راه حل های افزایش اعتماد کاربران به خرید آنلاین

راه حل های افزایش اعتماد کاربران به خرید آنلاین

به این مقاله امتیاز دهید

امروزه مصرف کنندگان از هر زمان دیگری راه های خرید بیشتری در دسترس دارند. بنابراین اگر دارای یکی از مشاغل تجارت الکترونیک هستید و می خواهید خریداران آنلاین از شما خرید کنند، در وهله اول باید بتوانید به سرعت اعتماد و توجه آنها را جلب کنید. در عصر دیجیتال، بازاریابی و برقراری ارتباطات با کاربران حیاتی است. بررسی مؤلفه های اصلی برای اعتماد سازی در مشتریان در موفقیت و افزایش فروش شما بسیار موثر است. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله می خواهیم به معرفی راه حل های افزایش اعتماد کاربران به خرید آنلاین بپردازیم. با ما همراه باشید.

راه حل های افزایش اعتماد کاربران به خرید آنلاین

اگرچه خیلی ها از  راحتی و سرعت خرید آنلاین صحبت می کنند، اما ممکن است در خرید از یک فروشگاه آنلاین ناآشنا و تازه وارد دریغ کنند. بر اساس گزارشات منتشر شده در خصوص میزان اعتماد کاربران به خرید آنلاین، ۹۰٪ از کاربران به توصیه های افرادی که می شناسند اعتماد دارند، در حالی که ۷۰٪ نیز به نظرات مصرف کنندگان دیگر که محصول مورد نظر را به صورت آنلاین خریداری کرده اند اعتماد می کنند. همچنین ۶۱٪ از شرکت کنندگان این نظر سنجی، موافق بوده اند که تبلیغات انجام شده در تلویزیون آنها را به خرید محصولات تشویق کرده است. ۳۳٪ هم اظهار داشته اند که به تبلیغات آنلاین شبکه های اجتماعی اعتماد دارند.

بنابراین برای ایجاد یک ارتباط آنلاین موفق بین کاربر و یک نام تجاری، بهترین راه عتماد سازی از طریق دیگر کاربران است. در واقع برای ایجاد شفافیت و اعتماد سازی در مشتریان جدید، هیچ راهی بهتر از اثبات اصالت و تعهد شما نسبت به مشتریان قبلی نیست. در ادامه به راه حل های افزایش اعتماد کاربران به خرید آنلاین اشاره می کنیم.

طراحی وب سایت حرفه ای - بهوان

  • طراحی یک وب سایت حرفه ای

مشتریان به احتمال زیاد به تجارتی اعتماد می کنند که وب سایت آن به صورت حرفه ای طراحی شده باشد. به همین دلیل در هنگام طراحی سایت، باید به برخی از عوامل مهم در ارتقاء اصالت تجارت آنلاین خود توجه داشته باشید. استفاده از عکس های باکیفیت، فضاهای تمام رنگ سفید و یک رابط کاربری ساده از جمله خصوصیات وب سایت حرفه ای و کاربرپسند است. شما با داشتن یک وب سایت حرفه ای به مشتریان خود ثابت می کنید که در تجارت خود جدی هستید. بنابراین باعث می شوید آنها به شما اعتماد داشته باشند.

  • نشان دادن رضایت مشتریان قبلی

وقتی به شفافیت و اعتماد سازی کسب و کار آنلاین خود فکر می اندیشید، معمولاً باید به این نکته توجه کنید که چگونه یک برند با کاربران خود ارتباط قوی برقرار می کند. آنچه ممکن است باعث تعجب شما شود تأثیر مشتریان قبلی در افزایش این اعتماد است. در واقع این که چگونه مصرف کننده قبلی می تواند به یک مشوق اصلی برای فروش بعدی شما تبدیل گردد، بسیار حائز اهمیت است.

البته نظرات کاربران باید بی طرفانه و بدون سانسور منتشر گردند تا لایه جدیدی از اعتماد و شفافیت را برای کسب و کار شما ایجاد کنند. سیستم هایی که به مشتریان خود اجازه می دهند تا تجربیات شخصی، علاقه، رضایت یا عدم رضایت خود نسبت به محصولات و خدمات خاص را به اشتراک بگذارند، در ایجاد اعتماد برای برند خود بسیار موفق تر بوده اند.

نرم افزار فروش آنلاین - بهوان

  • انتشار نظرات کاربران در خصوص کالا و خدمات

انتشار نظرات و بررسی های کاربران، باعث افزایش فروش آنلاین، بهبود وفاداری مشتری و حتی افزایش ترافیک می شود. البته یک نگرانی بزرگی که کسب و کارهای آنلاین را از انتشار نظرات کاربران منصرف می کند، ترس از چیزهای منفی است که ممکن است برخی از کاربران درباره محصولات آنها بگویند. ولی به نظر نمی رسد حتی بررسی های منفی به خرید آنلاین آسیب چندانی برساند.

برای مثال یک فروشگاه آنلاین به آدرس AlpacaDirect.com ، انتشار نظرات کاربران را عامل مهم موفقیت طولانی مدت شرکت خود می داند. به گفته جیم هوبارت، بنیانگذار این فروشگاه آنلاین، بر خلاف آن چه به نظر می رسد حتی شاهد رشد ۲۳ درصدی فروش آنلاین در مورد کالاهای دارای رتبه پایین نظر سنجی بوده است.

واقعیت این است که اعتماد به سایر کاربران دیگر، نسبت به انواع تبلیغات خیلی سریع تر عمل می کند. قبل از ایجاد این اعتماد اولیه، بررسی یک کاربر جدید برای خرید آنلاین از فروشگاه شما بسیار محتاطانه و پله ای است. اما هنگامی که اعتماد بین یک برند و یک کاربر برقرار شد، اوضاع به شدت تغییر می کند و کاربر به مشتری دائم و وفادار تبدیل می گردد.

  • افزایش ترافیک فروشگاه آنلاین

یکی دیگر از مهم ترین راه حل های افزایش اعتماد کاربران به خرید آنلاین ، تأثیر مثبت افزایش ترافیک در موتورهای جستجو بر کسب و کار فروشگاه های آنلاین است. جالب است بدانید اجازه ثبت نظریات مشتریان به افزایش ترافیک سایت شما بسیار کمک می کند. کاربران احتمالاً هرگز نمی دانند که بررسی های آنها در مورد کالا و خدمات شما چگونه می تواند باعث افزایش ترافیک سایت شما شود. در واقع محتویاتی که آنها برای بررسی کالای شما به ثبت می رسانند، ممکن است پاسخ به سوال مصرف کنندگان دیگر باشد. به این ترتیب سوالاتی که کاربران در خصوص کالاها در موتور جستجو می نویسند، ممکن است آنها را مستقیما به فروشگاه آنلاین شما هدایت کند. اگر کاربر از پاسخ درج شده در سایت شما راضی باشد، به احتمال زیاد سایت شما را ترک نکرده و به سادگی خرید را از همان جا انجام می دهد.

نکته اینجاست که بررسی های کاربران کمک می کند تا اطلاعات مفیدی را بین یکدیگر رد و بدل کنند. در نتیجه تجربه ای کامل تر کسب خواهند کرد. در این صورت به سادگی شک و تردیدهای آنها توسط سایر مشتریان دیگر شما برطرف می شود. زیرا می توانند اطلاعات بی طرفانه را سریع تر از خواندن چندین بررسی پراکنده در وب پیدا کنند.

  • استفاده از تبلیغات آنلاین کلیدی و هدفمند

خوشبختانه مشاغل تجارت الکترونیکی فرصت های مختلفی را برای جلب اعتماد مشتریان بالقوه دارند. اولین فرصت زمانی پیش می آید که مشتری برای اولین بار یکی از تبلیغات شما را در اینترنت ببیند. درج آگهی به همراه اطلاعاتی مانند تعداد سفارشاتی که تاکنون ارسال شده، تعداد مشتریانی که تاکنون از شما خرید کرده اند، ساعات سرویس دهی به مشتریان، روش های مورد قبول برای پرداخت از جمله اطلاعات کلیدی و تاثیرگذار برای جلب نظر مشتریان جدید است. همچنین بهتر است مدت زمان آماده شدن کالا، نحوه ارسال و تاریخ تحویل آن به روشنی در سایت و صفحه رسمی تجارت الکترونیک شما مشخص شده باشد.

  • انتشار تصاویر گرفته شده از محصول توسط مشتری

یکی دیگر از قوی‌ترین راه حل های افزایش اعتماد کاربران به خرید آنلاین ، استفاده از بازاریابی و تجارت بصری است. این روش کمک به سزایی به رشد و موفقیت بیزینس آنلاین شما می کند. برای جلب اعتماد مشتریان جدید کافی است تصاویری که از محصولات شما توسط مشتریان قدیمی گرفته شده است را به اشتراک بگذارید. چرا که استفاده از تصاویر واقعی از محصول، باعث می شود تا مشتریان جدید نسبت به واقعی بودن کیفیت کالای شما مطمئن شوند و به این ترتیب برای خرید آنلاین از شما اقدام نمایند.

ارائه ضمانت ارجاع محصول در صورت عدم رضایت مشتری

  • ارائه ضمانت ارجاع محصول در صورت عدم رضایت مشتری

اگر برای شما امکان پذیر باشد تا شرایطی را فراهم کنید که مشتری بتواند در صورت عدم رضایت در مدت زمان مشخصی محصول خریداری شده را به شما مرجوع کند، در واقع بهترین ضمانت ممکن را برای افزایش اعتماد و شفافیت سازی به مشتری ارائه داده اید. این روش در فروشگاه های آنلاین بزرگی نظیر دیجی کالا بسیار موثر واقع شده است.

  • تضمین امنیت درگاه پرداخت اینترنتی در فروشگاه آنلاین

بر اساس گفته های کاربران، نگرانی های مربوط به جرایم سایبری یکی از دلایل عدم اعتماد آنها به خرید آنلاین است. به همین خاطر ایجاد بستری امن برای مبادلات مالی بین کاربران و کسب و کار آنلاین و همینطور حفظ حریم خصوصی آنها برای افزایش اعتماد مشتری به خرید آنلاین بسیار مهم است. ضروری است که شما سرعت و امنیت درگاه پرداخت اینترنتی فروشگاه آنلاین خود را از طریق کسب مجوزهای لازم به مشتری اثبات کنید. افراد دارای کسب و کار آنلاین باید در راه حل های مربوط به افزایش امنیت سایبری سرمایه گذاری کنند. آنها باید به طور روشن برای مشتریان توضیح دهند که چگونه از داده های آنها در برابر هکرها محافظت می کنند.

  • مدیریت مشتریان و رسیدگی سریع به نیازهای آنها

به عنوان یکی از راه حل های افزایش اعتماد کاربران به خرید آنلاین ، لازم است که شما خدمات پس از فروش و پشتیبانی آنلاین محصولات را به مشتریان خود ارائه دهید. برقراری ارتباط قوی با کاربران و پاسخگویی سریع به سوالات آنها موجب کسب اعتماد و جذب مشتریان جدید و همینطور حفظ مشتریان قدیمی تر می شود.

  • افزایش سرعت سایت فروشگاه آنلاین

سرعت یکی از مولفه های اصلی در تجارت الکترونیک است. اطمینان حاصل کنید که سایت شما بر روی هر دستگاهی نظیر رایانه و یا تلفن همراه به سرعت بارگذاری می شود. در واقع کاهش مدت زمان بارگذاری وب سایت به چند ثانیه یا کمتر، بزرگترین تهدید برای رقیبان شما محسوب می شود. اگر وب سایت شما خیلی آهسته بارگیری شود، به احتمال زیاد مشتریان اعتماد خود را نسبت به کسب و کار شما از دست می دهند و از سایت شما خارج می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  41  =  51

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره