شاخص های نرم افزار ERP

شاخص های نرم افزار ERP

به این مقاله امتیاز دهید

اگر قصد دارید در آینده ای نزدیک یک نرم افزار ERP را در شرکت خود پیاده سازی کنید باید با شاخص های نرم افزار ERP آشنایی داشته باشید. در واقع چنانچه می خواهید از اجرای ERP بهترین بهره و سود را در شرکتتان ببرید، آگاهی از شاخص های نرم افزار ERP یک امر ضروری برای شما خواهد بود. در همین راستا شرکت به وان به چند شاخص کلیدی ERP که موجب افزایش شانس اجرای موفق این نرم افزار در شرکت شما می شود اشاره خواهد کرد. همچنان با شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

شاخص های نرم افزار ERP

در حال حاضر راهکارهایی که نرم افزار ERP ارائه می دهد به‌ طور گسترده ای برای مدیریت فرآیندهای سازمانی در میان شرکت های مختلف استفاده می شوند. شما با استفاده از راه حل هایERP که به منظور خودکار سازی وظایف و گردش کارهای سازمان استفاده می‌شوند تا حد زیادی می توانید هزینه ‌های کسب وکار خود را کاهش داده و سودآوری تان را افزایش دهید. اما با این وجود برای پیاده سازی موفق این نرم افزار باید به شاخص های نرم افزار ERP توجه کنید.

البته گستردگی نرم‌افزار ERP بسیار زیاد است بنابراین با آگاهی از شاخص های نرم افزار ERP و آخرین فنّاوری‌ها و پلتفرم‌های موجود می توانید این نرم افزار را کاملا همگام و همسو با فرآیندهای شرکت خود پیاده سازی کتید. در ادامه به مهم ترین ویژگی ها و شاخص های نرم افزار ERP که برای اجرای موفقیت آمیز نرم افزارهای تجاری در شرکت ها لازم هستند اشاره خواهیم کرد.

همچنان با شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

  • مدیریت مالی

فرایندهای مالی هسته اصلی ERP هستند، چراکه ردیابی حساب ‌های قابل دریافت و پرداخت برای همه ی مشاغل ضروری است. ماژول مدیریت مالی در نرم افزار ERP، برای ارائه راه‌حل های مناسب در خصوص تصمیم‌گیری ‌های آینده ی سازمان باید بتواند همزمان از خزانه‌ داری، دفتر کل، دارایی، حسابداری و مدیریت نقدینگی شما کسب تکلیف کند.

erp چیست ؟

  • مدیریت زنجیره تامین (SCM)

مدیریت زنجیره تامین به تمامی فرآیندهای مدیریت سفارشات خرید، تأمین‌کنندگان، فاکتورها، موجودی و توزیع اشاره دارد و در نتیجه کار آسانی نیست. بنابراین یکی از شاخص های نرم افزار ERP ارائه قابلیت مدیریت زنجیره تأمین است تا هماهنگی لازم با تولیدکنندگان، مدیریت منابع و شناسایی خرابی‌ها در کسب‌وکار شما را ایجاد کند.

  • مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

امروزه ERP به هسته ی مرکزی اغلب کسب وکارها تبدیل شده است و به دنبال آن مشتریان نیز شریان حیاتی شرکت ها هستند. در واقع بدون مشتری کسب ‌وکارها اصلا معنایی پیدا نمی کنند. بر همین اساس کاملا ضروری است که در سامانه‌های یکپارچه ERP امکان مدیریت و ساخت یک رابطه پایدار با مشتریان فعلی و آینده فعالیت‌های سازمان نیز وجود داشته باشد. در واقع ERP باید بتواند سه بخش قبل از فروش، فروش و پس از فروش را در کسب‌وکار شما مدیریت و عملیاتی کند. شما با ادغام نرم افزار فروش و نرم افزار خدمات پس از فروش در نرم‌افزار ERP می توانید در زمان مناسب خدمات مناسب را برای مشتریان خود ارائه دهید و در عین حال داده ها و سوابق مهم فی‌مابین را نیز نگهداری کنید.

چنانچه به انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش و پیاده سازی ERP در شرکت خود نیاز دارید همین امروز با متخصصان ما در شرکت بهوان تماس بگیرید.

  • مدیریت تولید

یک نرم‌افزار ERP دریک واحد صنعتی باید از امکان ثبت عملیات و مدیریت فرایندهای تولید و ساختار محصول در یک بستر  کاملا یکپارچه برخوردار باشد. در غیر این صورت کسب وکار شما با یک فاجعه بزرگ مواجه خواهد شد زیرا کلیه واحدها اعم از منابع انسانی، مدیریت مالی و حسابداری  عیره ، به اطلاعات کامل و بی‌نقص از جریان تولید کالاهای سازمان نیاز دارند.

به این ترتیب یکی دیگر از شاخص های نرم افزار ERP مدیریت فرمول ساخت و بررسی انحرافات از برنامه تولید، تولید ضایعات و میزان سربار در مراکز هزینه، است  که یک اهرم پرقدرت در میزان رضایت از نرم‌افزار یکپارچه ERP می باشد.

شایان ذکر است از وظایف اصلی سیستم ‌های نرم ‌افزاری یکپارچه در صنایع، حفظ یکپارچگی در عملیات تولید، گردش مواد، مراکز هزینه و مقایسه ساعت کارکرد است. علاوه بر این مدیریت کنترل کیفی، برنامه‌ریزی تولید و برنامه‌ریزی ایستگاه ‌های کاری نیز همگی باید در تعامل با بخش ‌های مالی بازرگانی و تولید باشند.

  • منابع انسانی (HR)

یکی دیگر از شاخص های بسیار اساسی در هر سیستم ERP مدیریت منابع انسانی است. البته این شاخص فقط شامل ثبت و نگهداری اطلاعات مربوط به کارکنان، احکام، آموزش و یا خانوار کارکنان نیست بلکه ارتباط مستقیمی با حقوق و دستمزد، حضوروغیاب، استخدام و بازنشستگی و به طور کلی عملکرد کارکنان دارد.

erp چیست ؟

  • مدیریت بهای تمام‌شده

هوشیاری در نحوه قیمت‌گذاری و ارائه محصولات با حاشیه سود مناسب برای بقای هر کسب ‌وکاری ضروری است. به این ترتیب زمانی یک سیستم یکپارچه و راهکار ERP بالاترین بازده را برای کسب و کار شما خواهد داشت که بتواند بهای تمام ‌شده ی محصول و یا خدمات را ارائه و مدیریت کند.

یک سیستم ERP ایده آل باید بتواند بر اساس گزارش ‌ها و تفسیرهای مختلف، بهای تمام‌شده را نیز  محاسبه کند تا مدیران بتوانند بر اساس آن تصمیمات به لحظه و مفیدی را برای شرکت خود اتخاذ نمایند.

  • مدیریت اموال

بی شک مدیریت و حفظ دارائی‌ها و اموال و به طور کلی هر آنچه برای سازمان ارزش پولی دارد برای بقای سازمان لازم است و این یک دغدغه مهم برای اغلب کسب وکارهاست. اما یک نرم‌افزار ERP می تواند با حفظ یکپارچگی در عملیات نرم‌افزاری و ارتباط دوطرفه با تمامی نرم‌افزارهای موجود، مدیریت اموال را نیز به ‌درستی و بدون هیچ مشکلی انجام دهد. علاوه بر این نرم‌افزار ERP می تواند در کنار مدیریت اموال، عملیات تعمیر و نگهداری دارایی ها نظیر ماشین‌آلات، دستگاه ها و غیره را نیز پوشش دهد.

برای ادغام کلیه نرم افزارهای تجاری همچون نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش با شرکت بهوان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8  +    =  10

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره