آموزش CRM به کارمندان

لزوم آموزش CRM به کارمندان

به این مقاله امتیاز دهید

شرکت ‌هایی که به استفاده از سیستم CRM و نرم افزارهای سازمانی دیگر مثل نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و غیره روی می آورند باید کارمندان خود را در مورد نحوه استفاده از این سیستم ها به درستی آموزش دهند. در واقع لزوم آموزش CRM به کارمندان برای استفاده از حداکثر مزایای این سیستم ها بسیار مهم است. در این صورت کارکنان شرکت می توانند حساب‌ها را به خوبی مدیریت کنند و همچنین گزارش‌های دقیقی را با نرم‌افزار تهیه نمایند.

همچنین آمارها نشان می دهد شرکت‌هایی که از لزوم آموزش CRM به کارمندان آگاه هستند و بودجه کافی برای این منظور اختصاص می‌دهند، در درازمدت عملکرد بهتری خواهند داشت. بنابراین اگر از نرم افزار فروش یا نرم افزار خدمات پس از فروش استفاده می کنید کارکنان خدمات مشتریان شما باید بتواند از کلیه ابزارها و قابلیت های این سیستم برای انجام موثرتر کار روزانه ی خود استفاده نمایند. در این مقاله به لزوم آموزش CRM به کارمندان و نکات مهم آن می پردازیم.

همچنان با شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

لزوم آموزش CRM به کارمندان چیست؟

یک استراتژی CRM علاوه بر پیاده سازی صحیح این سیستم، شامل توانایی شما برای استفاده از نرم افزار CRM و کار با داده های مشتریان جهت دستیابی به نتایج تجاری مورد نظر می باشد. آموزش CRM به کارمندان شما کمک می کند تا:

  • فرآیند فروش خود را ساده سازی و مقیاس پذیر کنند. بسیاری از کارمندان از نرم‌افزار CRM برای مدیریت فروش، مدیریت سرنخ‌ ها و در نهایت بستن معامله فروش استفاده می‌کنند.
  • خدمات با کیفیت عالی را به مشتریان سازمان ارائه دهند. در واقع با دسترسی به اطلاعات دقیق مشتری در زمان واقعی می توانند بهترین خدمت رسانی را برای مشتریان داشته باشند.
  • به افزایش نرخ حفظ مشتری و وفاداری به برند شما کمک کنند. آموزش CRM به کارمندان کمک می کند تاتجربه کافی برای پشتیبانی از مشتری و بهبود تجربه مشتری را داشته باشند و در نتیجه مشتری شما را به یک مشتری مادام العمر تبدیل نمایند.
  • تصمیمات اساسی سازمان را مبتنی بر داده های موجود بگیرند. به عبارت دیگر با استفاده از داده های جمع آوری شده ی خود، اهداف مشخصی را تعیین کنند، پیشرفت ها را بررسی کنند و در نهایت برای ادامه کار یک تصمیم صحیح بگیرند.

نرم افزار سی آر ام و نرم افزار فروش

آموزش سی آر ام توسط چه کسی انجام می شود؟

خود آموزش CRM به کارمندان معمولا توسط شرکت ارائه دهنده خدمات نرم افزار سازمانی انجام می شود. آنها علاوه بر پیاده سازی، استفاده صحیح از نرم افزارهای سازمانی همچون نرم افزار CRM، نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش را به کارمندان شما آموزش می دهند. آنها همچنین می توانند راهنمایی های لازم را در خصوص نحوه تبدیل سرنخ ها و ایجاد و مدیریت تماس ها ارائه دهند. این کلاس‌ها معمولاً به صورت آنلاین ارائه می ‌شوند، اگرچه می‌توانید برای برگزاری کلاس حضوری هم اقدام کنید.

همچنین توجه داشته باشید که این آموزش ها لزوما به یکباره انجام نمی شود. ما می دانیم که تغییر از یک سیستم قدیمی به یک سیستم جدید ممکن است زمان قابل توجهی طول بکشد بنابراین آموزش CRM را در چندین مرحله ارائه می دهیم. به این ترتیب، شرکت با اختلال کمتری در فعالیت‌های روزانه مواجه خواهد شد و در حالی که کارمندان در کلاس‌ها شرکت می‌کنند، می‌توان بخش‌ها را یکی یکی تغییر داد.

البته آموزش CRM به کارمندان لزوما نباید فقط توسط فروشنده ای که سیستم CRM را به شما می فروشد انجام شود. کسب و کارهای کوچک و متعددی وجود دارند که در آموزش CRM تخصص دارند و حتی گواهینامه های معتبر برای کارمندان شما صادر می کنند.

در صورت تمایل می توانید از یک فرد متخصص IT در سازمان نیز برای انجام آموزش CRM استفاده کنید. البته آنها باید ابتدا اسناد نرم افزار را مطالعه کنند و بدانند که چگونه سیستم CRM جدید را به درستی مدیریت کنند. فقط مشکل اصلی این است که آنها ممکن است به طور کامل با نرم افزار و برخی از ویژگی های پیشرفته آن آشنا نباشند. در نهایت مهم ترین نکته این است که همه کارمندان شما آموزش های لازم برای استفاده از نرم افزارهای سی آر ام،  نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش را بدانند و از قابلیت های آنها به درستی استفاده کنند.

چگونه کارمندان را به یک کاربر حرفه ای سیستم CRM تبدیل کنیم؟

  • با تیم خود CRM را انتخاب کنید

تیم خود را از همان مراحل اولیه و حتی در انتخاب CRM شرکت دهید. این یک ترفند روانشناسی است که وقتی فرد درگیر کاری می شود، میزان علاقه و انگیزه او در آن زمینه افزایش می یابد. لیستی از ویژگی های یک CRM مورد نیاز را برای تیم های خود تهیه کنید و هر یک از سیستم های CRM را در مقابل آنها ارزیابی کنید. چند راه حل را با تیم های خود آزمایش کنید و بازخورد تیم خود را جمع آوری کنید. بنابراین تیم شما احساس می کند نه تنها استفاده از سیستم CRM به ناگهان به آنها تحمیل نشده است، بلکه آنها در این تصمیم سهیم بوده اند. این امر به یک انگیزه برای استفاده دقیق از سیستم CRM تبدیل می شود.

راه های مدیریت کارمندان

  • پذیرش CRM

بیش از ۶۵ درصد از شرکت ها نرم افزار CRM را در پنج سال اول راه اندازی خود یکپارچه می کنند. ۱۸ درصد از شرکت ها نیز استفاده از CRM را در اولین سال ورود به بازار شروع می کنند که این شیوه می تواند بهتر عمل کند. فرآیند پیاده سازی CRM به انتخاب سیستم مناسب و ادغام آن در گردش کار شما ختم نمی شود. بلکه لازم است از پذیرش آن توسط هر کارمند مطمئن شوید.

برای اطمینان از اینکه همه اعضای تیم شما از CRM به درستی استفاده می کنند، می توانید از یک ویدئوی راهنما استفاده کنید و یا چندین جلسه آموزشی را برای استفاده از نرم افزارها برگزار نمایید. اما سعی نکنید همه این کارها را در یک روز انجام دهید. زیرا تیم شما قطعا به مدتی زمان نیاز دارد تا به سیستم جدید عادت کند و آن را با نیازهای خود تنظیم کند. شما باید صبور باشید و به تیم های خود زمان بدهید و مرتباً از آنها بازخورد بگیرید.

  • نتایج پیاده سازی CRM را تجزیه و تحلیل کنید و با تیم های خود به اشتراک بگذارید

اهداف خود را در ابتدای فرآیند پیاده سازی سی آر ام تنظیم کنید و نتایج را بر اساس معیارهای کلیدی تعیین شده اندازه گیری کنید. برخی از معیارهایی که می توانید ردیابی کنید عبارتند از نرخ تبدیل، تعداد معاملات بسته شده در یک دوره زمانی خاص و یا میانگین زمان لازم برای بستن یک معامله. همچنین نتایج پیاده سازی CRM با تیم خود به اشتراک بگذارید.

اگر به دنبال بهترین نرم افزارهای تجاری نظیر نرم افزار CRM ، نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش هستید همین امروز با کارشناسان ما در شرکت به وان تماس بگیرید.

منابع: www.comparebusinessproducts.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4  +  2  =  

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره