نکاتی جهت جلب اعتماد خریدار

نکاتی جهت جلب اعتماد خریدار

به این مقاله امتیاز دهید

پیش بینی و درک اینکه یک خریدار هنگام ورود به وب سایت شما قصد انجام چه کاری را دارد، واقعا دشوار است. جمع آوری داده‌های مشتریان در این حوزه مفید است، زیرا به شما ایده بهتری درباره نحوه واکنش افراد به تاکتیک‌های بازاریابی خاص کسب و کارتان می ‌دهد. با این حال، هنوز این سوال وجود دارد که چگونه باید اعتماد خریدار خود را جلب نماییم؟ در ادامه به بررسی نکاتی جهت جلب اعتماد خریدار می پردازیم.

همچنان با شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

برای جلب اعتماد خریدار چه باید کرد؟

جلب اعتماد خریدار آن هم در عصر موبایل و دیجیتال مارکتینگ یکی از چالش های کسب وکارها، به ویژه تجارت های نوپا است که به تازگی شروع به کار کرده اند. شما برای جلب اعتماد خریدار قبل از هر چیز به یک برنامه ریزی استراتژیک نیاز دارید. در ادامه به روش های کاربردی برای جلب اعتماد خریدار می پردازیم.

  • تجربیات خود در قالب وبلاگ به اشتراک بگذارید:

اولین پیشنهادی که برای جلب اعتماد خریدار داریم، این است که مقاله های مرتبط با کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، یک فروشگاه وسایل برقی ممکن است آموزش هایی را در مورد نحوه استفاده یا تعمیر و نگهداری از وسایل برقی گوناگون به اشتراک بگذارد. وقتی خریدار می بیند که شما چیزی بیش از یک فروشنده معمولی هستید که فقط به فکر فروش محصولات خودش است و با انتشار محتوای باکیفیت به مشتریان خود کمک می کنید، قطعا بیشتر به شما اعتماد می کند. در نتیجه احتمال خرید از شما بیشتر می شود.

راه های جلب اعتماد مشتری

  • شفاف بمانید:

برای جلب اعتماد خریدار هیچ راه ساده تری به جز شفافیت عملکرد وجود ندارد. برای این منظور باید اطلاعات تماس خود را در هر زمان به مشتریان نمایش دهید. تمام هزینه‌ های مربوط به محصولات و خدمات خود را در وب سایت ذکر کنید و برای پاسخ به هر گونه سوال مشتریان همیشه در دسترس باشید.

مشتریان باید احساس کنند شما چیزی برای پنهان کردن ندارید. شفاف بودن به این معناست که هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف خود را بشناسید و در مورد آنها با مشتریان صادق باشید. مثلا اگر محصول شما در کنار ویژگی های مثبتی که دارد، از نقاط ضعفی نیز برخوردار است حتما آن را با مشتری در میان بگذارید، حتی اگر این اقدام به معنای افزایش سود رقیب شما باشد.

صداقت نشان می دهد که شما به مشتریان و نیازهای آنها اهمیت می دهید و تمایل دارید به آنها کمک کنید تا نتایجی را که می خواهند به دست آورند.

  • همیشه در دسترس باشید:

خریدار چیزی از شما نمی خرد مگر اینکه احساس کند کارکنان شما همیشه برای پاسخگویی به سوالات او در دسترس هستند. برای دسترسی راحت تر مشتریان به شما می توانید از یک نرم افزار فروش یا نرم افزار خدمات پس از فروش استفاده کنید.

داشتن چت آنلاین در وبسایت یا شبکه های اجتماعی نیز به افراد امکان دسترسی به کارمندان شرکت شما را می دهد. همچنین اگر امکان برقراری ارتباط سریع با واحد پشتیبانی و خدمات مشتریان وجود داشته باشد این ویژگی باعث می شود مردم به شما بیشتر اعتماد کنند.

بنابراین همیشه در دسترس مشتریان خود باشید و به آنها اجازه دهید تا با شما تعامل داشته باشند. مشتریان اغلب سوالاتی دارند، و اگر جایی برای دریافت پاسخ سوالات خود نداشته باشند، یا به موقع پاسخ خود را دریافت نکنند، ممکن است به اعتبار کسب وکار شما شک کنند. راه‌اندازی یک زیرساخت مناسب برای پشتیبانی از مشتری، مانند استفاده از نرم افزار فروش و نرم افزار خدمات پس از فروش یک راه عالی برای افزایش محبوبیت و دسترسی شما و ارائه پشتیبانی به مشتریان است.

  • سیاست های کسب وکار خود را واضح بیان کنید:

آیا از مشتری می خواهید هزینه حمل و نقل را پرداخت کند؟ آیا قوانین مرجوعی سختی دارید؟ هیچ مشکلی با هیچ یک از این سیاست ها وجود ندارد، مگر اینکه این موضوع را پیش از خرید و بلافاصله با مشتریان خود در میان بگذارید.

افزایش فروش اینترنتی

  • خود را در وبسایت معرفی کنید:

حتما بیوگرافی، سابقه کار، افتخارات و موارد مشابه دیگر را با مشتریان خود در میان بگذارید. این اطلاعات برای جلب اعتماد خریدار بسیار مفید است و چهره شرکت و کسب وکار شما را به خوبی روشن می سازد. استفاده از متن به همراه ویدئو یک راه عالی برای اعتمادسازی مشتریان است.

  • قبل از اینکه مردم بپرسند به سوالات پاسخ دهید:

در وب سایت خود یک صفحه پرسش و پاسخ متداول ایجاد کنید، تا مشتریان برای یافتن پاسخ سوالات خود حتما نیاز نداشته باشند با شرکت شما تماس بگیرند. با این روش به احتمال زیاد به شما اعتماد خواهند کرد.

  • توصیفات محصولات و خدمات خود را به اشتراک بگذارید:

اگر یک فروشگاه آنلاین دارید حتما در وب سایت یا شبکه های اجتماعی تمام ویژگی ها و خصوصیات محصولات و خدمات خود را با متن یا ترجیحا با ویدئو به اشتراک بگذارید. این کار برای جلب اعتماد خریدار و افزایش فروش اینترنتی موثر است.

  • نظرات مشتریان خود را منتشر کنید:

به هیچ عنوان از انتشار نظرات مشتریان خود در وب سایت یا شبکه های اجتماعی نترسید. حتی اگر برخی از این نظرات منفی باشند اما در نهایت به جلب اعتماد خریدار از کسب وکار شما کمک می کنند. هنگامی که مشتری از تجربه خرید مشتریان قبلی شما با خبر می شود خیلی راحت تر می تواند در مورد خرید خود تصمیم بگیرد.

البته همه کسب و کارها نظراتی ندارند که بتوانند درباره محصولات به اشتراک بگذارند. بنابراین، صفحه توصیفات راه دیگری برای ایجاد اعتبار و به اشتراک گذاشتن دلایل اعتماد سایر مشتریان به شما است.

جلب اعتماد برای خرید آنلاین

  • مانند ربات نباشید:

در وب سایت و شبکه های اجتماعی مانند ربات نباشید و سعی کنید ارتباط واقعی با مردم برقرار کنید. شما باید بتوانید مانند یک فرد عادی با مشتریان صحبت کنید و احساسات و نیازهای آنها را به خوبی درک کنید. در این صورت مشتریان بیشتری به شما اعتماد خواهند کرد.

آیا برای جلب اعتماد خریدار آماده اید؟

صداقت نشان می دهد که شما به مشتریان و نیازهای آنها اهمیت می دهید و تمایل دارید به آنها کمک کنید تا نتایجی را که می خواهند به دست آورند. مردم به کسب وکارهایی که خدمات به روزی را به مشتریان خود ارائه می دهند بیشتر اعتماد می کنند.

بنابراین برای شروع بهتر است از سفارش نرم افزارهای سازمانی مثل نرم افزار فروش یا نرم افزار خدمات پس از فروش آغاز کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در خصوص نصب و راه اندازی انواع نرم افزارهای تجاری همچون سامانه فروش ،  سامانه هگیری کالا ،  سامانه اصالت کالا و سامانه خدمات پس از فروش با کارشناسان ما در شرکت بهوان تماس بگیرید.

منبع: ibuildapp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  60  =  69

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره