مهارت های مورد نیاز در خدمات مشتریان

مهارت های مورد نیاز در خدمات مشتریان

۵/۵ - (۱ امتیاز)

مهارت های مورد نیاز در خدمات مشتریان در واقع صفات و روش هایی است که شما را قادر می سازد تا نیازهای مشتریان خود را برطرف کرده و یک تجربه مثبت از خرید را در ذهن آنها پرورش دهید. به طور کلی، مهارت های خدمات مشتریان بسیار به حل مسئله و ارتباطات قوی با مشتریان متکی است. این روزها نرم افزارهایی همچون نرم افزار فروش و همینطور نرم افزار خدمات پس از فروش به کمک بخش خدمات مشتریان آمده اند تا در حل بهتر مشکلات مشتریان و فروش بیشتر کمک کنند.

برای آشنایی با مهارت های مورد نیاز در خدمات مشتریان با شرکت بهوان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید. در ادامه قصد داریم طبق این لینک به مهارت های مورد نیاز در خدمات مشتریان بپردازیم. اما قبل از هر چیز باید بدانید خدمات مشتریان چیست؟

خدمات مشتریان چیست؟

خدمات مشتری هم نوعی شغل است و هم مجموعه ای از مهارت های شغلی؛ به عنوان یک شغل، متخصصان بخش خدمات مشتریان، مسئولیت رسیدگی به نیازهای مشتری ها و اطمینان از رضایت آنها را دارند. به عنوان یک مجموعه مهارت، خدمات مشتری شامل چندین ویژگی مانند گوش دادن فعال، همدلی، حل مسئله و ارتباطات است. خدمات و پشتیبانی مشتری در بسیاری از مشاغل در هر سطح مورد استفاده قرار می گیرد.

مهارت های مورد نیاز در خدمات مشتریان چیست؟

مهارت های خدمات مشتری مجموعه رفتارهایی است که شما هنگام تعامل با مشتری از آنها استفاده می کنید. این مهارت ها حتی می توانند هنگام پیگیری فروش بعد از مکالمه اولیه مفید باشند. به عنوان مثال، اگر در واحد پشتیبانی در یک شرکت فناوری با نرم افزار فروش و نرم افزار خدمات پس از فروش کار می کنید، شاید لازم باشد به مشتریان در عیب یابی دستگاه های خود کمک کنید. برای رسیدن به این هدف، شما احتمالاً از چندین مهارت مختلف استفاده خواهید کرد که عبارتند از:

– ارتباط قوی برقرار کنید:

شما باید به موقع پاسخگو باشید. برای حل مشکل مشتریان خود باید با آنها به روشی روشن و قابل فهم ارتباط برقرار کنید.

– نیاز مشتریان را درک کنید:

هنگامی که با یک مشتری ناامید یا ناراضی صحبت می کنید این مهم است که بتوانید احساسات او را درک کرده و با او هم ذات پنداری کنید و بر این اساس، ارتباط خوبی با مشتری برقرار کنید.

– هنگام پاسخگویی به مشتریان صبور باشید:

مشتریان شما گاهی اوقات ممکن است چندین سوال بپرسند و یا از شما بخواهند چندین بار یک دستورالعمل را برای آنها تکرار کنید. در چنین شرایطی صبر و شکیبایی بسیار مهم است تا مکالمه در مسیر خود حفظ گردد. بنابراین باید آرامش خود را حفظ کنید تا بتوانید یک تجربه مثبت را برای مشتری فراهم آورید.

– اطلاعات فنی خود را افزایش دهید:

برای حل موثر مشکلات مشتریان، احتمالاً باید دانش فنی یا صنعتی خود را برای کمک به آنها در حل مسئله مورد نظر افزایش دهید. پس از مکالمه با مشتریان شما می توانید با کمک نرم افزار فروش و نرم افزار خدمات پس از فروش، کارهای پیگیری سفارشات یا مشکلات مشتریان را انجام دهید.

چرا مهارت های خدمات مشتری مهم است؟

برای بسیاری از مدیران مشاغل، افرادی که در واحد خدمات مشتریان استخدام می شوند، چهره انسانی شرکت هستند. این مشاغل متکی به کارمندانی هستند که می توانند با مشتریان گفتگوی مثبتی ایجاد کرده و به کسب شهرت و افزایش وفاداری مشتریان کمک کنند.

اگر شما هم در واحد خدمات مشتریان مشغول به کار هستید، بخش عمده ای از موفقیت شما را می توان در توانایی شما برای ارائه تجربیات مثبت به مشتریان دانست. یادگیری و ایجاد ویژگی هایی که باعث می شود شما به عنوان یک کارمند خدمات مشتری قوی تر عمل کنید مانند استفاده کارآمد از نرم افزارهای فروش و پشتیبانی، می تواند به شما در پیشبرد نقش خود کمک کند.

لیست مهارت های مورد نیاز در خدمات مشتریان

اگرچه خدمات مشتری اغلب به عنوان یک مهارت به خودی خود دیده می شود ، اما مهارت های مرتبط بسیاری وجود دارد که از توانایی های قوی خدمات مشتری پشتیبانی می کند. بسیاری از مهارت های مورد نیاز در خدمات مشتری جزئی از مهارت های نرم به شمار می روند. برخی از مهم ترین مهارت های لازم برای واحد خدمات مشتری عبارتند از:

– گوش دادن فعال    – حل تعارض                – ارتباط موثر           –  دانش کافی از محصول یا خدمات

– تطبیق پذیری       –  خلاقیت و توجه          – دوستی و یکدلی     – صبور بودن و پاسخگویی صریح

– تصمیم گیری       –   قابل اعتماد بودن        –  ذهن باز              –  تفکر سریع

چگونه مهارت های خود را در بخش خدمات مشتریان ارتقا دهیم؟

هر کسی می تواند از بهبود مهارت های خدمات مشتری خود بهره مند شود. به عنوان مثال برقراری یک ارتباط خوب ، داشتن حس همدلی و گوش دادن فعال، به شما کمک می کند تا در کل کارمند و همکار بهتری باشید. علاوه بر این، گسترش دانش و مهارت های فنی شما ارائه خدمات به دیگران را آسان می کند. در اینجا چندین روش برای بهبود مهارت های خدمات مشتری وجود دارد:

  1. از مشتریان و همکاران خود بازخورد مستقیم بخواهید:

در صورت اجازه کارفرما، از مشتریان بخواهید تا در مورد خدمات شما نظر دهند. این می تواند به شما کمک کند تا بفهمید آیا روزانه تجربه خوبی برای مشتریان فراهم می کنید یا خیر. به همه بازخوردهای مشتریان توجه کنید، حتی اگر مثبت نباشد.

  1. از مدیر خود بازخورد بخواهید:

مدیران اغلب مسئول مشاهده نحوه بازخورد مشتریان هستند. به این ترتیب شما می توانید از مدیر خود بخواهید درباره نحوه تعاملات شما با مشتریان بازخورد دهد و نقاط قوت و زمینه های بهبود شما را مشخص کند.

  1. گزارشات بازخورد مشتری را بخوانید:

اگر کسب وکار شما به صورت دوره ای از مشتریان گزارش بازخورد تهیه می کند، از فرصت استفاده کرده و حتما این گزارشات را بررسی کنید. مرور این گزارشات به شما کمک می کند تا درک متفاوتی از توانایی های فعلی خود در خصوص خدمات مشتریان به دست آورید.

  1. مهارت های جدید را تمرین کنید:

توصیه می شوت مهارت های جدید خدمات مشتریان را تمرین کنید. استفاده درست از نرم افزار فروش و پشتیبانی فروش به شما در افزایش این مهارت ها کمک می کند. همچنین با بهبود دانش خود در مورد خدمات یا محصولی که کارفرمای شما ارائه می دهد، توانایی خود را در حل مشکلات مشتریان بهبود ببخشید.

در نهایت خوب است بدانید ارتقا مهارت های خدمات مشتری،  به حفظ مشتری کمک کرده و  ارائه خدمات مناسب به مشتری را افزایش می دهد. ارائه خدمات خوب به مشتری منجر می شود که مشتریان از خدمات کسب و کار شما راضی باشند و به طور مداوم از محصولات و خدمات شما استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9  +  1  =  

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره