کاربرد نرم‌افزار crm در زمان دورکاری

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نقش crm در دورکاری موضوعی است که می خواهیم در رابطه با آن صحبت کنیم. زمانی که در دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی برای نخستین‌بار بیماری کرونا در ووهان چین شناسایی شد کسی فکرش را نمی‌کرد این بیماری برای مدت‌ها طول بکشد و زندگی و کسب‌وکار افراد را مختل کند. البته بسیاری از کسب‌و‌کارها توانستند همچنان به فعالیت خود ادامه دهند و  با ایجاد شرایط دورکاری از تعطیلی کسب‌و‌کار خود جلوگیری کنند.

لازم به ذکر است که بیماری کرونا تنها دلیل ایجاد شرایط دورکاری نیست و بسیاری از افراد نیز به‌خاطر شرایط زندگی خود و یا محدودیت‌های فردی به انتخاب دورکاری روی می‌آورند. باتوجه‌به  نقش crm  در دورکاری لازم است شرایط و آداب فعالیت‌های از راه دور را بدانیم و بستر مناسب برای آن را ایجاد  کنیم. در ادامه این مقاله از سایت بهوان همراه ما باشید تا به کاربرد نرم‌افزار crm  و نقش crm در دورکاری بپردازیم.

 

نرم‌افزار  crmچیست؟

پیش از پرداختن به کاربرد نرم‌افزار crm و نقش crm در دورکاری بهتر است با خود نرم‌افزار crm آشنا شوید. crm  مخفف عبارت Customer Relationship Management به معنای مدیریت ارتباط با مشتریان است. همان‌طور که از نام این نرم‌افزار مشخص است مفهوم و کاربرد crm در دو رویکرد مکمل استراتژیک سیستمی و رویکرد عملیاتی نرم‌افزاری ارائه شده است. به‌عبارت‌دیگر crm یک سیستم برنامه‌ریزی شده برای مدیریت ارتباط با مشتریان فعلی  و مشتریان آتی کسب‌وکار‌ها است.

 

نقش crm در دورکاری و فعالیت‌های یک سازمان

 در مورد نقش crm در دورکاری و فعالیت‌های یک سازمان می‌توان گفت که نرم‌افزار crm با ماژول‌ها و ابزارهایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد به آنها این امکان را می‌دهد که علاوه بر بهبود ارتباط با مشتریان سازمان در بسیاری از زمینه‌های دیگر نظیر مدیریت انبار‌ها، مدیریت دریافت‌ها و پرداخت‌ها، مدیریت یادآوری و پیگیری و ثبت اطلاعات پرسنل و مشتریان به سازمان در جهت تحقق رویکرد و اهداف خود کمک کند.

باگذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی کسب‌وکارهای بسیاری به وجود آمدند، این کسب‌وکارها برای مدیریت و کنترل خود نیاز به ابزارهای جدید و فناورانه‌ای داشتند که پاسخگوی نیازهای آنها باشند و به‌عنوان دستیار مجازی مدیران در بخش‌های مختلف کسب‌و‌کار به سازمان کمک کند. خوب است بدانید نرم‌افزار crm از سال ۱۹۹۰ میلادی به‌مرورزمان به سازمان‌ها و شرکت‌های کوچک و بزرگ راه پیدا کرد و به یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریتی کلان سازمانی تبدیل شد. به طوری که امروزه نمیتوان از  نقش  crm در دورکاری و انجام سایر فعالیت های سازمان چشم پوشی کرد.

 

خرید نرم افزار crm - بهوان

مزایای استفاده از  crm

نقش  crm در دورکاری آن‌قدر پررنگ است که از هیچ یک از مزایای استفاده از crm نمی‌توان چشم‌پوشی کرد؛ اما نام‌بردن تمام آنها بسیار دشوار است. به همین دلیل در این مقاله به تعدادی از آنها خواهیم پرداخت:

  • یک پایگاه‌داده متمرکز در سازمان فروش را ایجاد می‌کند
  • کلیه ارتباطات و تعاملات با مشتریان احتمالی را مدیریت می‌کند
  • ورود اطلاعات را خودکار می‌کند
  • پیش‌بینی عملکرد فروش را خودکار می‌کند
  • پیگیری مشتریان احتمالی را یادآوری می‌کند
  • فرایند‌های فروش را به‌مرور مقیاس‌بندی می‌کند
  • ارتباطات تیمی را تسهیل می‌بخشد
  • داده‌های مخاطب را سازماندهی می‌کند
  • مشتریان را دسته‌بندی می‌کند
  • وظایف اداری را کارآمد می‌کند
  • با رشد و پیشرفت شرکت شما را از تعویض نرم‌افزار بی‌نیاز می‌کند
  • گزارش‌های فروش را ایجاد می‌کند
  • ایجاد فرصت برای تمام اقشار جامعه از جمله معلولان
  • افزایش توجه به نتیجه حاصل شده نه به ساعت‌های کاری
  • صرفه‌جویی در هزینه‌های کارکنان

 

قابلیت‌ های نرم‌افزار crm در دورکاری

نقش crm در دورکاری چیست و قابلیت‌های نرم‌افزار crm در دورکاری کدام است موضوع این بخش از مقاله است. نرم‌افزار crm قابلیت‌های فراوانی را برای انجام فعالیت‌ها به‌صورت دورکاری فراهم کرده است به‌طوری‌که می‌توان گفت نرم‌افزار crm یکی از کامل‌ترین برنامه‌ها در سطح فعالیت‌های روتین سازمان و برای انجام فعالیت‌های  دورکاری پرسنل است.

سازمان‌ها با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند وظایف کارکنان خود را مدیریت کنند، استراتژی‌های شرکت یا سازمان را تدوین و پیاده‌سازی کنند و تعامل با مشتریان خود را افزایش دهند. در ادامه به مهم‌ترین قابلیت‌ها و امکاناتی که نرم‌افزار crm برای کاربران خود قرار داده است می‌پردازیم:

 

مدیریت پروژه

اولین قابلیت نرم‌افزار crm که به آن می‌پردازیم مدیریت پروژه است. با استفاده از این قابلیت مدیران می‌توانند وظایف و فرایند گردش کار سازمان را مدیریت کنند. به‌عبارت‌دیگر مدیران ارشد سازمان می‌توانند وظایف مختلف پرسنل را در بخش‌های مختلف نرم‌افزار crm ثبت کنند و مسئولیت هر فرد را به طور کاملاً دقیق برای او مشخص کنند.

 

علاوه بر این پس از انجام روند کار پرسنل مربوطه می‌تواند توضیحاتی در مورد روند پیشرفت کار را برای مدیر مربوطه ثبت کند تا او در جریان روند کار باشد. خوب است بدانید نرم‌افزار ترلو نیز این فرایند را انجام می‌دهد با این تفاوت که این فرایند تمام کاری است که ترلو انجام می‌دهد؛ اما مدیریت پرو‌ژه تنها بخشی از امکانات نرم‌افزار crm است.

بررسی عملکرد کارمندان

مدیران شرکت با استفاده از قابلیت بررسی عملکرد کارمندان می‌توانند در بازه‌های زمانی مختلف به قسمت گزارش‌های نرم‌افزار crm  خود مراجعه کنند و عملکرد پرسنل سازمان یا شرکت خود را مورد ارزیابی قرار دهند. انجام این کار به مدیران کمک می‌کند تا تصمیمات مدیریتی هوشمندانه‌ای را اتخاذ کنند و راندمان کار کارشناسان داخلی و دورکار خود را افزایش دهند.

 

بررسی نقش crm در سازمان - بهوان

دسترسی به اطلاعات و داده‌ها

ازآنجایی‌که نرم‌افزار crm تحت وب است دیگر نیازی نیست در شرکت حضور فیزیکی داشته باشید. مدیران و پرسنل شرکت با استفاده از تلفن هوشمند و  نرم‌افزار crm در هر نقطه از دنیا می‌توانند وارد حساب کاربری خود شوند و به اطلاعات و داده‌ها دسترسی داشته باشند و یا حتی اطلاعات دیگری را نیز بارگذاری کنند. خوب است بدانید نرم‌افزار crm این کار را مشابه نرم‌افزار share Point  انجام می‌دهد.

پشتیبانی آنلاین مشتری

همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزار crm باهدف بهبود ارتباط با مشتریان و حفظ تعامل دوطرفه با آنها ساخته شده است؛ به همین دلیل ویژگی‌ها و ابزارهای بسیاری برای تحقق این هدف در crm گنجانده شده است. سازمان‌ها با استفاده از نرم‌افزار crm می‌توانند به سوابق مشتریان و اطلاعات آنها دسترسی داشته باشند، مشتریان را دسته‌بندی کنند، در میان مشتریان جست‌وجو کنند، از ابزارهای ارتباطی مثل مرکز تماس استفاده کنند و از سایر ویژگی‌های مربوط به پشتیبانی آنلاین مشتریان استفاده کنند.

همگام‌سازی crm و voip

همگام‌سازی crm به سیستم تلفنی voip یکی دیگر از قابلیت‌های نرم‌افزار crm در دورکاری است که به آن می‌پردازیم. شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید دسترسی‌های مختلفی را برای پرسنل دورکار خود ایجاد کنید تا بتوانند با استفاده از یک سیستم متمرکز با مشتریان سازمان تماس بگیرند و یا تماس آنها را پاسخ دهند.

crm  برای پرسنلی که پاسخ‌گوی تلفن مشتریان هستند این امکان را فراهم می‌کند که بتوانند در هر مکانی با استفاده از خط تلفن شرکت با مشتریان در ارتباط باشند و مدیران شرکت نیز بتوانند مکالمات انجام شده را به‌راحتی شنود کنند.

چت داخلی کارمندان

کاربران با استفاده از اتوماسیون اداری نرم‌افزار crm می‌توانند ارتباط داخلی را بین کارمند و سرپرست ایجاد کنند، نامه‌نگاری‌های درون‌سازمانی را انجام دهند، هماهنگی‌های لازم را بین اعضای تیم انجام دهند و میان پرسنل ارتباط برقرار کنند.

تمام این کارها و فعالیت‌های یادشده با استفاده از چت باکس یا چت داخلی کارمندان انجام می‌شود. علاوه بر این کاربران بسته به مجوز و سلسله‌مراتب سازمان یا شرکت می‌توانند روی عملیات یا وظیفه، یادداشتی را برای فرد دیگری قرار دهند.

 

مزایای نرم افزار crm در سازمان ها

کلام آخر

در این مقاله از سایت بهوان به نقش crm در دورکاری و کاربرد آن پرداختیم. همان‌طور که گفتیم سازمان‌ها و شرکت‌ها با استفاده از نرم‌افزار crm می‌توانند تمام ماژول‌ها و ابزارهای لازم برای مدیریت  فعالیت پرسنل دورکار خود را در اختیار داشته باشند. علاوه بر این کسب‌وکارهای امروزی برای نظم‌دادن به آشفتگی‌های درونی، یکپارچگی و ارتباط مؤثرتر با مشتریان می‌توانند از نرم‌افزار crm استفاده کنند.

نقش crm در دورکاری زمانی پررنگ‌تر می‌شود که به شما بگوییم از سیستم نوبت‌دهی تلفنی مراکز پزشکی گرفته تا صنعت هتلداری، نمایندگی‌های فروش بیمه، فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی، داروخانه‌ها و مراکز مهاجرتی همگی از نرم‌افزار crm استفاده می‌کنند.

خوب است بدانید در سازمان‌ها به‌طورکلی از چهار نوع  crm با نام‌های crm  استراتژیک، crm  عملیاتی، crmتحلیلی و crm تعاملی استفاده می‌شود.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرم‌افزار crm و نقش crm در دورکاری  و سایر موضوعات مشابه می‌توانید به سایت بهوان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17  +    =  23

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره