فرصت ها و موانع نقشه سفر مشتری

فرصت ها و موانع نقشه سفر مشتری

به این مقاله امتیاز دهید

در گذشته نقشه سفر مشتری یک پیشرفت خطی از شناسایی نیازها تا تصمیم‌گیری برای خرید بود. اما امروزه این مسیر تغییر کرده است و یک رابطه تو در تو و چندین کاناله را تشکیل می دهد که تشخیص زمان و مکان خرید مشتری یا درک تأثیر نقاط تماس در طول مسیر را بسیار دشوار می سازد با توجه به پیچیدگی این مسئله در این جا به بررسی فرصت ها و موانع نقشه سفر مشتری می پردازیم. همچنان با شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

شایان ذکر است وب سایت شرکت به وان قبلا در یک مقاله به طور مفصل در خصوص نقشه سفر مشتری توضیح داده است. در این مطلب قصد داریم به فرصت ها و موانع نقشه سفر مشتری بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

اهمیت نقشه سفر مشتری برای کسب  وکارها

هنگامی که درک صحیحی از رفتارهای جدید مشتریان در هنگام تصمیم گیری و خرید نباشد، فعالیت های مرتبط با حفظ و نگهداری آنها نیز دشوار خواهد شد و بازاریابی تجارت ها بی‌اثر می ماند. برای مقابله با این پیچیدگی، کسب‌وکارها به راهی برای دستیابی به دید دقیق و درک مسیر خریدی که مشتریانشان در پیش می‌روند، نیاز دارند. به عبارت دیگر آنها باید فرصت ها و موانع نقشه سفر مشتری را به خوبی درک کنند.

تلاش برای تجسم سفر مشتری به طور سنتی شامل نقشه برداری از نقاط تماس مشتری با شرکت است. اما با توجه به اینکه امروزه کانال‌هایی مانند رسانه‌های اجتماعی نقش مهمی را در سفر مشتری بازی می‌کنند، بسیار مهم است که کسب‌وکارها مسیر وسیع‌تری برای خرید را خارج از نقاط تماس مصرف‌کننده با شرکت درک نمایند.

نقشه سفر مشتری چه مزایایی دارد؟

برای درک بهتر نقشه سفر مشتری در وب سایت و کانال های اجتماعی برخی از نرم افزارهای سازمانی مانند نرم افزار فروش و نرم افزار خدمات پس از فروش به شما کمک می کنند. فرایند نقشه‌برداری سفر مشتری از طریق این نرم افزارها و سامانه های تجاری، درک واضح و متقابلی از آنچه برای مشتریان در سراسر سازمان اتفاق می‌افتد ایجاد می کند و خروجی آن یک سند کاربردی و بصری از نقشه سفر مشتری خواهد بود. برای سفارش انواع سامانه فروش و سامانه خدمات پس از فروش با شرکت به وان تماس بگیرید.

مزایا و فرصت های نقشه سفر مشتری

با شناخت فرصت ها و موانع نقشه سفر مشتری و به دست آوردن یک نقشه کاربردی و جامع، شرکت شما از مزایای زیر برخوردار خواهد شد:

  • شما می توانید تمام مسائل را از دیدگاه مشتریان خود ببینید و به آنها نزدیک تر شوید.
  • مشخص کنید که مشتریان در طول خرید با چه چیزهایی در شرکت یا وب سایت شما گیج می شوند یا با آن مشکل دارند.
  • شکاف ها و فرصت های موجود در پیشنهادهای فعلی کسب و کار خود را شناسایی کنید
  • تیم فروش خود را با یک چشم انداز مشترک گرد هم آورید.
  • اطلاعات مرتبط، به موقع و دقیق را از رفتار مشتریان خود به دست آورید.
  • یک نقشه راه ثابت و استراتژی کسب وکار مناسب ایجاد کنید
  • به شما کمک می کند تا در آینده تصمیمات تجاری بهتری بگیرید.

به این ترتیب در نهایت، به ترسیم تصویری جامع از هر تعامل کمک می کند و سپس تضمین می کند که تجارب منفی کسب وکار شما کاهش می یابد، در حالی که تجربیات مثبت به رضایت بیشتر مشتری و بنابراین ارزش مادام العمر آنها برای برند کمک می کند.

فرصت ها و موانع نقشه سفر مشتری

نقشه سفر مشتری برای تعداد فزاینده‌ای از سازمان‌ها و تجارت ها جذاب است. چرا که شرکت‌های زیادی می‌دانند که هر تعامل با مشتری برای کسب وکار آنها مفید است و تلاش می‌کنند تا به شیوه‌ای مرتبط با آنها درگیر شوند. نقشه سفر مشتری می تواند رفتارها و نیازهای احتمالی مشتریان شما پیش‌بینی کند. با این حال، نقشه سفر مشتری با چالش هایی نیز رو به رو است که شرکت ها باید از آن آگاه باشند این چالش ها عبارتند از:

  • پیچیدگی سفر و اینکه ندانید از کجا باید شروع کنید می تواند سردرگمی ایجاد کند.
  • کسب و کارها ممکن است مهارت مناسبی برای جمع آوری داده های مورد نیاز نداشته باشند.
  • برای همگام شدن با نیازها و رفتارهای مشتریان که دائماً نیز در حال تغییر هستند، باید همواره بروز باشید.

نقشه سفر مشتری

همچنین یک مانع اساسی تر برای پذیرش نقشه سفر مشتری، طرز فکر خود کسب و کار است. تحقیقات نشان می دهد که عدم درک یا آگاهی از نقشه سفر مشتری مانع اصلی پذیرش آن سازمان ها است. به دست آوردن نقشه دقیق سفر مشتری فقط زمانی می تواند ارزش افزوده داشته باشد که مدیریت و رهبری سازمان مزایای قرار گرفتن مشتری در قلب کسب‌وکارشان را با جان و دل تشخیص دهند. بنابراین این موضوع باید در فرهنگ یک سازمان تعبیه شود و نه فقط در بخش های خاص مسئول تجربه و رضایت مشتری.

عدم تمایل سازمان برای درک نقشه سفر مشتری

از آن گذشته برخی از سازمان‌ ها تمایلی به پذیرش فعالیت ‌های نقشه ‌برداری سفر مشتریان خود را ندارند، زیرا فعالیتی از این نوع، ضعف ‌های جدی در کسب ‌وکارشان را نشان می‌دهد، که به هر دلیلی تمایلی به رفع آن ندارند. اما باید گفت کشف نقاط ضعف به این معنی نیست که همه آنها باید به یکباره اصلاح شوند، برعکس، باید یک استراتژی اتخاذ شود که برخی از موفقیت های اولیه را به دست آورد، به دنبال پیشرفت های تدریجی، با دیدگاه بلندمدت برای بهبود تجربه مشتری بود.

چرا نقشه سفر مشتری مهم است؟

تجربه مشتری در حال تبدیل شدن به یک میدان نبرد رقابتی کلیدی برای مشاغل امروزی است، به ویژه برای آن دسته از برندهایی که در آنها تفاوت کمی در کیفیت محصول یا خدمات وجود دارد. به این ترتیب نقشه سفر مشتری همچنان به رشد محبوبیت خود ادامه می‌دهد، زیرا نقاط تماس مشتری چند برابر می‌شود و داده‌ها متفاوت‌تر می‌شوند. شرکت‌ها به دنبال راه‌هایی برای ادغام داده‌های مختلف هستند تا سفری یکپارچه و شخصی‌شده برای مشتریان خود در کانال‌های مختلف فراهم کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، شرکت های که علاقه مند به یادگیری بیشتر در خصوص تدوین نقشه سفر مشتری هستند، می توانند برای دریافت مشاوره و سفارش نرم افزارهای تجاری مرتبط مانند نرم افزار فروش و نرم افزار خدمات پس از فروش با شرکت به وان تماس بگیرند. شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش می باشد.

منبع: mycustomer.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4  +  2  =  

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره