اهمیت کالاهای مبتنی بر بارکد

اهمیت کالاهای مبتنی بر بارکد

۵/۵ - (۱ امتیاز)

ساده سازی مدیریت انبارداری برای تمامی فروشگاه های خرده فروشی اعم از کوچک، متوسط و بزرگ بسیار مهم است و به همین خاطر آنها نیاز دارند نوعی از تکنولوژی های جدید را برای کنترل بهتر موجودی خود استفاده نمایند. استفاده از کالاهای مبتنی بر بارکد و بکارگیری سامانه رهگیری کالا یا نرم افزار رهگیری کالا یکی از راه حل های مفید برای مدیریت بهتر بخش انبارداری و موجودی محصولات در مشاغل گوناگون می باشد. از سوی دیگر هر چه کسب وکار شما گسترش می یابد اهمیت استفاده از کالاهای مبتنی بر بارکد نیز بیشتر می شود.

شما با توجه به نیازهای سازمان خود ممکن است بخواهید از نرم افزارهای سازمانی مانند نرم افزار رهگیری کالا و نرم افزار اصالت کالا برای بخش انبارداری استفاده نمایید و حتی برای افزایش بهره وری تیم انبارداری خود روی برخی از تجهیزات دیگر نیز سرمایه گذاری کنید. یکی از رایج ترین ابزارهای مورد استفاده در این زمینه، اسکنرهای بارکد هستند که هنگام استفاده از نرم افزار رهگیری کالا و کالاهای مبتنی بر بارکد بکار می آیند. در حال حاضر صدها مدل از دستگاه های بارکدخوان در بازار موجود هستند که هر کدام از مدل ها ویژگی های خاص خود را ارائه می دهند.

شما می توانید متناسب با نیازهای تجاری خود از دستگاه های بارکدخوان و همینطور نرم افزار رهگیری کالا سفارشی مختص به کسب و کار خود استفاده کنید تا بتوانید چالش های انبارداری شرکت خود را برطرف سازید. همچنان با شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

مزایای استفاده از بارکدخوان در انبار

استفاده از بارکدخوان مناسب و کارآمد و کالاهای مبتنی بر بارکد در بهبود عملکرد انبارداری بسیار مهم است. علاوه بر این شما باید به دنبال طراحی یک  نرم افزار رهگیری کالا متناسب با نیاز انبار خود باشید. برای این منظور می توانید با شرکت به وان طراح انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

اهمیت مدیریت زنجیره ارزش در شرکت ها

انبارهایی که از دستگاه بارکدخوان در فضای باز استفاده می کنند باید به دنبال خرید نمونه های مقاوم تر در برابر گرد و خاک، رطوبت، تغییرات دمایی و نور خورشید باشند. البته بارکدخوان ها حتی در محیط های سربسته نیز در معرض آسیب توسط گرد و خاک یا مواد شیمیایی هستند بنابراین سعی کنید یک بارکد اسکنر بادوام با رده IP خوب را خریداری نمایید.

اسکنرها با قابلیت های گوناگون در بازار موجود هستند. مثلا بعضی از آنها فقط کالاهای مبتنی بر بارکد استاندارد خطی و دو بعدی را اسکن کنند. بنابراین چنانچه محصولات انبار شما دارای برچسب هایی با نمادهای مختلف هستند، باید حتما به این نکته توجه داشته باشید.

برخی از اسکنرها نیز توانایی خواندن بارکد را از مسافت بیشتری نسبت به سایرین دارند. به عنوان مثال، یک بارکدخوان شاید بتواند یک بارکد خطی را از فاصله نیم متری رمزگشایی کند. اما برای اسکن بارکدهای دو بعدی حداکثر این فاصله چند سانتی متر است. همچنین اگر انبار شما به گونه ای است که در قسمت های مختلف آن به بارکدخوان نیاز پیدا می کنید استفاده از اسکنرهای بارکد همراه گزینه بهتری برای شما محسوب می شود. این دستگاه ها انبار گردانی سریع تر و آسان تر را امکان پذیر می کنند.

اهمیت استفاده از دستگاه و نرم افزار کالاهای مبتنی بر بارکد در انبار

برای انتخاب اسکنر کالاهای مبتنی بر بارکد علاوه برای ویژگی های دستگاه باید به  عوامل دیگر همچون گزینه های اتصال و سازگاری آن با نرم افزار رهگیری کالا و غیره توجه نمایید. در اینجا به اهمیت استفاده از دستگاه و نرم افزار کالاهای مبتنی بر بارکد در انبار می پردازیم.

  • آسان تر شدن مدیریت موجودی در انبار

امروزه استفاده از سیستم های حرفه ای مدیریت انبار در بسیاری از شرکت ها و کارخانه ها برای مدیریت موجود حیاتی است. استفاده از دستگاه ها و نرم افزار رهگیری کالا کنترل جابه جایی و ردیابی کالاها را آسان تر می کند. بررسی موجودی انبار به طور سنتی مشکلات زیادی از جمله بی دقتی و خطای انسانی را برای مشاغل به دنبال دارد اما تجهیزات جدید مانند استفاده از راه حل های کالاهای مبتنی بر بارکد از وقوع چنین مشکلاتی جلوگیری می کند. شما به کمک آنها می توانید برای هر یک از کالاهای موجود در انبار خود یک کد سریال را اختصاص دهید و در هنگام نیاز با استفاده از این کد، گردش و موجودی انبار را کنترل کنید.

این دستگاه ها از نرم افزارهای سازمانی همچون نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و مدیریت موجودی استفاده می کنند و تمام داده های مورد نیاز شما در پایگاه داده و فضاهای قابل دسترس مبتنی بر وب را ذخیره می کنند. بنابراین در صورت نیاز به سرعت به این اطلاعات دسترسی خواهید داشت.

نکات ضروری انبارداری

  • افزایش دقت در انبارداری

در انبارهای بزرگ روزانه بیش از هزاران سفارش پردازش می شود. بنابراین هر گونه خطای انسانی در چنین شرایطی می تواند خسارت بالایی به کسب و کار وارد کند. استفاده از کالاهای مبتنی بر بارکد دقت انبارداری را بالا برده و مانع از ضررهای ناشی از خطا در ارسال و بسته بندی سفارش ها می شود. شما به کمک اسکنر و نرم افرار رهگیری کالا می توانید ورودی ها و خروجی های انبار خود را به صورت کاملا خودکار ثبت کنید.

  • بهبود عملکرد انبار

در انبارهای بزرگ با موجودی بالا، کالاها به گونه ای قفسه بندی می شوند که هنگام دریافت سفارش ها بتوان به راحتی به هر یک از آنها دسترسی پیدا کرد. در صورتی که کالاها و موجودی انبار نامرتب و نامشخص باشند روند کار انبار کند شده و به دنبال آن رضایت مشتری نیز کاهش می یابد.  با استفاده سیستم های مدرن اسکن بارکد و نرم افزار رهگیری کالا شما به سرعت می توانید به کالاهای موجود در انبار دسترسی پیدا کنید. افزایش سرعت کارکنان، بهره وری انبار در اندازه های مختلف را، به میزانی قابل توجهی بهبود می بخشد.

  • افزایش امنیت انبار

محافظت از موجودی انبارها در برابر هر گونه سرقت یا گم شدن کالاها بسیار مهم است. چنانچه این اتفاق چندین بار رخ دهد، اعتبار کسب و کار شما به کلی از بین می رود. استفاده از یک نرم افزار رهگیری کالا و مدیریت موجودی در سیستم های اسکن بارکد می تواند مانع از وقوع چنین مشکلاتی شود. این فناوری ها با تقویت امنیت انبار به کاهش احتمال هر گونه خطا کمک می کنند. شما با استفاده از کالاهای مبتنی بر بارکد می توانید هر کالا را با جزئیات کامل ثبت کنید که به کمک سریال آنها به راحتی امکان ردیابی محصولات وجود خواهد داشت.

در صورتی که به انواع نرم افزارهای تجاری همچون نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش نیاز دارید همین امروز با شرکت بهوان تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1  +  5  =  

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره