قیمت نرم افزار باشگاه مشتریان - بهوان

مزایای راه اندازی باشگاه مشتریان

۵/۵ - (۱ امتیاز)

امروزه کسب‌و‌کارها از روش‌های زیادی مانند سئو سایت، نرم‌ افزار crm و طراحی یک سایت ایدئال برای جلب‌توجه مشتری و افزایش سود کسب‌و‌کار خود استفاده می‌کنند. اگرچه هر یک از روش‌های فوق تأثیر بسزایی در جذب مشتری دارند؛ اما در این مقاله قصد داریم یکی از مهم‌ترین مسائل در همسو کردن مشتری با کسب‌و‌کار شما و افزایش رضایت مشتری را مورد بررسی قرار دهیم. نرم افزار باشگاه مشتریان یکی از کاربردی‌ترین ابزار سازمان‌ها برای افزایش سود کسب‌و‌کار شما، افزایش تعامل با مشتری، ایجاد وفاداری به برند و افزایش حفظ مشتری است. با راه‌اندازی باشگاه مشتریان دیگر نیاز نیست هزینه زیادی را صرف جذب مشتریان جدید کنید تنها کافی است با استفاده از باشگاه مشتریان، مشتریان فعلی خود را حفظ کنید. اگر هنوز هم در مورد نرم‌افزار باشگاه مشتریان کنجکاو هستید در ادامه این مقاله از وب‌سایت بهوان همراه ما باشید تا به سؤالات شما در زمینه راه اندازی باشگاه مشتریان و مزیت‌های آن پاسخ دهیم.

 

باشگاه مشتریان چیست؟

راه اندازی باشگاه مشتریان اصلاً چیز پیچیده‌ای نیست و احتمالاً همین‌الان هم شما یک باشگاه مشتریان کوچک در کسب‌و‌کار خود دارید و فقط لازم است کمی به آن نظم ببخشید. مشتریانی که همیشه از وب‌سایت تجاری شما خرید می‌کنند و منتظر یک فرصت هستند تا شما را به دوستان و نزدیکان خود معرفی کنند و همچنین با بازخورد مثبت و منفی خود به شما کمک می‌کنند عضو‌هایی از باشگاه مشتریان شما هستند. با استفاده از نرم‌افزار باشگاه مشتریان می‌توانید  اطلاعاتی در مورد رفتارهای خرید، نیاز‌ها و سلایق مشتریان، سن، جنس، میزان توان مالی، حمل سکونت، سطح تحصیلات مشتریان را به دست آورید تا با استفاده از آن مشتریان را به خرید دوباره تشویق کنید. در یک‌کلام می‌توان گفت تلاش باشگاه مشتریان بر این است که مشتریان فعلی کسب‌و‌کار شما را به مشتریان وفادار تبدیل کند؛ چراکه هزینه جذب مشتری جدید هفت‌برابر بیشتر از هزینه فروش به مشتریان فعلی کسب‌و‌کار شما است. تخفیفات ویژه، کوپن خرید، محصولات رایگان و دادن امتیازات خاص به مشتریان وفادار تنها بخشی از خدمات راه اندازی باشگاه مشتریان است.

 

راه اندازی باشگاه مشتریان چه مزایایی دارد؟

امروزه کاربران برای خرید اجناس موردنیاز خود بیشتر از وب‌سایت‌های اینترنتی استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل بسیاری از کسب‌و‌کارها پا را فراتر از فروش حضوری گذاشتند و وارد رقابتی تنگاتنگ در بازاری بسیار بزرگ‌تر از قبل شدند. مشتریان کسب‌و‌کارهای اینترنتی به هیچ محدوده جغرافیایی خاصی منتهی نمی‌شوند و شما می‌توانید از سراسر ایران و یا حتی جهان مشتری داشته باشید. البته پیروزی در این رقابت نیز مستلزم بهره‌گیری از استراتژی‌های خاصی است که شما را از رقبای اینترنتی‌تان متمایز کند. همان‌طور که گفتیم یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مشتری و افزایش سود شما باشگاه مشتریان است. در باشگاه مشتریان شما می‌توانید یک رابطه صمیمی دوطرفه با مشتریانتان برقرار کنید و به آنها نشان دهید که برای شما مهم هستند و قدردان وفاداری آنها هستید. البته مشتریان وفادار تنها مزیت راه اندازی باشگاه مشتریان نیستند؛ بنابراین با ما همراه باشید تا به سایر مزیت‌های راه اندازی باشگاه مشتریان بپردازیم:

 

مزایای راه اندازی باشگاه مشتریان - بهوان

 

  • افزایش فروش

در یک‌کلام می‌توان گفت مشتریانی که پیش‌ازاین از شما خرید کردند ۶۷ درصد بیشتر از مشتریان جدید از شما خرید می‌کنند؛ بنابراین می‌توان گفت هر چقدر وفاداری یک مشتری به کسب‌و‌کار شما بیشتر باشد میزان خرید او و به دنبال آن فروش شما نیز بیشتر خواهد بود. علاوه بر این باشگاه مشتریان با روش‌های مختلفی نظیر تخفیفات، جوایز و کالاهای رایگان مشتریان را به خرید از کسب‌و‌کار شما ترغیب می‌کند که به دنبال آن فروش شما نیز افزایش پیدا می‌کنید. حتی شما می‌توانید یک جشنواره به راه بیندازید و به مشتریانتان بگویید افرادی که تا سقف مثلاً ۴۰۰ هزار تومان خرید کنند می‌توانند در قرعه‌کشی  جوایز شما شرکت کنند. به‌این‌ترتیب مشتریان کالاهای بیشتری را از کسب‌وکار شما خریداری می‌کنند و شما سود بیشتری به دست می‌آورید.

  • بازاریابی دهان‌به‌دهان

راه اندازی باشگاه مشتریان یک معامله برد، برد برای کسب‌و‌کارها و مشتریان است. کافی است شما به مشتریان خود کالاها و خدمات باکیفیت ارائه دهید و آنها را راضی نگهدارید تا آنها به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند و از هر فرصتی برای معرفی شما به دوستان و آشنایان خود استفاده کنند. به‌این‌ترتیب شما بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای می‌توانید یک بازاریابی و تبلیغات رایگان را تجربه کنید. علاوه بر این برخی از مشتریان تمایل دارند در قبال جوایز و تخفیفات شما را به بقیه معرفی کنند. جالب است بدانید افرادی که توسط مشتریان وفادار شما جذب می‌شوند احتمال تبدیل‌شدن آنها به مشتریان دائمی ۳۷ درصد بیشتر از سایر مشتریان است.

  • جمع‌آوری اطلاعات مشتریان

یکی از بهترین رو‌ش‌ها در طبقه‌بندی مشتریان، استفاده از اطلاعات شخصی آنها است. راه‌اندازی باشگاه مشتریان این امکان را به شما می‌دهد که اطلاعاتی مانند سن، میزان تحصیلات، علایق و جنسیت  در مورد مشتریان خود کسب کنید و بتوانید آفرها و کمپین‌ها را متناسب با نیاز‌ها و علایق مشتریان ارائه نماید. به‌این‌ترتیب شما شناخت و درک دقیقی از مشتریان خود پیدا می‌کنید؛ اما هرگز برای دریافت  اطلاعات شخصی مشتریان را در منگنه قرار ندهید و اجازه دهید به میزانی که صلاح می‌دانند اطلاعات خودشان را در اختیار شما قرار دهند.

  • افزایش رضایت مشتری

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های راه‌ اندازی باشگاه مشتریان  بهبود تجربه خرید مشتریان از کسب‌و‌کار شما است. مشتریان با استفاده از باشگاه مشتریان می‌توانند  نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با صاحبان کسب‌و‌کار به اشتراک بگذارند و تجربه شخصی بهتری را کسب کنند‌. به‌این‌ترتیب کسب‌و‌کارها با راه اندازی باشگاه مشتریان می‌توانند تجربه رضایت‌بخشی را برای مشتریان خود فراهم کنند.

  • مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان

خواندن مزیت‌های راه اندازی باشگاه مشتریان هر کسی را وسوسه می‌کند تا این استراتژی را در شرکت خود پیاده‌سازی کند. البته راه اندازی باشگاه مشتریان به این آسانی‌ها نیست. پیش از راه اندازی باشگاه مشتریان باید مشتریان هدف خود را که همیشه از شما خرید می‌کنند یا می‌تواند برای کسب‌و‌کار شما مفید باشند را مشخص کنید و سپس تعیین کنید این افراد چه توقعاتی از کسب‌و‌کار شما دارند. این نیاز‌ها و درخواست‌ها می‌تواند مربوط به محصولات یا خدمات شما باشید و یا انتقادات و پیشنهادهای مشتریان شما باشد.

یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای شناسایی نیاز‌های مشتریان استفاده از تکنیک‌هایی نظیر نظرسنجی و  مصاحبه است. بعد از گردآوری اطلاعات لازم شما می‌توانید متناسب‌ با نیازها و توقعات مشتریان خود باشگاه مشتریان را راه‌اندازی کنید. مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان به شرح زیر است:

  • اهدافتان را از راه اندازی باشگاه مشتریان مشخص کنید
  • مهیاکردن ابزارهای لازم جهت تأمین نیاز‌های مشتری
  • تعیین سازمان اجرایی
  • مشخص‌کردن حدود و قصور
  • جمع‌آوری اطلاعات مشتریان
  • مشخص‌کردن روش‌های گروه‌بندی مشتریان و عوامل مؤثر بر وفاداری مشتری
  • پاداش‌های اعطایی به مشتریان را مشخص کنید
  • مبلغ مشخصی برای تأسیس باشگاه مشتریان در نظر بگیرید
  • طراحی سناریو جهت ایجاد ارتباط
  • فراهم‌کردن زیر‌ساخت‌های فناوری
  • اجرای آزمایشی باشگاه مشتریان
  • راه‌اندازی سیستم باشگاه مشتریان

 

بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان - بهوان

سخن آخر

امروزه کسب‌و‌کارها و سازمان‌ها می‌دانند با یک ارتباط مؤثر  و مستقیم با مشتریان می‌توانند نتایج بسیار خوبی را کسب کنند. اگرچه تبلیغات وسیع در شبکه‌های اجتماعی، سطح شهر و تلویزیون باعث افزایش تعداد مشتریان شما می‌شود؛ اما بعد از آن تازه وارد یک مرحله سخت‌تر می‌شود. در مرحله بعدی باید اعتماد آنها را جلب کنید و مشتریان را متقاعد کنید که از شما خرید کنند. بعد از طی‌کردن این مسیر طولانی و سخت اصلاً عاقلانه نیست که برای افزایش فروش خود دوباره دست به تبلیغات جدید بزنید. تنها کافی است با یک برنامه‌ریزی دقیق و راه‌اندازی باشگاه مشتریان، مشتریان خود را حفظ کنید و از طریق فروش محصولات خود به آنها سود بیشتری را کسب کنید‌. اگر هنوز هم در مورد باشگاه مشتریان و شرایط راه‌اندازی آن با ابهاماتی رو‌به‌رو هستید با کارشناسان ما در تیم بهوان تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره