روش های تبلیغات هوشمند - شرکت نرم افزاری بهوان

تبلیغات هدفمند چیست و عملکرد آن به چه صورت است؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

احتمالاً همه شما تبلیغات کاغذی و پیامکی کسب‌وکار‌ها و مشاغل درگذشته را به یاد دارید. درگذشته انجام تبلیغات و بازاریابی به پیچیدگی الگوریتم‌ها و استراتژی‌های بازاریابی امروزی نبود و کسب‌وکارها با به‌کارگیری روش‌های ساده می‌توانستند مشتریان جدیدی را به کسب‌وکار خود جذب کنند. امروزه با روی کار آمدن اپلیکیشن‌های مختلف و به‌وجودآمدن کسب‌وکارهای آنلاین فروش محصولات یا خدمات به‌سادگی گذشته نیست. کاربران مانند گذشته به تبلیغات مختلف وب‌سایت‌ها اهمیتی نمی‌دهند؛ به همین دلیل جلب‌توجه کاربران بسیار دشوار است و نیاز به استفاده از تبلیغات هدفمند و استراتژی های مختلف دارد.

باتوجه‌به مواردی که گفتیم تمام دنیای تبلیغات امروزی روی تبلیغات هدفمند و استراتژی های جذب مشتری قدرتمند می‌چرخد. به عبارت ساده‌تر زمانی که در حال خرید قلاب ماهیگیری برای آخر هفته هستید یا کتاب موردعلاقه خود را می‌خوانید، تبلیغ‌کنندگان علایق و نیاز‌های شما را به‌خاطر می‌سپارند و از آن در جهت فروش محصولات و خدمات خود به شما استفاده می‌کنند. به این نوع از تبلیغات، تبلیغات هدفمند می‌گویند و عمده تمرکز آن بر روی علایق و نیاز‌های کاربران است. احتمالاً بعد از شناخت تبلیغات هدفمند سؤالات مختلفی برای شما ایجاد شده است که می‌خواهید به جواب آن برسید. بنابراین در این مقاله از شرکت نرم‌افزاری بهوان ارائه دهنده بهترین نرم افزار crm همراه ما باشید تا به سؤالات شما در مورد تبلیغات هدفمند و مزایای آن پاسخ دهیم.

 

منظور از تبلیغات هدفمند چیست؟

تبلیغات هدفمند (Targeted Advertising) یا هدف‌گذاری تبلیغات به‌گونه‌ای از تبلیغات گفته می‌شود که تمرکز آن روی علایق، سلیقه و نیاز‌های کاربران است. تبلیغ‌کنندگان با استفاده از این روش محتوای سفارشی و  شخصی‌سازی‌شده‌ای را به مخاطبان خود ارائه می‌کنند که باعث درگیری ذهن آنها می‌شود. این روش از تبلیغات معمولاً باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی، سن، میزان درآمد، میزان تحصیلات، علایق خرید، ارزش مشتری و سبک زندگی او انجام می‌شود. در تبلیغات هدفمند دیگر خبری از یک تبلیغ عمومی در سراسر فضای وب نیست. در اینجا ما در مورد یک تبلیغ هدفمند به شکل استراتژیک صحبت می‌کنیم که هدف آن کاربران از پیش تعیین شده‌ای هستند که از طریق رفتار گذشته یا سایر داده‌ها هدف‌گذاری شده‌اند.

 

تبلیغات هدفمند چیست - بهوان

اهمیت تبلیغات هدفمند

کاملاً واضح است که مدیران و صاحبان کسب‌وکارها می‌خواهند از تبلیغات خود به نتایج مطلوب و سودآور برسند. بنابراین باید بتوانند به‌درستی هدف خود را انتخاب کنند و تبلیغات کالا و خدمات خود را به دست مخاطبان هدف خود برسانند. رقابت در دنیای امروزی بسیار دشوار است. بنابراین باید با به‌کارگیری استراتژی‌ها و ترفند‌های جدید همواره کسب‌وکار خود را بروز نگه دارید. خوب است بدانید طبق آمار Data Driven Advertising ، تبلیغات هدفمند نسبت به سایر تبلیغات مقرون‌به‌صرفه‌تر است و میزان کلیک آن سه برابر بیشتر از سایر روش‌های تبلیغات است‌.

 

انواع تبلیغات هدفمند

تبلیغات هدفمند نیز مانند سایر روش‌های تبلیغاتی انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها بسیار کاربردی و حائز اهمیت هستند. همراه ما باشید تا به معرفی انواع تبلیغات هدفمند بپردازیم:

تبلیغات هدفمند متنی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های تبلیغات هدفمند، تبلیغات متنی است. این نوع تبلیغات با استفاده از موتور جست‌وجو‌گر گوگل انجام می‌شود و به بازاریابان کمک می‌کند تا تبلیغات خود را در کنار متن مرتبط با آن به نمایش بگذارند. به‌عبارت‌دیگر وقتی یکی از کاربران در مورد خرید بلیت هواپیما سرچ کند تبلیغاتی که برای او به نمایش گذاشته می‌شود همگی مرتبط با سفر و آژانس‌های هواپیمایی هستند. در تبلیغات متنی بازاریابان یک تبلیغ ایجاد می‌کنند و آن را به دسته‌ای از کلمات کلیدی تبلیغاتی مرتبط می‌کنند. به‌این‌ترتیب کسب‌وکار‌ها می‌توانند محصول و خدمات خود را  در جای مناسب به فروش برسانند.

تبلیغات هدفمند رفتاری

تبلیغات رفتاری مشابه تبلیغات متنی است با این تفاوت که در تبلیغات رفتاری اساس کار تاریخچه جست‌وجو و وب‌گردی کاربران است. به‌عنوان‌مثال زمانی که در موتور جست‌وجو‌گر گوگل یا وب‌سایت‌های مختلف به دنبال خرید ماشین موردعلاقه خود هستید یا می‌خواهید پکیج آموزشی موردنظر خود را بخرید، ممکن است تبلیغاتی برای شما به نمایش گذاشته شود که متناسب با جست‌و‌جو‌های شما در موتور جست‌وجوگر گوگل است. خوب است بدانید خرید‌کردن، لینک‌های کلیک شده و دنبال‌کردن رسانه‌های اجتماعی از جمله عواملی هستند که بر تبلیغات رفتاری تأثیر می‌گذارند.

تبلیغات هدفمند جغرافیایی

کسب‌وکار‌هایی که محصولات و خدمات‌ آنها به موقعیت جغرافیایی خاصی وابسته است یا بازار خاصی برای ارائه محصولات و خدمات خود دارند از تبلیغات جغرافیایی استفاده می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر تبلیغات جغرافیایی شامل معرفی محصولات یا خدمات به بازار هدف خاصی است که در یک محدوده جغرافیایی خاص قرار دارند. اگر‌چه تبلیغات جغرافیایی از دید بسیاری از افراد اهمیت چندانی ندارند؛ اما این نوع تبلیغات ابزاری کاربردی و مهم برای بازاریابان به شمار می‌رود.

تبلیغات هدفمند رسانه‌های اجتماعی

امروزه اهمیت تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. اکثر کاربران دیگر در وب‌سایت کسب‌وکارهای کوچک به دنبال نیاز‌های خود نمی‌گردند و حالا رسانه‌های اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام، فیس‌بوک و توییتر را جایگزین روش‌های قلبی کرده‌اند. باتوجه‌به سلیقه کاربران، کسب‌و‌کارها نیز دایره فعالیت خود را به رسانه‌های اجتماعی گسترش داده‌اند و از این بستر فراهم شده برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند. ابزار‌های تبلیغاتی در این رسانه‌های اجتماعی نیز به کسب‌و‌کارها کمک می‌کنند تا تبلیغاتی را به کاربران نمایش دهند که منعکس‌کننده علایق و سلیقه‌های شخصی آنها باشد.

 

انواع تبلیغات هدفمند - بهترین نرم افزار crm - بهوان

مزایای تبلیغات هدفمند

در دنیای امروزی تبلیغات هدفمند اهمیت زیادی برای کسب‌وکارهای مختلف دارند. کسب‌وکارها با استفاده از تبلیغات هدفمند می‌توانند فروش بالایی را تجربه کنند و با کمترین هزینه به بیشترین بازده برسند. علاوه بر این کاربران نیز پیام‌هایی سفارشی و شخصی‌سازی‌شده‌ای دریافت می‌کنند که نیاز‌های آنها را به‌درستی برطرف می‌کنند. همان‌طور که دیدید تبلیغات هدفمند یک معامله برد، برد بین کسب‌وکار و مصرف‌کنندگان است. البته مزایای تبلیغات هدفمند برای کسب‌وکار‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود. بنابراین با ما همراه باشید تا به سایر مزایای تبلیغات هدفمند برای کسب‌وکارهای مختلف بپردازیم:

نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه بالاتر می‌رود

با استفاده از تبلیغات هدفمند می‌توانید به کاربرانی دسترسی پیدا کنید که به تبلیغات شما پاسخ می‌دهند و باعث افزایش نرخ تبدیل کسب‌وکار شما می‌شوند. بازاریابان می‌توانند با استفاده از اطلاعاتی که نرخ تبدیل در اختیار آنها می‌گذارد موفق‌تر از قبل عمل کنند. علاوه بر این به دنبال بهبود نرخ تبدیل شما می‌توانید فروش بهتری را تجربه کنید. به‌طورکلی با بهبود نرخ تبدیل و افزایش نرخ بازگشت سرمایه می‌توانید ارزش بیشتری را از بودجه تبلیغاتی خود دریافت کنید.

ایجاد تعامل دوباره

معمولاً افرادی که برای اولین‌بار از وب‌سایت کسب‌وکار شما دیدن می‌کنند یا تبلیغات شما را در سراسر وب می‌بینند به‌ندرت به مشتری شما تبدیل می‌شوند؛ اما شما با استفاده از تبلیغات هدفمند به کاربرانی دسترسی پیدا می‌کنید که می‌توانند به مشتریان بالقوه شما تبدیل شوند و بار‌ها از شما خرید کنند.

هزینه کمتر برای جذب هر مشتری

بسیاری از کسب‌وکار‌ها می‌خواهند هزینه جذب مشتری جدید از طریق تبلیغات (CPA) را کاهش دهند. کاهش میزان CPA به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند تا از بودجه تبلیغاتی خود ارزش بیشتری کسب کنند و نرخ بازگشت سرمایه را بهبود ببخشند. اگر تبلیغات هدفمند را با دانش کافی انجام دهید، می‌توانید هزینه‌های تبلیغات را دقیقاً در جایی مصرف کنید که بیشتری بازدهی را برای کسب‌وکار شما داشته باشد.

کسب نتیجه فوری

همان‌طور که می‌دانید روش‌های تبلیغات آفلاین و آنلاین زیادی وجود دارند که کسب‌وکارها متناسب با نیاز‌های خود از آنها استفاده می‌کنند. یکی از معایب بزرگ این دسته از تبلیغات این است که در درازمدت می‌توانید نتایج آن را مشاهده کنید؛ اما در تبلیغات هدفمند می‌توانید فوراً به نتیجه ایدآل خود برسید.

 

روش های تبلیغات هوشمند

همان‌طور که گفتیم تبلیغات هوشمند اهمیت زیادی در افزایش بهره‌وری کسب‌وکار دارند. اکنون قصد داریم روش‌های تبلیغات هوشمند را برای شما بیان کنیم:

  • تبلیغات بنری

تبلیغات بنری یکی از تأثیرگذارترین گونه‌های تبلیغات بصری هستند که به‌منظور جلب‌توجه کاربران و فروش خدمات یا محصولات در وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. طبق آمار‌های منتشر شده سایت‌هایی که از روش تبلیغات بنری به شکل مؤثر و کارآمد استفاده می‌کنند ۷۰درصد بازدید‌کننده بیشتری نسبت به سایت‌هایی که بدون فعالیت  هستند، دارند.

  • رسانه‌های اجتماعی

امروزه محبوبیت رسانه‌های اجتماعی در سراسر دنیا تا حدی است که ۲ میلیارد حساب کاربری فعال در رسانه‌های اجتماعی مختلف وجود دارد؛ به همین دلیل بسیاری از بازاریابان رسانه‌های اجتماعی را بهترین مکان برای انجام تبلیغات می‌دانند. کشور ایران نیز با وجود فیلترینگ‌های فراوان از قافله عقب نمانده است به‌طوری‌که ۲۵ میلیون حساب کاربری فعال در اینستاگرام وجود دارد. البته نکته حائز اهمیت در مورد تبلیغات رسانه‌های اجتماعی این است که نمی‌توانید  میزان درآمدی را که انتظار دارید از آن کسب کنید؛ اما بهترین روش برای افزایش تعداد مخاطبان جدید است. به‌طورکلی در رسانه‌های اجتماعی می‌توان از روش بازاریابی دهان‌به‌دهان و تبلیغ با پرداخت هزینه برای تبلیغات استفاده کرد.

  • تبلیغات پرداخت به‌ازای کلیک

در تبلیغات پرداخت به‌ازای کلیک زمانی شما هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کنید که کاربران در زمان بازدید از وب‌سایتی روی آگهی شما کلیک کنند. به‌عبارت‌دیگر اگر در زمان وجود آگهی شما در وب‌سایت ۱۰۰۰ نفر از آگهی شما بازدید کرده باشند و فقط ۱۰ نفر روی آن کلیک کرده باشند شما تنها هزینه کلیک آن ۱۰ نفر را پرداخت خواهید کرد. تبلیغات پرداخت به‌ازای کلیک نوعی صرفه‌جویی در هزینه‌ها است و معمولاً در صفحات وب‌سایت مورداستفاده قرار می‌گیرد.

  • تبلیغات بازاریابی با ایمیل

بازاریابی با ایمیل یکی از کاربردی‌ترین روش‌های تبلیغاتی است که تأثیر زیادی در افزایش جذب مشتری  دارد؛ اما با روی کار آمدن روش‌های تبلیغاتی جدید مانند قبل پر طرف‌دار نیست. البته باتوجه‌به اینکه بازاریابی ایمیلی هزینه‌ای برای کسب‌وکار‌ها ندارد هنوز هم بسیاری از کسب‌وکارها از این روش استفاده می‌کنند. به این نکته توجه کنید که ارسال پیام متنی به‌تنهایی تأثیری روی مخاطب ندارد؛ بنابراین بهتر است در کنار آن یک محتوای ویدئویی ارسال کنید.

 

نقش نرم افزار crm در تبلیغات هدفمند - بهوان

سخن آخر

امروزه تبلیغات هدفمند محبوبیت‌ زیادی در میان کسب‌وکارهای آنلاین دارند. همان‌طور که گفتیم در این روش تبلیغاتی باتوجه‌به داده‌ها و اطلاعات کاربران آگهی‌هایی برای آنها به نمایش گذاشته می‌شود. با استفاده از تبلیغات هدفمند کسب‌وکارها می‌توانند با صرف هزینه کم بیشترین بازدهی را تجربه کنند. البته تبلیغات شما باید جذاب و خلاقانه باشد و در مکان مناسب منتشر شود. اگر به دنبال یک شرکت نرم‌افزاری معتبر برای ساده سازی فرایند تبلیغات و همچنین مدیریت سازمان خود هستید، می‌توانید با مراجعه به شرکت نرم‌افزاری بهوان نرم‌افزارهای موردنیاز خود نظیر نرم‌افزار اصالت کالا، نرم افزار خدمات پس از فروش، نرم‌افزار فروش و نرم افزار crm بهوان را خریداری نمایید.

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره