معرفی کامل نرم افزار crm

با استفاده از نرم افزار CRM شما به راحتی می‌توانید قبل از درخواست مشتری به راحتی نیازهای وی را پیش بینی کنید. این امر باعث می‌شود که با ارائه پیشنهادهای ویژه به افراد آن‌ها را شگفت زده کنید و خدمات پس از فروش بهتری داشته باشید.

این برنامه برای بازاریابی هدفمند و شخصی سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث می‌شود که شما مشتری‌های جدید را جذب کنید.

علاوه بر این موضوعات این نرم افزار می‌تواند مدیریت ارتباط با مشتری داشته باشد و گزارشات، نقاط قوت و ضعف شما را بررسی کرده تا شما آن‌ها را تصحیح کنید.

نرم افزار CRM چیست؟

نرم افزار سی آر ام و یا همان مدیریت روابط با مشتری برنامه‌ای است که تمامی فرایندها و فناوری‌هایی که یک سازمان و یا شرکت برای شناسایی، گسترش، ترغیب، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتری‌های خود را نیازمند است را ارائه می‌دهد.

این نرم افزار شامل مدیریت انواع شیوه‌ها برای برقراری ارتباط با مشتری را سازمان دهی می‌کند.

به این نکته توجه داشته باشید که مدیریت روابط با مشتری برای افراد و کسب و کارهای مختلف دارای معانی یکسانی نیست.

امروزه افراد از نرم افزار سی آر ام برای اشاره به مدیریت ارتباط با مشتری استفاده می‌کنند و افراد دیگر نیز از این برنامه برای اشاره به بازاریابی ارتباط با مشتری استفاده می‌کنند.

در این بین افرادی نیز وجود دارند که تمامی مشتری‌ها نیازمند به ارتباط با یک تأمین کننده نیستند و کلمه ارتباط را در این عبارت حذف کرده‌اند.

برای آن که بتوان نرم افزار CRM را برای شما بهتر معرفی کنیم این گونه می‌شود که این نرم افزار مجموعه کامل از تکنولوژی‌ها و فرایندهای مختلف برای مدیریت ارتباط با مشتری‌های بالقوه، فعلی و دست‌اندرکاران کسب و کار در بازار، فروش و خدمات مختلف را در برمی‌گیرد.

نرم افزار سی آر ام در حقیقت به کسب و کارها کمک می‌کند تا بهترین مدیریت مشتری را داشته باشند و این امر نیز باعث افزایش فروش در دراز مدت می‌شود.

مفاهیم crm

بیشتر بدانید: نرم افزار CRM چگونه کار می کند؟

اهداف کلی کاربردی بهترین نرم‌ افزار CRM

برخی از اصلی‌ترین کاربردهایی که مدیریت ارتباط با مشتری دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توانایی بایگانی درخواست‌ها، بایگانی پیش فاکتورها و فاکتورهای فروش

  • ارتباط مؤثر با مشتری در کمترین زمان

  • کاهش وابستگی به نیروهای انسانی

  • بالا بردن دقت و سازماندهی مؤثر

  • افزایش فروش و حفظ مشتری‌ها در دایره سازمانی

چرا به نرم افزار CRM نیاز داریم؟

نصب و راه اندازی این نرم افزار دارای مزیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی است. علاوه بر این موضوع این نرم افزار دارای کاربردهای بسیار متنوع برای کسب و کارها دارد.

برخی از علت‌هایی که کسب و کارها نیازمند به این برنامه هستند عبارت‌اند از:

این برنامه واحدهای مختلف کسب و کار را با یکدیگر هماهنگ می‌کند. به‌عنوان‌مثال بخش‌های فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش

نرم افزار سی آر ام توانایی نگهداری و جست و جوی اطلاعات مشتری‌ها را دارای می‌باشد. به‌عنوان‌مثال سوابق و گزارشات برای افزایش حافظه مؤسسه

  • استفاده از اطلاعات مشتریان برای ایجاد تبلیغات مؤثرتر
  • بررسی بازخورد کانال‌های تبلیغاتی برای کاهش و یا افزایش بودجه
  • باعث ایجاد نظم به پیگیری‌های فروش، حل مشکلات و…
  • یادآوری و مدیریت وظایف و رویدادهای کسب و کار
  • کمک به پیدا کردن نقاط قوت و ضعف یک کسب و کار
  • استفاده بهینه از منابع انسانی و مالی در زمان مشخص
  • قابلیت اتصال به مراکز تلفن، سیستم‌های حسابداری، سایت‌ها و…
  • قابلیت ارسال و دریافت فکس، اس ام اس، ایمیل و.. با استفاده از نرم افزار
  • بهبود خدمات پس از فروش برای جلب رضایت
  • خودکار سازی امور توسط ایجاد یک گردش کار حرفه‌ای
  • کاهش هزینه‌ها و افزایش بازدهی کسب و کار
  • ارائه آمار و گزارش‌های دقیق
  • و…

اتوماسیون فرآیند فروش crm

بیشتر بدانید: مزایای CRM چیست و چه اهمیتی دارد؟

چگونه بفهمیم به نرم افزار crm نیاز داریم؟

قبل از آن که به سراغ نصب و راه اندازی نرم افزارهای مختلف سی آر ام بروید بهتر است بدانید که از این نرم افزار برای کسب و کار خود چه استفاده‌ای می‌کنید.

در حقیقت بهتر است انتظارات خود را از مدیریت ارتباط با مشتری در یک مؤسسه بدانید. در این صورت می‌توانید تشخیص دهید که آیا شما به این نرم افزار نیاز دارید و یا خیر.

مواردی که در ادامه برای شما بیان می‌کنیم نشان دهنده نیاز کسب و کار شما به نرم افزار CRM است:

  • کسب و کار شما هزینه‌های بالایی در بخش‌های مختلف خود پرداخت می‌کند
  • مایل به بررسی عملکرد کارکنان در سازمان هستید
  • در بخش‌های مختلف کسب و کار نیازمند به هماهنگی هستید
  • در کسب و کار شما امکان ثبت اطلاعات در یک سیستم را ندارد
  • امکان گزارش گیری از عملکرد مشتری و کارکنان را ندارید
  • سرنخ‌های ورود به سازمان به خرید منجر نشده است
  • اطلاعات فروش به صورت دستی ذخیره می‌شوند
  • مشتری‌ها بعد از خرید خود مجدد به شما مراجعه نمی‌کنند
  • در کسب و کار شما سیستمی برای ثبت نارضایتی و دریافت بازخورد وجود ندارد

ویژگی‌ها و امکانات نرم افزار crm چیست؟

همان طور که در بالاتر نیز به این موضوع اشاره کردیم برنامه سی ام آر دارای مزیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند.

برخی از مزیت‌های اصلی این برنامه می‌توان به فراموش نکردن وظایف، مدیریت وظایف، فراموش نکردن مشتری‌ها، داشتن دسترسی سریع به تاریخچه فعالیت‌های مشتری، رضایت از کار و درآمد، نیازمند نبودن به حضور دائم مدیر، ایجاد رقابت سالم در بین کارمندان، بهبود کیفیت در کار کارمندان و… اشاره کرد.

در ادامه امکانات و ویژگی‌های اصلی استفاده از نرم افزار CRM را برای شما شرح خواهیم داد:

  • ثبت اطلاعات مشتریان و دسته‌بندی آن‌ها

در نرم افزار سی آر ام تمامی اطلاعاتی که شما از یک مشتری نیازمند هستید ذخیره خواهد شد. اطلاعاتی که امل مکالمات، مکاتبات، مشخصات و… می‌باشد. این اطلاعات باعث می‌شود تیم‌های مختلف سازمان از آن استفاده کنند.

  • داشتن اتوماسیون بازاریابی و فروش

یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌هایی که در مدیریت ارتباط با مشتری وجود دارد می‌توان به داشتن اتوماسیون فروش و بازاریابی اشاره کرد. این ویژگی این برنامه باعث شده است که روند فروش از مرحله یافتن مشتری تا مرحله پرداخت فاکتور در سرعت بالاتری انجام شود.

  • اتوماسیون خدمات پس از فروش

در برنامه سی آر ام شما دارای اتوماسیون پشتیبانی و ارائه بهتر خدمات پس از فروش هستید.

این خدمات شامل استفاده از ابزارهای مختلف مانند سیستم گارانتی، سؤالات متداول، پورتال مشتریان و… می‌باشد.

با استفاده از این ویژگی این نرم افزار علاوه بر آن که در پاسخگویی سرعت بالاتری داشته باشید می‌توانید رضایت مشتریان خود را نیز جلب کنید.

  • اتوماسیون گردش کار

استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری می‌توانید تمامی فعالیت‌های دوره‌ای را به صورت خودکار بدون نیازمند به دخالت منابع انسانی ذخیره کنید. این امر باعث شده است که کارهای تکراری حذف شود و این امر باعث می‌شود که وقت پرسنل آزاد شود.

  • مدیریت موجودی انبار محصولات

این بخش از این نرم افزار شامل موجودی تأمین کننده‌ها، انبار، دفترچه‌های قیمت و… است.

با استفاده از این ابزارها به راحتی می‌توانید واحدهای مرتبط مانند فورش، گروه تأمین، پشتیبانی و خدمات را در رابطه با موجودی انبارها را به صورت یکسان و هماهنگ انجام دهید.

  • مدیریت پروژه

شما با استفاده از نرم افزار CRM به راحتی می‌توانید پیگیری، ارجاعات و کاربرد منابع برای رسیدن به هدف‌های مشخص کسب و کار را در یک دوره زمانی خاص را مدیریت کنند.

مدیریت این بخش گانت چارت، فازبندی پروژه، تعریف، ارجاع وظایف و… را شامل می‌شود.

  • مدیریت، ارجاع و یادآوری کارها

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که برای شرکت‌ها و مؤسسه‌ها در بخش نیروی انسانی به وجود می‌آید فراموشی در کارها است.

امروزه بسیاری از مشتری‌های احتمالی به دلیل فراموشی پرسنل‌های فروش و عدم پیگیری آن‌ها از خریدهای خود منصرف می‌شوند و یا از رقیب‌های دیگر خرید می‌کنند.

کسب و کارها با استفاده از نرم افزار سی آر ام به راحتی می‌توانند یادآوری، برنامه ریزی، گزارش گیری و.. را انجام دهند. این امر باعث ایجاد نظم در بخش‌های مختلف یک سازمان می‌شود.

  • وب فرم

کسب و کارها از سامانه فرم ساز هوشمند و یا همان وب فرم برای اتصال سایت خود به این نرم افزار استفاده خواهند کرد.

به‌عنوان‌مثال با استفاده از وب فرم در وب سایت خود فرمی را طراحی کنید. این فرم می‌تواند به شکل‌های مختلف و درخواست به صورت خودکار طراحی شود.

  • ارسال SMS، ایمیل، فکس و…

نرم افزار CRM توانایی این را دارد که امور مختلف مانند ایمیل، ارسال اس ام اس، فکس و.. را به راحتی و سادگی تنها با انجام چندین کلیک انجام دهد. این امر باعث ایجاد نظم در سازمان و در بین کارکنان خواهد شد.

  • گزارش ساز

یکی از مشکلاتی که مدیران با آن سروکار دارند فرایند گزارش‌گیری است.

گزارش‌گیری‌هایی که به نحو سنتی انجام می‌شوند زمان بر و غیر قابل اعتماد می‌باشند.

مدیران برای تعریف این استراتژی و سازمان دهی آن‌ها نمی‌توانند به این شکل سنتی اعتماد کنند. از دیگر ویژگی‌هایی که مدیریت ارتباط با مشتری دارد می‌توان به گزارش ساز آن اشاره کرد.

این ارم به مدیران واحدهای مختلف یک کسب و کار کمک می‌کند تا پروسه طراحی و ساخت گزارش‌ها را به وسیله یکپارچه انجام دهند. این امر باعث ایجاد یک گزارش دقیق، کامل، به روز و قابل اعتماد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

امکانات نرم افزار crm چیست؟

نرم افزار crm که عنوان آن مخفف سرواژه عبارت Customer Relation Management است و ترجمه آن در فارسی مدیریت ارتباط با مشتری عنوان شده است

معرفی کامل نرم افزار crm

با استفاده از نرم افزار CRM شما به راحتی می‌توانید قبل از درخواست مشتری به راحتی نیازهای وی را پیش بینی کنید. این امر باعث