نکات مهم برای اتصال crm به شبکه های اجتماعی

آیا اتصال CRM به شبکه های اجتماعی امکان پذیر است؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

شاید در گذشته سوشال مدیا فقط برای گذراندن وقت با دوستان استفاده می شد. اما امروزه مصرف کنندگان انتظار دارند تا در این شبکه ها به راحتی با برند مورد نظرشان ارتباط برقرار کنند. به عبارت دیگر بتوانند برای درخواست خدمات و محصولات از آن استفاده کنند.مشتریان همچنین می خواهند تا به سرعت و شخصا به نیازهای آن ها پاسخ داده شود. تمام این رویکردها باعث شده تا به تدریج ایده اتصال نرم افزار CRM به شبکه های اجتماعی مطرح گردد.

در حال حاضر اگر بتوانید نرم افزار CRM خود را به شبکه های اجتماعی متصل کنید، فرصت منحصر به فردی برای ارائه خدمات مشتری، بازاریابی و فروش بیشتر کسب خواهید کرد. اما آیا این اتصال واقعا امکان پذیر است؟

بدون شک امکان اتصال نرم افزار CRM به شبکه های اجتماعی، برای کسب و کار شما مزایای زیادی را فراهم می کند. به عنوان مثال می توانید با مشتریانتان ارتباط موثرتری برقرار کنید. این تعاملات همچنین به کسب بینش غنی ‌تر از احساسات مشتری نسبت به شرکت، برند، محصولات و خدمات کمک می کند.

شما می توانید نرم افزار CRM بهوان را به شبکه های اجتماعی متصل کنید و یک سامانه خدمات پس از فروش فوق العاده داشته باشید. در این مقاله در مورد امکان اتصال CRM به شبکه های اجتماعی و مزایای آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

منظور از اتصال CRM به شبکه های اجتماعی چیست؟

CRM اجتماعی (Social CRM) به ادغام کانال های رسانه های اجتماعی در نرم افزار سی آر ام اشاره دارد. این شامل اتصال به تمام کانال های شبکه های اجتماعی است که احتمال تعامل با مشتری در آن ها وجود دارد.

ادغام رسانه های اجتماعی در CRM به شما امکان می دهد تصویر کامل تری از موفقیت استراتژی بازاریابی و خدمات پشتیبانی خود ایجاد کنید.

شرکت هایی که به دنبال بهینه سازی سطح خدمات و ارائه تجربه مشتری چند کانالی هستند می توانند از این ویژگی در سامانه خدمات پس از فروش خود به خوبی استفاده کنند. زیرا تعاملات مشتری در شبکه های اجتماعی می تواند به وضوح با نتایج تجاری مانند خرید یا اشتراک گذاری مرتبط باشد.

امروزه CRM اجتماعی یک نقطه تمرکز رو به رشد برای شرکت ها در هر اندازه است. بنابراین، بسیاری از سیستم‌ های CRM کارآمد در حال حاضر امکان ادغام آسان با ابزارهای اجتماعی را فراهم می ‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ادغام شبکه های اجتماعی در نرم افزار CRM بهوان همین امروز با ما تماس بگیرید.

نحوه ی اتصال crm به شبکه های اجتماعی

چگونه می توان نرم افزار CRM را با شبکه های اجتماعی ادغام کرد؟

اگر تجارت شما هنوز در رسانه‌ های اجتماعی حضور ندارد، مطمئن باشید که یک فرصت طلایی برای تعامل و ایجاد روابط طولانی‌ مدت با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه ‌را از دست داده اید!

نرم افزار CRM یک برنامه کاربردی کاربرپسند است که دراکثر مشاغل در سراسر جهان جهت تقویت روابط با مشتری در کنار سامانه خدمات پس از فروش استفاده می شود.

خوشبختانه امروزه گنجاندن عنصر رسانه اجتماعی در استراتژی CRM امکان پذیر شده است. بنابراین شما می ‌توانید در شبکه های اجتماعی مختلف حضور پیدا کنید و مشکلات، شکایات و نگرانی‌ های مشتریانتان را به سرعت حل کنید. در نتیجه درآمد، سهم بازار و ارزش برند شما به مراتب افزایش پیدا می کند.

در اینجا سه راه حل مهم برای ادغام ابزارهای رسانه های اجتماعی در استراتژی CRM را مورد بررسی قرار می دهیم:

  • به عنوان کانال ارتباطی برای تماس مشتریان با مشاغل:

جالب است بدانید که طبق آمار ها اکثر مردم این روزها علاقه ای به تماس مستقیم با شرکت ها ندارند. در عوض، آن ها برای تماس با مشاغل گوناگون به دنبال برقراری ارتباط از طریق پیام رسان های اجتماعی، چت بات و دیگر پلتفرم های شبکه های اجتماعی هستند.

برند های مشهوری نظیر آمازون با درک آخرین روند مصرف کنندگان، از طریق ادغام شبکه های اجتماعی در سامانه خدمات پس از فروش خود، موفقیت زیادی کسب کرده اند.

اما حتی استارت‌آپ‌ های نوپا نیز می ‌توانند راه شرکت ‌های بزرگ را دنبال کنند. شما با این کار می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان خود جمع آوری کرده و این اطلاعات کامل را در سیستم CRM خود ذخیره کنید.

به دست آوردن کلیه مکالمات اجتماعی موجود در مورد برند یا جایگاه شما بخش مهمی از ایجاد روابط آنلاین موثر است.

به این ترتیب هنگامی که به اطلاعات لازم برای پشتیبانی نیاز است، نرم افزار CRM شما دسترسی فوری به جزئیات تماس مشتری و سابقه تعاملات قبلی با شرکت در پلتفرم های گوناگون ا فراهم می کند.

این ویژگی به ارائه ی خدمات سریع تر به مشتریان و تعاملات بهتر با آن ها کمک می کند.

خرید نرم افزار crm - بهوان

مطالب پیشنهادی: قیمت نرم افزار CRM به چه عواملی بستگی دارد؟

  • جذب فوق العاده سرنخ های جدید:

این روزها انتشار تصاویر و ویدیو های جذاب در رسانه های اجتماعی به جدید ترین استراتژی بازاریابی برای برند ها تبدیل شده است. به طور کلی شما باید دو فاکتور مهم را در چنین کمپین های بازاریابی رعایت کنید:

  • اول شناسایی زمان مناسب برای انتشار پیام  در رسانه های اجتماعی است که بیشترین بازدید را توسط مصرف کنندگان داشته باشد.
  • دوم اینکه چگونه کمپین های اجتماعی را برای گروه خاصی از مشتریان هدف قرار دهید.

باید به شما بگوییم که سیستم مدیریت ارتباط با مشتری بهترین راه حل برای دستیابی به اهداف کمپین های بازاریابی در رسانه های اجتماعی است. اما چگونه؟

راه حل های نرم افزار CRM برای شناسایی زمان بندی مناسب جهت انتشار پست ها و استوری ها استفاده می شوند. از آن می توان برای ارسال پیام ها و تقسیم دقیق مشتریان به گروه های هدف با توجه به جزئیات تماس مشتری، تعاملات گذشته با شرکت، الگوهای رفتاری مشتری و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.

این یکی از راه های عالی برای به دست آوردن سرنخ های ارزشمند در مورد مشتریان جدید در برنامه سی آر ام و سامانه خدمات پس از فروش است. ما به شما کمک می کنیم تا ادغام نرم افزار CRM بهوان با شبکه های اجتماعی را برای برگزاری کمپین های اجتماعی به خوبی انجام دهید.

  • ارائه خدمات عالی به مشتریان:

در گذشته، سامانه خدمات پس از فروش به شکل امروزی وجود نداشت. مشتریان برای دریافت خدمات باید برای مدت طولانی در صف انتظار منتظر می مانند تا به یک اپراتور زنده متصل شوند. این مسئله همواره یکی از عوامل اصلی اجتناب مشتریان از تماس با خدمات مشتریان بود. با این حال، اتصال CRM به شبکه های اجتماعی چهره خدمات مشتری را به طور کلی تغییر داد.

مشتریان امروزه می توانند از طریق رسانه های اجتماعی در هر ساعت از شبانه روز با شرکت شما تماس بگیرند. شما می توانید مکالمات اجتماعی مشتریان را ضبط کنید. یعنی هرگونه مشکل یا شکایت احتمالی آن ها در نرم افزار CRM ذخیره می شود.

تیم‌ های پشتیبانی شما ممکن است در چندین کانال مختلف با مشتریان فعلی و بالقوه تعامل داشته باشند. تجمیع همه ی این اطلاعات در یک سیستم به ارائه ی خدمات پس از فروش عالی کمک می کند.

اکنون کارمندان شما می توانند در اسرع وقت به مسائل، شکایات و نگرانی ‌های مشتریان پاسخ دهند و مسائل را به خوبی حل کنند. نرم افزارهایی مانند نرم افزار CRM بهوان که این امکان را فراهم می کنند، فضایی عالی برای بهبود تجربیات مشتری و افزایش نرخ حفظ مشتری به وجود می آورند.

در واقع با جمع آوری و ذخیره مکالمات اجتماعی مشتری دراین سامانه ها، شرکت شما بهتر می تواند با مشتریان تعامل داشته باشد و روابط را تقویت کند.

اهمیت اتصال crm به شبکه های اجتماعی

چرا باید به فکر اتصال نرم افزار CRM به شبکه های اجتماعی باشیم؟

با کمک این اتصال، زمانی که مشتری تصمیم بگیرد از طریق یک کانال اجتماعی با یک کسب ‌وکار ارتباط برقرار کند، می توان آن تعامل را با جزئیات دقیق ردیابی و مدیریت کرد. در حالی که یک سیستم سنتی CRM فقط می ‌تواند درخواست مشتریان را از طریق تلفن یا ایمیل ردیابی کند.

به طور کلی استفاده از CRM اجتماعی مزایای زیر را به دنبال دارد:

  • بینش شخصی شده در مورد کسب و کارتان ارائه می دهد.
  • سود تجارت شما را افزایش می دهد.
  • برای فعالیت های بازاریابی مفید است.
  • برند شما را بیشتر در معرض دید قرار می دهد.
  • برای افزایش تعامل و تعمیق روابط با مشتریان موثر است.
  • به تعامل با مشتریان در زمان واقعی و رفع سریع تر نیازهای آن ها کمک می کند.

قابلیت اتصال crm به شبکه های اجتماعی

اتصال نرم افزار CRM بهوان به شبکه های اجتماعی به تجارت شما کمک می کند تا تعامل با مشتری را به یک خیابان دو طرفه تبدیل کنید. به این ترتیب مشتریان به جای اینکه مخاطبان منفعل باشند، می توانند در فعالیت های مرتبط با برند شما سهیم شده و به نوبه خود، به عنوان یک مشتری احساس  کنند که چقدر برند شما برای آن ها ارزش قائل است.

چند نکته برای استفاده از CRM اجتماعی

۱) قطعا در ابتدا فالوورهای اجتماعی شما، چندان زیاد نیستند. بنابراین ممکن است حجم زیادی از داده های اجتماعی را بلافاصله دریافت نکنید. اما نباید ناامید شوید. زیرا همانطور که دنبال کنندگان خود را افزایش می دهید، داده های اجتماعی که به CRM شما وارد می شود نیز بهبود می یابد.

۲) شما باید در مورد اینکه چه نوع تعاملات و داده هایی را از شبکه های اجتماعی به CRM خود اضافه کنید، تصمیم بگیرید. به عنوان مثال، ممکن است تعاملاتی را در نظر بگیرید که شامل یک سؤال یا نظر مستقیم است، اما نه آن هایی که نام تجاری شما را فقط گذرا ذکر می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

32  +    =  35

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره