اشاره به چند نکته قبل از خرید نرم افزار crm - بهوان

نکات مهم در خرید نرم افزار crm را از دست ندهید!

به این مقاله امتیاز دهید

crm نرم افزاری است که به استراتژی کسب و کار شما حیات می بخشد. نرم افزار crm یا مدیریت ارتباط با مشتری  فقط یک نرم افزار برای جمع آوری تمام داده های مشتریان در یک مکان یا مدیریت تمام روابط مشتریان نیست.این نرم افزار همچنین می تواند ابزارهای لازم برای رشد را در اختیار شما قرار دهد.بنابراین شما می توانید به نرم افزار crm به عنوان راهی «مشتری محور»  برای متحول کردن شرکت خود نگاه کنید. در این مقاله از بهوان تصمیم گرفتیم نکات مهم در خرید نرم افزار crm را برای شما توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید.

شما می توانید تا حد زیادی نرم افزار سی آر ام را در شرکت خود گسترش دهید. البته به شرطی که این نرم افزار کاملا سازگار با کسب و کار شما انتخاب شود. در اینصورت حتما باید نکاتی را قبل از خرید این نرم افزار بدانید.

اما سوال مهم این است که “چگونه یک CRM خوب انتخاب کنیم؟” پاسخ به این سوال آسان نیست.

زیرا همه برنامه های CRM نمی توانند تمام نیازهای همه ی شرکت ها را برآورده کنند.

مثلا برخی از این نرم افزارها برای شرکت های کوچک بهتر هستند، برخی دیگر برای شرکت های بزرگ بهتر هستند، برخی نیز به نیازهای تجاری خاص اختصاص داده شده اند. قبل از خرید  بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری پیشنهاد می کنیم حتما با متخصصان بهوان تماس بگیرید. ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸

شاید شما با حضور در نمایشگاه CRM یا پس از مشاهده یک ویدیوی سریع در وب، در مورد خرید این نرم افزار تصمیم گیری کنید. اما اینها کافی نیست. شما باید قبل از خرید نرم افزار crm حتما نکاتی را در نظر بگیرید که در ادامه به آنها می پردازیم.

نکات مهم در خرید نرم افزار crm را بشناسید

چرا باید به خرید نرم افزار crm فکر کنید؟

در دنیای مدرن امروز هدف هر کسب و کاری بهبود کارایی و به حداقل رساندن کارهای دستی است.

یکی از راه‌ هایی که می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تجارت شما همیشه حضور قدرتمندی در بازار دارد استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است. طبق آمارها، برنامه ی کاربردی CRM می تواند به افزایش فروش تا ۲۹ درصد، بهره وری فروش تا ۳۴ درصد و دقت پیش بینی فروش تا ۴۲ درصد کمک کند.

علاوه بر این نرم افزار مناسب برای مدیریت ارتباط با مشتری می تواند در زمان شما نیز صرفه جویی کند.

در حال حاضر ابزارهای CRM زیادی وجود دارد در حالی که تنها تعداد انگشت شماری از آنها واقعاً کار می کنند. از آنجایی که اکثر ارائه دهندگان CRM ممکن است فقط به دنبال کسب درآمد خود باشند و نه برطرف کردن نیازهای واقعی کسب وکار شما، بنابراین باید هنگام خرید این نرم افزارها بیشتر دقت کنید.

نکات مهم در خرید نرم افزار crm که باید به آن توجه کنید:

انتخاب یک نرم افزار crm نباید صرفا بر اساس یک نام تجاری، یک نسخه نمایشی سریع یا تبلیغات شفاهی باشد. بلکه شما باید این نرم افزار را کاملا مطابق با نیازهای شرکت، در حال حاضر و آینده انتخاب کنید.

اگر قبل از خرید نرم افزار سی آر ام مانند هر خرید هوشمند دیگر به خوبی تحقیق کنید، می توانید خدمات بهتری را با هزینه ی معقول تر دریافت کنید.

شما باید به دنبال راه حلی باشید که با استراتژی جهانی کسب و کارتان سازگار باشد، نه صرفا به دلیل فناوری استفاده شده یا نام تجاری آن انتخاب شود. سپس بر روی انطباق حداکثری آن با نیازهای روزانه کسب و کارتان تمرکز کنید.

به این ترتیب با داشتن دیدی وسیع از اولویت های شغل خود، همراه با دانستن الزامات عملیات روزانه مورد نیاز، می توانید مهم ترین موانع را در تصمیم گیری درست برای انتخاب نرم افزار سی آر ام برطرف سازید. بررسی مهم ترین ویژگی های نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به طور قابل توجهی به شما در تعریف گزینه های مورد نیاز کسب و کارتان کمک می کند.

چند فاکتور اصلی و نکات مهم در خرید نرم افزار crm که باید به آن توجه کنید عبارتند از:

  • قیمت کل نرم افزار crm را ارزیابی کنید:

قیمت نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یک فاکتور مهم برای خرید این نرم افزار است.

در واقع شما باید بودجه خود را قبل از گسترش فناوری اطلاعات در کسب وکار خود محاسبه کنید.

هزینه کل مالکیت شامل سفارشی سازی، نصب، فضای ذخیره سازی و غیره است. خدمات پس از فروش و آموزش ها نیز مهم هستند.

آگاهی از نحوه عملکرد بخش های شرکت شما و آنچه که هر کدام در حال حاضر انجام می دهند، برای پیاده سازی این نرم افزار در هر شرکت موفقی ضروری است.

علاوه بر این داشتن دانش در مورد نحوه ذخیره و بازیابی اطلاعات، تخصص در شناسایی دارایی های قوی و آسیب پذیر هر بخش، بر خرید crm شما تأثیر می گذارد.

برای پیاده سازی درجه یک نرم افزار سی آر ام همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش عالی همین امروز با بهوان تماس بگیرید.

اگر در حال خرید یک نرم افزار CRM هستید، باید بدانید هزینه آن برای کسب و کار شما چقدر است. البته، این به قابلیت های بسته ی نرم افزاری شما بستگی دارد.

مثلا اگر فقط به بخش های خاصی از نرم افزار برای کسب و کارتان نیاز دارید می توانید هزینه کمتری برای آن پرداخت کنید. در حالی که یک راه حل همه کاره احتمالاً هزینه بیشتری برای کسب و کار شما خواهد داشت.

آشنایی با نکات مهم در خرید نرم افزار crm - بهوان

  • مقیاس پذیر بودن نرم افزار سی آر ام را بررسی کنید:

یکی دیگر از نکات مهم در خرید نرم افزار crm که باید به آن توجه کنید مقیاس پذیری این نرم افزار است.

شما ممکن است crm  را برای گسترش کسب و کار خود خریداری کنید. بنابراین یک سوال مهم که باید از خود بپرسید این است که آیا نرم افزار crm توانایی رشد همزمان با تجارت شما را دارد؟

همچنین برای اطمینان از اینکه این نرم افزار مناسب شرکت شما است باید به سطح تخصص و دانش کارمندان خود توجه کنید و آن را بخشی از تصمیم گیری نهایی خود بدانید.

آیا این نرم افزار برای موبایل مناسب است؟

نرم‌افزار سی آر ام قبلاً یک نرم‌افزار مبتنی بر رایانه شخصی بود که استفاده از آن بر روی تلفن هوشمند یا تبلت امکان پذیر نبود.اما امروزه این روند تغییر کرده است. زیرا ممکن است اعضای تیم شما نیاز داشته باشند که اطلاعات سرنخ های شرکت را در زمانی که خارج از محل کار هستند به روز کنند.

میزان پذیرش کارمندان چقدر است؟

آیا می دانید دلیل شکست پروژه های CRM در برخی از سازمان ها چیست؟

بزرگترین چالش برای اجرای موفق CRM میزان پذیرش کارمندان شرکت ها است. به عبارت دیگر کلید نصب یک نرم افزار CRM مفید برای کسب و کار شما این است که اعضای تیم شما واقعاً از آن استفاده کنند. بنابراین قبل از خرید نرم افزار، باید مطمئن شوید که اعضای تیم شما در مورد استفاده از آن آگاهی دارند و آماده ی استفاده از آن هستند.

اگر قصد خرید یک نرم افزار سی آر ام را دارید، به یاد داشته باشید این ابزاری است که بر بیشتر فرآیندهای بازاریابی و فروش شما تأثیر می گذارد. بنابراین کارمندان همه ی حوزه ها باید به استفاده از آن مسلط باشند.

برای این منظور شما باید حتما زمانی را به آموزش اعضای تیم خود در مورد نحوه استفاده از نرم افزار اختصاص دهید. هنگامی که شرکتی تصمیم به پیاده سازی یک سیستم CRM می گیرد، آموزش بخشی از استراتژی های اصلی آن خواهد بود. برگزاری جلسات آموزشی در نهایت منجر به بهره وری حداکثری از نرم افزار می شود.

سازگاری نرم افزار CRM با برنامه های کاربردی شما چقدر است؟

این مورد یکی از  نکات مهم در خرید نرم افزار crm است. برای اینکه بتوانید تعیین کنید که آیا یک نرم افزار CRM خاص برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر، باید در نظر داشته باشید که چگونه به راحتی می تواند با برنامه های فعلی شرکت شما یکپارچه شود.

مثلا فرض کنید که از قبل از نرم افزار حسابداری در وب سایت خود استفاده می کنید. همچنین علاوه بر آن از یک نرم افزار بازاریابی ایمیلی نیز استفاده می کنید، اینها بخش های مهمی از مدیریت ارتباط با مشتری هستند.

اما آیا نرم افزار جدید CRM شما می تواند با همه ی این برنامه ها یکپارچه شود؟

برای یکپارچه سازی سی آر ام با سایر نرم افزارهای موجود همین امروز با تیم بهوان تماس بگیرید.

نکات مهم در خرید نرم افزار crm

آیا این نرم افزار به آسانی گزارش می دهد؟

داشتن یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری سازگار با تجارت شما، بسیار خوب است، اما یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باید به آن توجه کنید، قابلیت گزارش دهی آن است.

از دیگر نکات مهم در خرید نرم افزار crm این است که این نرم افزار توانایی ارائه گزارش های کافی را داشته باشد. این نرم افزار باید بتواند از طریق داده های موجود میزان برد، باخت و فرصت های بهبود را به شما نمایش دهد.

 

جمع بندی

شما با بررسی موارد بالا بهتر می توانید تعیین کنید که آیا تمام اهداف شما با استفاده از یک نرم افزار CRM برآورده می شود یا خیر.

خرید نرم افزار CRM یک سرمایه گذاری بزرگ و بلند مدت برای کسب و کار شما محسوب می شود. البته این سرمایه گذاری فقط از نظر پولی نیست، بلکه از نظر پتانسیلی هم مهم است. چرا که بر نحوه تعامل و تجارت شما با مشتری نیز تأثیر می گذارد. برای خرید مناسب ترین نرم افزار سی آر ام همین امروز با تیم متخصص بهوان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  64  =  68

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره