راهنمای انتخاب بهترین نرم افزار فروش

راهنمای انتخاب بهترین نرم افزار فروش

به این مقاله امتیاز دهید

امروزه مدیریت اغلب کسب و کارها بدون داشتن نوعی از نرم افزار فروش و یا نرم افزار ارتباط با مشتری (CRM) تقریبا غیر ممکن است. توانایی این نرم افزارها در مدیریت فروش، حسابداری ، بازاریابی و سایر فرایندهای دیگر، آنها را به سرعت به یک ضرورت اساسی تبدیل کرده است. با این حال، همزمان با افزایش نیاز به این نوع برنامه ها، تعداد نرم افزارهای فروش موجود در بازار نیز افزایش یافته است. با وجود گزینه های بسیار متفاوت برای انتخاب، دشوار است که بفهمید کدام نرم افزار فروش واقعا برای کسب وکار شما مفید می باشد، به خصوص اینکه هر یک از این نرم افزارها ویژگی های خاص خود را دارند. از این رو این مقاله به عنوان راهنمای انتخاب بهترین نرم افزار فروش برای آگاهی بیشتر شما عزیزان تهیه شده است.

راهنمای انتخاب بهترین نرم افزار فروش

بهترین راه برای انتخاب مناسب ترین نرم افزار فروش ، اولویت بندی ویژگی هایی است که تجارت شما بیشترین نیاز را به آنها دارند. چند عنصر و ویژگی مهم در نرم افزارها و انواع سامانه های فروش وجود دارد که مسلماً بیش از سایر ویژگی ها اهمیت دارند و این مواردی است که باید قبل از هر چیز دیگری به آنها توجه نمایید. در ادامه راهنمای انتخاب بهترین نرم افزار فروش ، به معرفی این ویژگی ها می پردازیم.

  • امکان یکپارچه سازی با نرم افزارهای دیگر

یک شرکت یا سازمان در کل تجارت خود معمولا به بیشتر از یک نوع نرم افزار نیاز خواهد داشت. حتی اگر بتوانید یک نرم افزار فروش را پیدا کنید که نیازهای همه بخش های سازمان شما را برآورده سازد، باز هم ممکن است در آینده به یک نرم افزار جدید با قابلیت بروزتر احتیاج پیدا کنید. از این رو یکپارچه سازی برنامه های CRM و سامانه فروش شما با هر چیز دیگری که شرکت شما استفاده می کند بسیار حیاتی است.

البته نرم افزار فروش بدون ادغام با سایر نرم افزارها نیز می تواند کار کند، اما این احتمال وجود دارد که در آینده باعث از بین رفتن بهره وری کل سازمان گردد. زیرا اگر کارمندان مجبور شوند همه چیز را بین دو یا چند برنامه بررسی کنند، این کار باعث کند شدن سرعت آنها و جلوگیری از بیشترین استفاده از روز کاری می شود.

به این ترتیب بهترین نرم افزار فروش، نرم افزاری است که با برنامه های دیگر همگام سازی شده و باعث صرفه جویی در بسیاری از مشکلات احتمالی می شود. از طرفی ادغام نرم افزار فروش با نرم افزارهای دیگر به بهره وری بیشتر کمک می کند. برای مثال هنگامی که این نرم افزار با نرم افزار VoIP ادغام می شود، شما را قادر می سازد تا با یک کلیک بر روی ماوس، تماس خود را برقرار کنید. شاید در وهله اول این ویژگی چندان کاربردی به نظر نرسد، اما همین بازده های کوچک به تدریج جمع شده و باعث افزایش بهره وری کلی سازمان شما می شوند.

  • کاربر پسند بودن

بدیهی است که شما به نرم افزاری نیاز دارید که به راحتی قابل استفاده باشد. با این حال، بسیاری از شرکت ها فرض می کنند اگر نرم افزار پیچیده ای نیز تهیه کنند می توانند نحوه استفاده از آن را یاد بگیرند. بنابراین بعید است این ویژگی را در لیست اولویت های خود قرار دهند. اما این درحالی است که یک رابط کاربری جذاب و یک سیستم ساده با کاربرد آسان اغلب مفیدتر خواهد بود.

چرا که شما باید هم به آموزش کارمندان فعلی خود و هم به استخدام های آینده و آموزش آنها برای استفاده از این نرم افزار فکر کنید. بنابراین اگر استفاده از نرم افزار فروش ، یک کار پیچیده باشد، به طور بالقوه به معنای از دست دادن صدها ساعت بهره وری خواهد بود. در حالی که اگر کار با نرم افزار بسیار آسان باشد، یادگیری آن به هیچ وجه طول نمی کشد.

دومین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که مشتریان فعلی یا مشتریان بالقوه شما ممکن است در هنگام تجارت با شما، نرم افزار فروش شما را ببینند. بنابراین باید با نام تجاری شما مطابقت داشته باشد و اگر ظاهر آن نامناسب و پیچیده به نظر برسد، احتمالا در کسب و کار شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.

  • امکان دسترسی از راه دور

نرم افزار فروش شما علاوه بر اینکه باید بر روی بیشتر رایانه های دفتر کارتان نصب شود، باید امکان حمل و دسترسی از راه دور را برای کارمندانی که بیرون از دفتر مشغول به کار هستند فراهم سازد. از این رو انعطاف پذیری نرم افزار و امکان دسترسی به آن از راه دور بسیار مهم است. به همین ترتیب ، شما به یک نرم افزار فروش یا CRM نیاز خواهید داشت که می تواند در طیف وسیعی از دستگاه ها استفاده شود و به طور خودکار بین آنها همگام سازی شود.

به لطف نوآوری هایی مانند رایانش ابری ، کار برای کارمندان آسان تر شده و آنها می توانند حتی از روی رایانه شخصی یا تلفن هوشمند خود بر روی پروژه شرکت کار نمایند. به یاد داشته باشید اگر نرم افزار فروش شما این گزینه را نداشته باشد، به طور چشمگیری از سودمندی آن کاسته خواهد شد. زیرا کارکنانی که دور از دفتر شما کار می کنند باید بخشی از وقت خود را صرف هماهنگ سازی فعالیت های خود با روند کاری شرکت نمایند.

  • هماهنگی و یکپارچگی با بخش های دیگر سازمان

در شرکت هایی که دارای گروه ها و بخش های تخصصی مختلف هستند ، هماهنگی و یکپارچگی نرم افزار فروش با بخش های دیگر سازمان یک امر کاملا حیاتی است. چرا که هنگام ورود به نرم افزار فروش یا نرم افزار CRM ، شما باید بتوانید تعامل هرکدام از بخش های شرکت خود را با هر مشتری مشاهده کنید ، بنابراین می توانید بفهمید که مشتریان چه خواسته ای داشته اند و درخواست آنها فعلا در چه وضعیتی قرار دارد.

ارتباطات نادرست با مشتری می تواند عواقب بدی برای فروش و کسب وکار شما داشته باشد و این با رویکرد مشتری محور کاملا متضاد خواهد بود. اما با به روز نگه داشت کلیه اطلاعات مشتری در نرم افزار فروش و تمام قسمت های شرکت، می توانید مطمئن باشید که این اتفاق نمی افتد.

منبع: https://cloudblogs.microsoft.com/industry-blog/en-gb/retail/2015/12/18/4-factors-to-consider-when-choosing-sales-software/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1  +  6  =  

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره