تکنیک های فروش در بازاریابی

تکنیک های فروش در بازاریابی

به این مقاله امتیاز دهید

تسلط بر تکنیک های فروش در بازاریابی می تواند به شما برای به دست آوردن درآمد باورنکردنی در کسب و کارتان کمک کند. در حقیقت رشد یک تجارت بدون آگاهی از تکنیک های فروش در بازاریابی امکان پذیر نیست. هر فروشنده ای که بخواهد در شرایط رقابتی امروز، در کسب و کار خود باقی بماند باید تکنیک های فروش زیادی را در آستین خود داشته باشد. چرا که علاوه بر تعداد زیاد خرده فروشان، رقابت در عرضه محصولات نیز بسیار زیاد است و چندین مارک برای هر نوع و دسته ای از محصولات وجود دارد.

همین الان تکنیک های فروش در بازاریابی خود را برای افزایش سود و کسب جایگاه در میان رقبا بررسی کنید. دانستن نقاط قوت و ضعف فروش می تواند به عنوان مقدمه ای برای شروع یک استراتژی بازاریابی موثر و موفق باشد. در ادامه تکنیک های فروش در بازاریابی را مورد بررسی قرار می دهیم.

بررسی تکنیک های فروش در بازاریابی

یکی از بخش های مهم در فرآیند فروش هر کسب و کاری یافتن افراد جدید برای خرید محصول یا خدمات است. این امر اگر بدون آگاهی از روش ها و راه حل های افزایش فروش باشد کار دشواری خواهد بود، اما در صورتی که تکنیک های فروش در بازاریابی را بدانید بهتر می توانید استراتژی فروش مناسب با کسب و کار خود را انتخاب کرده و با استفاده از آن فروش خود را به حداکثر برسانید.

بررسی تکنیک های فروش در بازاریابی

استفاده از استراتژی ها، نکات و تکنیک های فروش در بازاریابی که در ادامه مشاهده می کنید به شما کمک می کند تا مشتریان بیشتری برای محصولات و خدمات خود به دست آورید.

۱) مردم مزایای محصول را می خرند نه خود محصول را

مردم محصولات را نمی خرند، بلکه در واقع آنها نتایجی را که از محصول به دست می آید خریداری می کنند. به این ترتیب برای شناسایی مشتریان وفادار و ایده آل خود، ابتدا باید لیستی از تمام مزایایی که مشتری شما با استفاده از محصول یا خدمات شما خواهد داشت تهیه نمایید.

۲) مشتری خود را به روشنی تعریف کنید

چه کسی به احتمال زیاد کالای شما را بلافاصله خریداری می کند؟ به کمک سوالات زیر می توانید تصور درستی از مشتری واقعی خود به دست آورید.

-مشتریان شما چند ساله هستند؟

-آیا آنها مرد یا زن هستند؟

-آیا آنها فرزند دارند؟

– آیا آنها تحصیلات دارند؟

-درآمد آنها چقدر است؟

۳) نیاز مشتری را به روشنی مشخص کنید

مشتری شما چه نوع مشکل و یا نیازی دارد که شما می توانید آن را حل کنید؟ به یاد داشته باشید اگر مشتری خود را به درستی شناسایی کرده باشید، حتما این افراد برای حل مشکل خود به شما مبلغی پرداخت خواهند کرد. گاهی اوقات نیاز مشتری به یک محصول آشکار و واضح است اما بعضی وقت ها نیز نامشخص باقی می ماند. بنابراین اگر نتوانید به درستی این نیاز را تشخیص داده و مشتری را متقاعد سازید، او محصول شما را خریداری نمی کند.

۴) مزیت رقابتی خود را توسعه دهید

شما باید مزیت رقابتی , یا به عبارت دیگر دلیل خرید محصولات یا خدمات خود را بر حسب مزایا ، نتایج و یا پیامدهایش برای مشتری تعریف کنید که در این صورت مشتری برای خرید از شما ترغیب می شود. بنابراین روی مزایا و آنچه که محصول، شما را بهتر از سایرین می کند و در نتیجه به تقویت برندینگ شما کمک می کند متمرکز شوید.

۵) از مزایای بازاریابی رسانه های اجتماعی به نفع خود استفاده کنید

در دنیای امروز روش های بازاریابی بسیار گسترده تر از گذشته شده است. در حال حاضر شما می توانید از رسانه های اجتماعی نیز برای معرفی خدمات و محصولات خود به مشتریان استفاده نمایید. خیلی از این بسترهای جدید امکانات کاملا جدیدی را در اختیار شما قرار می دهند. با ایجاد روابط با کاربران از طریق این کانال ها می توانید نسبت به گذشته به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

بهترین تکنیک های فروش در بازاریابی

۶) با مشتریان خود تماس تلفنی برقرار نمایید

گاهی اوقات جذب مشتری بالقوه به خصوص زمانی که محصول جدیدی را ارائه می دهید از طریق برقراری تماس تلفنی و یا ارسال ایمیل و یا پیامک می تواند نتایج ارزشمندی را برای کسب و کار شما به همراه داشته باشید.

۷) قیمت مناسبی برای کالای خود انتخاب کنید

برای تعیین قیمت مناسب برای کالا و خدمات خود ابتدا باید در مورد رقبا و محصولات انها تحقیقات بیشتری انجام دهید. اگر محصولتان گران قیمت است حتما باید کیفیت بیشتری نسبت به سایر محصولات موجود در بازار داشته باشد. به طور کلی قیمت محصول را باید بر اساس ارزش درک شده از محصول تعیین کرد.

۸) روش های مناسب مذاکره را بیاموزید

یک مذاکره ایده آل باید دارای نتیجه “برد-برد” باشد، که در این صورت هر دو طرف از نتایج مذاکره خوشحال هستند. بهترین مذاکره کنندگان معمولا از آمادگی کامل برخوردار بوده و صبور هستند. آنها سوالات خود را به خوبی می پرسند تا دقیقاً به آنچه نیاز دارند دست پیدا کنند.

۹) یک فروش تاثیر گذار داشته باشید

در هنگام فروش مهم است که یک نمایش فروش خلاق و قانع کننده را به مشتریان خود ارائه دهید. تا بتوانید آنها را کاملا تحت تاثیر قرار داده و برای خرید کردن مجاب کنید.

۱۰) با مشتری خود ارتباط مستمر داشته باشید

هنگامی که مشتری محصول شما را خریداری کرد، این نباید پایان رابطه شما با او باشد. با مشتری خود رابطه ای مستمر برقرار کنید و به آنها خدمات پس از فروش ارائه دهید. این کار بر ارزش افزوده ای که محصول شما برای آنها فراهم می کند می افزاید.

۱۱) در صورت امکان به مشتریان بالقوه، نمونه خدمات یا محصولات رایگان ارائه دهید

اگر مشتری ایده آل خود را پیدا کرده اید برای جذب صد در صدی آن بهتر است در صورت امکان یک قطعه از محصول و یا قسمتی از خدمات را به صورت رایگان ارائه دهید. در این صورت تمایل مشتری برای خرید از شما افزایش خواهد یافت.

تکنیک های فروش

۱۲) یک پیام فروش برتر برای محصول و خدمات خود انتخاب کنید.

یک یا دو مزیت برتر از محصولات خود را انتخاب کرده و آن را به وضوح در تیتر فروش خود بیان کنید. دقیقاً توضیح دهید که محصول شما برای مشتریان چه کاری انجام خواهد داد.

همچنین اگر محصول شما دارای چندین مزیت عالی است، بهتر است برای هر کدام از آنها یک پیام فروش مجزا تهیه نمایید.

منبع: briantracy.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  39  =  44

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره