سیستم همکاری در فروش چیست؟

سیستم همکاری در فروش چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید

بازاریابی دیجیتال طی چند دهه اخیر چهره تبلیغات تجاری جهان را تغییر داده است، به طوری که امروزه به عنوان مطلوب ترین وسیله بازاریابی توسط اغلب صنایع و تجارت ها مورد استفاده قرار می گیرد. این امر به افزایش نیاز به استخدام افراد در بخش بازاریابی دیجیتال کمک کرده و همچنین فرصت های بهتری را برای افراد فراهم کرده است تا از طریق بازاریابی برای تجارت دیگران یا همان همکاری در فروش، درآمد کسب کنند. اما سیستم همکاری در فروش چیست؟

سیستم همکاری در فروش زمانی است که محصولات شرکت های دیگر را تبلیغ می کنید. به این ترتیب وقتی کسی از طریق لینک وابسته به صفحه یا سایت شما خرید می کند، کمیسیون دریافت خواهی کرد. سیستم همکاری در فروش یا بازاریابی وابسته مدت هاست که کاربرد دارد و یک روش بسیار قدیمی برای کسب درآمد در بازارهای آنلاین و غیر آنلاین است.

این روش بازایابی حتی قبل از گسترش اینترنت هم وجود داشته است. مثلا در گذشته با تبلیغ یک برند یا تجارت برای خانواده و دوستان، تخفیف های خوبی به فرد تبلیغ کننده ارائه می شد. اگر به فروش خود اهمیت می دهید و از روش های نوینی همچون نرم افزار فروش برای افزایش فروش خود استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم در مورد سیستم همکاری در فروش نیز اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

سیستم همکاری در فروش چیست؟

بسیاری از صاحبان مشاغل به دنبال راه هایی برای کسب درآمد بیشتر هستند. مثلا ممکن است از نرم افزارهایی مانند نرم افزار فروش برای افزایش درآمد خود استفاده نمایند. اما یکی از راه هایی که به افزایش جریان درآمد آنها کمک می کند ارجاع تبلیغات به سایر مشاغل یا افراد دیگر است که این امر به سیستم همکاری در فروش یا بازاریابی وابسته (افیلیت مارکتینگ) معروف است.

سیستم همکاری در فروش در واقع یک روش مبتنی بر عملکرد جهت به دست آوردن پورسانت از طریق تبلیغ محصولات و یا خدمات یک شرکت دیگر است. به این صورت که شما یک محصول و یا خدمات را به دیگران تبلیغ می کنید و برای هر فروش بخشی از سود آن تجارت را به دست می آورید.

در روش بازاریابی وابسته می توان با به اشتراک گذاری تبلیغ یک محصول یا سرویس در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی همچون اینستاگرام ، وبلاگ ها یا وب سایت ها، خواستار ارجاع برای خرید یک کالا یا خدمات شد. بنابراین هر بار که شخصی با استفاده از لینک منحصر به فرد مرتبط با پیشنهاد شما، خریدی را انجام می دهد، کمیسیون آن خرید را دریافت خواهید کرد.

چگونه از طریق افیلیت مارکتینگ فروش خود را افزایش دهیم؟

شما می توانید با پیدا کردن یک وبسایت یا وبلاگ جذاب که اخبار و به روزرسانی های مربوط به صنعت تجارت شما را بیان می کند برای جذب مخاطبان بیشتر استفاده نمایید. به این ترتیب مشتریانی که به دنبال اخبار صنعت و محصولات شما هستند و به احتمال زیاد از وب سایت ها و صفحات مرتبط در اینترنت بازدید می کنند ممکن است برای مشاهده محصولات و خدمات مشابه شما مراجعه کنند.

چگونه از طریق افیلیت مارکتینگ کسب درآمد کنیم؟

اگر یک بستر شخصی پر مخاطب برای خود دارید، خواه یک وبلاگ ، یک صفحه اینستاگرام پر مخاطب یا وب سایت و یا حتی یک کانال YouTube، می توانید از آن برای کسب درآمد به روش بازاریابی وابسته استفاده کنید. در ادامه به مهم ترین مزایای راه اندازی سیستم همکاری در فروش با توجه به اطلاعات این لینک می پردازیم.

مزایای راه اندازی سیستم همکاری در فروش چیست؟

– افیلیت مارکتینگ یک ایده تجاری ساده برای کسب درآمد است:

مزیت اصلی افیلیت مارکتینگ این است که هیچ مانعی برای ورود به آن وجود ندارد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک صفحه در شبکه های اجتماعی و یا یک وب سایت برای بازاریابی وابسته راه اندازی کنید و پس از جذب مخاطب، به معرفی طیف وسیعی از محصولات و یا خدمات مرتبط با بازار بپردازید.

– برای شروع به هیچ تجربه و تخصص بازاریابی نیاز ندارید:

برای انجام افیلیت مارکتینگ نیازی به نبوغ بازاریابی ندارید. شما می توانید از طریق چندین کمپین تبلیغاتی پولی یا رایگان مشخص کنید که کدام استراتژی ها بهترین عملکرد را برای مخاطبین شما دارند و بیشترین سود فروش را از آن به دست می آورید. سپس موارد موفقیت آمیز را بهینه کرده و تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

– هزینه های عملیاتی بازاریابی وابسته زیاد نیست:

هزینه های عملیاتی برای شروع این کار به طور معمول ناچیز است. تمام آنچه شما نیاز دارید یک رایانه یا یک تلفن همراه ، برق و یک اتصال فعال اینترنتی است. همچنین اگر تصمیم به ایجاد یک وب سایت برای بازاریابی وابسته دارید، هزینه های مربوط به راه اندازی آن شامل ثبت دامنه، خرید میزبانی وب و سایر هزینه های دیگر مانند طراحی وب سایت و موارد مشابه است.

– افیلیت مارکتینگ یک منبع درآمد ثانویه عالی است:

شما می توانید در حین اینکه تجارت شخصی خود را پیش می برید، به یک بازاریاب وابسته نیز تبدیل شوید و از این راه درآمد ثانویه عالی کسب کنید.

– این روش راحت و انعطاف پذیر است:

به عنوان یک سیستم همکاری در فروش، می توانید به طور همزمان چندین کمپین تبلیغاتی پر سود را در صفحه یا وب سایت خود هدایت کنید تا بتوانید عملکردهای ضعیف را پشت سر گذاشته و موارد موفقیت آمیز را بهینه کنید. همچنین برای بازاریابی وابسته نیازی نیست به یک برنامه منظم پایبند باشید و در هر زمان می توانید از این گزینه برای ایجاد فرصت کسب درآمد بیشتر استفاده کنید.

– لازم نیست با مشتری سر و کار داشته باشید:

مدیریت و حفظ مشتری می تواند در بعضی مواقع مشکل ساز شود. خوشبختانه، به عنوان یک سیستم همکاری در فروش، لازم نیست نگران هرگونه مسئله مربوط به مشتری باشید. بلکه هر زمان یک درخواست مربوط به فروش یا پس از فروش دریافت کردید، می توانید به سادگی آن را به خدمات مشتری در تجارتی که تبلیغ آن را می کنید، منتقل سازید. به این ترتیب فروشنده اصلی از طریق نرم افزار فروش یا سامانه خدمات پس از فروش خود به امور مشتریان رسیدگی می کند.

– بازاریابی وابسته را می توان در مقیاس زیاد انجام داد:

یکی دیگر از مزایای خوب بازاریابی وابسته این است که می توانید آن را در مقیاس زیادی انجام دهید. یک فروشنده معمولی فقط محصولات یک شرکت را می فروشد. اما شما به عنوان یک بازاریاب وابسته، می توانید محصولات بسیاری از شرکت های مختلف را تبلیغ کنید و از همه آنها پورسانت بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  84  =  88

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره