چه عوامل بر قیمت نرم افزار crm تاثیر میگذارد؟

قیمت نرم افزار CRM به چه عواملی بستگی دارد؟

به این مقاله امتیاز دهید

تمام سازمان هایی که می خواهند اجرای CRM را در اولویت استراتژی کسب وکار خود قرار دهند، نه تنها باید الزامات عملکردی آن را به طور کامل تجزیه و تحلیل کنند، بلکه باید به مسئله قیمت نرم افزار CRM نیز بپردازند.

پیاده سازی CRM فراتر از خرید نرم افزار پایه است. بنابراین هنگام انتخاب نرم افزار های CRM باید تمام هزینه های اولیه، هزینه های مربوط اشتراک ماهانه یا سالانه و هزینه های ناخواسته را در نظر بگیرید. در این صورت می توانید با انتخاب مناسب ترین نرم افزار از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

هزینه های انتقال داده، مشاوره، ادغام، آموزش، سفارشی سازی و خدمات پس از فروش نیز از جمله هزینه های تاثیرگذار روی قیمت نرم افزار CRM هستند.

هیچ عاملی نباید به تنهایی برای انتخاب نرم افزار CRM لحاظ شود. بلکه شما باید به قیمت نرم افزار CRM نیز به عنوان یکی از معیار های انتخاب CRM توجه کنید. در این مقاله قصد داریم تمام عواملی که بر قیمت نرم افزار CRM تاثیر می گذارند را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

چه عواملی روی قیمت نرم افزار crm تاثیر می گذارند؟

مشاوران ما که هر روز با ده ها صاحب کسب و کار صحبت می کنند، متوجه شده اند که قیمت نرم افزار CRM اغلب یکی از مهم ترین و منطقی ترین عوامل در تصمیم گیری برای خرید است. زیرا شما قرار است میلیون ها تومان برای خرید این نرم افزار خرج  کنید که باید به بهبود روند کسب و کار شما کمک کند.

با این وجود معمولاً در مرحله انتخاب فقط روی تجزیه و تحلیل نیازمندی ها، تهیه مشخصات، برنامه ریزی ها و در نهایت انتخاب و اجرای نرم افزار CRM تمرکز می شود و کمتر به عوامل موثر روی قیمت نرم افزار CRM توجه می کنند. این درحالی است که درک قیمت نرم افزار CRM و هزینه های راه اندازی یک سیستم CRM در سازمان ها بسیار اهمیت دارد.

بررسی قیمت نرم افزار سی آر ام

بررسی عوامل داخلی و خارجی

به صورت کلی برای تعیین قیمت نرم افزار CRM باید به چندین عامل داخلی و خارجی توجه کنیم. شما همچنین باید هزینه های پنهان احتمالی را در نظر بگیرید.

عوامل داخلی مثلاً شامل هزینه های اجرا، دوره های آموزشی برای کاربران و هزینه های پشتیبانی و سامانه خدمات پس از فروش است. حتی می توان هزینه های کاهش موقت بهره وری در ابتدای اجرای نرم افزار CRM را نیز محاسبه نمود که معمولاً در نظر گرفته نمی شود. سرمایه گذاری برای پشتیبانی و بهره برداری از زیرساخت یا سرور فناوری اطلاعات نیز به برنامه ریزی نیاز دارد.

از نقطه نظر فنی، هنگام انتخاب نرم افزار CRM به عنوان راه حل فروش، عوامل خارجی نیز می توانند روی قیمت نرم افزار CRM تاثیر بگذارند.

به عنوان مثال هزینه مشاوره کسب و کار، جهت بررسی چالش ها و راه حل های لازم می تواند از جمله هزینه های خارجی این سیستم  ها باشد. تیم نرم افزار CRM بهوان از انتخاب تا اجرای این نرم افزار در کنار شما خواهد بود و تمام مشاوره های مورد نیاز را به شما ارائه می دهد.

نرم افزار CRM چقدر هزینه دارد؟

جدای از قیمت پایه نرم افزار CRM که انتخاب می کنید، احتمالاً با چندین فاکتور دیگر مواجه هستید که می توانند روی افزایش یا کاهش قیمت این نرم افزار موثر باشند. بنابراین باید هنگام برنامه ریزی برای بودجه ی خود آن ها را نیز در نظر بگیرید.

شاید باورتان نشود اما هزینه های اولیه تا حد زیادی بزرگ ترین بخش از قیمت نرم افزار CRM هستند که باید در هنگام بودجه بندی در نظر بگیرید. بنابراین با یک انتخاب هوشمندانه تر می توانید هزینه ها را به میزان زیادی کاهش دهید. رایج ‌ترین عوامل قیمت ‌گذاری شامل تعداد کاربران، مجموعه ویژگی‌ ها و افزونه‌ های اختیاری است.

در اینجا به برخی دیگر از عوامل اشاره می کنیم:

  • هزینه های انتقال داده

ممکن است شما از قبل نرم افزاری در سازمان خود اجرا کرده باشید که برای انتقال داده های آن به نرم افزار جدید باید هزینه ای را بپردازید. همچنین اگر داده های خود را به روش‌ های دستی و با قلم و کاغذ ثبت کرده اید برای انتقال این داده ها به نرم افزار CRM باید هزینه ی اضافه پرداخت کنید یا خودتان این کار را انجام دهید.

همه این موارد به صرف زمان و هزینه نیاز دارد. اما برخی از صاحبان مشاغل هنگام تعیین قیمت نرم افزار CRM آن را در نظر نمی گیرند.

  • هزینه های یکپارچه سازی

هزینه های ادغام یکی از فاکتور هایی است که روی قیمت نرم افزار CRM تاثیر می گذارد. یعنی شما باید هزینه یکپارچه سازی نرم افزارهای قبلی را در سیستم CRM جدید خود در نظر بگیرید.

اکثر CRM ها یکپارچه سازی رایج تر مانند تلفن، ایمیل و تقویم را ارائه می دهند، اما اگر در بازار خاصی هستید، ممکن است به نیاز های خاص تری نیاز داشته باشید. حتماً با تیم مشاور نرم افزار CRM بهوان در مورد یکپارچه سازی نرم افزار فعلی صنعت خود با نرم افزار CRM صحبت کنید.

  • هزینه های آموزشی

شما باید آموزش های لازم در خصوص نحوه استفاده از نرم افزار را به کابران اصلی از جمله کارکنان سازمان ارائه دهید. به این ترتیب باید هزینه های آموزش و حتی تعداد روزهای آموزش اختصاصی نیز در بودجه اولیه این پروژه لحاظ گردد.

برخی از ارائه دهندگان نرم افزارهای تجاری، آموزش را به عنوان خدمات پس از فروش در نظر می گیرند و هزینه جداگانه ای برای آن دریافت نمی کنند. با این وجود اگر به تعداد جلسات آموزشی بیشتری احتیاج دارید ممکن است به پرداخت هزینه نیاز پیدا کنید.

قطعا انتخاب یک CRM قابل استفاده و کاربرپسند یک راه عالی برای اطمینان از آموزش سریع و مفید کارکنان و صرفه جویی در هزینه های اضافی است.

  • هزینه های سفارشی سازی

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت گذاری، زمانی است که برای تنظیم و سفارشی ‌سازی داشبورد CRM در نظر گرفته می شود تا متناسب با کلیه نیاز های تجاری شما باشد. البته شما می توانید مستقیما از همان نرم ‌افزار انتخابی خود نیز استفاده کنید. اما در صورت انتخاب اشتباه به مقدار زیادی سفارشی‌ سازی نیاز خواهد داشت.

اگر می خواهید در این هزینه ها صرفه جویی کنید باید زمان اولیه بیشتری را برای انتخاب منطبق ترین نرم ‌افزار صرف کنید تا مطمئن باشید که بدون مشکل و با کمترین سفارشی سازی قابل اجرا است.

  • هزینه های اندازه و قابلیت های نرم افزار

یک سیستم CRM برای همه سازمان ها به یک اندازه مناسب نیست. مثلاً تعدادی از آن ها جهت ارائه بهترین کارکرد برای مشاغل کوچک بهینه شده اند. در حالی که برخی دیگر برای نیازهای سازمان های بزرگ سفارشی سازی شده اند.

تعداد کاربران و دپارتمان هایی که قرار است از این نرم افزار استفاده کنند نیز بسیار مهم است. بنابراین هنگام انتخاب حتماً به اندازه و قابلیت های این نرم افزارها توجه کنید.

مطلب پیشنهادی: نکاتی که قبل از خرید نرم افزار CRM باید به آن توجه کنید!

مدل های متداول قیمت گذاری CRM

  • مدل قیمت گذاری ثابت

قیمت گذاری با هزینه ثابت یک مدل قیمت گذاری CRM است که در آن کسب و کار شما بدون توجه به تعداد کاربران یا ویژگی های استفاده شده، هزینه ثابت و از پیش تعیین شده ای را به صورت (ماهانه یا سالانه) پرداخت می کند.

 یک روش معمول برای این مدل قیمت گذاری CRM، محدود کردن تعداد کاربران در طرح شما یا ارائه ویژگی های پیشرفته فقط در سطوح پیشرفته و با قیمت بالاتر است.

  • مدل قیمت گذاری برای هر کاربر

یکی از متداول ترین مدل های قیمت گذاری برای CRM ها، قیمت گذاری برای هر کاربر است. این روش شامل تعیین قیمت بر اساس تعداد کاربرانی است که از پلتفرم استفاده می کنند. قیمت خدمات به هر کاربر توسط ارائه دهنده CRM، معمولاً به صورت ماهانه یا سالانه تعیین می شود.

در نرم افزار CRM بهوان ویژگی های ضروری مانند مدیریت سرنخ، پیش بینی فروش، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی رسانه های اجتماعی، خدمات پس از فروش و تجزیه و تحلیل در اختیار کاربران قرار می گیرد. برای محاسبه هزینه چنین خدماتی کافی است با ما تماس بگیرید.

  • مدل قیمت گذاری لایه ای

قیمت گذاری لایه ای در اصل گزینه های اشتراکی چندگانه است که بسته به ویژگی های موجود در طرح و تعداد کاربران، قیمت آن ها متفاوت خواهد بود. برای مثال بسیاری از CRM ها از انواع طرح های پایه، نیمه اختصاصی و کاملاً اختصاصی استفاده می کنند.

شما می توانید طرح مورد نظر خود را بر اساس ویژگی های موجود در آن انتخاب کنید. سپس قیمت طرح را در تعداد کاربران ضرب کنید تا قیمت نرم افزار CRM به دست آید.

  • مدل قیمت اشتراک رایگان

برخی از ارائه دهندگان CRM یک برنامه رایگان را به عنوان سطح پایه نرم افزار ارائه می دهند. این نرم افزار ها برای تعداد کاربران محدود و با ویژگی ها و قابلیت های بسیار محدود ارائه می شود. چنانچه مشتریان به ویژگی های اضافی یا تعداد کارکنان بیشتری نیاز داشته باشند می توانند سطح پایه نرم افزار خود را با پرداخت هزینه ارتقاء دهند.

جمع بندی

قیمت نرم افزار CRM از نظر هزینه های اولیه، مدل های قیمت گذاری و هزینه های کل بسیار متفاوت است. شما باید هزینه های ثابت این نرم افزار ها را بدانید. سپس بر اساس تعداد کاربر و قابلیت هایی که به آن اضافه می شود هزینه اضافه شده را محاسبه نمایید.

 اگر می خواهید بدانید نرم افزار CRM بهوان بر اساس بودجه مورد نظرتان می تواند چه ویژگی هایی داشته باشد همین امروز با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

61  +    =  64

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره