مفاهیم crm

مفاهیم crm

به این مقاله امتیاز دهید

اهداف اصلی هر کسب و کاری جذب مشتری و حفظ مشتری است. با مدیریت ارتباط با مشتری یا (به اختصار CRM) ، شما می توانید نیازهای مشتری خود را در مرکز همه فرایندهای تجاری قرار دهید. برای آشنایی با مفاهیم crm  و کارایی نرم افزارهای اتوماسیون و یکپارچه سازی کسب وکار همچون سامانه فروش ، نرم افزار رهگیری کالا و نرم افزار اصالت کالا ادامه این مطلب را دنبال کنید.

همچنان با شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

نظر شما در مورد CRM چیست؟

برای سی آر ام فقط یک تعریف وجود ندارد، زیرا مدیریت ارتباط با مشتری یک ابزار جدا نیست، بلکه به عنوان بخشی از فلسفه شرکت به فرآیندهای تجاری آن وارد می شود. بنابراین ساختار هر شرکت، تعریف CRM جداگانه ای را ارائه می دهد. اما به طور کلی سیستم CRM شامل فرآیندهایی است که توسط نرم افزار CRM برای دستیابی به اهداف در شرکت های مشتری محور مدیریت می شود.

مدیریت ارتباط با مشتری، همسویی یک شرکت با مشتریان آن است. با جمع آوری تمام داده های مرتبط با یک نرم افزار CRM ، بازاریابی را می توان دقیقاً بر اساس نیازهای مشتریان تنظیم کرد که باعث افزایش موفقیت شرکت می شود. وقتی در مورد CRM صحبت می کنیم ، معمولاً یکی از این سه نکته را مد نظر داریم:

آشنایی با مفاهیم crm  

  • CRM به عنوان نرم افزار

اغلب به عنوان سیستم CRM یا راه حل CRM نامیده می شود. این مفهوم مبنای تکنولوژیکی را برای ثبت، تجزیه و تحلیل و ارائه تعاملات تجاری با مشتریان یا سایر روابط ارائه می دهد.

نرم افزار سی آر ام و نرم افزار فروش

نرم افزار CRM از بهینه سازی مدیریت ارتباط با مشتری پشتیبانی می کند. این نرم افزار و کلیه نرم افزارهای تجاری و سازمانی همچون نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش تمام داده ها و معاملات مربوطه مشتریان را به صورت ساختارمند ثبت می کنند و بنابراین بار را بر دوش بخش های مختلف مربوط به مشتریان کاهش می دهند.

این نرم افزار کارایی همه زمینه ها و روابط را افزایش می دهد. به عنوان مثال ، نرم افزار CRM می تواند برای ایجاد پیشنهادات برای مشتریان یا گروه های مشتری به صورت جداگانه استفاده شود. یا که شرکت وفاداری مشتری را از طریق این ابزار و با خدمات سفارشی خود افزایش می دهد.

  • CRM به عنوان یک استراتژی

این مفهوم به همسویی آگاهانه ی فرایندهای کارآفرینی با مشتری یا تجربه بهینه مشتری اشاره دارد.

  • CRM به عنوان یک فرایند

این مفهوم به فرآیندهای گسترده ای برای همسویی مشتری اشاره دارد. این نه تنها رویکردهای تکنولوژیکی، بلکه رویکردهای سیستماتیک یک شرکت را نیز شامل می شود.

پیاده سازی سیستم CRM

پیاده سازی CRM از یک سو با پیاده سازی نرم افزار در شرکت و از سوی دیگر با طراحی فرایندهای مدیریت کسب وکار سروکار دارد. یک پروژه معمولی CRM معمولا به هفت مرحله تقسیم می شود: ۱.تجزیه و تحلیل الزامات ، ۲.پیاده سازی فنی ، ۳.عملیات آزمایشی ، ۴.آموزش کاربران ، ۵.سازماندهی مجدد ، ۶.راه اندازی و ۷.پذیرش.

رویکردهای مهم CRM

–    CRM تحلیلی: ارزیابی داده های کسب و کار عملیاتی بر اساس KPI برای ارزیابی الزامات محصولات.

–    CRM عملیاتی: عملکرد حمایتی سیستم CRM برای بخش ها جهت برقراری ارتباط و حفظ روابط با مشتریان.

–    CRM مشارکتی: از طریق همکاری درون شرکت و شرکای خارجی.

–    CRM ارتباطی: کنترل تمام کانال های ارتباطی با تمرکز بر مشتری

–    CRM اجتماعی: گسترش مدیریت کلاسیک ارتباط با مشتری از طریق گفتگو با کاربران کانال های رسانه های اجتماعی، یعنی شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام،LinkedIn ، و غیره (ادغام رسانه های اجتماعی)

CRM چه ارتباطی با مشتری مداری دارد؟

مشتری مداری عنصر اصلی CRM است و بخش بزرگی از استراتژی CRM را تشکیل می دهد. هنگامی که از خود می پرسیم مشتری چه می خواهد و  یا چه چیزی ممکن است در آینده بخواهد تا محصولات و خدمات خود را مطابق این خواسته ها توسعه دهیم. در واقع مشتری را در مرکز شرکت و اقدامات خود قرار داده ایم.

CRM اساس مرکزیت است. نه تنها به این دلیل که همه داده های مشتری به صورت مرکزی ذخیره می شوند ، بلکه به این دلیل که اقدامات مربوطه را می توان با آن برنامه ریزی کرد، وظایف را می توان تعیین کرد و تا حدی به طور خودکار آنها را اجرا کرد. در CRM، اطلاعات مربوط به تمام نقاط تماس مشتری با شرکت و پیشنهادات آن ثبت و ارزیابی می شود.

نرم افزار یکپارچه سازی شرکتی

این یک مرور کلی از سفر مشتری ، از اولین تماس تا خرید یک محصول یا خدمات را ارائه می دهد. هرچه مستندات کامل تر باشد، محتواهای دقیق تر یا شخصی سازی شده برای مخاطبین بعدی قابل اجرا است، به طوری که مشتری تجربه های مثبت بسیاری از شرکت ، محصولات و خدمات شما به دست می آورد.

زمینه ها و صنایع برای استفاده از راه حل CRM

آیا از خود می پرسید کارمندان شما به چه ابزاری احتیاج دارند؟ و کدام بخش های شرکت از چنین نرم افزاری سود می برند؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه یک مرور کلی بر زمینه ها و صنایع مرتبط خواهیم داشت:

همچنان با شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

ابزار CRM برای تیم ها

تدارکات  |  مدیریت رویدادها  | حسابداری مالی  بازار یابی |   توسعه کارکنان  |  مدیریت دولتی | جذب نیرو| خدمات و فناوری اطلاعات | مدیریت حراجی ها   | مدیریت مرکزی فروش

ابزار CRM برای صنایع

صنعت خودرو | صنعت انرژی  | امور مالی و بیمه | تدارکات و حمل و نقل | مهندسی مکانیک | داروسازی و علوم زیستی | خرده فروشی | خدمات و مشاوره

ابزار CRM برای شرکت

گروه ها و شرکت های بزرگ | شرکت های متوسط | شرکت های کوچک و استارت آپ ها

CRM شما را به چه اهدافی نزدیک می کند؟

یک سیستم خوب مزایای بی شماری را برای شما و کارکنان شما ارائه می دهد. سی آر ام کار شفاف و تیم محور را ارتقا می دهد، کارایی بخش های مختلف سازمان شما را افزایش می دهد و معیارهایی را برای تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری ارائه می دهد. اینها همه به حفظ مشتریان فعلی و ایجاد مشتریان جدید کمک می کند.

در عمل از سیستم CRM برای چه کاری استفاده می شود؟

در عمل، شما از یک سیستم CRM و نرم افزاهای تجاری دیگر همچون سامانه فروش ، نرم افزار رهگیری کالا و نرم افزار اصالت کالا  استفاده می کنید ، به ویژه با این هدف که بتوانید تعاملات با مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی خود را ردیابی، طراحی و  بهینه کنید. این شامل نه تنها ذخیره و سازماندهی داده های مشتری ، بلکه طراحی فرآیندهای تجاری بهینه – متناسب با تجربه رضایت بخش مشتری است. علاوه بر روابط با مشتری ، شما همچنین می توانید هرگونه رابطه تجاری دیگر را از طریق یک برنامه CRM – یا در این مورد یک سیستم xRM مناسب (هر گونه مدیریت روابط) مدیریت کنید – خواه با تأمین کنندگان ، دلالان ، شرکا و یا حتی کارکنان شما (B2B، B2E و …) باشد.

https://crm.org/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  12  =  15

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره