نرم افزار باشگاه مشتریان بهوان

اهمیت برندینگ در فروش کالا و خدمات

به این مقاله امتیاز دهید

هرگز نباید اهمیت رضایت مشتری تان را نادیده بگیرید. چرا که رضایت مشتری یکی از عواملی است که در موفقیت تجارت شما نقش به سزایی دارد. بنابراین باید همواره این عامل مهم را در نظر گرفته و در جهت بهبود آن تلاش کنید تا مشتریان به کسب و کار شما وفادار شوند و در نهایت به سفیران برند شما تبدیل گردند. در ادامه به مبحث اهمیت برندینگ در فروش کالا و خدمات می پردازیم.

اهمیت برندینگ در فروش کالا و خدمات

برندسازی و ایجاد نام تجاری برای یک محصول، در واقع مفاهیمی هستند که از قرن ها پیش به عنوان ابزاری برای تمایز کالاهای یک تولیدکننده از کالاهای دیگر شناخته می شدند.

نام تجاری اساساً تصویری است که یک محصول در ذهن مخاطبان خود دارد. این تصویر بر افزایش ارزش محصول تأثیر زیادی می گذارد، به طوری که ارزش برند را برای مشتری افزایش داده و منجر به وفاداری مشتریان به برندی خاص می شود. بنابراین برندسازی یک محصول روشی برای ایجاد یک مزیت پایدار و متمایز نسبت به دیگر محصولات است.

اهمیت برندینگ در فروش خدمات و محصولات

ارتقاء ارزش، تصویر و پرستیژ برند در ذهن مشتریان و مخاطبان، راهی برای نگه داشتن مشتری فعلی و همینطور جذب مشتری بیشتر است.

به این ترتیب یکی از مهمترین فعالیت های بازاریابی شما به منظور دستیابی به یک تجارت موفق و پر سود، ایجاد برندینگ برای کالا و خدمات است. چرا که یک برند و مارک محبوب می تواند ارزش اضافی زیادی را برای محصول شما ایجاد نماید. البته تولیدکنندگان معمولاً ساختن محصول را ساده تر و ارزان تر از برندسازی می دانند و اغلب بخش برندسازی محصولات را به مشتریان  می سپارند.

تحقیقات زیادی ثابت کرده اند که رضایت مشتری با وفاداری مشتری و برندسازی محصول رابطه مستقیمی دارد. بنابراین مؤلفه اصلی سودآوری در کسب و کارها جلب رضایت مشتری است و عدم وجود عوامل راضی کننده  مطمئناً دلیل عدم موفقیت برخی از شرکت ها محسوب می شود.

اهمیت رضایت مشتریان در ایجاد برندینگ

اگر به رضایت مشتریان خود اهمیتی نمی دهید، بنابراین از آنها نیز انتظار نداشته باشید که به خدمات یا محصولات شما اهمیت دهند و آنها را به دیگران معرفی کنند. در حقیقت رضایت مشتری در درآمد شما منعکس می شود. نظرات و احساسات مشتریان فعلی شما در مورد برندتان می تواند تاثیرات مثبت و منفی زیادی بر روی معاملات بعدی شما داشته باشد.

جالب است بدانید امروزه ۸۹٪ از شرکت ها اساساً بر اساس رضایت و تجربه مشتریان خود با یکدیگر رقابت می کنند. چرا که مشتریانی که از عملکرد کسب و کار شما راضی هستند دیگر توجهی به پیشنهادات رقبای شما نمی کنند. آنها با رضایت کامل دوباره با نام تجاری شما ارتباط برقرار می کنند، خرید می کنند و محصول شما را به دیگران هم توصیه می کنند.

البته این رضایت هنگامی به دست می آید که تمام نیازهای آنها برآورده شده باشد و ضمن ارائه بهترین کیفیت خدمات، در هر زمان پاسخگوی سوالات آنها نیز باشید.

اهمیت رضایت مشتریان در ایجاد برندینگ

برندینگ به وسیله رضایت مشتری

از اهمیت برندینگ در فروش کالا و خدمات هرگز نباید غافل شد. شما باید این مسئله را به ویژه هنگام برنامه ریزی در زمینه های بازاریابی و تبلیغات خود در نظر بگیرید. مشتریان راضی به احتمال زیاد محتوای شما را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و افراد بیشتری را به سمت برند شما جذب می کنند.

آنها همچنین با مطالب ارسال شده توسط شما در سایت و شبکه های اجتماعی مشتاقانه تر ارتباط برقرار می کنند و برخی نظرات دلپذیر و تحسین برانگیز را برای برند شما به ثبت می رسانند. این نظرات در ذهن افراد دیگری که به تازگی با نام برند شما آشنا شده اند و هنوز برای خرید کردن از شما مطمئن نیستند بسیار تاثیرگذار است و آنها را برای خرید مصمم تر می کند. به یاد داشته باشید ایجاد برندینگ به وسیله رضایت مشتری بسیار کم هزینه تر از تبلیغات گسترده برای جذب مشتری جدید است.

ناگفته نماند اهمیت برندینگ به وسیله رضایت مشتری در واقع زمانی بیشتر شد که شبکه ها و رسانه های اجتماعی به عنوان جریان اصلی بازاریابی در دنیای امروز تبدیل شدند. چرا که مشتریان این روزها می توانند  رضایت یا عدم رضایت خود را در مورد هر محصول یا خدمات به راحتی در چند ثانیه ارسال کرده و به اشتراک بگذارند.

بازاریابی موفق با کسب رضایت مشتریان

جای تعجب نیست که در حال حاضر و در عصر رسانه های اجتماعی، رضایت مشتری تمرکز اصلی تیم های بازاریابی مشاغل بزرگ و کوچک باشد. تاثیر رضایت مشتری بر تقویت نام تجاری یک شرکت غیر قابل انکار است. علاوه بر این وفادارسازی مشتریان نیز به برند رونق می بخشد.

مشتریان این روزها فوق العاده باهوش هستند. شاید شما بتوانید از طریق تاکتیک های بازاریابی هدفمند و از راه های منحصر به فردی به آنها دسترسی پیدا کنید، اما اگر نتوانید رضایت آنها را جلب نمایید، احتمال اینکه از محصولات و خدمات شما استقبال کنند بسیار کم است.

نرم افزار خدمات پس از فروش بهوان

بنابراین علاوه بر فروش محصول با کیفیت، ارائه خدمات خوب به مشتریان با استفاده از تکنیک های روز دنیا نظیر نرم افزار فروش به شما کمک می کند که با کسب رضایت بیشتر مشتری و تبدیل آنها به مشتریان وفادار، موفق به فروش بیشتر و همینطور ایجاد برندینگ برای محصول خود شوید.

تحقیقات نشان می دهد:

  • ۴۹٪ از مصرف کنندگان قبل از تصمیم به خرید یک محصول، حداقل به امتیاز چهار ستاره برای آن نیاز دارند.
  • ۸۸٪ از مصرف کنندگان به بررسی های آنلاین پرداخته و به توصیه های شخصی مشتریان دیگر شما اعتماد می کنند.
  • ۷۲٪ از افراد نیز فقط با مارک ها و برندهای معروف تعامل برقرار می کنند.

بنابراین بدیهی است که باید با جلب رضایت مشتریان، نظرات مثبت آنها را برای کسب و کار خود جمع آوری کنید تا دیگران بتوانند برند شما را میان دیگر رقبا انتخاب کنند.

مزایای بررسی میزان رضایت مشتریان

رضایت مشتری نقش مهمی در ایجاد روابط طولانی مدت با افراد و بازگشت آنها به تجارت شما پس از اولین خرید یا تماس دارد. خوشبختانه در حال حاضر بررسی میزان رضایت مشتریان کار چندان سختی نیست. چرا که این روزها نرم افزار خدمات پس از فروش و سامانه های مختلفی برای تعامل آسان با مشتریان در دسترس هستند. شما زمانی که بتوانید از میزان رضایت یا عدم رضایت مشتریان از محصولات و خدمات خود آگاه شوید می توانید اقدامات بهتری برای حفظ مشتریان و راضی نگه داشتن آنها انجام دهید. برخی دیگر از مزایای بررسی میزان رضایت مشتریان عبارتند از:

  • امکان شناسایی نقاط ضعف تجارت
  • امکان شناسایی نقاط قوت کسب و کار
  • تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی در کسب و کار شما نیاز به پیشرفت یا تغییر دارد.
  • تعیین اقدامات لازم برای بهتر شدن محصولات و خدمات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5  +  4  =  

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره