تمرکز بر روی مشتریان موجود

چرا تمرکز بر روی مشتریان موجود برای مشاغل کوچک مهم است؟

به این مقاله امتیاز دهید

به نظر شما چرا تمرکز بر روی مشتریان موجود برای کسب و کارهای کوچک مهم است؟ آیا مدیران سازمان ها باید منابع مالی خود را به سمت یافتن مشتریان جدید هدایت کنند و یا مشتریان فعلی خود را حفظ کنند؟ به گفته بسیاری از کارشناسان، تمرکز بر روی مشتریان موجود به جای جستجوی مشتریان جدید، به بازگشت سرمایه و افزایش سود کمک می کند.

کسب‌وکارهای زیادی به این نتیجه رسیده اند که تغییر مشتریان فعلی به حامیان وفادار برای اهداف درآمدی و افزایش اعتبار کسب وکار آنها مفیدتر است. علاوه بر این، مشتریان موجود تمایل دارند هر بار که از شما خرید می‌کنند، بیشتر از دفعه ی قبلی خرج کنند. یک تجارت موفق برای رشد درآمد روی هر دو منبع یعنی مشتریان فعلی و مشتریان جدید تمرکز می کند، اما تاکید آن بیشتر پرورش خریدارانی با ارزش مادام العمر است. زیرا به دست آوردن فروش از مشتریان با کیفیت بالا بهترین راه برای افزایش سود است.

در ادامه در خصوص لزوم تمرکز بر روی مشتریان موجود برای کسب و کارهای کوچک بیشتر توضیح خواهیم داد. همچنان با شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

چرا تمرکز بر روی مشتریان موجود برای کسب و کارهای کوچک مهم است؟

همه شرکت های کوچک و بزرگ می توانند برای به دست آوردن مشتریان جدید، که اغلب فعالیتی کم سود و پر هزینه است، تلاش کنند، در حالی که این مسئله موجب می شود تا از مشتریان سودآور فعلی غافل بمانند. در واقع ممکن است افزایش تعداد مشتریان منطقی به نظر برسد، اما اغلب هزینه جذب مشتریان جدید بیشتر از هزینه ای است که آنها صرف خرید محصولات و خدمات شما می کنند. زیرا ممکن است آنها فقط یکبار از شما خرید کنند.

بنابراین اگرکسب‌وکارها مشتریان فعال وفادار خود را به نفع جستجوی مشتریان جدید نادیده بگیرند، ممکن است مشتری پردرآمدتری را که هزینه بیشتری می‌کند از دست بدهند و حاشیه سود خود را در این فرآیند کاهش دهند. کسب‌وکارها اغلب از معیارهای اشتباه برای اندازه‌گیری موفقیت خود استفاده می‌کنند و روی چیزهایی تمرکز می‌کنند که ردیابی و تعیین کمیت آن آسان است، اما ممکن است تصویر کاملی از هزینه‌های صرف شده در مقابل سود به دست آمده در طول زمان را ارائه ندهد.

با این حال معیارهای چرخه عمر مشتری تصویر کامل تری از آنچه که موفقیت را تشکیل می دهد ارائه می دهد. برای این منظور می توانید از راه حل های اتوماسیون اداری و استفاده از نرم افزارهای تجاری تحلیل گر استفاده نمایید.

تاثیر مدیریت چرخه عمر مشتری برای حفظ مشتریان موجود

هدف مدیریت چرخه عمر مشتری، ایجاد و حفظ مشتریان سودآور برای زمان بلندمدت است. تبدیل مشتریانی که برای اولین بار خرید می کنند به مشتریان وفادار و مستمر فرآیندی دشوار است. خریدارانی که برای اولین بار می‌آیند، معمولاً تنها در صورتی بازمی‌گردند که تجربه خرید خوبی داشته باشند. به این ترتیب مدیران فروش تنها با نظارت بر عادات خرید مشتریان، می توانند به طور موثر خریداران را به مشتریان بلندمدت تبدیل کنند.

اولین هدف این است که مشتریان یک ارتباط قوی میان خود و محصولات و خدمات شما احساس کنند. البته این پیوند بلافاصله اتفاق نمی افتد بلکه پس از انباشت چندین تجربه مثبت خرید و ارائه خدمات مشتری عالی با نرم افزارهای CRM ، نرم افزار فروش و نرم افراز خدمات پس از فروش رخ می دهد. با افزایش رضایت، این مشتریان راضی تمایل دارند هزینه های خود را در طول هر تجربه خرید افزایش دهند.

تجربه مشتری از خدمات مشتریان معمولاً به اندازه خرید مهم است و متاسفانه بسیاری از تجار از این مرحله غفلت می کنند. برای مثال ارسال یک پیامک یا ایمیل برای پرسیدن اینکه آیا مشتری از محصول و فرآیند خرید راضی بوده است یا خیر تاکتیکی موثر در استحکام بخشیدن به پیوند میان شما و مشتریان است. همچنین ارائه مشوق هایی که به وفاداری مشتریان می انجامد مانند تخفیفات و فروش های ویژه نیز موثر خواهد بود.

تبدیل مشتریان راضی به طرفداران

گام بعدی تبدیل مشتریان راضی به طرفداران است. اینها افرادی هستند که به برند شما علاقه مند هستند ، محصولات و خدمات شما را به خانواده و دوستان خود توصیه می کنند و در مورد شما در سایت ها و رسانه های اجتماعی نظرات مثبت می نویسند. آنها مشتریان با ارزش شما هستند و راضی نگه داشتن آنها باید اولویت شما باشد.

روش های بهبود رضایت مشتری

بسیاری از ابزارهای نرم افزار مدیریت چرخه عمر مشتری در دسترس هستند و اکثر آنها هم اکنون از تحلیل های توصیفی (رفتار گذشته) و پیش بینی کننده استفاده می کنند. مؤلفه توصیفی به رفتار قبلی مشتری از جمله مرور، خرید، رها کردن و بازگشت نگاه می کند. مؤلفه پیش بینی کننده رفتار و ترجیحات آینده را بر اساس رفتار گذشته تعیین می کند. تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده به بازرگانان کمک می کند تا تلاش‌های بازاریابی خود را شخصی‌سازی کنند، رابطه میان خود و مشتریان را بهبود بخشند و همینطور فرصتی برای افزایش فروش فراهم می نماید.

در صورتی که به نرم افزارهای تجاری همچون نرم افزار CRM،  نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش نیاز دارید همین امروز با شرکت بهوان تماس بگیرید.

۵ دلیل که چرا کسب و کارهای کوچک باید روی مشتریان فعلی تمرکز کنند؟

تمرکز بر روی مشتریان موجود و تلاش برای نگهداری از آنها ، ارتباطات بادوام و سودمندی را برای تجارت شما ایجاد می‌کند. پنج دلیل که چرا کسب و کارهای کوچک باید روی مشتریان فعلی تمرکز کنند عبارتند از:

  1. مشتریان موجود پول بیشتری خرج می کنند:

مشتریان فعلی در صورتی که به اندازه کافی به شما اعتماد کنند حتی اقلام و محصولات گران قیمت شما را نیز خریداری می کنند.

  1. توجیح مشتریان موجود برای خرید کالاهای جدید ساده تر است:

به یاد داشته باشید، هنگامی که برای یک مشتری جدید تبلیغ می کنید، فقط ۱۳ درصد فرصت دارید که آنها را ترغیب به خرید کنید. اما وقتی برای یک مشتری موجود بازاریابی می کنید، همه چیز تغییر می کند. زیرا مشتریان فعلی شصت تا هفتاد درصد شانس خرید دارند.

۳ . جذب مشتریان جدید برای شما هزینه بیشتری دارد:

اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید، باید هزینه های خود را به هر نحوی شده کاهش دهید. اما به دست آوردن مشتری جدید چندین برابر بیشتر از حفظ مشتری فعلی هزینه دارد.

  1. مشتریان موجود کسب و کار شما را پیش می برند:

مشتریان وفادار به صورت خودجوش برای کسب وکار شما تبلیغ می کنند و کسب وکار شما را پیش می برند.

  1. کسب و کارهای موفق جهان مبتنی بر نگهداری مشتری هستند:

آمارها این روزها نشان می دهند که برندهای معروف جهان برای گسترش واحد خدمات مشتریان و راضی نگهداشتن مشتریان فعلی خود بیشتر تلاش می کنند. این می تواند یک دلیل قانع کننده برای اهمیت راضی نگهداشتن مشتریان فعلی شما باشد.

مشتریان فعلی معمولا خریداران قابل اعتمادتری نسبت به مشتریان جدید هستند. با ارائه سایر پیشنهادات تبلیغاتی به مشتریان فعلی راضی ، آنها اغلب از خرید مجدد استقبال بیشتری می کنند.

اگر برای ارائه خدمات مشتریان عالی به نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش نیاز دارید همین امروز با شرکت بهوان تماس بگیرید.

منابع: برگرفته از  practicalecommerce.com  و adverlabs.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5  +  3  =  

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره