یکپارچگی داده ؛ کلید رشد کسب وکار شما است

یکپارچگی داده ؛ کلید رشد کسب وکار شما است

به این مقاله امتیاز دهید

کسب ‌وکارهای امروزی از طریق تعامل با مشتریان در رسانه ‌های اجتماعی، جستجو های گوگل، دستگاه ‌های هوشمند و غیره به داده های بیشتری نسبت به قبل دسترسی پیدا کرده اند. اما با این وجود همه شرکت ها نمی توانند یا نمی خواهند از این اطلاعات استفاده کنند. این در صورتی است که امروزه کلید رشد کسب وکارها، یکپارچگی داده است. زیرا داده‌ها به شما این امکان را می‌دهند که همه چیز را از اولین باری که مشتری تماس گرفته تا آخرین باری که سفارش او ثبت شده است ردیابی کنید.

تیم‌های فروش با اطلاعات سازمان‌دهی شده کارآمدتر عمل می کنند و این می تواند سودآوری سازمان را به طور چشمگیری افزایش دهد. در ادامه در خصوص لزوم یکپارچگی داده در کسب و کارها بیشتر توضیح خواهیم داد.

همچنان با شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

یکپارچگی داده چیست؟

یکپارچگی داده ها، دقت، کامل بودن و سازگاری داده ها را در طول چرخه عمر آن توصیف می کند. حفظ یکپارچگی داده ها به این معنی است که اطمینان حاصل کنید داده ها در طول مدت زمانی که در کسب و کار شما وجود دارند، از اولین ثبت گرفته تا آخرین ذخیره سازی، انتقال، به روز رسانی و پشتیبان گیری، دست نخورده و ایمن باقی می مانند. یکپارچگی داده با کیفیت داده که بر میزان مرتبط بودن داده های شما تمرکز می کند، متفاوت است.

چرا یکپارچگی داده مهم است؟

مهم ترین دارایی سازمان شما داده های مربوط به مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه شما است. زیرا آنها افرادی هستند که برای کسب وکار شما درآمد زایی می کنند و باعث پایداری کسب و کار شما می شوند. به این ترتیب صرف نظر از صنعت یا اندازه سازمان شما، یکپارچگی داده ها پایه ای کلیدی برای عملیات روان و درآمد پایدار است.

مدیریت تجربه مشتری

یکپارچگی داده ها سازمان شما را قادر می سازد:

  • خدمات قوی به مشتریانتان ارائه دهید که برای هر فردی شخصی سازی شده است.
  • به اطلاعات برنامه های کسب وکار خود اعتماد کنید.
  • از طریق بینشی که از داده ها به دست می آورید، بازده سرمایه خود را به حداکثر برسانید.
  • آگاهانه ترین تصمیمات تجاری را بگیرید و به کار خود ایمان داشته باشید
  • از هدر دادن پول برای ذخیره سازی داده ها با کیفیت پایین خودداری کنید

در حال حاضر نرم افزار CRM و یا سامانه هایی مانند سامانه فروش به کسب و کارها کمک می کند تا به داده های مشتریان خود، از جمله اینکه چه کسانی هستند و چرا محصولات آنها را خریداری می کنند، و همچنین سوابق و تاریخچه خرید مشتریان دسترسی پیدا کنند. این به کسب و کارها اجازه می دهد تا نیازهای مشتریان خود را بهتر پیش بینی کنند و در نتیجه آنها را برآورده کنند.

توانایی ارائه یک تجربه با کیفیت که به برآورده ساختن نیازهای مشتری کمک می کند، می تواند برای دوام طولانی مدت شرکت شما مفید باشد. تجربه نشان می دهد مشتریان پول بیشتری را برای تجارت با شرکتی که خدمات عالی ارائه می دهد خرج کنند.

برای بهره وری بیشتر، خطاها را حذف کنید

ورود دستی داده های مشتریان زمان بر بوده و مستعد خطا است و همچنین اغلب موجب ایجاد تناقض و دوگانگی در داده می شود. در واقع زمانی که کارمندان برای مدت طولانی در یک کار پیش پا افتاده گیر می کنند، تمرکز خود را از دست می دهند و احتمال اینکه اشتباه کنند بیشتر می شود.

چنین مسائلی در نهایت می تواند به بهره وری و سودآوری تیم فروش شما آسیب برساند. کلیه ابزارهای یکپارچه‌سازی داده‌ها مانند نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش با به اشتراک‌گذاری خودکار اطلاعات، این مسائل را دور می‌زنند و اطمینان می‌دهند که کارمندان مجبور نیستند داده‌ها را به صورت دستی در چندین سیستم وارد کنند.

حتی یک اشتباه کوچک در ثبت داده ها می تواند عواقب جبران ناپذیری در هنگام تلاش برای تجزیه و تحلیل آماری سازمان داشته باشد و انحراف نتایج و تصمیم گیری های اشتباه را به دنبال داشته باشد.

یکی از مزیت های کلیدی راه حل های یکپارچگی داده و یکپارچه سازی داده های امروزی در دسترس بودن اطلاعات بلادرنگ است. ابزارهای یکپارچه‌سازی داده‌های امروزی می‌توانند داده ها را از تمام منابع اطلاعاتی شما نظیر پلتفرم‌های فروش، موجودی انبار و غیره استخراج کنند و همچنین می‌توانند آنها را در لحظه به‌روزرسانی کنند. وقتی همه این داده‌ها تحت یک پلتفرم جمع شوند، دستیابی به یک تصویر کامل از آنچه در شرکت شما اتفاق می‌افتد بسیار آسان‌تر می‌شود.

یکپارچگی داده با استفاده از نرم افزار CRM

داده های زمان واقعی، به دست آوردن بینش عملی در مورد وضعیت شرکت را آسان تر می کند. این در واقع با اطمینان از اینکه شما بر اساس اطلاعات دقیق و به روز تصمیم می گیرید، خطر را به حداقل می رساند. انواع پلتفرم‌های CRM مانند نرم افزار فروش و نرم افزار خدمات پس از فروش با تسهیل همکاری تیمی و بهبود مدیریت زمان، ارزش زیادی برای شرکت‌ها ارائه می‌کنند.

مفاهیم crm

این پلتفرم ها با نگهداری تمام داده‌ها در یک مکان مناسب، به کارمندان این اختیار را می دهند که مسائل مشتری را خودشان حل کنند. در اصل داده‌های زنده به تیم‌های فروش بینش‌هایی را می‌دهد که برای بستن فروش مؤثرتر نیاز دارند.

همچنین این پلتفرم‌ها ارزش کامل خود را زمانی که با سایر سیستم‌های ذخیره‌سازی داده‌ها مانند ERP یک شرکت یکپارچه می‌شوند، نشان می دهند.  این بخشی از همان انگیزه‌ای است که در پشت تلاش‌ها برای دسترسی بیشتر به هوش مصنوعی برای مشاغل کوچک وجود دارد. ابزارهای یادگیری ماشینی ممکن است به زودی بتوانند از داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط شرکت برای خودکارسازی تصمیم‌های معمول یا حتی پیشنهاد یک مسیر اقدام برای فعالیت‌های تجاری اصلی استفاده کنند.

از آنجا که این اطلاعات را می توان در میان بخش ها به اشتراک گذاشت، در نتیجه کارایی تیم شما به طور کلی بهبود می یابد. در اصل همگام‌سازی داده‌ها از چندین پلت‌فرم به تیم‌ها در داخل و خارج از سازمان اجازه می‌دهد تا به راحتی اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

آیا کسب وکار شما برای رشد مطمئن تر آماده است؟

در حالی که حجم انبوه داده های موجود می تواند بسیار زیاد به نظر برسد، واضح است که بهره گیری از اطلاعاتی که به راحتی در دسترس است می تواند تأثیر قابل توجهی بر نتایج شرکت شما داشته باشد. با استفاده از ابزارهایی که به شما امکان می دهد به راحتی داده های خود را تفسیر کرده و بر اساس آنها عمل کنید، برای فرصت های آینده بازار مجهزتر خواهید شد.

در صورتی که به نرم افزارهای تجاری همچون نرم افزار CRM،  نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش نیاز دارید همین امروز با شرکت بهوان تماس بگیرید.

منبع:برگرفته از gritdaily.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  88  =  89

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره