نرم افزار بازرگانی جهت رهگیری کالا

ضرورت قابلیت ردیابی و رهگیری کالا

به این مقاله امتیاز دهید

در سال هایی که زنجیره های تامین به طور فزاینده ای جهانی شده اند، مبحث مدیریت زنجیره یک محصول، می تواند به یک چالش برای کسب وکارها تبدیل شود. اینجاست که قابلیت ردیابی مطرح می شود. اما به نظر شما قابلیت ردیابی چقدر مهم است؟

در حال حاضر قابلیت ردیابی به یک الزام قانونی در بسیاری از صنایع تبدیل شده است. زیرا شرکت های زیادی نیاز دارند تا حجم گسترده ای از محصولات خود را همیشه مدیریت کنند و این بدون داشتن یک سامانه اصالت و رهگیری کالا امکان پذیر نخواهد بود.

به طور کلی قابلیت ردیابی که یک نرم افزار اصالت کالا و رهگیری کالا ارائه می دهد سه مزیت اصلی دارد که عبارتند از:

  • افزایش دید در زنجیره تامین
  • بهبود سیستم های کنترل کیفیت
  • کاهش خطر و ریسک

بنابراین وقتی مزایای مربوط به سامانه های اصالت و رهگیری کالا در زمینه های مختلف همچون بهره ‌وری فرآیند را تجزیه و تحلیل می‌کنیم، متوجه می‌شویم که چرا کسب‌وکارها در هر نوع و اندازه ای خواهان پیاده ‌سازی این سیستم ‌های ردیابی هستند.

سیستم های ردیابی راه حل مناسبی برای کسب وکارهای گوناگون هستند. از کنترل روند مونتاژ کالاها در کاخانه ها گرفته تا سیستم های ردیابی در خدمات پستی همگی از مزایای این نرم افزارها هستند. به این ترتیب قابلیت ردیابی امنیت و شفافیت را برای بیشتر مدیران و مشتریان نهایی به دنبال دارد.

همین امروز اطلاعات بیشتر در خصوص سامانه اصالت و رهگیری کالا را از شرکت بهوان دریافت کنید. در ادامه در خصوص این سامانه ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

سامانه و نرم افزار رهگیری کالا با قابلیت رهگیری

منظور از  قابلیت ردیابی چیست؟

امروزه مشتری می تواند یک محصول را در قفسه سوپرمارکت اسکن کند و اطلاعات زیادی در مورد آن از جمله فرایندهای تولید، جایی که بوده است، مواد یا قطعات موجود در آن و غیره پیدا کند.

به این ترتیب قابلیت ردیابی به نوعی منجر به شهرت و اعتبار یک برند نیز می شود. به ویژه زمانی که صحبت از ایمنی و اصالت محصول یا خدمات باشد.

اصالت و رهگیری کالا دو عنصر مهم برای یک سیستم ردیابی کارآمد هستند. اصالت و رهگیری کالا در اصل کلیدواژه ‌هایی هستند که هنگام صحبت از سامانه اصالت و رهگیری کالا به مفهوم آنها فکر می کنیم.

  • اصالت: مربوط به احراز هویت یک کالا است. این شامل شناسایی محصول و منشاء آن و همینطور منشاء اجزا یا ورودی های آن است. به عبارت دیگر، اطلاعات مهم در مورد خود محصول و اصل یا غیر اصل بودن محصول.
  • ردیابی: نظارت بر حرکت یک محصول، چه در یک انبار، در کف کارخانه، در ایستگاه ‌های تولید، یا در خود زنجیره تامین (حرکت بین کانال ها / ذینفعان)

بیشتر بدانید: آشنایی با سامانه اصالت و رهگیری کالا

شماره سریال یا کد رهگیری چیست؟

سریال سازی یکی از مفاهیم مهمی است که در نرم افزار اصالت و رهگیری کالا نیاز به بحث و بررسی دارد. در صحنه زنجیره تامین جهانی، سریال سازی شامل نسبت دادن هویت های منحصر به فرد به هر محصول است.

سریال سازی محصول معمولاً شامل تخصیص هویت های منحصر به فرد به اقلام محصول قابل فروش است.

بسیاری از کارخانه ها بارکد، شماره سریال یا حتی کدهای QR را به عنوان یک هویت منحصر به فرد به محصولات خود اضافه می کنند. با این حال، شما همچنین می توانید از NFC یا RFID به عنوان کد منحصر به فرد یک محصول استفاده کنید.

هر سیستم با قابلیت ردیابی نیاز به یک فرآیند یا ابزار کدگذاری یا شناسایی دارد. در اصل باید محصولات، دسته محصولات یا تعداد زیادی کالا با یک کد منحصر به فرد شناسایی شوند.

برای این منظور باید از فناوری هوشمندانه ای استفاده کرد که شامل ایجاد بارکد به عنوان نوعی علامت‌گذاری است.

به این ترتیب در این سیستم ها کدها مسئول حمل اطلاعات و سوابق یک محصول، از زمان تولید تا پایان چرخه عمر آن هستند.

کیفیت در هر محیط تولیدی ضروری است. از طرفی جستجوی اقلام یا اطلاعات محصول و تجهیزات در یک طبقه وسیع کارخانه  بدون نرم افزارهای کاربردی کار آسانی نیست.

با اسکنر بارکد هوشمند تعبیه شده در این سیستم ها مدیران و کارمندان می‌توانند اطلاعات را بازیابی کنند، مراحل مونتاژ بعدی را شناسایی کنند و به دستورالعمل‌های فوری برای مدیریت، توزیع و موارد دیگر در زمان واقعی دسترسی داشته باشند.

استعلام بارکد و qr یکی از قابلیت هی سامانه ردیابی

چرا قابلیت ردیابی اینقدر مهم است؟

باید گفت قابلیت ردیابی به عنوان آینده مدیریت زنجیره تامین در سراسر جهان شناخته می شود.

از آنجایی که رفتار مشتریان متحول شده است، ارائه خدمات و محصولات در صنایع مختلف نیز باید با یک رویکرد جدید صورت بگیرد.

استفاده از سامانه اصالت و رهگیری کالا یا نرم افزار اصالت و رهگیری کالا یکی از رویکردهای جدید و هوشمندانه برای بهبود بهره وری کسب وکارها و کسب رضایت مشتریان است.

راه‌ حل ‌های سامانه اصالت و رهگیری کالا در صنایع مختلفی استفاده می شوند و مزایای خاصی برای هر کدام فراهم می‌کنند. برخی از صنایع اصلی که از قابلیت ردیابی بهره می برند عبارتند از:

  • بخش داروسازی
  • بخش خودرو
  • بخش آرایشی و بهداشتی
  • بخش کشاورزی
  • بخش تولید وسایل الکترونیکی
  • بخش واردات و صادرات و غیره

بیشتر بدانید : ۵ مثال موفقیت آمیز مدیریت ارتباط با مشتری

مزایای استفاده از سامانه اصالت و رهگیری کالا

  1. پردازش سریع تر محصولات

قابلیت ردیابی در نرم افزار اصالت و رهگیری کالا به فراخوان های شما امکان می دهد تا سریع تر پردازش شوند.

این به شرکت شما کمک می کند تا به طور موثرتری  درخواست ها را مدیریت کرده و به امور رسیدگی کند. علاوه بر این قابلیت ردیابی با پردازش سریع تر اطلاعات از موقعیت های ناخواسته جلوگیری می کند.

امروزه راه‌ حل‌ های هوشمندتر، سریع‌تر، کاربردی‌تر و ارزان‌تر مثل انواع سامانه اصالت و رهگیری کالا مورد توجه قرار گرفته‌اند.

با اسکنرهای هوشمند مجهز به دوربین، می توانید چندین کد محصول را همزمان اسکن کنید و از پردازش سریعتر نسبت به اسکنرهای معمولی اطمینان حاصل کنید.

  1. فرآیندهای کارآمدتر

مدیریت زنجیره تامین پر زحمت است و متغیرهای زیادی را شامل می شود. دید و شفافیتی که قابلیت ردیابی در نرم افزار اصالت و رهگیری کالا به ارمغان می آورد به شرکت ها این امکان را می دهد که خطاها را قبل از ایجاد هر گونه تأثیر منفی بر شرکت پیدا کنند.

برخورداری از یک نگرش جامع تر به بهینه سازی فرآیندها و صرفه جویی در منابع کمک می کند.

با شناسایی به موقع نقص ها در فرآیندهای سازمان و حل ناهنجاری های محصول قبل از تحویل به مشتریان، نام تجاری خود را از شر بحران های بالقوه ای که بر سر راه اعتبار و شهرت برندتان وجود دارد نجات دهید.

  1. مدیریت کیفیت در شبانه روز

نرم افزار اصالت و رهگیری کالا تضمین می‌کند که این محصولات مطابق با مقررات و استانداردهای تولیدی هستند. حتی در سطوح مختلف، از مدیران تا مشتریان را قادر می ‌سازند تا محصولات را به راحتی اسکن کرده و از اصالت کالا مطمئن شوند.

با کمک سیستم های رهگیری کالا و سریال سازی، می توان کنترل کیفیت را در تمام سطوح با سهولت ایجاد کرد.

با افزایش شفافیت در مورد یک محصول، اعتماد مشتری به محصول مصرف شده افزایش می یابد. برند شما به منبع اعتماد تبدیل می شود. و این اعتماد زمانی اتفاق می افتد که شما قابلیت ردیابی داشته باشید.

جمع بندی

تصور کنید که با تعداد زیادی از محصولاتی که نیاز به رهگیری و شناسایی دارند سر و کار دارید. پورتال های الکترونیکی ردیابی همچون سامانه اصالت و رهگیری کالا در شرکت بهوان به شما این امکان را می دهند که داده های کالاها را به راحتی مدیریت کنید.

با یک شماره سریال ساده، تمام داده هایی که برای انجام بازرسی کیفیت خود نیاز دارید در عرض چند ثانیه ظاهر می شوند.

بدون این سیستم ها دانستن نحوه تخصیص، پردازش و توزیع محصولات در هر حلقه از زنجیره تامین غیرممکن است.

از سوی دیگر اخیرا در صنایع مختلف، با توجه به قوانین جاری در هر کشور، قابلیت ردیابی به یک امر الزامی تبدیل شده است که باید از شیوه های نظارتی پیروی کرد.

بارکد تخصیص یک نوع کد یا شماره سریال منحصر به فرد به یک محصول است. این کدها به هر یک از این محصولات هویت خاصی می بخشد و قابلیت ردیابی آنها را آسان تر می کند.

اجرای کارآمد سامانه اصالت و رهگیری کالا تضمین می کند که تولیدکنندگان به تعهدات قانونی خود عمل می کنند که در عین حال حفظ مشتری را نیز تضمین می کند.

برای بررسی ویژگی های نرم افزار اصالت و رهگیری کالا همین امروز با تیم متخصص بهوان تماس بگیرید.

برخی مزیت های اصلی نرم افزار اصالت و رهگیری کالا بهوان عبارتند از:

  • تسهیل بازاریابی دیجیتال
  • فراخوانی کارآمد و سریع محصول
  • ارزیابی عملکرد محصول
  • پیش بینی تقاضای محصول
  • تحویل مطمئن کالا
  • به حداقل رساندن کالاهای تقلبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

61  +    =  64

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره