استراتژی فروش و بازاریابی و نحوه ایجاد آن

استراتژی فروش و بازاریابی و نحوه ایجاد آن

به این مقاله امتیاز دهید

بیشتر شرکت ها از بدو راه اندازی کسب  وکار خود فعالیت های تاکتیکی مثل بازاریابی، فعالیت های فروش، ثبت سفارش، جذب مشتری، تلاش برای حفظ مشتری، به دست آوردن ارجاع دهان به دهان و غیره را آغاز می کنند. اما وقتی یک کسب و کار بالغ می شود و به دنبال سرمایه گذاری و افزایش کارکنان خود است مهم است که با آینده خود به شکل رسمی تری رفتار کند و این همیشه با یک استراتژی مشخص آغاز می شود. با توجه به اهمیت این موضوع برای تجارت ها در این بخش به بررسی استراتژی فروش و بازاریابی و نحوه ایجاد آن می پردازیم.

همچنان با شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

استراتژی فروش و بازاریابی و نحوه ایجاد آن  

یک استراتژی فروش و بازاریابی موثر در واقع چشم انداز روشنی است که تیم شما می تواند با استفاده از آن به اهداف مشخص شده برای درآمد خود دست یابد. این رویکرد به کارکنان شما کمک می کند تا درک کنند که برای رسیدن به چه چیزی در تلاش هستند. اهداف شما باید چالش برانگیز باشند اما نباید غیر واقعی باشند. اما مراحل ایجاد استراتژی فروش و بازاریابی چیست؟

  • ابتدا تحقیقات بازار خود را انجام دهید:

همیشه با تحقیقات کامل از مشتری ایده آل کسب وکار خود شروع کنید. زمانی را برای دریافت بازخورد از مشتریان و شرکت هایی که مایل به همکاری با آنها هستید اختصاص دهید. در اینجا چند ایده برای جمع آوری اطلاعات وجود دارد که با توجه به انواع محصولات و خدماتی که می فروشید ممکن است متفاوت باشد:

-اهداف و چالش های مشتریان شما چیست؟

-آنها برای کسب اطلاعات در مورد محصولات و خدمات مورد نیاز خود معمولا به کجا مراجعه می کنند؟ (مانند نشریات ، وب سایت ها ، رسانه های اجتماعی و غیره)

-هنگام جستجو از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند؟

– چه عاملی آنها را به خرید محصول شما تشویق می کند؟

-در حال حاضر از محصولات چه شرکت هایی استفاده می کنند و چرا؟

– نظر آنها درباره شرکت شما چیست؟

-چه الزاماتی برای استفاده از یک محصول یا خدمات دارند؟

سعی کنید از حداقل ۱۵ نفر پاسخ بگیرید تا تحقیقات خوبی برای تصمیم گیری داشته باشید. این به شما احساس خوبی می دهد که چگونه می توانید از رقبای خود و تقاضای بازار برای محصولات و خدمات خود متمایز شوید.

داشتن تحقیقات جامع بازار چیزی است که شما را بلافاصله از رقبا متمایز می کند. اما چرا؟ این اطلاعات به شما کمک می کند تا به تمام فعالیت های فروش و بازاریابی از یک موقعیت آگاهانه تری نزدیک شوید، زیرا می دانید چرا آنها خرید خواهند کرد و هنگام خرید چه نگرانی هایی دارند.

  • اکنون استراتژی فروش و بازاریابی فعلی خود را محک بزنید:

برای تعیین برخی از اهداف واقع بینانه، باید بدانید که اکنون چگونه عمل می کنید. اگر از نرم افزارهای شرکتی مانند نرم افزارCRM یا نرم افزار فروش / سامانه فروش استفاده می کنید هم اکنون می توانید ، به راحتی این ارقام را به دست آورید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید:

تعداد بازدیدکنندگان از صفحات وب سایت یا شبکه های اجتماعی در هر ماه

تعداد سفارش ثبت شده در هر ماه

تعداد مشتریان جدید در ماه

میزان رضایت و عدم رضایت مشتریان و …

برای سفارش اختصاصی انواع نرم افزارهای سازمانی مانند نرم افزار فروش (سامانه فروش) ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش با ما تماس بگیرید.

  • سپس اهداف وضعیت آینده کسب وکار خود را تعیین کنید:

با استفاده از نتایج تجزیه و تحلیل به دست آمده از نرم افزار فروش و سایر نرم افزارهای سازمانی ، می توانید اهداف فروش و بازاریابی خود را برای میزان بازدیدکنندگان مورد نیاز وب سایت خود، سرنخ های جدیدی که باید ایجاد شوند و مشتریان جدیدی که باید به لیست مشتریان شما اضافه شوند تعیین کنید.

برای تیم های فروش و بازاریابی مهم است که همزمان با رشد کسب وکار خود مشتریان بیشتری را جذب نمایند. مشتریانی که با مشخصات مشتری ایده آل آنها مطابقت دارند. در این صورت می توان به متوسط ​​درآمد مورد انتظار شرکت دست یافت. مشتریان ایده آل مدت بیشتری با شما خواهند ماند و بهترین شانس فروش را به شما می دهند.

تا اینجای کار شما تحقیقات مشتری ایده آل خود و همینطور اهداف مالی تجارت خود را انجام داده اید. با این حال، بهتر است برای بررسی واقعیت نگاهی به آنچه تاکنون رقبای شما برای دستیابی به رشد بازار و سهم بازار انجام داده اند و میزان دستاوردهای آنها، بیندازید.

  • حالا استراتژی فروش و بازاریابی خود را ایجاد کنید:

یک استراتژی فروش می تواند شبیه به یک سند پیچیده با جزئیات عمیق در مورد همه جنبه های کسب و کار شما باشد که آن را پایه و اساس کلیه فعالیت های فروش و بازاریابی خود می دانید و ترجیح می دهید جزئیات آن را در سطح بالا نگه دارید.

پس از اتمام مراحل قبلی برای ایجاد استراتژی و سناریوی فروش خود پیشنهاد می کنیم به این سوالات پاسخ واضح دهید:

۱)چشم انداز شرکت شما چیست؟ (نه اهداف بلکه به آنچه می خواهید تبدیل شوید)

۲)سه هدفی که قصد دارید در ۱۲ ماه آینده به آنها برسید چیست؟

۳)چه چالش هایی می تواند مانع دستیابی شما به اهداف ۱۲ ماهه شما شود؟

۴)سوال های ۲ و ۳  را برای ۲ تا ۳ سال آینده و همچنین ۵ تا ۱۰ سال آینده جواب دهید.

۵) در ۹۰ روز اول چه چیزی را به عنوان موفقیت می بینید؟

سپس مورد ۵ را برای مدت های ۶ ماه و ۱۲ ماه پاسخ دهید.

هدف کلی شما از تجارت چیست؟

این پاسخ ها به شما کمک می کند تا یک استراتژی سطح بالا ایجاد کنید که در مورد اهداف فروش عادی است و همچنین آنچه مدیران کسب و کار می خواهند به آن برسند را در نظر می گیرد. انگیزه های شخصی معمولا چیزی است که مدیران و سرمایه گذاران را ترغیب می کند ، بنابراین مهم است که آنها را در استراتژی خود وارد کنید.

اکنون وقت آن است که برخی اهداف را روی کاغذ بیاورید. هنگام ایجاد طرح کلی استراتژی خود در جزئیات آن گیر نکنید. در این مرحله آن را ساده نگه دارید و به مرور زمان به تکمیل جزئیات آن بپردازید.  هدف خود را اضافه کنید ، سپس یک هدف چالش برانگیز را اضافه کنید ، سپس آنچه را که هر ماه به دست آمده است پیگیری کنید و به صورت فصلی استراتژی فروش و بازاریابی سه ماهه خود را مرور کنید.

منبع: https://www.thetreegroup.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  8  =  12

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره