مهندسی فروش

مهندسی فروش

به این مقاله امتیاز دهید

با توجه به بازار رقابتی امروز ، کسب و کارها تحت فشار بیشتری قرار دارند تا محصولات منحصر به فردی را به مشتریان خود ارائه دهند و در عین حال کارایی کلی این محصولات را نیز بهبود بخشند. یک راه حل یکپارچه و مناسب برای دستیابی به افزایش فروش و در نهایت کارایی بیشتر ، استفاده از دانش مهندسی فروش است. مهندسان فروش در واقع قسمت فنی فروش را هدایت می کنند. آنها معمولاً با بخش بازاریابی و فروش سازمان ، هماهنگ هستند. اما مهندسی فروش دقیقا به چه معناست؟  در ادامه در این خصوص بیشتر توضیح خواهیم داد.

مهندسی فروش چیست؟

مهندسی فروش و دیگر اعضای تیم فروش با هم به عنوان یک تیم منسجم با فروش متمرکز بر جنبه های تجاری و مهندسی متمرکز هستند.کار مهندسی فروش تقریبا نوعی بازاریابی است با این تفاوت که این افراد معمولا محصولات یا خدمات پیچیده علمی و فناوری را به فروش می رسانند. به همین خاطر مهندسان فروش علاوه بر تکنیک های بازاریابی، باید از دانش گسترده ای در مورد قطعات و عملکرد محصولات برخوردار باشند و همینطور لازم است فرایندهای علمی موثر در این محصولات را نیز درک کنند.  مهندسان فروش در اصل در ارائه محصولات پیشرفته از نظر فنی و علمی تخصص کافی دارند. آنها از مهارت های فنی خود جهت توضیح ویژگی های محصولات یا خدمات برای مشتریان بالقوه و نشان دادن مزایای آن نسبت به محصولات رقبا استفاده می کنند.

بسیاری از وظایف مهندسین فروش در واقع مشابه با سایر فروشندگان است. آنها باید مشتری را به خرید محصولات یا خدمات خود علاقه مند کنند ، در مورد قیمت مذاکره کنند و فروش را کامل کنند. برای این کار ، مهندسان فروش ارائه های فنی ارائه می دهند که طی آن جنبه های فنی محصول جهت حل یک مشکل خاص را برای مشتری توضیح می دهند. مهندس فروش و مشاور فروش با کار به عنوان بخشی از یک تیم فروش ، می توانند به طور خاص بر روی نقاط قوت و تخصص خود تمرکز کنند.

چرا مهندسین فروش ارزشمند هستند؟

مهندسان فروش به طور فزاینده ای کارهای دیگر مربوط به فروش را انجام می دهند. یکی از مهم ترین آن تحقیقات بازار است که برای ارتقاء کسب و کار از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. آنها همچنین ممکن است نیازهای فنی را از مشتریان بخواهند و محصولات موجود را اصلاح یا تکمیل کنند تا نیازهای خاص مشتریان را برآورده سازد. همچنین برخی از مهندسین فروش برای کمک به شناسایی و توسعه محصولات جدید با بخش های تحقیق و توسعه (R&D) همکاری می کنند.

مهندسین برتر فروش به دلیل داشتن زیرکی در فروش و سایر لوازم جانبی و تسهیلاتی که با محصولاتشان می فروشند ، بسیار ارزشمند هستند. آنها همچنین باید صنعتی را که در آن فعالیت می کنند و مشکلات پیش روی مشتریان آن را درک کنند. مهندسان فروش معمولاً دانش موضوعی عمیقی نیز دارند. مهندسان فروش اگر بینش و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند ، می توانند برای چشم اندازهای شرکت و مشتریان ارزش بیشتری ایجاد کنند.

وظایف مهندس فروش چیست؟

وظایف مهندس فروش شامل موارد زیر است:

  • نمایش محصول :

نمایش یک محصول به چشم اندازهایی برای کمک به دیده شدن آن نیاز دارد که توسط مهندس فروش طراحی می گردد.

  • ارائه مشاوره های فنی به مشتریان:

یک مشاور حرفه ای مطمئن و معتمد می تواند از طریق سامانه فروش سازمان و یا بخش های دیگر ، ارزش و بینش بیشتری را برای مشتری ایجاد کرده و واقعاً به آنها در زمینه حل مشکل کمک کند. مشتریان این روزها به پاسخ دقیق برای عملکرد محصول شما نیاز دارند. آنها معمولاً بسیاری از جزئیات را از وب آموخته اند ، بنابراین هرچه دانش فنی بیشتری در مورد محصول داشته باشید ، بهتر خواهید بود.

  • پشتیبانی از ارزیابی محصول:

ارزیابی یا اثبات تعامل (POC) جایی است که مشتری از محصول شما در محیط استفاده می کند تا عملکرد آن را بسنجد. به عنوان مهندس فروش این وظیفه شماست که مشتری را برای خرید محصول متقاعد کنید.

  • انجام تجزیه و تحلیل رقابتی:

به عنوان مهندس فروش از شما خواسته می شود که تجزیه و تحلیل دقیق ، فنی و رقابتی سایر محصولات موجود در مارک خود را انجام دهید. دانش فنی شما به همراه درک شما از صنعت و بازیگران دیگر به شما این امکان را می دهد تا محصول سازمان خود را به عنوان بهترین گزینه در بازار معرفی کنید.

  • پشتیبانی از مشتریان :

همه مشتریانی که از محصولات پیچیده یا فنی استفاده می کنند به پشتیبانی سریع و موثر نیاز دارند. بنابراین به عنوان یک مهندس فروش می توانید از طریق سامانه فروش و خدمات پس از فروش با ارائه پشتیبانی عالی ، خود و تیم خود را به شدت از سایر رقبا متمایز کنید.

  • کار در غرفه نمایشگاه های تجاری شرکت ها:

معمولا مهندسان فروش در نمایشگاه های تجاری فعالیت دارند و از آنها خواسته می شود به عنوان بخشی از تیم فروش برای ارائه نکات فنی محصول در این مکان ها شرکت نمایند. همچنین ممکن است از آنها خواسته شود تا در مورد چشم انداز و اهداف طراحی محصول صحبت کرده و شاید نمایشی از آن را به مخاطبان ارائه نمایند. شرکت در این نمایشگاه ها یک راهی عالی برای یادگیری سریع سوالات متداولی که معمولا توسط مخاطبان آن صنعت خاص پرسیده می شود و همچنین فن بیان و مهارت های نمایشی شما را افزایش می دهد.

  • ارائه در کنفرانس ها و سمینارها:

شما به عنوان یک عضو فنی در تیم فروش ، دارای صلاحیت منحصر به فرد برای ارائه گفتگوهای فنی در مورد محصول سازمان هستید. این یک روش عالی برای بالا بردن سوابق شما در صنعتی است که در آن کار می کنید و می تواند به شما و شرکت شما به عنوان یک متخصص کمک کند.

  • مهارت وبلاگ نویسی:

ممکن است از شما خواسته شود که مقالاتی در وبلاگ وب سایت سازمان منتشر کنید تا به مشتریان و چشم اندازهای مختلف در درک موضوعات پیچیده یا ویژگی های محصول کمک کنید. این روش دیگری برای اثبات موقعیت خود به عنوان یک متخصص است. ایجاد مقالات ، فیلم ها و اسلایدرها می تواند به ایجاد ترافیک در وب کمک کرده و منجر به افزایش فروش شما شود. مقالات به مشتریان بیشتری کمک می کند تا محصول شما و چگونگی قرار گرفتن آن در صنعت را درک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  84  =  90

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره