برقراری ارتباط صمیمانه و منظم با مشتریان با crm

برقراری ارتباط صمیمانه و منظم با مشتریان با crm

به این مقاله امتیاز دهید

این روزها بهبود ارتباطات با مشتریان به روشی که از فناوری برای اولویت قرار دادن تعاملات انسان محور استفاده می کند، جایگزینی برای سیستم های سنتی ناکارآمد شده که مانع از برقراری روابط با کیفیت بالا با مشتری می شدند. برقراری ارتباط صمیمانه و منظم با مشتریان با crm و به کار بردن نرم افزارهایی همچون نرم افزار crm ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا یک راه عالی برای پیاده سازی ارتباطات شخصی تر با هر کدام از مشتریان و در نتیجه جذب بیشتر آنها است.

اما نرم افزار crm یا همان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چگونه به برقراری این ارتباط صمیمانه و منظم با مشتریان کمک می کند؟ برای پاسخ به این سوال با شرکت بهوان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

برقراری ارتباط صمیمانه و منظم با مشتریان با crm

چگونه CRM ارتباط با مشتریان را بهبود می بخشد؟ امروزه بیشتر کسب و کارها از ابزارهایی مانند نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و نرم افزار فروش بیش از هر زمان دیگری به عنوان راه ارتباطی با مشتریان استفاده می کنند. در این شرکت ها همیشه یک تیم تخصصی برای پشتیبانی مشتری وجود دارد که از طریق راه های ارتباطی گوناگون مانند تماس تلفنی، ایمیل، چت زنده و غیره با مشتریان ارتباط منظم برقرار می کنند.

به طور کلی اهداف اصلی پشتیبانی از مشتریان دو چیز است:

  1. راضی نگه داشتن مشتری
  2. جلب مشتری برای بازگشت و ترغیب مشتری به خرید مجدد

CRM (نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری) می تواند به بهبود ارتباطات در داخل و خارج از شرکت شما کمک کند و ارتباط بین بخش ها را آسان تر کند. نرم افزار CRM و نرم افزارهای دیگر مثل نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا و نرم افزار اصالت کالا می توانند به شما و تیمتان قدرت دهند تا فروش و کارایی تجارت خود را افزایش دهید و رضایت مشتریان بیشتری را به دست آورید. در اینجا به روش های برقراری ارتباط صمیمانه و منظم با مشتریان با crm اشاره می کنیم:

  • مکالمات خود را با مشتریان ردیابی کنید:

ردیابی مکالمات از طریق CRM می تواند به کنترل کیفیت و بهبود ارتباطات با مشتریان کمک کند. کنترل کیفیت پاسخگویی دقیق و به موقع به مشتریان امری ضروری است. این اساس ایجاد یک تجارت موفق و کارآمد است. نرم افزار CRM با ردیابی به موقع و دقیق پیام ها و پیوست هایی که از طریق کارمندان مختلف با مشتری شما رد و بدل شده است ارتباط سازنده با مشتریان را امکان پذیر می کند.

با این کار می توانید از بروز هرگونه خطا در کل جریان کار جلوگیری کنید. با ردیابی مکالمه ها و سوابق خرید مشتری، می توانید در اسرع وقت بهترین خدمات پشتیبانی را به مشتریان خود ارائه دهید و نیاز آنها را به موقع برطرف سازید.

CRM ها می توانند سفارشات، پیام ها و انتقادات مشتریان را ذخیره و با یک کد کاربری در میان کارمندان به اشتراک بگذارند. بنابراین  پرسنلی که با مشتریان در ارتباط هستند می توانند وضعیت خرید و خدمات مشتریان را در زمان واقعی به روز کرده یا مشاهده کنند.

نرم افزار CRM همچنین به شما امکان می دهد تا اطلاعات مشتری را در یک پایگاه داده ایمن ذخیره کرده و در بین اعضای تیم پشتیبانی و فروش خود توزیع کنید. این به همه کمک می کند تا در زمان پاسخگویی به نیازهای مشتری آماده کنند. CRM همچنین با ارسال و دریافت خودکار پیام ، ارتباطات داخلی را بهبود می بخشد. این روند می تواند به اطمینان از ارتباط نزدیک با مشتری کمک کند. فراموش نکنید که ارتباط مداوم با مشتری برای یک تجارت موفق بسیار مهم است و این امر با کمک CRM و سایر نرم افزارهای مرتبط دیگر مانند نرم افزار فروش و نرم افراز خدمات پس از فروش میسر شده است.

  • تجارب مشتری را بهبود ببخشید:

شما می توانید از طریق تعامل بهتر با مشتری به کمک کانال های ارتباطی گوناگون مانند گفتگوی آنلاین / چت، تماس تلفنی، راهنمای وب، ارسال ایمیل های خودکار، شبکه های اجتماعی و تبلیغات، با مشتریان خود بیشتر از همیشه در ارتباط باشید.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به شما این امکان را می دهد که تاریخچه خرید مشتریان فعلی خود را مشاهده کرده و از میان آنها مشتریان وفادار را شناسایی کنید. بنابراین تیم فروش شما با شناسایی مشتریان وفادار، قادر خواهد بود تا معاملات بیشتری با آنها ببندد.

علاوه بر این سیستم های CRM می توانند اطلاعات و داده هایی را جمع آوری کنند که به شما در ارائه خدمات شخصی سازی شده به مشتریان کمک می کند. در واقع استفاده از نرم افزار CRM و نرم افزار فروش به شما امکان می دهد با مشتریان خود در ارتباط باشید و ارتباط معناداری با آنها برقرار کنید. هر زمان که مشتری سوال یا نظری داشت، می توانید اطلاعات او را به نمایه اضافه کرده و به سرعت به نیازهای او پاسخ دهید.

نرم افزار CRM می تواند بلافاصله درمورد درخواست ها و سفارش ها به شما اطلاع دهد. بنابراین شما می توانید در عرض چند دقیقه سفارشات مشتریان خود را دریافت و ثبت کنید. نحوه برقراری ارتباط با مشتریان می تواند تفاوت عمده ای در رشد تجارت شما ایجاد کند.

علاوه بر این ، CRM برقراری ارتباط با چندین مشتری را به صورت همزمان آسان کرده و می تواند به ایجاد روابط مثبت با مشتریان کمک کند. با گوش دادن به نیازهای آنها و یادآوری این نیازها در سیستم CRM خود ، می توانید یک رابطه شخصی با مشتری خود برقرار کنید و نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید. برای جلب مشتری ، باید فعالانه با او ارتباط برقرار کنید و بهترین خدمات مشتریان را به او ارائه دهید.

  • از هرجای دیگر به نرم افزار CRM متصل شوید:

نرم افزار CRM مبتنی بر ابر، دسترسی شبانه روزی به اطلاعات را امکان پذیر کرده است. از این طریق پرسنل شما می توانند در هر زمان و هر مکان به اطلاعات یکسان دسترسی داشته باشند.  تا زمانی که به اینترنت متصل باشید ، می توانید بروزترین داده های CRM خود را از طریق دسک تاپ ، لپ تاپ و تلفن همراه خود مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4  +  2  =  

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره