سناریوی فروش

سناریوی فروش، عاملی موثر در موفقیت سازمان

۵/۵ - (۱ امتیاز)

سناریوی فروش نوعی آموزش و آماده سازی کارکنان برای فروش در آینده است ، تا بتوانند پاسخگوی تمامی نیازهای احتمالی مشتریان خود باشند. این روش یک نوع برنامه ریزی و پیش بینی برای اطمینان از فروش بیشتر است. در ادامه در رابطه با سناریوی فروش و نقش ابزارهای جدیدی همچون نرم افزار فروش در تقویت آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

چرا سناریوی فروش اهمیت دارد؟

عملکرد ضعیف در فروش به عواملی همچون عدم دانش کافی از محصول ، مهارت ضعیف در فروش ، عدم  ارائه خدمات پس از فروش ، عدم استفاده از نرم افزار فروش و سایر تأثیرات داخلی و خارجی یا هر ترکیبی از این موارد بستگی دارد. عملکرد ضعیف در بخش فروش تأثیر بسزایی در کل شرکت خواهد داشت. به این ترتیب نیاز است که کارکنان بخش فروش برای افزایش فروش خود آموزش های لازم را ببینند.

سناریوی فروش در واقع یکی از رایج ترین تکنیک های فروش است که اخیرا به کارکنان آموزش داده شده و مورد استفاده قرار می گیرد. شما به عنوان یک فروشنده ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که لازم باشد برای گزینه های مختلف سناریوی فروش از قبل برنامه ریزی شده داشته باشید. دانش هرچه بیشتر درمورد مشتریان این امکان را می دهد تا بهترین سناریوهای فروش را برای بستن معامله تهیه کنید. استفاده از سناریوهای مختلف فروش اغلب در مصاحبه های شغلی و آموزش تبدیل شدن به یک فروشنده ماهر یافت می شود.

 

چرا سناریوی فروش اهمیت دارد؟

 

برای آموزش سناریوی فروش ، فروشنده ی جدید در حالات مختلف فروش ساختگی قرار می گیرد تا مشخص شود چگونه شرایط مختلف را اداره می کند و چگونه فروش را به طور منظم هدایت می کند. این آموزش بسته به سازمان و آنچه فرد می فروشد ، متفاوت بوده و ممکن است چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد.

 

بررسی چند سناریو برای فروش

همه سناریوهای فروش کاملاً مطابق با روند فروش معمول برای استفاده روزانه ی شما نیستند. در اینجا ما چند سناریوی فروش را که ممکن است برای لحظه برخورد با آنها آماده نباشید شرح خواهیم داد. هدف ما این نیست که شما را برای این چالش های خاص آماده کنیم. در عوض ، در خواندن این موارد ، شما باید در نظر داشته باشید که چگونه با هر چیزی که از قبل پیش بینی شده یا نه روبه رو شوید و با آن کنار بیایید.

  • مشتری باهوش

وقتی مشتری بیشتر از شما می داند ، قطعا ممکن است با مشکل روبرو شوید. البته این سناریوی فروش  غیرمعمول نیست ، اما تعداد کمی از فروشندگان می دانند که چگونه با خیال راحت با آن مواجه شوند. اگر مشتری مشخصات محصول شما و سابقه فروش شما را به خوبی بشناسد و از فناوری های اساسی در حرفه شما آگاهی داشته باشد و سوالی برای پرسیدن داشته باشد که احتمالاً نمی توانید پاسخ دهید، باید چه کاری انجام دهید ؟

سناریوی فروش برای چنین شرایطی می تواند یکی از دو روش زیر باشد:

-در وهله اول بهتر است همه چیز را در مورد محصول و خدمات خود از قبل بدانید. به یاد داشته باشید دانش در بازی فروش نقش قدرتمندی دارد و دانش کافی در مورد محصول ، رقابت و صنعت می تواند در فروش در تمام سناریوهای ممکن به شما کمک کند.

-اما اگر از اطلاعات کافی برخوردار نیستید باید یاد بگیرید که بگویید “نمی دانم” به گونه ای که اعتماد خریدار احتمالی را از بین نبرید.  مثلا می توانید بگویید: “من مطمئن نیستم ، اما می توانم برای شما بپرسم“. تکرار اطلاعات دیگری که ربطی به سوال مشتری ندارد در این موقعیت به شما کمکی نمی کند. بنابراین یاد بگیرید که کم دانشی خود را با ظرافت کامل بپذیرید. این کار بیشتر از آنچه که فکر می کنید مفید است.

  • مشتری سرمایه دار

سرمایه گذاران جمعیت سر سختی هستند. آنها هزاران مورد و پیشنهاد را می شنوند ، بنابراین باید به شیوه ای آنها را متقاعد کنید که بهترین گزینه برای آنها هستید. این کار حتی با وجود داشتن یک محصول یا ایده ی عالی باز هم به مهارت نیاز دارد!

رعایت نکات زیر در سناریوی فروش برای چنین شرایطی مهم است:

از اولین تماس ها و جلسات برای معرفی خود و ایجاد رابطه قوی تر استفاده کنید. بنابراین در اولین تماس سعی نکنید محصولی را بفروشید. همچنین در مراحل اولیه بهتر است یک قیمت به صرفه تر اعلام کنید. به هیچ وجه جلوی سرمایه گذاران کم رو و خجالتی نباشید. به یاد داشته باشید ، شما سعی نمی کنید آنها را دوست داشته باشید بلکه می خواهید آنها را راضی کنید تا میلیون ها تومان در ایده شما سرمایه گذاری کنند.

 

با نرم افزار فروش سناریوی فروش خود را تقویت کنید

با نرم افزار فروش سناریوی فروش خود را تقویت کنید

برای یک فروش موفق همواره باید داده های خود را مرور کنید و همینطور سابقه عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهید تا از آن برای ایجاد پیش بینی های لازم در سناریوهای مختلف فروش استفاده کنید. برای دسترسی به جدیدترین و دقیق ترین اطلاعات مشتریان بهترین کار استفاده از نرم افزار فروش است. یک نرم افزار فروش ایده آل هر آنچه در خصوص مشتری نیاز دارید که بدانید به سرعت در دسترس شما قرار می دهد. بنابراین خیلی سریع می توانید به نیاز مشتریان خود پاسخ مناسب بدهید.

برای انتخاب یک نرم افزار فروش همه چیز را با وسواس پیگیری کنید تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که در منابع مناسب سرمایه گذاری کرده اید که شما را به اهدافتان می رساند.

همچنین در بهبود مهارت های فروش خود سرمایه گذاری کنید، حتی اگر در تجارت خود فروشنده هم نیستید و فروش را به افراد دیگری سپرده اید باز هم به عنوان یک بنیانگذار ، باید در هر مرحله از تجارت خود از تمام مهارت های لازم برخوردار باشید تا بتوانید آموزش های لازم را به کارکنان خود ارائه دهید.

اگر هنوز نرم افزار فروش مناسب برای سازمان خود پیدا نکرده اید و یا از نرم افزارهای مجزا در بخش فروش استفاده می کنید و در بروزرسانی اطلاعات آنها دچار مشکل شده اید، با کارشناسان ما در بهوان تماس بگیرید. ما راهنمایی های لازم برای نصب و راه اندازی بهترین نرم افزار فروش را به شما ارائه خواهیم داد.

 

شرکت بهوان؛ ارائه دهنده تمامی نرم افزارهای مورد نیاز شما

درصورتی که برای رشد کسب و کار خود به هر نوع نرم افزاری نیاز داشتید، کافی است با ما تماس بگیرید. شرکت بهوان ارائه کننده نرم افزارهای تجاری همچون نرم افزار خدمات پس از فروش، نرم افزار باشگاه مشتریان، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان و … است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  70  =  71

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره