روش های حفظ مشتری

روش های حفظ مشتری

به این مقاله امتیاز دهید

امروزه کسب و کارها در یک محیط فوق رقابتی حضور دارند. در نتیجه درک انواع روش های حفظ مشتری در چنین محیطی برای رشد شرکت ها امری ضروری محسوب می شود. در حال حاضر نرم افزار فروش و سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) قلب استراتژی حفظ مشتری به شمار می رود. اما بیایید ببینیم که چگونه نرم افزار یکپارچه فروش به شما کمک می کند تا با مشتریان ارتباط قوی تری برقرار کنید و آنها را حفظ کنید.

برای آشنایی با روش های حفظ مشتری با شرکت بهوان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و غیره همراه باشید.

روش های حفظ مشتری با نرم افزار فروش

  • ارائه تجربه کاربری شخصی سازی شده

مشتریان به دنبال فروشنده ای هستند که به حرف های آنها گوش دهد، مشکلات آنها را درک کند و با استفاده از محصولات و خدمات خود راه حل های سازنده ای را به آنها ارائه دهد. این در حالی است که مطالعات نشان می دهد ۷۵٪ مشتریان معتقدند که شرکت ها ارتباط قوی با مشتریان خود برقرار نمی کنند. یکی از موثرترین روش های حفظ مشتری شخصی سازی تجارب کاربر است. تحقیقات می گوید ۸۴٪ از مشتریان می خواهند مانند یک فرد با آنها رفتار شود نه یک عدد. این جایی است که سیستم CRM و نرم افزار فروش می تواند به شما کمک کند.

با استفاده از نرم افزار فروش ، مشتریان شما از طریق طیف وسیعی از کانال ها از جمله ایمیل، تلفن، چت زنده و وب سایت با شما در ارتباط هستند. آنها همچنین می توانند با بخش های مختلف کسب وکار شما مانند پشتیبانی مشتری، بازاریابی و فروش ارتباط برقرار کنند. سیستم CRM هر نقطه تماس را با نام تجاری شما ضبط می کند و داده های مشتری را در یک مکان مرکزی نگه می دارد. به این ترتیب ، به شما کمک می کند برای هر مشتری مشخصات دقیق ایجاد کرده و دسترسی هر بخش را به داده های یکسان مشتری فراهم کنید.

این داده ها، اطلاعات بسیار مفیدی برای تیم فروش و بازاریابی شما به شمار می روند. آنها می توانند از این داده ها برای ایجاد کمپین های بازاریابی پر بازده و افزایش فروش استفاده نمایند. جای تعجب نیست که مردم به کمپین های بازاریابی متناسب با نیازهایشان علاقه بیشتری خواهند داشت.

  • تقویت پشتیبانی از مشتری

پشتیبانی مشتری ستون فقرات استراتژی حفظ مشتری شماست. مشتریان امروزی انتظار دارند که برند شما پشتیبانی سریع و مرتبط با نیاز آنها را در زمان مناسب ارائه دهد. خوشبختانه با داشتن سیستم CRM و نرم افزار فروش و خدمات پس از فروش مناسب، می توانید به شکایات مشتریان، به طور موثرتری رسیدگی کنید.

از همه مهم تر، سیستم CRM و نرم افزار فروش امکان شخصی سازی پشتیبانی مشتریان را برای شما فرام می سازد. شما با کمک آن می توانید پروفایل های دقیقی را برای مشتریانتان ایجاد کنید و به همه اعضای تیم خدمات مشتری خود دسترسی مستقیم به داده های مشتری از قبیل سوابق خرید، شکایا،  انتقادات قبلی، سفارشات در حال پیگیری، و غیره را فراهم کنید. این یکی دیگر از روش های حفظ مشتری است که به شما در بهبود خدمات مشتریان کمک کرده و باعث می شود تا پشتیبانی کاملاً شخصی سازی شده را برای هر مشتری ارائه دهید.

  • گوش دادن به مشتریان

برای حفظ مشتریان و تبدیل آنها به طرفداران برند خود، ابتدا باید نیازها ، انتظارات و ترجیحات آنها را به خوبی درک کنید. به همین دلیل شما باید با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید و به دنبال بازخورد باشید. برای جمع آوری بازخورد از شبکه های اجتماعی می توانید از ابزارهای شبکه های اجتماعی کمک بگیرید. خوشبختانه مشتریان مدرن در این روزها بیشتر اهل گفتگو و همکاری هستند و به خوبی می توانید از طریق طرح پرسشنامه نظر آنها را در مورد محصولات و خدمات خود جویا شوید. آنها مشتاقند اطلاعات خود را با شما به اشتراک بگذارند تا تجربیات تجاری شخصی تری را کسب کنند.

بسیاری از نرم افزارهای فروش و خدمات پس از فروش با ایجاد نظرسنجی ها، می توانند به شما در حفظ مشتری کمک کنند. با کمک ابزار CRM خود می توانید نظر سنجی رضایت مشتری خود را به سطح بالاتری برسانید.

بسیاری از راه حل های CRM به شما امکان می دهد مخاطبین خود را بر اساس داده های جمعیت شناختی ، روانشناختی و رفتاری خود به بخش های کوچکتر محدود کنید و از آن در کمپین های تبلیغاتی خود استفاده نمایید. ابزارهای خاصی در برخی از نرم افزارهای فروش وجود دارد که بر اساس معیارهایی که قبلاً تنظیم کرده اید به طور خودکار لیدها را طبقه بندی می کند. به این ترتیب می توانید سوالات نظرسنجی را برای هر گروه از مشتریان تنظیم کنید و درباره انتظارات ، نیازها و انتقادات آنها بیشتر بدانید.

مهمتر از همه، تمام داده های مشتری شما از طریق ابزار بازخورد مشتری جمع آوری شده و به طور خودکار به CRM شما ارسال می شود و در آنجا ذخیره می شود.

نرم افزار فروش چگونه به حفظ مشتری کمک می کند؟

در دنیای متصل امروز، خواسته های مشتریان تغییر کرده است. با ظهور برنامه های ابری برای پیام رسانی فوری، شبکه های اجتماعی و ابزار چت، آنها اکنون سطح کاملاً جدیدی از خدمات مشتری را انتظار دارند.

به این ترتیب مشتریان دیگر نمی خواهندکه مانند یک عدد با آنها رفتار شود. در عوض ، آنها می خواهند شما به طور منظم با آنها ارتباط برقرار کنید، به نیازهای آنها گوش فرا دهید ، تجربیات آنها را در تمام کانال های بازاریابی دیجیتال شخصی کنید و خدمات سریع و مرتبط با مشتری را به آنها ارائه دهید.

سیستم CRM و نرم افزار فروش به شما در انجام همه این ها و حتی بیشتر نیز کمک خواهد کرد. با استفاده از آن، در نهایت می توانید داده های مشتری را در یک مکان متمرکز کنید. به جای استفاده از ابزارهای انبوه، می توانید تعاملات مشتری را از طریق یک کانال انجام دهید. بیش از همه، تیم های فروش ، بازاریابی و خدمات مشتری شما به داده های مشابه دسترسی خواهند داشت. این ویژگی به آنها کمک می کند تا تجارب مداوم و هدفمند مشتری را ارائه دهند. به این ترتیب، شما روابط محکمی با مشتریان ایجاد و پرورش خواهید داد، حفظ مشتری را بهبود می بخشید و آنها را به طرفداران برند خود تبدیل می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9  +  1  =  

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره