یکپارچه سازی نرم افزارهای سازمانی با SQL

یکپارچه سازی نرم افزارهای سازمانی با SQL

به این مقاله امتیاز دهید

شرکت ها با استفاده از نرم افزارهای سازمانی همچون نرم افزار فروش و نرم افزار خدمات پس از فروش حجم زیادی از اطلاعات را مدیریت می کنند، اما چگونه این داده ها ذخیره و پردازش می شود؟ موثرترین راه برای حفظ و گسترش تبادل اطلاعات در سازمان ها و نرم افزارهای مختلف، پیاده سازی و یکپارچه سازی برنامه های کاربردی نرم افزار سازمانی با استفاده از پایگاه داده SQL سرور است. شما با استفاده از این پایگاه داده، به توزیع، مقیاس بندی و تطبیق پذیری آسان تر داده ها دسترسی پیدا می کنید. در اینجا به یکپارچه سازی نرم افزارهای سازمانی با SQL می پردازیم.

همچنان با شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

یکپارچه سازی نرم افزارهای سازمانی با SQL

ما به داده های مختلف در سازمان نیاز داریم و به همین دلیل باید داده ها را با فرم خاصی در نرم افزارهای سازمانی همچون نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش ذخیره کنیم که در آینده بتوانیم به راحتی به آنها دسترسی داشته باشیم و از آنها استفاده کنیم. بنابراین باید آنها را در ساختار های خاص و از پیش تعیین شده ذخیره کنیم. SQL و NO-SQL معروف ترین ساختاری هایی هستند که برای ذخیره سازی داده ها استفاده می شوند و معمولا نرم افزارهای سازمانی (Enterprise) از ساختار های داده ای sql استفاده می کنند.

ادغام SQL Server با MS Access، MS Excel و نرم های حسابداری تجاری و کلیه سیستم های ERP کاملاً متداول است. ادغام مناسب نرم افزارهای سازمانی با SQL Server می تواند گردش کار را ساده کرده و از مدیریت داده های دستی غیر ضروری، ناکارآمد و مستعد خطا جلوگیری کند.

ادغام نرم افزارهای سازمانی با SQL

sql در واقع شامل چندین جدول(Table) متفاوت است که تمامی اطلاعات مورد نظر در آن ذخیره می شوند و هر سطر در این جداول نیز به داده های مرتبط به یک کد تعلق دارند. فقط توجه داشته باشید که sql به نوع ساختار ذخیره اطلاعات مرتبط است و نه به چگونگی ذخیره سازی داده ها. پایگاه داده sql در اصل به شکل دهی به داده ها در یک ساختار منظم به جهت ارتباط بهتر با سایر داده ها کمک می کند.

اهمیت ساختار های SQL برای نرم افزارهای سازمانی

نرم افزارهای سازمانی که شامل تمام نرم افزارهای مالی، سی‌آرام ، نرم افزار فروش و غیره هستند همگی به خصوص در ایران از ساختار های داده ای SQL استفاده می کنند. یکپارچه سازی نرم افزارهای سازمانی با SQL برای سازمان دهی، برقراری ارتباط بهتر و دسترسی راحت به داده ها اهمیت زیادی دارد.

شایان ذکر است ما در این مقاله به اینکه چه اتفاقی در پشت پرده‌ی SQL به منظور بازخوانی اطلاعات در پایگاه داده ها می افتد اشاره ای نمی کنیم، بلکه فقط نظم دهی در این ساختار و عمل خوانش داده ها در sql در نرم افزارهای سازمانی برای ما اهمیت دارد.

ادغام نرم افزار CRM با SQL

ادغام CRM با SQL Server ، پردازش داده ها در این نرم افزار را آسان می کند. یکپارچه سازی نرم افزارهای سازمانی با SQL به شما کمک می کند تا داده های آماده در این نرم افزار ها را  به راحتی تجزیه و تحلیل کنید. این داده ها به درک روندها و سابقه های فروش و یافتن زمینه هایی برای بهبود و بهینه سازی عملیات کسب وکار ها کمک می کنند.

بنابراین داده های ذخیره شده در پایگاه داده به عنوان اطلاعاتی برای بازاریابی، پشتیبانی و فروش به شما کمک می کند تا درک جامعی از فروش و عملکرد تجاری خود داشته باشید، نتایج تبلیغات خود را بررسی کنید، ببینید نحوه هدایت مشتریان شما در نقاط تماس چگونه است و همینطور درک کنید که مشتریان چگونه با محصولات شما ارتباط برقرار می کنند و چه انتظاراتی از محصول و خدمات شما دارند.

ادغام نرم افزار CRM با SQL

انواع پایگاه داده برای نرم افزارهای سازمانی و تجاری

پایگاه داده توسط چندین شرکت جهانی با پروتکل های مختلف ارائه شده است که هر کدام  از این نسخه ها یا پروتکل ها ویژگی های مختص به خود را دارند و طراحی آنها به منظور هدفی خاص بوده است. اما با این وجود همه آنها برای نظم دهی به داده ها و اطلاعات جهت دسترسی و ارتباط ساده تر، به وجود آمده اند.

شرکت ها نیز بسته به نیاز خود می توانند از انواع پایگاه های داده ای SQL برای نرم افزارهای سازمانی و تجاری خود استفاده کنند که در ادامه به معرفی رایج ترین آنها می پردازیم. همچنان با شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

  • mysql

مای اس کیو ال (mysq)، یک سیستم مدیریت پایگاه داده ها است که ابتدا توسط یک شرکت سوئدی به نام mysql AB در سال ۱۹۹۴ ارائه شد. این پایگاه داده به صورت متن باز عمل کرده و بر اساس مدل ” رابطه ای ” اطلاعات را از دیتابیس جابجا می کند.

  • Access

Access در سال ۱۹۹۲ توسط شرکت معروف Microsoft همزمان با ویندوز مایکروسافت ارائه گردید و بدین ترتیب هر بسته از پایگاه داده، می توانست از طریق تکنولوژی ODBC با سایرین ارتباط برقرار کند.

  • Oracle

پایگاه داده اوراکل توسط شرکت Relational Software توسعه پیدا کرد که بعدها به Oracle تغییر نام داد. اوراکل جزو اولین نرم افزارهایی بود که میان پایگاه های داده، ارتباط ” تجاری ” ایجاد کرد. لازم به ذکر است که پایگاه داده اوراکل یک نوع پل ارتباطی میان هر منبع و دیگر پایگاه های خارجی است و عاملی است که حتی بر صحت داده های ارائه شده نیز نظارت می کند.

انواع پایگاه داده برای نرم افزارهای سازمانی و تجاری

  • SQL Server

یکی از پایگاه داده های قدرتمند و رایج در ایران SQL Server است که توسط شرکت مایکروسافت توسعه یافته و علاوه بر خدمت رسانی به عنوان یک دیتابیس رابطه ای و تجاری سازی شده، به مدیریت هوشمند اطلاعات نیز کمک می کند.

در پایان باید گفت هر کدام از پایگاه داده های به وجود آمده از نقاط قوت و ضعف متفاوتی برخوردار هستند و شما می توانید متناسب با شرایط سازمان و نیازهای اطلاعاتی آن، یکی از پایگاه داده ها را انتخاب نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره رایگاه در خصوص پیاده سازی بهترین نرم افزارهای سازمانی با کارشناسان شرکت به وان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

28  +    =  32

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره