بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان - بهوان

روش های وفادارسازی مشتریان

به این مقاله امتیاز دهید

باشگاه مشتریان چیست؟ آیا مشتریان به کمک نرم افزار باشگاه مشتریان وفادار میشوند؟ و تکنیک های وفادارسازی مشتریان چیست سؤالاتی هستند که معمولاً از کارشناسان ما در تیم بهوان پرسیده می‌شوند؛ اما واقعاً پاسخ این سؤالات چیست و آیا نرم‌افزار باشگاه مشتریان برای کسب‌و‌کارها مفید است؟ اگر شما هم فکر می‌کنید کارتان با انجام فرایند جذب مشتری به پایان می‌رسد سخت در اشتباه هستید؛ زیرا جذب مشتری قدم اول در این مسیر است و بعد از آن باید با بهره‌گیری از استراتژی‌های بازاریابی، مخاطبان خود را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید.

به‌عبارت‌دیگر شما باید برنامه‌ای‌ را طراحی کنید که با استفاده از آن مشتریان شما به بازگشت و خرید مکرر از کسب‌و‌کار شما تشویق شوند. البته پیاده‌سازی یک استراتژی موفق برای وفادار‌سازی مشتریان کار آسانی نیست؛ به همین دلیل ما در تیم بهوان برای ارتقا کسب‌و‌کار و افزایش سود شما نرم‌افزاری را آماده کردیم که به شما در این مسیر کمک شایانی می‌کند. کافی است همین حالا با کارشناسان ما در تیم بهوان تماس بگیرید و از مشاوره تحول دیجیتال آن ها در زمینه وفادارسازی مشتریان و خرید نرم‌افزار باشگاه مشتریان بهوان استفاده کنید.

 

اهمیت وفادارسازی مشتریان

مشتریان وفادار ۶۷ درصد بیشتر از سایر مشتریان از شما خرید می‌کنند؛ بنابراین به‌جرئت می‌توان گفت هر کسب‌و‌کاری برای ارتقایافتن به مشتریان وفادار نیاز دارد و مشتری وفادار عنصر اصلی کسب‌و‌کارها هستند. اگر تکنیک های وفادارسازی مشتریان را در کسب‌و‌کار خود پیاده‌سازی کنید از همان ابتدا شاهد افزایش چشمگیر میزان سود خود خواهید بود. به‌عبارت‌دیگر شما باید برنامه‌ای را در کسب‌و‌کار خود پیاده‌سازی کنید تا با استفاده از آن مشتریانی که یک بار از شما خرید می‌کنند برای خرید مجدد از شما نیز اقدام کنند‌ و شما را به سایر کسب‌و‌کارهای مشابه ترجیح می‌دهند. علاوه بر این مشتریان وفادار محصولات و خدمات شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی می‌کنند؛ بنابراین تکنیک ‌های وفادارسازی مشتریان باعث کاهش هزینه تبلیغات کسب‌و‌کار شما نیز می‌شود.

 

تکنیک های وفادارسازی مشتریان - بهوان

تکنیک های وفادارسازی مشتریان

احتمالاً بعد از آگاهی از اهمیت وفادارسازی مشتریان اکثر شما می‌خواهید تکنیک های وفادارسازی مشتریان را در کسب‌و‌کار خود پیاده‌سازی کنید‌؛ اما به یاد داشته باشید که تکنیک‌های زیادی برای وفادارسازی مشتریان وجود دارد و هر کسب‌و‌کاری راه و روش مخصوص به خودش را برای دستیابی به مشتریان وفادار دارد. کارشناسان ما در تیم بهوان برای ارتقا کسب‌و‌کار شما و وفادار‌سازی مشتریان ابتدا کسب‌و‌کار شما را بررسی می‌کنند و سپس متناسب با نیازها، محصولات و خدمات شما یک برنامه وفادارسازی مشتریان ایدئال را برای شما طراحی می‌کنند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا کاربردی‌ترین تکنیک های وفادارسازی مشتریان را به شما معرفی کنیم:

 

وفادارسازی مشتریان با ارائه پیشنهادات ویژه

مهم نیست با چه افرادی سروکار دارید؛ زیرا ارائه پیشنهادات ویژه مثل تخفیفات، فرصت‌های خرید ویژه و محصولات رایگان برای تمامی افراد از دانشجویان گرفته تا افراد کهن‌سال بسیار کاربردی و مؤثر است و باعث افزایش میزان وفاداری آنها می‌شود. به‌عنوان‌مثال می‌توانید به‌ازای هر ۲۰۰ هزار تومان خرید ۱۰ درصد تخفیف ویژه به آنها بدهید؛ به‌این‌ترتیب می‌توانید احساس خوب ارزشمندبودن را به مشتریان خود القا کنید و آنها را به خرید مجدد از کسب‌و‌کار خود ترغیب کنید. البته اگر می‌خواهید سریع‌تر به نتیجه ایدئال خود برسید بهتر است برای استفاده از تخفیفات یک بازه زمانی کوتاه‌مدت را به مشتریان خود اعلام کنید. به یاد داشته باشید که ارائه پیشنهادات ویژه به مشتریان وفادار به آنها انگیزه بیشتری برای خرید می‌دهد. علاوه بر این مشتریان وفادار بهترین افراد برای معرفی کسب‌و‌کار شما به دیگران هستند.

 

اطلاعات مربوط به هر مشتری را ذخیره کنید تا بتوانید یک محتوای شخصی‌سازی شده به او ارائه دهید

ارسال محتوای شخصی‌سازی شده یکی از مهم‌ترین تکنیک های وفادارسازی مشتریان است که عواطف و احساسات مشتری را درگیر می‌کند. برای این کار کافی است با ذخیره اطلاعات مرتبط با مشتری و به‌یادداشتن او در مناسبت‌های مختلف یک احساس تعلق خاطر در او ایجاد کنید؛ به‌این‌ترتیب به مشتریان وفادار خود نشان می‌دهید که  احساسات و علایق آنها برای شما مهم است و برای آنها احترام زیادی قائل هستید. در راستای شخصی‌سازی کردن ارتباط خود با مشتریانتان می‌توانید از روش‌هایی نظیر  تماس تلفنی با مشتری، ذکر نام مشتری در پیام‌های ارسالی، ارائه پیشنهادات ویژه متناسب با نیاز‌های مشتری، شخصی‌سازی کردن خدمات ارائه شده به مشتری و ارسال نظرسنجی استفاده کنید.

 

به خدمات پس از فروش و پشتیبانی مشتریان توجه بیشتری داشته باشید

در میان تکنیک‌ های وفادارسازی مشتریان ارائه پشتیبانی و خدمات پس از فروش به مشتریان برگ برنده شما در رقابت با سایر کسب‌و‌کارها است. به‌عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار در گام اول باید قبول کنید که عیب و مشکل همیشه وجود دارد و حتی بزرگ‌ترین کسب‌و‌کارهای دنیا نیز بدون عیب نیستند؛ بنابراین باید یک برنامه صحیح و کارآمد را برای رسیدگی به این مشکلات طراحی کنید تا بتوانید رضایت مشتریان خود را به دست آورید و توجه آنها را جلب کنید. به یاد داشته باشید که در صورت عدم وجود پشتیبانی و خدمات پس از فروش امکان ازدست‌رفتن مشتریان وجود دارد. پس به‌عنوان یک مدیر دانا باید به‌سرعت مشکلات مشتریان خود را حل کنید تا نشان دهید آنها برای شما ارزشمند هستند.

 

نرم افزار باشگاه مشتریان - بهوان

برای وفادارسازی مشتریان یک سیستم امتیاز‌دهی ایجاد کنید

یکی از کاربردی‌ترین تکنیک‌ های وفادارسازی مشتریان پاداش‌دادن و آنها است؛ به‌این‌ترتیب می‌توانید یک رابطه عاطفی قوی بین خودتان و مشتریانتان ایجاد کنید و مجموعه بزرگی از مشتریان وفادار و ارزشمند داشته باشید. زمانی که شما در ازای خرید محصولات و خدمات کسب‌و‌کارتان به مشتریان خود امتیاز می‌دهید باعث افزایش انگیزه آنها برای خرید دوباره از کسب‌و‌کارتان می‌شوید. علاوه بر این می‌توانید  از مشتریان خود بخواهید کسب‌و‌کار شما را در فضای مجازی به سایر افراد معرفی کنند تا به آنها امتیاز بدهید؛ بنابراین شما می‌توانید یک بازاریابی و تبلیغات رایگان را به‌وسیله مشتریان خود تجربه کنید.

 

وفادارسازی مشتریان به‌وسیله رسانه‌های اجتماعی

امروزه رسانه‌های اجتماعی یکی از بهترین روش‌ها برای کسب سود بیشتر هستند؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم استفاده از رسانه‌های اجتماعی را در لیست تکنیک های وفادارسازی مشتریان قرار دهید. شما در رسانه‌های اجتماعی می‌توانید بازخورد مثبت مشتریان وفادار را به اشتراک بگذارید، در صفحه کسب‌و‌کار خود مسابقه برگزار کنید تا به محتوای تولید شده توسط کاربران دست پیدا کنید و از ابزارهای تحلیل رسانه‌های اجتماعی در راستای بررسی بازخورد پست‌ها و عملکرد کلی کسب‌و‌کارتان استفاده کنید. به یاد داشته باسید که بازخورد مثبت یک مشتری وفادار نه‌تنها باعث تقویت وفاداری سایر مشتریان می‌شود؛ بلکه باعث افزایش تعداد مشتریان شما نیز می‌شود.

 

پیاده‌سازی تکنیک‌ های وفادارسازی مشتریان با استفاده از باشگاه مشتریان وفادار

اگرچه تمام تکنیک های وفادارسازی مشتریان به نوبه خود تأثیر بسزایی در بهبود کسب‌و‌کار شما دارند؛ اما در این میان نمی‌توان از نرم‌افزار باشگاه مشتریان به‌عنوان کارآمدترین برنامه چشم‌پوشی کرد. شما در این نرم‌افزار می‌توانید سیستم‌ها و برنامه‌های اطلاعاتی خود را به اشتراک بگذارید، تعیین کنید که کدام محصول جزو محصولات پرفروش کسب‌و‌کار شما است و تمامی اطلاعات مرتبط با مشتریان را تجزیه‌وتحلیل کنید. اگر اطلاعات صحیح و مؤثری از مشتریان خود در اختیار باشگاه مشتریان قرار دهید می‌توانید از این نرم‌افزار به‌عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده کنید و همچنین پیشنهادات شخصی را برای هر مشتری ارسال کنید.

 

تجربه کاربر  (UX)

اگر به‌عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار اینترنتی بتوانید تجربه کاربری خوبی را در استفاده از موبایل و وب‌سایت برای مشتریان خود رقم بزنید می‌توانید به‌آسانی یکی از بهترین تکنیک های وفادارسازی مشتریان را در کسب‌وکار خود پیاده‌سازی کنید. به یاد داشته باشید که طراحی یک وب‌سایت اینترنتی برای کسب‌و‌کار خود تنها اول راه است  و شما بعد از آن شما باید  وب‌سایت خود را همواره به‌روزرسانی کنید، سرعت آن را افزایش دهید و برای هماهنگی آن تلاش کنید. اگر اطلاعات زیادی در این زمینه ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم از یک شرکت طراحی وب‌سایت کمک بگیرید. اگر احساس می‌کنید هزینه‌های طراحی وب‌سایت  و ایجاد تغییرات در آن زیاد است، باید به شما بگوییم نتایج به‌دست‌آمده از این تغییرات آن‌قدر چشمگیر است که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

 

تاثیر باشگاه مشتریان در وفادارسازی مشتریان

همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزار باشگاه مشتریان در مسیر وفادارسازی مشتریان کمک شایانی به شما می‌کند. امروزه تمامی تبلیغات تجاری به شکل ارتباطی یک‌طرفه با مشتری هستند؛ اما باشگاه مشتریان بستری را فراهم کرده است که بتوانید رابطه‌ای دوطرفه و دیالوگ را با مشتریانتان داشته باشید. با طور کلی استفاده از باشگاه مشتریان برای وفادارسازی مشتریان سرشار از مزیت‌هایی است که از شنیدن و دانستن آن شگفت‌زده خواهید شد. فروش بیشتر، کاهش هزینه تبلیغات، تدوین سیاست‌های متنوع در رابطه با فروش، تفاوت قائل‌شدن میان مشتریان بر اساس وفاداری و میزان سوددهی و بهره‌مندی از بازاریابی دهان‌به‌دهان به شکل مستقیم و غیرمستقیم تنها بخشی از تأثیر استفاده از نرم‌افزار باشگاه مشتریان در کسب‌و‌کار شما است.

 

روش های وفادارسازی مشتریان - بهوان

بهوان، طراحی باشگاه مشتریانی مطابق اهداف شما

در این مقاله از شرکت نرم‌افزاری بهوان به تکنیک‌ های وفادارسازی مشتریان پرداختیم و در مورد اهمیت نرم‌افزار باشگاه مشتریان صحبت کردیم. باتوجه‌به تحول دیجیتال در دنیای امروزی  وفاداری مشتریان به‌عنوان یک نیروی محرکه برای ارتقا کسب‌و‌کار شناخته می‌شود. به یاد داشته باشید که تنها در صورتی می‌توانید مجموعه‌ای از مشتریان وفادار داشته باشید که به آنها مانند یک ابزار برای فروش نگاه نکنید و در ارتباط با آنها یک رفتار انسانی داشته باشید.

اگر شما هم می‌خواهید یک تحول بزرگ را در کسب‌وکار خود ایجاد کنید همین حالا با کارشناسان ما در تیم بهوان تماس بگیرید تا متناسب با نیاز‌های شما یک نرم‌افزار باشگاه مشتریان برای شما طراحی کنیم. ما در تیم بهوان در زمینه خرید نرم‌افزار‌هایی نظیر  نرم‌ افزار crm، نرم افزار خدمات پس از فروش و نرم‌ افزار باشگاه مشتریان شما را راهنمایی می‌کنیم.

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره