افزایش فروش b2b

افزایش فروش b2b

به این مقاله امتیاز دهید

اگر در تلاش برای افزایش فروش B2B هستید، باید گفت خوشبختانه راه حل های بسیار زیادی برای این منظور وجود دارد. ترکیبی از راه حل های فروش سنتی و فناوری می تواند انتخاب عاقلانه ای برای شرکت شما در قرن حاضر باشد. در ادامه به مهم ترین راه حل های افزایش فروش b2b اشاره خواهیم کرد.

همچنان با شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

راه حل های افزایش فروش b2b

در اینجا راه حل های قدیمی و جدید را برای افزایش فروش b2b مورد بررسی قرار می دهیم.

  • در نمایشگاه های تجاری یا جلسات صنعتی شرکت کنید

اگر می خواهید مستقیماً با مشتریان بالقوه خود ملاقات کنید و اطلاعات تماس با کیفیتی از آنها دریافت کنید، رفتن به نمایشگاه های تجاری یا جلسه های صنعتی می تواند در این زمینه به شما کمک کند. این رویدادها مکان هایی هستند که بسیاری از کارشناسان یا شرکت های بزرگ در آن حضور دارند، بنابراین می تواند فرصتی عالی برای معرفی و ارائه محصولات شما باشد و کمک می کند تا در آینده شرکا و مشتریان بیشتری به دست آورید.  همچنین به یاد داشته باشید که کارت ویزیت آنها را نیز نگه دارید.

  • از فناوری استفاده کنید

برای افزایش فروش b2b می توانید از فناوری ها مانند یک ابزار یا یک پلت فرم آنلاین مانند نرم افزار فروش ، نرم افزار خدمات فروش و CRM برای ادغام فعالیت تیم خود و همینطور پیگیری کار نمایندگان فروش و سفارش های مشتریان تان استفاده کنید. اتوماسیون فرآیند ها و روندهای بازاریابی شرکت کمک می کند تا به همه ی مخاطبان کسب وکار خود پاسخ سریع و شخصی ارائه دهید.

راه حل های افزایش فروش b2b

یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی که از افزایش فروش b2b پشتیبانی می کند، طراحی یک سایت حرفه ای است. با این کار، می توانید به مشتریان  خود در سراسر کشور و جهان نشان دهید که چه چیزی را ارائه می دهید و به آنها اجازه دهید یک نمای کلی از تصاویر با وضوح بالا از محصولات با قیمت، توضیحات دقیق، تخفیف ها و پیشنهادات ویژه ی شما را مشاهده کنند. برای طراحی سایت در اصفهان به این سایت مراجعه کنید.

  • برای صرفه جویی در وقت، روندهای خود را تسریع کنید

مشتریان شما هر لحظه می توانند توسط رقبای شما جذب شوند. بنابراین، شما باید در اسرع وقت پاسخگوی نیاز آنها باشید و اولین فروشنده ای باشید که با خریداران صحبت می کند. همچنین، با کاهش زمان پاسخگویی، زمان بیشتری را برای رسیدگی به امور مهم شرکت خواهید داشت.

استفاده از ابزارهای CRM ، ابزارهای اتوماسیون بازاریابی ، نرم افزار فروش ، نرم افزار خدمات پس از فروش ، اپلیکیشن های موبایل یا وب سایت ها یا کاتالوگ های دیجیتال راهی عالی برای افزایش فروش b2b است که در تجارت شما معجزه می کند.

زیرا با این فناوری ها کارهای عادی مانند پرکردن سفارشات، بررسی محصولات موجود، تهیه گزارشات و جمع آوری داده ها به طور خودکار انجام می شود تا نمایندگان فروش شما همچنان بتوانند با مشتریان ملاقات کرده و کارهایشان را همزمان مدیریت کنند.

اگر می خواهید فروش خود را افزایش دهید و جایگاه تجارت خود را در بازار رقابتی حفظ کنید، باید در این جهان همواره در حال تغییر؛ انعطاف پذیر باشید. به نظر می رسد فناوری به شما کمک می کند تا پیشنهادات خود را برای جلب رضایت مشتریان و یا برآوردن خواسته های بازار با صرفه جویی بیشتر در زمان تنظیم کنید.

  • مشاور باشید نه فقط فروشنده

به جای این که نمایندگان فروش خود را برای فروش محصولات تحت فشار قرار دهید، سعی کنید همه افراد تیم فروش خود را به مشاور مشتریان خود تبدیل کنید که می توانند راه حل ها و اطلاعات مفیدی را به آنها ارائه دهند و بفهمند که آنها واقعاً به چه چیزی نیاز دارند. مشتریان، به ویژه خریداران B2B ، از این امر بسیار استقبال خواهند کرد.

زیاد “فروش گرا” نباشید زیرا در این صورت مشتریان شما فرار می کنند! برای آگاهی از رفتارهای مشتری، باید داده های سابقه خرید قبلی آنها را مشاهده و تجزیه و تحلیل کنید. این می تواند به نمایندگان فروش شما کمک کند تا بدانند مشتریان دقیقا چه چیزی را می خواهند بشنوند. به مشتریان اطلاع دهید که چه نوع محصولات یا خدماتی در صنعت شما تقاضای زیادی دارند. تحقیقات مفید بازار ، مطالعات موردی و منابع مرتبط را که به درد آنها می خورد، در اختیارشان قرار دهید. با این کار حسن نیت خود را به آنها اثبات خواهید کرد.

افزایش فروش Business-to-Business

  • به مشتریان خود گوش دهید

گوش دادن به مشتریان شما یک روش عالی برای افزایش فروش B2B است. اجازه دهید مشتریان نظرات خود را در مورد محصولات یا خدمات شما یا مشکلات تجاری خود بیان کنند. با انجام این کار، نمایندگان فروش شما می توانند مشتریان را درک کنند و احتمالاً می توانند توصیه خوبی به آنها کنند. این یک راه حل مفید برای توضیح نحوه استفاده از محصولات یا خدمات شما برای رفع نیاز خریداران نیز می باشد.

  • با مشتریان خود روابط عالی برقرار کنید

اگر می خواهید فروش شما افزایش یابد، حفظ یک رابطه طولانی مدت با مشتریان B2B یک استراتژی هوشمندانه است. البته این کار ساده ای نیست. از آنجا که روابط مبتنی بر اعتماد است، بنابراین آنچه شما برای افزایش اعتبار خود انجام می دهید مهمترین راه برای رسیدن به این هدف است. هنگامی که مشتریان به توصیه ها، قضاوت ها و پیش بینی های شما اعتماد می کنند، آنها مایل به خرید محصولات یا خدمات شما حتی در دراز مدت هستند.

اما سوال اینجاست که چگونه می توانید اعتماد آنها را جلب کنید؟ محصولات با کیفیت بالا، خدمات استثنایی و توانایی ارائه اطلاعات مربوطه چیزی است که می توانید به مشتریان خود ارائه دهید. برای صرفه جویی در وقت خود از فناوری و سایر راه حل های فروش استفاده کنید تا بتوانید بر نیاز مشتریان تمرکز بیشتری داشته باشید. با این کار ، مشتریان به تدریج متوجه می شوند که تصمیم آنها در انتخاب محصول یا خدمات شما درست بوده است.

اگر به انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش نیاز دارید؛ همین امروز با کارشناسان ما در به وان تماس بگیرید.

  • داده های کسب وکار خود را تجزیه و تحلیل کنید

گزارش ها و داده های مربوط به فروش B2B شما چیزی است که باید مرتباً به آن توجه کنید زیرا این اسناد و اعداد نشان می دهد که آیا تا اینجا تصمیمات شما درست بوده است یا خیر، کدام مشتری بیشترین هزینه را برای محصول شما انجام می دهد؟ کدام محصول بیشترین تقاضا را دارد؟ کدام نرخ تبدیل منجر به فروش واقعی می شود.؟بر اساس همین داده ها، می توانید استراتژی و روش های نزدیک شدن به مشتریان را تنظیم کرده و تیم فروش خود را نیز تقویت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1  +  6  =  

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره