دانش محصول چیست؟

دانش محصول چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید

دانش محصول چیست؟ دانش محصول بخش مهمی از موفقیت یک سازمان است. بدون برخورداری از دانش محصول، یک تیم بازاریابی نمی تواند به بازار هدف خود دست یابد و تیم های فروش در پاسخ به سوالات مهمی که مشتریان به دنبال آن هستند، شکست خواهند خورد. دانش ضعیف محصول می تواند ضرر و زیان زیادی به یک شرکت وارد کند، بنابراین لازم است نگاهی به برنامه موجود بیندازید تا اطمینان حاصل کنید که کارمندان فروش شما از ویژگی های محصول به خوبی آگاه هستند.

در ادامه طبق این لینک در خصوص این مفهوم پر اهمیت بیشتر توضیح می دهیم. برای پاسخ به این سوال با شرکت بهوان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

دانش محصول چیست؟ + مزایای آن

یک محصول پس از چندین مرحله تحقیق توسعه یافته و برای فروش در بازار عرضه می شود. محصولات برای جلب مشتریان و برطرف کردن نیاز آنها ساخته می شوند. آنها باید به طور مناسب به بازار عرضه شوند تا بتوانند طیف وسیعی از مصرف کنندگان را جذب کرده و شرکت را به سوددهی برسانند. اینجاست که دانش محصول وارد عمل می شود.

دانش محصول مهارت ارائه اطلاعات محصولات به مشتریان است. شما به عنوان یک شرکت یا برند یا کسب و کار، باید بینش، اطلاعات مربوط به محصولات و هرگونه به روزرسانی در مورد آن را به مشتریان خود ارائه دهید. در واقع دانش محصول مهارتی است که کارمندان شما به وسیله آن می توانند در مورد محصول، ویژگی ها، مزایا و کاربردهای آن با مشتریان صحبت کرده و نیازهای مشتریان را برطرف نمایند. به این ترتیب دانش محصول مهارت مهمی است که تیم های فروش شما باید آن را بدانند.

مزایای دانش محصول

مزایای دانش محصول چیست؟ برخی از مهم ترین مزایای آن عبارتند از:

  1. بهبود فروش

کسب و کارها برای بهبود فروش خود راه های مختلفی را امتحان می کنند در گذشته در رابطه با نقش نرم افزار فروش و خدمات پس از فروش در افزایش فروش یک تجارت صحبت کرده ایم. علاوه بر آن تیم فروش شما می تواند با داشتن اطلاعات و درک بهتر از محصول، ویژگی های محصول را متناسب با نیاز هر مشتری بیان کند و از این طریق فروش شما را افزایش دهد.

  1. پشتیبانی بیشتر از مشتریان

علاوه بر استفاده از نرم افزار خدمات پس از فروش برای پشتیبانی بیشتر از مشتریان، اعضای تیم شما با داشتن اطلاعات دقیق از محصول و عملکرد فنی آن، قادر خواهند بود به هر سوال مشتریان در خصوص محصول شما به سرعت پاسخ دهند.

  1. افزایش دوام محصول

با دانش محصول کارکنان شما می توانند به طور موثر در مورد چگونگی استفاده از محصول شما به مشتریان آموزش دهند و بدین ترتیب طول عمر محصول خریداری شده توسط مشتریان را افزایش دهند و محبوبیت بیشتری در بازار کسب کنند.

  1. افزایش اعتماد مشتریان و اعتماد به نفس تیم فروش

هنگامی که بتوانید اطلاعات دقیق و درستی در خصوص عملکرد محصول خود در اختیار مشتریان قرار دهید آنها مطمئن می شوند که می توانند نیازهای خود را با محصول شما برآورده کنند. کارمندان نیز با آگاهی کامل از محصولی که می فروشند اعتماد به نفس بیشتر در بازاریابی محصول دارند زیرا می دانند ابزاری که در دست دارند می تواند به خوبی انتظارات مشتریانشان را برآورده سازد.

  1. کاهش مشکلات و زیان شرکت

یکی دیگر از دلایل اهمیت دانش محصول در فروش و خدمات، کاهش هزینه ها یا زیان شرکت است. وقتی مشکلی حل نمی شود، قدم بعدی اغلب این است که مشتری محصول را پس دهد. در این صورت نه تنها در فروش خود ضرر می کنید، بلکه مشتری خود را برای همیشه از دست می دهید. در عوض، پرسنل شما ممکن است بتوانند با یک راهنمایی ساده مشکل مشتریان شما را برطرف سازند.

مزایای دانش محصول چیست؟

انواع جنبه های دانش محصول چیست؟

دانش محصول یک اصطلاح گسترده است که فقط بر روی محصول شما متمرکز نمی شود. در اینجا به جنبه های مختلف دانش محصول اشاره خواهیم کرد. همچنان  با شرکت بهوان ارائه دهنده نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

  • مخاطبان هدف شما

محصول شما برای چه کسانی ساخته شده است؟ چگونه مشکل آنها را حل کرده و به آنها کمک می کند؟ انتظارات مشتریان از محصول شما چیست؟ وقتی تیم فروش شما پاسخ این سوالات را بداند، بهتر می تواند نیاز مشتری را با عملکرد محصول شما مطابقت دهد. به این ترتیب تیم فروش شما دقیقا می داند چه محصولی را به چه کسانی بفروشد و یا چه کسی مشتری مناسبی برای سازمان و کسب وکار شما نیست.

  • برند شما

رقبای اصلی شما چه کسانی هستند؟ آیا شما رهبر بازار هستید؟ آیا محصول شما گزینه مقرون به صرفه ای در بازار است؟ آیا سازمان شما شرکتی است یا معمولی؟ ایجاد مشارکت ذهنی جمعی در شرکت شما در مورد آنچه نماینده آن هستید، به کارمندان شما کمک می کند تا با تجربه خریدی که مشتری انتظار دارد سازگار شوند.

  • رقبای شما

اگرچه بیشتر کارمندان به طور کلی می دانند که رقبای شما چه کسانی هستند، اما آنها باید بدانند که چرا آنها رقبای شما محسوب می شوند. در واقع آنها باید بدانند که چرا محصولات شما با رقبا متفاوت است و چه چیزی آن را متفاوت ساخته است. وقتی کارمندان این اطلاعات را درک کنند، بهتر می توانند در مورد محصولات بنویسند، با مشتریان صحبت کنند یا محصولات بهتری طراحی کنند.

  • ویژگی ها و قابلیت های محصول

آموزش کارمندان در مورد آنچه محصول شما انجام می دهد ضروری است. همچنین بسیار مهم است که آنها بدانند چگونه از آن استفاده کنند تا بتوانند هدف آن و نحوه استفاده مشتریان را به طور کامل درک کنند.

انواع جنبه های دانش محصول چیست؟

آموزش دانش محصول به کارمندان و تیم فروش

وقتی اهمیت دانش محصول را شناختید، قدم بعدی شما توسعه آن در کارمندانتان است. بهترین راه برای ارائه دانش محصول به کارمندان، تهیه یک استراتژی آموزشی قوی برای این منظور است. روش های زیادی برای انجام این کار وجود دارد: جلسات حضوری، جزوه ها و راهنماها، آموزش های آنلاین و غیره. برای این منظور روش های زیر پیشنهاد می شود:

  1. یک برنامه آموزشی ثابت ایجاد کنید.
  2. یک آموزش ساده، در دسترس و روان ارائه دهید.
  3. آموزش را مقیاس پذیر کنید.
  4. امکان یادگیری از راه دور را فراهم کنید.
  5. از از ویدیو، صدا، PDF ، اسناد Word ، اسلایدها و وبینارها برای آموزش کمک بگیرید.
  6. جلسات آموزشی جذاب ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

60  +    =  63

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره