خود راهی آسان برای به اشتراک گذاشتن قراردادها و اسناد مرتبط با فروش بدهید. این ویژگی به آنها کمک می کند تا عملکرد خود را بهبود بخشند و در نهایت فروش بیشتری داشته باشند. همچنین باعث صرفه جویی در وقت و افزایش کارایی واحد فروش شما می شود. اگر تیم فروش شما از نظر جغرافیایی گسترش یافته است ، این ویژگی برای شما مهم تر خواهد بود.

۷. الزامات گزارش دهی را ساده کنید

نرم افزار CRM بسیاری از جنبه های کاری تیم های فروش شما را ساده می کند. مثلا به آنها کمک می کند تا گزارش های مربوط به فعالیت های فروش خود را خیلی آسان و سریع در اختیار مدیر فروش قرار دهند. حتی برخی از برنامه های CRM که بر روی تلفن همراه نصب می شود به طور خودکار فعالیت های روزنامه تیم فروش را ثبت می کنند. این گزارش شامل تعداد تماس فروش در یک روز مشخص است.

رونق کسب و کارها با نرم افزار CRM

۸. همکاری گسترده را فعال کنید

با توجه به مواردی که تاکنون ذکر شد می توان نتیجه گرفت که نرم افزار CRM به تیم فروش شما کمک می کند تا در بسیاری از سطوح همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند. مثلا با این نرم افزار می توانند اسناد فروش خود را به اشتراک بگذارند ، تماس های فروش را ردیابی کنند و به مدیران فروش نگاه بهتری در مورد آنچه که اتفاق می افتد ، ارائه دهند.

۹. از CRM برای فروش مشارکتی استفاده کنید

همانطور که تیم های فروش بزرگتر از سیستم های CRM برای فروش مشارکتی استفاده می کنند ، مشاغل کوچکتر نیز می توانند از آن برای فروش مشارکتی استفاده کنند. مثلا چندین مشاغل کوچک ، حتی در سطح انفرادی می توانند با استفاده از سیستم CRM با یکدیگر همکاری کنند تا در نهایت به یک فروش بزرگ دست یابند که سود آن برای همه باشد.

۱۰. میان وب سایت و تیم فروش ارتباط برقرار کنید

ایجاد یک فرم ثبت نام در وب سایت شما می تواند برای گرفتن سرنخ ار مشتری مفید باشد. CRM می تواند این اطلاعات را مستقیماً به شخصی در بخش فروش شما هدایت کند که مسئول برقراری ارتباط با مشتری است.

۱۱. پیگیری مخاطبین مهم را دنبال کنید

صاحبان مشاغل کوچک چیزهای زیادی برای پیگیری دارند که شامل مهمترین مخاطبین و چشم اندازهای آنها است. نرم افزار فروش و سیستم های CRM می توانند در به روز نگه داشتن این اطلاعات کمک کنند.

چگونه نرم افزار crm باعث بهبود فروش می شود؟

۱۲. اعلان ها و یادآوری های مهم را دریافت کنید

همانطور که باید از اطلاعات مشتریان مهم و یا مشتریان احتمالی خود برای فروش مطلع باشید ،  یادآوری درباره زمان تماس با آنها و یا ملاقات با آنها نیز مهم است. به یاد داشته باشید عدم پیگیری می تواند به معنای قطع رابطه با آنها باشد. سیستم های CRM اعلان ها و یادآوری های مهم درباره تماس ها و چشم اندازهای کسب و کار که ممکن است اخیراً آنها را فراموش کرده باشید به  شما ارائه می دهند.

۱۳. برای یافتن مشتری از قابلیت GPS در سیستم CRM استفاده کنید

برنامه های CRM از قابلیت GPS برخوردار هستند که می توانند شما را به سمت یک مشتری احتمالی سوق دهند. نرم افزار فروش و CRM با قابلیت GPS به شما این امکان را می دهد تا چشم اندازهای منطقه خود را بهتر شناسایی کنید.

منبع: https://smallbiztrends.com/2014/05/crm-system-increase-sales-numbers.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  29  =  39

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره