روش های بهبود رضایت مشتری

روش های بهبود رضایت مشتری

۵/۵ - (۱ امتیاز)

میزان رضایت مشتری یکی از دقیق ترین معیارها برای سنجش توانایی یک شرکت جهت برآورده ساختن نیازهای مشتریان است. بهبود رضایت مشتری اغلب منجر به کاهش مشتریان ناراضی، افزایش سود و حفظ تجارت سودآور و همینطور وفاداری بیشتر مشتریان به برند شما می شود. از آنجایی که این روزها خدمات مشتریان بخشی ضروری از تجربه مشتری در یک تجارت است، ایجاد پیشنهادات متمایز که از فناوری های پیشرو بهره می ‌برند و استفاده از روش های بهبود رضایت مشتری ، امری حیاتی برای کسب وکار است.

برای این منظور می توان از انواع نرم افزارهای سازمانی مثل نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش استفاده کرد. در ادامه به معرفی روش های بهبود رضایت مشتری می پردازیم. همچنان با شرکت به وان همراه باشید.

بررسی روش های بهبود رضایت مشتری

حفظ رضایت مشتریان در درازمدت شامل یادگیری نحوه تبدیل بازخورد مشتریان به عملکردهای بهبودیافته در سازمان است. این تغییرات می تواند از تنظیمات کوچک تا تغییرات وسیع در سطح یک شرکت یا سازمان متغیر باشد. آمارها نشان می دهد که ایجاد تغییرات اساسی در استراتژی های مشتری محور یک شرکت، به افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی در رضایت مشتریان کمک می کند.

اما هیچ تغییر یا راه حلی به تنهایی کافی نیست و همیشه بهترین کار این است که در هنگام توسعه برنامه های مرتبط با بهبود رضایت مشتریان، رویکردی جامع داشته باشید. به همین خاطر در اینجا چند مورد از بهترین روش های بهبود رضایت مشتری را بررسی خواهیم کرد. همچنان با شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

  1. توسعه خدمات و محصولات با پورتال مشتری:

هنگامی که در حال طراحی خدمات پشتیبانی از مشتریان برای شرکت خود هستید، همیشه بهتر است همه چیز را به صورت کلی و جامع در نظر بگیرید. برای مثال طراحی یک پورتال مشتری و ایجاد یک پایگاه دانش وسیع می تواند برای مشتریان شما دسترسی مستقیم به محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکت را فراهم سازد. بنابراین شما با ارائه اطلاعاتی که مشتریان برای حل چالش های رایج به آن نیاز دارند، به تسهیل کار تیم پشتیبانی خود کمک می کنید.

یک خانم در حال کار کردن با پورتال مشتری

 

از آن گذشته پورتال های مشتری و استفاده از نرم افزاهایی مثل نرم افزار فروش و نرم افزار خدمات پس از فروش از تعامل بین مشتریان و کارکنان واحد پشتیبانی حمایت می کند. ایجاد گروه‌ های مشتری و اجازه دادن به مشتریان برای مشاهده و پاسخ به سوالات سایر اعضای گروه، حس اعتماد و فضایی مشترک برای ارتباطات مشارکتی و جذاب را ایجاد می‌کند. به این ترتیب موارد فوق می تواند روابط شما را با مشتری را تقویت کنند.

همچنین با ایجاد چنین فضایی شما می توانید مشتریان خود را با ایده هایی در مورد ویژگی های محصولات آینده، پیشنهادات جدید و سؤالاتی در مورد بهبود خدمات درگیر کنید.

  1. جمع آوری داده ها برای بررسی کیفیت:

برای بهبود رضایت مشتری و حفظ سطوح بالای آن در طول زمان، باید به طور مداوم از مشتریان خود بازخورد بخواهید. برای این کار به جای کپی کردن سوالات از منابع آنلاین یا نظرسنجی های قبلی، همیشه بهتر است یک پرسشنامه منحصر به فرد با هدف خاص طراحی کنید.

مثلا اگر می خواهید بدانید که مشتریان جدید پس از خرید چه احساسی در مورد فرآیند ثبت نام و ورود به سیستم شما  دارند. شما باید سوالاتی را انتخاب کنید که بر این موضوع تمرکز دارد و پاسخ هایی را به دست آورید که بتوانید به راحتی آنها را برای تجزیه و تحلیل این بخش از سیستم خود جمع آوری کنید. سؤالات نظرسنجی معتبر باید به وضوح شکاف ها را شناسایی کرده و به شما در ایجاد گام های عملی برای استفاده از این فرصت ها کمک کند.

  1. کاهش زمان پاسخگویی به مشتریان:

ارائه پاسخ های با کیفیت و به موقع به درخواست های پشتیبانی مشتری، ویژگی بارز یک خدمات عالی مشتریان است. استفاده از نرم افزار فروش و نرم افزار خدمات پس از فروش ، به تیم شما کمک می کند تا درخواست های مشتریان را به روشی ساده و سازماندهی شده بررسی و تکمیل کند. این نرم افزارها در واقع یک سیستم متمرکز وخودکار را ایجاد می کنند که به کاهش تاخیرها کمک می کند و بستری موثر برای تخصیص منابع و همکاری تیمی در سازمان فراهم می کند.

بسیاری از شرکت ها همچنین گزینه هایی را از طریق پورتال مشتری به پایگاه کاربران خود ارائه می دهند که به مشتریان اجازه می دهد تا پاسخ فوری به سؤالات خود را دریافت نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان شرکت بهوان تماس بگیرید.

  1.  استفاده از بازخوردهای مشتریان:

استفاده از بینش مشتری برای بهبود محصولات و خدمات، یک راه حل منحصر به فرد است. انجام نظرسنجی های موثر، همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از راه های عالی برای اطمینان از داشتن داده های با کیفیت برای بررسی است.

یکی دیگر از اولویت های حیاتی، تماس با مشتریان در چندین نقطه در طول سفر مشتری است. همیشه بهترین کار این است که یک دیدگاه جامع از تجربه مشتری خود داشته باشید. هرگز برای تعیین مسیر اقدام خود بر روی هیچ معیاری تکیه نکنید و قبل از پیشبرد برنامه های بهبود عملکرد، مشکلات را عمیقاً ارزیابی کنید.

  1. شخصی سازی پاسخ به نیازهای مشتریان:

در صورت امکان، از ارائه پاسخ‌های عمومی به مشتریان خودداری کنید و سعی کنید از نام مشتری و ارسال یک پیام شخصی برای او استفاده کنید. این عمل به مشتری نشان می دهد که واقعاً برای او و نیازهایش ارزش قائل هستید. همچنین باید روی پیام‌های مرتبط تمرکز کنید و یک استراتژی ارتباطی جامع و چند کاناله ایجاد کنید.

امروزه مشتریان ممکن است از طریق چندین کانال مختلف با شما تماس بگیرند. آنها همچنین انتظار پاسخ مستقیم را دارند، بدون اینکه مجبور باشند در هر بار تماس همان اطلاعات و شرح مشکل خود را دوباره تکرار کنند. برای حل این چالش می توانید از راه ح های اتوماسیون و سامانه های سازمانی مثل سامانه فروش و سامانه خدمات پس از فروش استفاده کنید.

  1.  تعیین اهداف قابل اندازه گیری رضایت مشتری:

بهبود رضایت مشتری در نهایت به برآورده کردن همه انتظارات آنها مربوط است. هنگامی که اهداف سازمان خود را بررسی می کنید، باید سایر شرکت های موجود در حوزه صنعت خود را نیز ارزیابی کنید تا ببینید آنها در این رابطه چگونه عمل می کنند. بررسی معیارهای دیگر فعالان در صنعت، منبع مفید دیگری است که می تواند خدمات ضروری یا محصولاتی را که ممکن است تاکنون به آن توجه نکرده اید برجسته سازد.

این تلاش ها به شما کمک می کند تا موثرترین روش های سنجش رضایت مشتری را برای موقعیت منحصر به فرد خود درک کنید. استفاده از مجموعه‌ای متنوع از معیارها که نشان‌دهنده رضایت مشتری (CSAT)، حفظ مشتری و سایر حوزه‌های مرتبط است، به شما کمک می‌کند پیشرفت را به روشی معنادار اندازه‌گیری کنید.

جمع بندی:

بهبود رضایت مشتری یک چالش پیچیده برای شرکت ها است، زیرا نیازها و ترجیحات مشتری می تواند در طول زمان به طور چشمگیری تغییر کند. با طراحی یک فرآیند ثابت برای جمع آوری و استفاده از بازخورد مشتریان، می توانید یاد بگیرید که چگونه استراتژی های حفظ مشتریان خود را به گونه ای بهبود بخشید که بیشترین عملکرد را داشته باشد. بهبود رضایت مشتری در نهایت می تواند مشتریان وفادارتری را ایجاد کند، حفظ مشتری را تقویت کند و تجارتی مداوم و قابل اعتمادتر برای شرکت شما ایجاد کند.

در صورتی که برای بهبود رضایت مشتری به انواع نرم افزارهای تجاری همچون نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش نیاز دارید با کارشناسان ما در شرکت بهوان تماس بگیرید.

منبع: supportbee.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9  +  1  =  

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره