اصالت کالا با شماره سریال

اصالت کالا با شماره سریال

۲.۳/۵ - (۳ امتیاز)

یکی از ضروریات دنیای تجاری امروز استفاده از شماره سریال کالا بر روی محصولات است. در حقیقت به منظور ردیابی راحت و سریع کالاها در هر فرآیندی از زمان تولید تا زمانی که به دست مشتری می رسند بر روی آنها شماره سریال درج می نمایند. یکی از مزایای مهم درج شماره سریال های استاندارد بر روی کالاها، اطمینان از اصالت کالا با شماره سریال است.

شما می توانید از این شماره ها برای ردیابی یک محصول در تمام مراحل تولید و توزیع آن استفاده کنید. در ادامه به دیگر مزایای شماره سریال کالا اشاره خواهیم کرد.

شرکت نرم افزار crm بهوان در ادامه ی این مطلب به بررسی روش های اصالت کالا با شماره سریال خواهد پرداخت.

مزایای درج شماره سریال بر روی کالا

با توجه به اینکه در حال حاضر متاسفانه کالاهای تقلبی نیز ممکن است در بازار به اسم برند خاصی به فروش برسند، شما با استفاده از شماره سریال می توانید از اصالت کالای خریداری شده و اورجینال بودن آن مطمئن گردید. علاوه براین از شماره سریال می توانید برای شناسایی ویژگی های محصولات جدیدی که با  آنها نا آشنا هستید نیز استفاده کنید. درج شماره سریال موجب اطمینان خاطر مشتری از کیفیت و اصالت محصول شما می شود. به این ترتیب مشتریان بیشتری به برند شما جذب خواهند شد.

تمام این مزیت ها زمانی به دست می آیند که محصول مورد نظر از شماره سریال استاندارد برخوردار باشد، تا بتوان با استفاده از آن مشخصات محصول موردنظر را به دست آورد. شماره سریال ها معمولاً از حروف و اعداد با طول مشخص تشکیل شده اند.

معرفی سامانه اصالت کالا

ردیابی محصولات در سامانه اصالت کالا هم از طریق وارد کردن دستی شماره سریال در سامانه و هم از طریق اسکن شماره سریال در این نرم افزار صورت می گیرد.

در صورتی که برای ردیابی محصول شماره سریال را به صورت دستی وارد کنیم امکان بروز خطا افزایش می یابد. در واقع عواملی مانند خستگی، استرس و حواس پرتی کارکنان باعث می شود که ورود دستی شماره سریال محصولات با خطا مواجه شود. همچنین در صورتی که تعداد کالاها زیاد باشد زمان زیادی برای ردیابی صحیح آنها نیاز خواهد بود.

خوشبختانه سامانه اصالت کالا در جدیدترین بروزرسانی ها با برخورداری از سیستم اسکن شماره سریال که به صورت نرم افزار تحت وب بر روی موبایل و دیگر سیستم ها قابل نصب می باشد ، هیچ یک از این مشکلات را ندارد.

بنابراین با هر بار استفاده سامانه اصالت کالا، اطلاعات کاملا بی عیب و نقصی به شما نمایش داده می شود و حتی می توانید نتایج به دست آمده را مستقیما بر روی صفحه نمایشگر خود بارگذاری نمایید.

اگر شما در زمینه طراحی نرم افزار های تحت و طراحی انواع سایت فروشگاهی و شرکتی به خدماتی با کیفیت عالی نیاز دارید می توانید از شرکت طراحی سایت اصفهان بهیدو در این زمینه به صورت رایگان مشاوره و راهنمایی دریافت کنید. ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸

معرفی سامانه اصالت کالا

سامانه اصالت کالا ابزار بسیار مناسبی برای افزایش بهره وری نیروی کار محسوب می شود و ادغام آن با سامانه یکپارچه فروش می تواند به شما در صرفه جویی در وقت و هزینه کمک نماید.

سامانه اصالت کالا علاوه بر مزایایی که برای خرده فروشان و مشتریان ایجاد می کند به سازندگان اصلی یک محصول نیز این امکان را می دهد تا از طریق این نرم افزار برای شناسایی محصولات مرتبط با کارخانه خود که در بازار به فروش می رسد استفاده نمایند. در واقع تولید کننده با هر بار خرید محصول و اسکن شدن شماره سریال آن متوجه آمار فروش خود می شود و از طرف دیگر از فروش محصولات تقلبی با اسم برند خود جلوگیری می کند. از سوی دیگر مشتری نیز قادر خواهد از اصالت کالا با شماره سریال اطمینان خاطر پیدا کند.

راه حل جدید سامانه اصالت کالا برای ردیابی شماره سریال

چگونه سامانه اصالت کالا به کمک اسکنر شماره سریال از صحت و کیفیت محصولات مطمئن می شود؟

با استفاده از سامانه اصالت کالا می توانید دقت داده ها را تا حد زیادی بهبود ببخشید. فناوری (OCR) قادر به اسکن سریال با دقت +۹۹٪ است. این عدد نشان می دهد که کار با سامانه اصالت کالا بسیار دقیق تر از پردازش های دستی به خصوص برای مجموعه داده های بسیار بزرگ است.

در واقع با اسکن فوری شماره سریال کالا خطاهای انسانی که ممکن است هنگام تایپ کردن و نوشتن رخ دهد از فرآیند ردیابی محصولات حذف می شوند. اما نه تنها می توان با استفاده از تکنولوژی به کار رفته در این سامانه اشتباهات انسانی را برطرف کرد ، بلکه می توان خیلی ساده و به سرعت اصالت کالا با شماره سریال را ردیابی کرد. سامانه اصالت کالای چدید نتایج را ۲۰ برابر سریع تر از نتایج نوشتن یا تایپ کردن به شما نشان می دهد. این بدان معنی است که می توانید نتایج فوری کلیه سریال های اسکن شده خود را در زمان واقعی مشاهده کنید.

اهمیت شماره سریال در محصولات مختلف

روزانه افراد زیادی برای شناسایی کیفیت و اصالت انواع کالاها ، شماره سریال درج شده روی آنها را بررسی می کنند. سازندگان هر کدام از این کالاها ممکن است انواع مختلفی از شماره سریال را برای ردیابی محصولات خود استفاده نمایند.

از طرفی  بعضی از آنها مستقیماً توسط سازنده تعیین می گردند، در حالی که برخی دیگر ممکن است پس از تولید بر روی کالا درج شوند. برخی از خرده فروشان حتی خودشان تصمیم می گیرند که محصولات را سریال گذاری کنند. این شناسایی منحصر به فرد می تواند برای ردیابی محصولات از طریق خط تولید یا برای اهداف گارانتی و ارائه خدمات پس از فروش و همینطور اعلامیه فراخوان بروز رسانی های جدید باشد.

اهمیت شماره سریال در محصولات مختلف

اگر لپ تاپ ، تلفن های هوشمند و یا سایر لوازم الکترونیکی با ارزش را به فروش می رسانید، حتما باید محصولات شما از شماره سریال استاندارد جهت ردیابی کالا توسط مشتری برخوردار باشند. علاوه بر این اقلام غذایی و دارویی نیز از نظر قانونی نیاز به شناسایی دارند. بنابراین اگر این نوع محصولات را نیز به فروش می رسانید، باید از شماره سریال آنها مطمئن باشید. برندهای مشهور و معتبری نظیر نایک و آدیداس نیز از شماره سریال به منظور اطمینان خاطر مشتریان در سراسر جهان از اصالت محصولات خود استفاده می کنند. به طور کلی اغلب فروشندگان محصولات لوکس و گران قیمت، شماره سریال ها را به عنوان بخش اصلی محصولات برای فروش می دانند.

ردیابی موثر کالا در انبار با استفاده از شماره سریال

به عنوان یک تولید کننده و یا توزیع کننده کالا اگر تصمیم گرفته اید که برای ردیابی موجودی انبار خود از شماره سریال استفاده نمایید. در مرحله بعد نیاز به یک سامانه و نرم افزار اصالت کالا خواهید داشت تا بتوانید از لحظه اضافه شدن یک کالا به موجودی انبار تا لحظه ارسال کالا ، سریال آن را را ردیابی کنید.

برای این که ردیابی موجودی کالا با شماره سریال برای شما و کسب و کارتان آسان تر شود ، باید از نرم افزار اصالت کالا که از اسکن شماره سریال کالا نیز پشتیبانی می کند ، استفاده کنید. با استفاده از سامانه اصالت کالا بهوان ثبت کلیه اسناد سریالی را هنگام دریافت موجودی آسان کنید و هنگام انتخاب سفارشات نیز به راحتی شماره سریال را اسکن نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

35  +    =  43

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره