راهکارهای ایجاد اعتماد در مشتریان

راهکارهای ایجاد اعتماد در مشتریان

به این مقاله امتیاز دهید

حتما تا کنون با اصطلاحاتی مانند حفظ وفاداری در مشتریان و ایجاد اعتماد در مشتریان روبه رو شده اید. شاید به نظر این دو اصطلاح یکسان هستند اما اینگونه نیست و ایجاد هر کدام به صورت جداگانه به تلاش و زمان نیاز دارد. در واقع اعتماد به یک محصول یا کسب و کار، پیش درآمد هر گونه مزیت وفاداری است که یک کسب و کار می تواند به دست آورد. با توجه به اینکه کسب و کارها به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ در سراسر کشور با مشکلاتی مواجه شده اند. بسیاری از آنها به دنبال راهکارهای ایجاد اعتماد در مشتریان خود هستند تا بتوانند دوباره وفاداری آنها را به دست آورند.

اما قبل از اینکه به راهکارهای ایجاد اعتماد در مشتریان بپردازیم، بهتر است ابتدا تفاوت های بین وفاداری و اعتماد مشتریان را بررسی نماییم. همچنان با شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

تفاوت بین اعتماد مشتری و وفاداری مشتری

ایجاد اعتماد در مشتریان به معنای تشویق مشتری برای خرید یک محصول یا خدمات است، به طوری که بداند سرمایه گذاری او در این زمینه نیازهای او را برآورده می سازد. بسته به نوع کسب ‌وکار، ایجاد اعتماد در مشتریان به دلیل سطح رقابت، پیچیدگی یا تمایز بین محصولات و خدمات و تجربه مشتری می ‌تواند فرآیندی زمان ‌بر باشد.

از سوی دیگر، یک شرکت زمانی وفاداری مشتری ، یا وفاداری به برند را ایجاد می کند که مشتری ابتدا به آن برند اعتماد کرده باشد. در اصل وفاداری نتیجه اعتماد مشتری است که از یک محصول یا خدمات رضایت کامل دارد. مشتریان وفادار با تجربیات مثبت خرید در گذشته احتمالاً با مقاومت بسیار کمتری برای خرید مجدد باز می گردند. وفاداری مشتری ممکن است در همان اولین تعامل رخ دهد و یا اینکه ایجاد آن زمان بر باشد. کسب‌وکارها می‌توانند با ارائه روش هایی مثل ارائه تخفیف ‌ها و پیشنهادهای ویژه، در مشتریان وفاداری ایجاد کنند.

چرا ایجاد اعتماد به برند مهم است؟

اگر یک کسب و کار مشتریانی داشته باشد که به او اعتماد کرده باشند، در نهایت پایگاهی از مشتریان وفادار خواهد داشت. مهم ترین مزایای ایجاد اعتماد به برند عبارتند از:

مشتری در حال خرید

  • اعتماد به برند به حفظ مشتریان کمک می کند.
  • مشتریانی که اعتماد آنها به خوبی تثبیت شده است احتمالاً به حمایت از یک تجارت ادامه می دهند. یعنی رقابت تاثیر کمتری روی این دسته از مشتریان خواهد داشت.
  • بودجه تبلیغات و بازاریابی شرکت برای مشتریانی که اعتماد کرده اند در مقایسه با مشتریان جدید به میزان قابل توجهی کمتر است.
  • مشتریان قابل اعتماد ممکن است به حامیان یک تجارت یا برند تبدیل شوند. این می تواند به شکل بازخورد دهان به دهان، توصیه های رسانه های اجتماعی یا تأیید صمیمی با خانواده و دوستان باشد.

راهکارهای کسب اعتماد مشتریان چیست؟

  • دریافت بازخورد از مشتریان آنلاین و حضوری

برای کسب ‌وکارهایی که می‌خواهند اعتماد مشتریان را به دست آورند، به ‌ویژه زمانی که کسب‌وکارها از قرنطینه همه‌گیری کرونا با محدودیت‌های جدید بهداشتی و ایمنی بیرون می‌آیند، بسیار مهم است که به مشتریان فرصت ‌هایی داده شود تا نظرات خود را در مورد تجربیاتشان بیان کنند. در سوالات نظرسنجی ممکن است به کیفیت خدمات مشتریان یا یک محصول و همینطور واکنش به تغییرات خط مشی یا رضایت کلی از یک شرکت پرداخته شود. کسب ‌وکارها باید به دقت به بررسی تمام تجربیات مشتریان چه حضوری چه آنلاین، بپردازند.

  • اولویت دادن به خدمات مشتری

راه دیگر برای ایجاد اعتماد در مشتریان ، اولویت دادن به خدمات مشتری و ارائه راه ‌های متعدد برای تماس مشتریان با یک کسب‌وکار است. برای مثال، کسب‌وکارها باید نمایندگان خدمات مشتری خود را برای رسیدگی به نیازهای مشتریان در کانال‌های پشتیبانی مختلف از جمله تلفن، ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و چت آنلاین آموزش دهند. این نشان می دهد که تجارت شما به اندازه کافی برای رفع نیازهای مشتریان در جایی که راحت ترین ارتباط را با شما دارند اهمیت می دهد.

  • حفظ حضور در رسانه های اجتماعی

حفظ حضور در رسانه های اجتماعی به ویژه در دوران قرنطینه و همه‌گیری ویروس کرونا برای مشاغل بسیار مهم است. با ارسال ویدئو و متن، همراه با اظهار نظر و پاسخ به پیام ها در شبکه های اجتماعی، کسب و کارها برای مشتریان واقعی تر و قابل درک تر به نظر می رسند. به این ترتیب شرکت هایی که بر ارسال محتوای معنادار و تعامل با مشتریان از طریق رسانه های اجتماعی تمرکز می کنند، با افزایش تعامل، اعتماد مشتریان خود را نیز افزایش می دهند.

  • نظارت بر تجربه مشتری

کسب و کارها هرگز نمی دانند که چه زمانی ممکن است احساسات مشتری در مورد هر موضوعی تغییر کند. به همین دلیل برای شرکت ها مهم است که مراقب تغییرات در خواسته ها و نیازهای مشتریان باشند. در اینجا چند راهکار وجود دارد که کسب و کارها می توانند به وسیله آن تجربه مشتریان خود را ردیابی و نظارت کنند:

استفاده از نرم افزار CRM، نرم افزار فروش و نرم افزار خدمات پس از فروش

برنامه های کاربردی و نرم افزارهای سازمانی مانند نرم افزار مدیریت تعامل مشتری و نرم افزار فروش و نرم افزار خدمات پس از فروش ؛ حاوی فناوری ‌های مختلفی هستند که کسب ‌وکارها می توانند از آنها برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ های تجربه مشتری در چندین نقطه تعامل در طول سفر مشتری استفاده کنند.

اگر به دنبال بهترین نرم افزارهای تجاری هستید که برای کسب اعتماد مشتری به شما کمک کرده و پتانسیل های پنهان تیم فروش شما را نشان دهد، همین امروز با کارشناسان ما در شرکت به وان تماس بگیرید. شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش می باشد.

– استفاده از دوربین های نظارتی

از دوربین های نظارتی با هوش مصنوعی داخلی برای نظارت بر نوسانات بازدید مشتریان از فروشگاه استفاده کنید. کسب و کارها می توانند از این ابزار برای ردیابی نرخ اشغال در طول زمان استفاده کنند. کسب‌وکارها باید نظارت کنند که آیا تغییرات در خط‌مشی‌های فروشگاه تأثیر مثبت یا منفی بر تعداد کلی بازدید مشتریان داشته است. با این اطلاعات، کسب و کارها می توانند تغییرات نسبتاً سریعی ایجاد کنند.

منبع: searchcustomerexperience.techtarget.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6  +  3  =  

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره