نرم افزار مدیریت به چه معناست؟

نرم افزار مدیریت به چه معناست؟

به این مقاله امتیاز دهید

نرم افزار مدیریت ، نرم افزاری است که برای ساده سازی و خودکارسازی فرآیندهای مدیریت در جهت کاهش پیچیدگی پروژه ها و وظایف بزرگ و همچنین تشویق یا تسهیل همکاری تیمی و تهیه گزارش مناسب از پروژه طراحی شده است. انواع خاصی از نرم افزارها که در این دسته قرار می گیرند عبارتند از:

  • نرم افزار مدیریت مالی
  • نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری – نرم افزار فروش
  • نرم افزار مدیریت پروژه
  • نرم افزار مدیریت منابع انسانی
  • نرم افزار مدیریت شبکه

نرم افزار مدیریت یک اصطلاح گسترده و فراگیر است که برای اشاره به هر نوع نرم افزاری که در جهت مدیریت یا کمک به مدیریت نوعی پروژه یا کار طراحی شده اند، استفاده می شود. این نرم افزارها همچنین مدیریت کارکنان و منابع، هماهنگی و مدیریت برنامه ریزی، تعیین تکلیف و جدول زمانی، تجزیه و تحلیل ریسک و بسیاری موارد دیگر را انجام می دهند. در ادامه در خصوص نرم افزار مدیریت بیشتر توضیح خواهیم داد.

برای درک بهتر مفهوم اینگونه نرم افزارها با شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار crm ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

نرم افزار مدیریت چیست؟

همانطور که اشاره شد نرم افزار مدیریت یک عبارت کلی است که برای توصیف دسته ای از نرم افزارهای کامپیوتری استفاده می شود که به جهت کمک به ساده سازی پیچیدگی پروژه ها و وظایف بزرگ و همچنین تسهیل همکاری تیمی و گزارش پروژه طراحی شده اند. دیگر راه حل های این نرم افزار  می توانند مدیریت منابع و کارکنان، هماهنگی برنامه، تخصیص وظایف، بودجه بندی، تجزیه و تحلیل زمان و ریسک و موارد دیگر را نیز انجام دهند.

Management software

انواع نرم افزارهای مدیریتی و ویژگی های کلی آنها

اصطلاح نرم افزار مدیریت گسترده بوده و می تواند برای نرم افزار مالی و حسابداری، نرم افزار مدیریت شبکه، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، سامانه فروش ، نرم افزار خدمات پس از فروش ، نرم افزار مدیریت دارایی یا نرم افزار  موجودی نیز به کار رود. ویژگی های اینگونه نرم افزارها واقعاً به نوع مدیریتی که نرم افزار، هدف قرار می دهد بستگی دارد. مثلا برای مدیریت پروژه، می توان گفت این نرم افزار دارای ویژگی هایی است که به مدیریت تمام منابع مورد نیاز پروژه نظیر نیروی مالی و نیروی انسانی کمک می کند.

در نتیجه به مدیران پروژه این اجازه را می دهد تا دید واضحی از وظایف، وضعیت مربوط به آنها، تاریخ سررسید و همچنین شخصی که مسئول انجام این وظایف است داشته باشند. به همین ترتیب نرم‌افزار مدیریت مالی احتمالاً دارای ویژگی‌ های کاملاً متفاوتی در مقایسه با نرم‌افزار مدیریت پروژه خواهد بود، اما با این وجود هر دو در دسته ی وسیعی با نام نرم‌افزار مدیریت قرار گرفته اند.

بنابراین جای تعجب نیست که فروشندگان نرم افزارهای مدیریت مجموعه ای قابل توجه از ویژگی ها، ادغام ها و برنامه های پشتیبانی را برای برآورده کردن کلیه نیازهای مشاغل در هر اندازه ای توسعه داده اند. با این حال، همه ی این راه حل ها دارای چهار ویژگی کلی هستند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

  • تعریف محدوده

قبل از انجام هر گونه پروژه ای، مهم است که در ابتدا نتیجه ی مورد نظر به وضوح تعریف گردد. نرم افزار مدیریت نیازمندی های پروژه، مهلت های زمانی ، بودجه، منابع و سایر عناصر مورد نیاز تیم برای اقدام را جمع آوری کرده و محدوده پروژه را مشخص می کند.

  • برنامه ریزی

راه‌حل‌های این نرم افزار بر یک سیستم برنامه‌ریزی قوی و مبتنی بر تقویم متکی هستند تا اطمینان حاصل شود که منابع مناسب در زمان مناسب استفاده می‌شوند. زمان‌بندی متمرکز، تیم‌ها را چه در داخل شرکت و چه از راه دور در یک راستا نگه می‌دارد و در نتیجه همه ی اعضا وظایف خود را با سرعت و طبق برنامه ریزی انجام می‌دهند.

CRM برای کسب و کارهای کوچک

  • تخصیص منابع

این نرم افزار ، پروژه ها را با ارائه دید رهبری در بارهای کاری فعلی و پیش بینی شده ساده می کند. در نتیجه شکاف‌های موجود در نیروی انسانی و تخصص قبل از ایجاد اختلال در روند کار شناسایی و پر می‌شوند تا کل تیم بدون مشکل به سمت هدف مشترک خود حرکت کنند.

  • همکاری

این نرم افزار بر یکپارچگی با پلتفرم های ایمیل، چت، ابزار کنفرانس ویدئویی، ابزارهای بررسی و تایید، اشتراک گذاری فایل و ذخیره اسناد تکیه دارد تا اعضای تیم را با یکدیگر و با اطلاعاتی که برای ادامه کار نیاز دارند در ارتباط نگه دارد.

مزایای نرم افزار مدیریت چیست؟

این نرم افزارها که برای ساده‌سازی پروژه ها و کسب وکارها طراحی شده‌اند، به همان اندازه که در یک محیط سازمانی تأثیر می‌گذارند، بر حوزه‌های متعددی از مشاغل کوچک و متوسط نیز ​​تأثیر می‌گذارند.

در اینجا به پنج مزیت کلیدی این نرم افزارها بدون توجه به اندازه شرکت اشاره می کنیم:

  • چندین سیستم را ادغام می کند.
  • باعث افزایش دید در سراسر شرکت می شود.
  • تاریخ سررسیدها، محصولات تحویلی و مسئولیت ها را روشن می کند.
  • ارائه گزارش واضح تر و سریعتر را تسهیل می کند.
  • خطر شکست را کاهش می دهد.

– این نرم افزار دسترسی به اطلاعات مناسب را در زمان مناسب برای افراد مناسب فراهم می کند. به این ترتیب زمان و تلاشی که از ردیابی اسناد، تأیید برنامه‌ها و هماهنگی تلاش‌ها صرفه‌جویی می‌شود، زمان و تلاشی است که می‌تواند صرف کارهای مهم‌تر و درآمدزا شود.

– با استفاده از یک سیستم واحد و یکپارچه و یک ساختار ردیابی و پاسخگویی یکسان که معمولاً توسط همه درک می شود، همه اعضای تیم درک یکسانی از انتظارات در طول پروژه دارند.

– در حالی که این نرم افزار نمی تواند احتمال شکست پروژه را به طور کلی از بین ببرد، با این وجود با ارائه راه حل مناسب مرکز ثقلی را ایجاد می کند که عناصر پروژه می توانند به طور موثر در اطراف آن بچرخند.

در صورتی که به نرم افزارهای تجاری همچون نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش نیاز دارید همین امروز با شرکت بهوان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

78  +    =  80

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره