استعلام بارکد محصولات خارجی - بهوان

تشخیص اورجینال بودن کالای خارجی – استعلام بارکد محصولات خارجی

۴/۵ - (۴ امتیاز)

تشخیص اصالت کالای خارجی موضوعی است که در ادامه می خواهیم درباره آن صحبت کنیم. هر زمان که محصول یا برندی در بازار به شهرت و محبوبیت می رسد، احتمالا افراد سودجویی پیدا می شوند که دست به تولید نسخه ی تقلبی آن می زنند. به همین خاطر مراکزی وجود دارند که در تمام طول سال برای مبارزه با کالاهای تقلبی کار می کنند.

علاوه بر این امروزه روش هایی نیز وجود دارد که مصرف کنندگان می توانند قبل از خرید یا استفاده از یک محصول، ابتدا از اصالت آن مطمئن شوند. برای مثال سامانه اصل بودن کالا به شما کمک می کند تا اصالت کالا را با شماره سریال درج شده روی آن تشخیص دهید. شناسایی یک محصول تقلبی نیاز به بررسی هوشمندانه و تجربه زیادی دارد. استفاده از نرم افزار اصالت کالا به عنوان بخشی از خدمات پس از فروش راهی عالی برای جلب اعتماد مشتریان است. تشخیص اصالت کالا با شماره سریال به مشتریان شما کمک می کند تا با خیالی آسوده از محصولات برند شما استفاده کنند و از کیفیت و ایمنی آن مطمئن باشند.

 

روش های تشخیص کالای های اصل از تقلبی و نکات آن

چگونه از اورجینال بودن اجناس خارجی مطمئن شویم؟

به طور متوسط، تجارت جهانی کالاهای تقلبی در جهان بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار در سال است. همچنین بیش از ۵۰ درصد از مصرف کنندگان معتقدند که ممکن است تا کنون حداقل یک کالای تقلبی را خریداری کرده باشند. امروزه با توجه به افزایش قیمت دلار ، مصرف کنندگان هنگام خرید کالاهای خارجی و اورجینال باید بیشتر مراقب باشند که فریب برخی از فروشندگان سودجو را نخورند.

رویکرد های هوشمندانه مانند بررسی دقیق محصول و بسته بندی آن می تواند شروع خوبی برای تشخیص اورجینال بودن اجناس خارجی باشد. اما کافی نخواهد بود. خوشبختانه امروزه تشخیص اصل و اورجینال بودن کالاهای ایرانی و خارجی از طریق سامانه اصل بودن کالا بسیار آسان و سریع شده است. تشخیص اصالت کالا با شماره سریال درج شده روی محصولات برخی برندهای جهانی نظیر نایک، آدیداس و غیره بهترین راه برای جلوگیری از خرید اجناس تقلبی است. از این رو خیلی از برندهای معتبر سامانه اصالت کالا را به عنوان بخشی از خدمات پس از فروش خود برای جلب رضایت مشتریان ارائه می دهند.

بنابراین برای تشخیص کالاهای اصلی و تقلبی، خریداران می ‌توانند بارکد یا همان شماره سریال چاپ شده روی کالا یا بسته‌ بندی آن را بررسی کنند. امروزه کلیه کالاها و محصولات اورجینال دارای بارکد هستند. بارکدها در اصل به عنوان کارت شناسایی عمل می کنند تا به خریداران کمک کنند از طریق سامانه اصل بودن کالا ، انواع اجناس اورجینال را به سرعت و با دقت تشخیص دهند.

 

چرا تشخیص اورجینال بودن کالاهای خارجی و ایرانی اهمیت دارد؟

ظهور تجارت آنلاین جهانی در کنار مزایای بی شمارش چند عارضه جانبی ناخواسته را نیز به همراه داشته است. یکی از خطرناک آن افزایش حجم محصولات تقلبی در بازارها است. تشخیص کالای اصل از تقلبی به خصوص در مواردی که محصول مورد نظر بر روی سلامت و ایمنی مصرف کننده تاثیر می گذارد بسیار مهم است. در واقع با خرید یک محصول غیر اصل نه تنها پول شما به هدر رفته است، بلکه ممکن است خطراتی نیز سلامتی شما را تهدید کند!

به عنوان مثال، لوازم آرایشی تقلبی اغلب حاوی آرسنیک، جیوه یا سرب هستند، شیر خشک تقلبی می ‌تواند نوزادان را بیمار کند و داروی تقلبی نیز می تواند سلامت شما را به خطر بیاندازد.

 

اصالت کالا با شماره سریال - بهوان

 

شرکت‌ هایی که اقدام به تولید اجناس تقلبی می کنند در اصل حقوق مالکیت معنوی تولید کننده اصلی را نقض کرده و محصولات را مهندسی معکوس می‌ کنند. آن ها از مواد یکسانی برای تولید استفاده نمی ‌کنند. در واقع، آنها گاهی اوقات از ارزان ترین و حتی بی کیفیت ترین مواد اولیه در تولید استفاده می کنند تا بیشترین سود را به دست آورند. تشخیص چنین کالاهایی قبل از ورود به کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین خاطر اغلب واردکنندگان کالاها از سامانه اصل بودن کالا برای تشخیص اورجینال بودن محصولات قبل از عرضه به بازارهای داخلی استفاده می کنند. علاوه براین مصرف کنندگان نیز می توانند به کمک سامانه اصالت کالا از اورجینال بودن یک محصول مطمئن شوند.

در ادامه ی این مقاله قصد داریم به نکات و روش های تشخیص اورجینال بودن کالای خارجی بپردازیم.

 

روش های تشخیص اورجینال بودن کالای خارجی

  • قیمت محصول را بررسی کنید

هنگام خرید یک محصول اورجینال حتما قیمت آن را بررسی کنید. بیشتر محصولات تقلبی بسیار ارزان تر از قیمت واقعی هستند. جعل کنندگان دوست دارند با قیمت های غیر واقعی توجه مردم را به خود جلب کنند.

محصولات به شدت ارزان یا با تخفیف زیاد، هر چه که هستند، همیشه باید به اورجینال بودن آن ها شک کرد.

توصیه می شود تخفیف های واقعی برندها را فقط در نمایندگی های رسمی یا وب سایت رسمی آنها دنبال کنید.

  • به فونت، جمله بندی و طراحی بسته بندی محصول توجه کنید

اگرچه این روزها سازندگان اجناس تقلبی در تقلید از نسخه اصلی بهتر عمل می کنند. اما هنوز هم گاهی اوقات می توان یک اختلاف حتی کوچک را در بسته بندی آنها تشخیص داد.

برای مثال اگر قصد خرید عطر اورجینال را دارید این روش بسیار به شما کمک می کند. تشخیص برجستگی های لازم روی درب یا زیر شیشه عطر و همینطور اندازه فونت های درج شده روی آن می تواند به شما در خرید جنس اورجینال کند.

شما همچنین می توانید سایت برند را بررسی کنید تا مطمئن شوید که خرید شما دقیقاً یکسان است یا خیر.

بسته بندی مناسب هزینه قابل توجهی دارد. به همین خاطر جعل کنندگان اغلب از این هزینه صرف نظر می کنند. بنابراین، اگر محصولات شما در یک بسته ‌بندی غیرحرفه ‌ای و نامناسب به دست شما برسد، باید به اورجینال بودن آن شک کرد.

  • به املای برند توجه کنید

جعل ‌کنندگان اغلب سعی می ‌کنند مشتریان خود را با استفاده از نام و لوگوی یک برند معروف ولی با کمی اشتباه املایی فریب دهند یا نشان دهند که آن ها متفاوت هستند. مثلا کفش نایک، با نایکی متفاوت است. بنابراین حتما به املای برند مورد نظرتان توجه کنید.

  • بروشور محصول را از فروشنده بخواهید

از فروشنده درخواست کنید تا بروشور محصول را به شما نشان دهد. اکثر محصولات زیبایی اورجینال با اطلاعات دقیق محصول، مواد تشکیل دهنده و دستورالعمل ها به شکل بروشور یا روی جعبه ارائه می شوند.

به این ترتیب اگر محصول شما دارای حداقل اطلاعات محصول باشد، احتمالاً معتبر نیست و می توان به اصل بودن آن شک کرد.

  • از فروشندگان معتبر خرید کنید

همواره توصیه می شود خریدهای اورجینال خود را از نمایندگان رسمی یا وب سایت های رسمی برند خریداری کنید. به دنبال فروشگاه ها و نمایندگی‌ های مجاز بگردید تا از برند بودن آن جنس مطمئن شوید.

نمایندگی های رسمی همچنین از خدمات پس از فروش خوبی برخوردار هستند و در صورت هر گونه مشکل یا ایراد به شما در تعمیر یا تعویض  کالای موردنظر کمک می کنند.

  • بارکد کالا را بررسی کنید

تشخیص اصالت کالا با شماره سریال بهترین راه برای جلوگیری از هر گونه تقلب و فروش کالاهای غیراورجینال به جای اورجینال است. شماره سریال ها با استانداردهای گوناگونی تعریف می شوند.

شما می توانید از طریق یک بارکدخوان رایگان مانند QR Reader در تلفن همراه خود ببینید که آیا محصول هنگام اسکن نشان داده می شود یا خیر.

اگر جزئیات ظاهر شد، محصول معتبر و اوجینال است، در غیر این صورت  شما با یک جنس جعلی سروکار دارید.

  • به خدمات پس از فروش توجه کنید

برندهای معتبر جهانی معمولا دارای نمایندگان رسمی با خدمات پس از فروش عالی هستند و خدماتی را ارائه می‌کنند که فراتر از یک فروش معمولی است.

این رفتار نشان می ‌دهد که هدف آنها جلب رضایت مشتریان و ایجاد یک تجربه خرید خوب است.کاری که فروشندگان سودجو انجام نمی ‌دهند. چرا که می ‌دانند مشتریان به دلیل کیفیت پایین محصولاتشان باز نمی‌ گردند.

آن ها همچنین از سامانه اصل بودن کالا برای اطمینان خاطر مشتریان از خرید محصولات اصل استفاده می کنند.

 

تشخیص اصالت کالای خارجی - بهوان

استعلام بارکد محصولات خارجی

نحوه تشخیص اصالت کالا با شماره سریال چگونه است؟ اگر این سوال برای شما هم پیش آمده در ادامه همراه ما باشید.

شماره سریال یکی از فناوری ‌های شناسایی است که به ‌طور خودکار داده‌ها را از محصولات، خدمات، سازمان‌ها یا مکان‌ها در یک سامانه اصالت کالا جمع ‌آوری می ‌کند. در واقع در سامانه اصل بودن کالا برای هر محصول یا هر شی یک کد یا شماره سریال اختصاص داده شده است. این کدها در یک قانون کدگذاری مشخص مرتب شده اند تا دستگاه اسکنر بتواند آنها را بخواند. در حال حاضر سامانه اصل بودن کالا به آسانی از طریق موبایل در دسترس است. استفاده از یک برنامه کاربردی نظیر انواع اپلیکیشن بارکدخوان برای بررسی شماره سریال کالاها بسیار راحت و کارآمد است.

کافی است از دوربین گوشی خود برای اسکن بارکد یا کد QR روی بسته بندی یا برچسب کالا استفاده کنید. این برنامه می تواند تمام اطلاعات لازم که نشان دهنده اورجینال بودن یک محصول است را به شما نشان می دهد. این اطلاعات عبارتند از:

  • نام کامل محصول
  • نوع محصول (رنگ، کد رنگ، کد محصول)
  • نام شرکت یا برند
  • محل تولید (آدرس شرکت سازنده)
  • توضیحات محصول
  • برخی  سایت های تجارت الکترونیکی که محصولات را می فروشند
  • تصویر نمایشی محصول
  • تاریخ
  • سال تولید، تاریخ انقضا

 

جمع بندی

اگر مطمئن نیستید که یک فروشگاه اجناس اصلی را می فروشد یا خیر، می توانید با استفاده از نکاتی که در این مقاله گفته شد در هنگام خرید جنس اورجینال اطمینان خاطر بیشتری پیدا کنید.یکی از بهترین روش ها تشخیص اصالت کالا با شماره سریال از طریق نرم افزار اصل بودن کالا است.  در این زمینه بهوان طراح نرم افزار های اختصاصی در کنار شماست. درصورتی که برای سازمان خود به نرم افزار اصالت و رهگیری کالا یا هر نوع نرم افزار دیگری همچون نرم افزار crm، نرم افزار باشگاه مشتریان و .. نیاز دارید، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3  +  5  =  

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره