تشخیص کالای اصل از تقلبی با نرم افزار اصالت کالا

تشخیص کالای اصل از تقلبی با نرم افزار اصالت کالا

۵/۵ - (۱ امتیاز)

محصولات تقلبی می توانند تهدیدی برای ایمنی مصرف کنندگان باشند. با توجه به اینکه تولید محصولات تقبلی در همه بخش ها و صنعت ها افزایش یافته است، تشخیص کالای اصل از  تقلبی به یک چالش بزرگ برای همه در سراسر جهان تبدیل شده است. به خصوص این روزها که خرید آنلاین گسترش یافته و خریداران پس از خرید و تحویل محصول درب منزل، آن را مشاهده می کنند. بنابراین باید به دنبال راهی برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن کالاها باشیم. خوشبختانه مهندسان برای جلوگیری از سوء استفاده کلاهبرداران و جعل کنندگان محصولات برند، اقدام به طراحی نرم افزار اصالت کالا کرده اند. در ادامه به بررسی نحوه تشخیص کالای اصل از تقلبی با نرم افزار اصالت کالا می پردازیم.

فراموش نکنید جعل و تقلب می تواند عواقب ناگواری برای شهروندان و  صنایع به همراه داشته باشد. بنابراین پیدا کردن راهی جهت تشخیص درست کالاهای برند از کالای تقلبی مانند نرم افزار اصالت کالا بسیار مهم است.

انواع فناوری های مورد استفاده برای تشخیص کالاهای تقلبی

– نمونه های آشکار که اغلب شامل هولوگرام ، جوهرها و پیگمان های تغییر رنگ دهنده و موارد مشابه دیگر است.

نمونه های پنهان که اغلب شاlل بارکدهای نامرئی یا جوهرها و چاپ های نامرئی است.

نمونه های آزمایشگاهی معمولا شامل جوهرهای شیمیایی خاص و همینطور سایر افزودنی های قابل شناسایی، به ویژه شناسه های فیزیکی وشیمیایی است. شایان ذکر است این روش اخیرا مورد توجه و توصیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است.

چرا تشخیص کالای اصل از تقلبی با نرم افزار اصالت کالا اهمیت دارد؟

جعل کردن کالاهای مارک دار و لوکس در دهه اخیر به یکی از نگرانی های عمده این مشاغل تبدیل شده است. در حقیقت تقلبی بودن محصولات عمده ترین مشکل بازارهای آنلاین ، مصرف کنندگان و تولید کنندگان کالاهای اصل است. از این رو مارک های بزرگ سرمایه های هنگفتی را صرف طراحی روش ها و نرم افزارهای تشخیص کالای برند خود با سایر محصولات تقبلی در بازار کرده اند.

امروزه نرم افزارهای اصالت کالا به راه حل عالی جهت جلوگیری از جعل و تقلب محصولات مارک و گران قیمت تبدیل شده اند که به خرده فروشان کمک می کند خریداران را از خرید کالاهای برند و اصل مطمئن سازند. مزیت نرم افزار اصالت کالا نسبت به روش های سنتی تشخیص کالای اصل از تقلبی این است که باعث می شود بررسی خیلی سریع تر انجام شده و به محصول هیچ آسیبی وارد نشود. از طریق نرم افزار اصالت کالا ، مصرف کنندگان می توانند با استفاده از تلفن های همراه خود بارکدی را که روی محصول چاپ شده اسکن کنند تا به یک پایگاه داده آنلاین دسترسی پیدا کرده و اطلاعات محصول را مشاهده کنند.

مزایای استفاده از نرم افزار اصالت کالا چیست؟

محصولاتی مانند ساعت، کفش، کیف، عطر، لوازم آرایشی و موارد دیگر، از جمله عمده ترین بازارهایی هستند که توسط فروشندگان اجناس تقلبی اشغال شده اند. اما، راه حل ها و خدمات نرم افزاری همچون نرم افزار اصالت کالا برای شناسایی سریع و دقیق کالاهای اصل به یک مانع بزرگ برای فروشندگان تقلبی تبدیل شده است. این تشخیص برای محافظت از برند ، بازاریابی ، امنیت و بسیاری از موقعیت های دیگر لازم است. بنابراین استفاده از این نرم افزارها بهترین راه برای ایجاد فیلتر بر سر راه فروشندگان اجناس تقلبی است.

ثابت شده است که نرم افزار اصالت کالا برای آرم های تجاری بسیار ارزشمند است زیرا کمک می کند تا مشتریان این نوع کالاها خیلی راحت و بدون دغدغه کالای اصل را خریداری نمایند. با توسعه نرم افزار اصالت کالا خرده فروشان و مصرف کنندگان می توانند کالای اصلی را از سایر کالاهای تقلبی به راحتی تشخیص دهند.

علاوه براین با این پیشرفت فن آوری، صاحبان برندها همچنان می توانند ابزارهای نظارت و  ارزیابی چرخه فروش خود را ارتقا دهند تا از تجارت خود بهتر محافظت کنند. بنابراین ، نرم افزار اصالت کالا به خرده فروشان و عمده فروشان کمک می کند تا از واقعی یا تقلبی بودن کالاهای خود مطلع شوند. همچنین شایان ذکر است استفاده از نرم افزار اصالت کالا به کنترل گارانتی و ضمانت کالاهای اصل نیز کمک می کند.

نرم افزار اصالت کالا چگونه کار می کند؟

شما به عنوان یک تولید کننده؛ اگر می خواهید از برند و محصول خود در برابر هرگونه جعل و تقلب محافظت نمایید لازم است سامانه اصالت کالا را در محل استقرار کارگاه یا کارخانه تولیدی خود راه اندازی نمایید. در این صورت این سامانه با ایجاد کدهای کاملا یکتا و اختصاصی برای هر رده از محصولات تولیدی شما ، احراز اصالت کالا  را بسیار دقیق انجام می دهد. این راه حل برای مشتریان نیز امکان مقابله با خرید کالاهای غیر اصل را فراهم می نماید.

نرم افزار و سیستم احراز اصالت کالا می تواند به صورت تک مرحله ای یا دو مرحله ای انجام گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان بهوان شرکت ارائه کننده نرم افزار فروش ، نرم افزار خدمات پس از فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و … تماس بگیرید.

نحوه ارزیابی و کنترل اصالت کالا در کشور چگونه است؟

نرم افزار و سیستم های اصالت کالا برای جلوگیری از تقلب در تولید، واردات و پخش انواع کالا در سراسر جهان کاربرد دارند. این سیستم ها توسط دولت ها جهت کنترل اصالت کالاهای ارائه شده در بازارهای داخلی آن کشور مورد استفاده قرار می گیرند.

در این سیستم یک نرم افزار سراسری کنترل اصالت و سلامت کالا ارائه شده است که توسط دولت در یک طرف وجود دارد. در طرف دیگر نیز ، سیستم های صدور کد اصالت و سیستم های کنترل کدهای اصالت قرار می گیرند. سیستم های صدور کد اصالت هم برای کالاهای وارداتی و هم برای کالاهای تولید داخل استفاده می شوند. به این ترتیب این سیستم ها در مراکز صدور مجوزهای وارداتی و همینطور کارخانجات و مراکز تولید معتبر داخلی وجود دارند.

از سوی دیگر در مراکز پخش و فروش سراسر کشور نیز سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری بررسی اصالت کالا قرار دارد که دیتای خود را از مرکز داده کشوری که مرجع کنترل اصالت می باشد دریافت می‌ نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1  +  5  =  

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره